• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda MX-30 - obecně

  • Vlákno založil Vlákno založil tommas
  • Datum založení Datum založení
Ano, při registraci a po schválení (chvilku to trvá) to tak je. To doma je jen "bonus", když máš (taky jsem neměl, až nyní se to sešlo).
S PRE počítám hlavně v zahraničí díky výhodnějším roamingům než u E.ON. Každopádně v pátek vyzkouším E.ON na Vysočině, tak pak sdělím jak jsou na tom s výkonem na AC oni. Innogy o těch uvažuji, v Jihočeském kraji mají stojany v pár městech, a převaha na AC, ale pokud mi to nedají na fakturu/měsíčně, tak o tom nemá cenu uvažovat ono je jedno kdo je to, ty ceny jsou u všech skoro stejné, jenže ta pakárna s těma plateb. kartama před každým nabíjení mi přijde uhozená, pokud si od zákazníka vezmu údaje, udělám prověření, co je zač a schválí Tě, tak mi tam ta platba kartou nedává smysl. ČEZ tu plateb. kartu tam má a už z principu se mi na ty stojany jezdit nechce.
Časem stejně bude nutné, aby u těch nabíječek bylo uvedeno jaký je nominální příkon - to není nikde a to je to o co E.ONU s tím nižším výkonem jde, dle mých pozorování a výpočtů si z jedné hodiny stání na AC sosne stojan přibližně 0,35kw což je ekvivalent novinářského slangu “ztráta při nabíjení” - pod toto se smetlo, jenže to je ztráta nabíječky resp. její provoz, což by měl provozovatel uvést na štítek stojanu, pokud možno nést jako nutný výdaj provozovatele, např. rukavice na pistoli u ČS. Vědomě s tím ponížením výkonu kalkulují, aby ta doba stání byla co nejdelší a zároveň bylo místo adekvátně využito, když už je “konečně” obsazené. 1f a dá 19A, to je prostě málo, když za to platíš 2x víc než ze sítě + přidáná spotřeba za provoz, jsou mazaní, ale jsem optimista a věřím, že dokud není ta elektromobilita u nás, tak zažitá, že se s tím pohne v náš prospěch. 😇
stejne to moc nechapu proc mas problem platit kartou, kdyz na benzince to problem neni ...
 
stejne to moc nechapu proc mas problem platit kartou, kdyz na benzince to problem neni ...
Dobíjení takto malé baterky je v řádu jedné, dvou stokorun... pokud to uděláš tak 8-10x měsíčně tak v mém případě mám stejný počet položek v účetnictví :rolleyes: tedy místo 12 faktur ročně, hned 120 a hůře... prostě vopruz.
 
Dobíjení takto malé baterky je v řádu jedné, dvou stokorun... pokud to uděláš tak 8-10x měsíčně tak v mém případě mám stejný počet položek v účetnictví :rolleyes: tedy místo 12 faktur ročně, hned 120 a hůře... prostě vopruz.
no a sme doma, takze ty nejsi normalni smrtelnik jak se rika, auta bez dphcka benzin, eletrika taky, pohoda ... :) a par faktur navic problem ... :)
 
Abys mohl DPH odečítat, musíš na něj taky vydělat, jinak smůla..., to jen na okraj o_O
A zbytek je jen osobní názor a volba každého a v neposlední řadě moje reakce na Tvůj dotaz.
 
no a sme doma, takze ty nejsi normalni smrtelnik jak se rika, auta bez dphcka benzin, eletrika taky, pohoda ... :) a par faktur navic problem ... :)
Tak ono se ti může dost dobře stát, že když si budeš platit účetní (málo kdo, kdo podniká, je zároveň vystudovaný účetní a má čas se tím zabývat), tak ti dá třeba paušál 50,- za zaúčtování faktury a pak už o tom začneš přemýšlet taky 😂
 
Tak ono se ti může dost dobře stát, že když si budeš platit účetní (málo kdo, kdo podniká, je zároveň vystudovaný účetní a má čas se tím zabývat), tak ti dá třeba paušál 50,- za zaúčtování faktury a pak už o tom začneš přemýšlet taky 😂
většinou to je nějaký paušál co platíš měsíčně a je jedno zda to jsou 3 faktury nebo 50, aspon jsem to nedavno řešil s jedním auditorem co vede i účtnictví pár menším firmám ...
 
většinou to je nějaký paušál co platíš měsíčně a je jedno zda to jsou 3 faktury nebo 50, aspon jsem to nedavno řešil s jedním auditorem co vede i účtnictví pár menším firmám ...
No.... Tak jsi to prostě jen zaplatil v tom paušálu 🙈. Každý paušál má limit počtu dokladů a když to "vystřílíš" na malých čučkách.... Neboj se, že si to ty účetní neumí spočítat a že si ten jejich čas strávený s prcáním se s 10x objemem faktur nenechají zaplatit.
 
no nic k tématu MX-30 někde jsem četl že vyloženě v městkém provozu má dojezd až 260 km, zkoušeli jste to někdo vůbec? asi že tam zafunguje rekuperace? ale to může fungovat i meziměsto ne, pokud jsou obzvlášt nějaký kopečky, kdy to dolů taky rekupuruje ..
 
no nic k tématu MX-30 někde jsem četl že vyloženě v městkém provozu má dojezd až 260 km, zkoušeli jste to někdo vůbec? asi že tam zafunguje rekuperace? ale to může fungovat i meziměsto ne, pokud jsou obzvlášt nějaký kopečky, kdy to dolů taky rekupuruje ..
To bych se obával, že to půjde dost blbě, zatím jsem nikdy na dojezdu číslo přes 200 neviděl a to už jsem párkrát zkoušel pro zajímavost jezdit jak s hnojem.
 
Potvrzuji, 200km bylo max, obvyklejší je 185km. Ono když to vezmeš na Boží Dar, tak žere 30kWh/100km a dolů přes rekuperaci lehce pod 10, tak zase vyjde ten průměr 16.9 (mám od jara). Lepší je to po Praze, speciálně kolony jsou pro EV jak dělané, to pak i 30km jedeš za 13-14, nicméně jak se okruh rozjede, je z toho zase ten průměr anebo hůře...
 
no a sme doma, takze ty nejsi normalni smrtelnik jak se rika, auta bez dphcka benzin, eletrika taky, pohoda ... :) a par faktur navic problem ... :)
Všichni jsme stejní smrtelnici jako Ty (je jedno jestli jsi plátce DPH nebo ne). V jádru věci jde o tu kravinu s registrací TEBE/ NÁS jako zákazníků a pak Ti poskytovatel cpe placení kartou - to je uhozený, to že v důsledku je tam pak bambilion účtenek/ faktur je jasné, podnikatelům, firmám tenhle model nesedí. ČEZ není problém jako nabíječka, ale ten proces nemá logiku a třeba jim to někdo vysvětlí, že akorát nechávají vydělat bankám za platby kartou což jsou vícenáklady pro ně, každá platba je přibližně 1,4% bez DPH z částky, kterou zaplatíš - si to můžeš spočítat kolik to je a taky je to zbytečné, když to můžeš zaplatit jednou měsíčně stejně jako zálohy na dům/byt/chatu za elektriku.
 
Všichni jsme stejní smrtelnici jako Ty (je jedno jestli jsi plátce DPH nebo ne). V jádru věci jde o tu kravinu s registrací TEBE/ NÁS jako zákazníků a pak Ti poskytovatel cpe placení kartou - to je uhozený, to že v důsledku je tam pak bambilion účtenek/ faktur je jasné, podnikatelům, firmám tenhle model nesedí. ČEZ není problém jako nabíječka, ale ten proces nemá logiku a třeba jim to někdo vysvětlí, že akorát nechávají vydělat bankám za platby kartou což jsou vícenáklady pro ně, každá platba je přibližně 1,4% bez DPH z částky, kterou zaplatíš - si to můžeš spočítat kolik to je a taky je to zbytečné, když to můžeš zaplatit jednou měsíčně stejně jako zálohy na dům/byt/chatu za elektriku.
to me prijde trosku divny, v dnesni dobe skoro kazdej plati vsechno kartou preci, tak ti to snad muze bejt jedno, na pivo taky jdes s kartou a zaplatis za 3pivka kilo ... ale pokud PRE to po vas chce jednou za mesic tak ok, ale na benzice tuhle variantu nedostanes, resp. dostaneš ale musíš odebrat min. 100k měsíčně .. to jako pujdes do kauflandu a reknes dejte me nakou vasi kartu, na kterou budete nacitat moje nakupy a na konci mesice chci uctenku, kterou vam zaplatitm, no nerikej neni to stejny? uz vidim jak se smějou ... :))) podle me chteji proste penize za to co jsi nakoupil/nabil ted hned a ne ze nekdo to pak nezaplati třeba ani, proto jsou na baraky zalohy, ktery ale platis dopředu a ne zpětně ...
 
Tak ještě jednou i pro ty vzadu... problém není platba kartou obecně, ale ty "drobky" placené kartou.
Pokud najedeš 1.500km klasikou, tak natankuješ 3x za měsíc, za cca 1.500,- Kč = tři platby, tři účtenky atd.
Pokud uděláš dtto EV Majdou, tak u ČEZ budeš mít cca 4-5x více účtenek, tedy dvanáct/patnáct :(
Moje EV za rok dalo 22kkm = zmíněný a případný "vopruz".
Komentuji to jen jako "vlastnost ČEZ charging", resp. pokud to umí konkurence (PRE, E.ON...), tak není důvod, aby dtto neuměl ČEZ.
Já se jim vyhnout 90% umím, takže ať na sobě klidně pracují, času dost....
 
Podívej jak to ma MX-30 s podvozkem, nejsou nejaké problémy? měl jsem M5 a to byla katastrofa ...
 
Nejsem mechanik, jen poučený uživatel... jezdil jsem M3, M6 wagon, teď CX-30, CX-5 a pokud to vše porovnám s EV MX-30, tak pozoruji jeho větší tuhost. Osobně to připisuji té větší hmotnosti (1,7t) a tomu asi odpovídá naladění. Drží to skvěle, těžiště díky uložení baterie výrazně pomáhá, jakkoli vůz působí vyšším dojmem (crossover). Nějaké bouchání dorazů jako u CX-5 ani omylem (ťuk, ťuk...).

Možná bude lepší dotaz na @Max6; jestli to třeba už neměl na dílně... (?)
 
Čau,

MX-30 po FL už je doma. Zjišťuji za pochodu veřejné nabíječky a mám dotaz. Jak funguje blokace skrze kartu (450 Kč - Tesla)/(1000 Kč- E.on). Na webu jsem se podrobnosti o vyúčtování moc nedozvěděl. Tesla aplikace mi blokuje po každém nabíjení. Nemá nikdo zkušenosti? Třeba u Eoinu to vrátí hned po ukončení nabíjení. Díky
 
Nemám zkušenost, rovnou jsem šel do registrací a RFID čipů...
 
Potvrzuji, 200km bylo max, obvyklejší je 185km. Ono když to vezmeš na Boží Dar, tak žere 30kWh/100km a dolů přes rekuperaci lehce pod 10, tak zase vyjde ten průměr 16.9 (mám od jara). Lepší je to po Praze, speciálně kolony jsou pro EV jak dělané, to pak i 30km jedeš za 13-14, nicméně jak se okruh rozjede, je z toho zase ten průměr anebo hůře...
Nápodobně - 200 km jsem viděl jenom jednou, jinak do osciluje kolem 185 km. A to s tím jezdí jenom manželka, která není žádná závodnice, pouze ostravský městský provoz (takže průměr kolem těch 17kWh za cca 2.000 km).
 
Ahoj, funguje Vám dneska aplikace k autu?
Dvakrát se mi stalo, že jsem dal chladit akumulátor a klima kompresor se po najetí do provozních otáček po chvíli sám vypl a auto napsalo chybovou hlášku ve smyslu, že mi zakáže dobíjení - oranžová kontrolka ve tvaru kabelu se zásuvkou a mám zajistit si servis 😐. Má někdo zkušenost? Jaký máte zkušenosti s dobíjení na Tesla charger, mají nás Teslaci za hmyz evidentně, čekal jsem kdy mi auto obtáhnout klíčem - nestal jsem přitom přes dvě místa.
 
Poslední úprava:
Back
Top