Nemám odpověď ANO/NE, zkusím to rozebrat na atomy...
První MX-30 (2020) má skutečně jen jednofázové AC dobíjení max. 7kW, snad od roku 2022 pak max. 11kW. Tam už čekám více-fázové, ale nestudoval jsem, nemám ten model načtený ani vyzkoušený.
Těch 400V u WB (WallBox) je zejména o konektoru (následně o samostatném okruhu), slabší má verzi 16A a silnější pak 32A.
Dopočet je pak 3x 230x16A = 3x 3,68 = 11kW anebo 3x 230x32 = 3x 7,36 = 22kW.
Tedy WB 22kW by měl umět nakrmit první MX-30 tím maximem (za ideálních podmínek).
Jde to i regulovat, viděl jsem většinou skoky po 2A, otázka HW/SW samotného WB.
Zapojíš ho doma/garáž do 400V, protože
to bývá samostatně vystrojený okruh pro takto vysokou zátěž již přizpůsobený.
A ano, budeš vytěžovat jen jednu fázi.
Nabíjecí "něco" s konektorem 230V jsem jako WB prezentovat neviděl, říká se tomu spíše
Charging Cable
Zde bývá zvykem, že v domě sice najdeš samostatnou zásuvku s deklarovaným proudem 16A, ale ta
nikdy nebyla určena pro dlouhodobou zátěž, jako je dobíjení EV. Tedy i odkaz Ti ukáže HW s dobíjením max. 13A, protože...
A taky tam pak najdeš variantu "kabelu" se 400V konektorem, který už 16A umí (zde funkčně zase 1f jen).
Nakonec jsi tam zmínil DC a 22kW... Mazda umí na DC cca 35kW za ideálních podmínek. Tedy teď v létě tam lupneš DC, třeba při 20% baterky a zahájení nabíjení Ti ukáže ládování 33-35kW... cca u 60-70% to začne klesat postupně ke 20kW a nad 90% jsi i lehce pod.
V zimě začne smutek... zahájí klidně na necelých 20kW a postupně spadne i jen na 10-12kW = takže za drahý DC tarif nabíjíš pomalu
A perlička..., AC nabíjení E.ON na jednom nejmenovaném stojanu u OC (obchodní centrum) mi tvrdohlavě dobíjelo asi 4,5kW (místo očekávaných 7kW). Po testech, když jsem vyloučil chybu Mazdy či kabelu, jsem eskaloval na E.ON a Ti se po týdnech přiznali, že tam mají limit 20A
Na vylepšení již měsíce spolupracují s dodavatelem totemu. Proč by spěchali, když DC cena je 1,5x AC ceny a navíc jim mnohem déle blokuješ stojan (?) Speciálně u OC to není vítáno.
Snad to bude stravitelné a bez chyb...