• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda MX-30 - obecně

  • Vlákno založil Vlákno založil tommas
  • Datum založení Datum založení
Ahoj všem,

přidám pár svých komentářů / pozorování po 2 měsících soužití s MX-30 jako druhým autem v rodině.
Shrnu i informace z mých předchozích příspěvků...

Splněný sen manželky - mít "bezemisní" EV auto, z historických subjektivních důvodů jedinou možností Mazda...
3 roky stará CX-30 šla z domu (s lítostí přes AAA, protože se vyrojilo na bazarech najednou příliš mnoho kousků :((

Pořízeno z Německa (prostřednictvím hodně reklamovaného nakupování z gauče a dovozem až před dům - a musím tedy říct, že reklama výjimečně pravdivá) , ročník 2020, 8.400 km (rok v provozu jako referentský vůz, kdy najela 90% km, pak rok ve skladu, loni 350 km) v té správné barvě (Red Soul Crystal Metallic 3 Tone) a Makoto výbavou. Stav 98% - stříknutá kapota (moc kamínků), lehce škrábnutý jeden disk, jinak nic.....Za 50% ceny nové - no nekup to při poskytované garanci na pohon / baterii :)

90% času pouze městský provoz (20-40 km denně), tedy baterie většinou vydrží celý týden. Nabíjení 95% z přenosného WB EcoVolter Pro, takže jak píše mabu (1F/3,5 kW) - takže nabíjení z 20% na 100% cca 8 hodin (slunečný víkend má těch použitelných hodin asi 20, takže není problém. Pouze jednou výlet do Olomouce, takže nutnost dobít z veřejné DC dobíječky (350 Kč to myslím stálo nabít za 20% na 100%).

Na střeše domu 10 kW FVE (pořízená pro částečnou soběstačnost, přetoky prodávány za fix), takže touto optikou zadarmo. Roční nájezd cca 10.000 km, i při nepřízni počasí za rok poloviční náklady na "zdroj" energie než s benzínem.

Manželka po 2 týdnech ježdění naprosto sžitá s výkonem motoru, resp. dynamikou (předtím 90 kW), ovládáním rekuperace atd. Děti (14/12 let) auto také milují, prý vzadu více místa než v CX-30, ale hodně dělá ten bílý interiér. Korek a obložení z recyklované plsti (nebo co to je) nadchlo environmentálně smýšlející dceru. Zadní dveře tedy drobný opruz, když jedeme všichni, ale to je tak 3% času, 90% jezdí manželka sama, zbytek veze jedno nebo obě děti - tedy nástup/výstup řešitelný bez obtěžování řidiče. Co se prostoru na otevření všech dveří týče, je to srovnatelné s víkendovým letním vozem (Mustang 5.0 GT - emisně to tedy máme vyrovnané :))

Jako druhé auto do města, kdy se přesně ví, co od takového auta chci, že mám zbytně vyráběné kW z FVE a při té ceně super zachovalých ojetin z Německa to fakt nemá chybu. V autorizovaném servisu mi tedy zkazí náladu cenou roční prohlídky, kdy jednotkové ceny za servis nafouknou, aby si přišli na své, ale to dořeším za 6 měsíců....

Takže asi tak, jsem zvědavý na tu zimu - to už snad i R-EVC doladí software / statistiky nabíjení a budu moci doplnit info ze zimního života.
 
V autorizovaném servisu mi tedy zkazí náladu cenou roční prohlídky, kdy jednotkové ceny za servis nafouknou
Žádný stres, třetí servis při 25kkm byl za 1.800,- Kč. Jen obhlídka, filtr kabiny jsem nechtěl/vlastní, a půlka z toho bylo zadané "čištění" brzd... na EV Majdě se díky rekuperaci obzvláště flákají.
Při dalším půjde asi brzdovka atp., ale při absenci oleje to nebude stále žádné drama.
Ať to jezdí tak, jak má... ;)
 
Nikdy som neuvažoval nad iným, ako novým autom, ale keď vidím, že ročná MX-30 stojí polovicu novej, začína mi to vŕtať v hlave. Buď je to auto fakt sklamanie, alebo je strašne predražené..

1721984366285.png
 
Nikdy som neuvažoval nad iným, ako novým autom, ale keď vidím, že ročná MX-30 stojí polovicu novej, začína mi to vŕtať v hlave. Buď je to auto fakt sklamanie, alebo je strašne predražené..

Zobrazit přílohu 52492
Za mně je ten důvod takový, že to lidi za plnou cenu nechtějí z dnešního pohledu z několika důvodů: relativně malý dojezd, vzhledem k dojezdu vysoká cena, relativně pomalé nabíjení. To auto mám od minulého roku za podobné peníze, jako v těch inzerátech a když vezmu, že bych za ty peníze nesehnal ani M3 4roky starou s min 50tkm, tak za mně je to geniální 😅. Ty méně praktické dveře tomu odpustím. Jinak co se týká nabíjení, tak většinou záměrně jedu na to nejpomalejší, protože když tam "napálím" i blbých 7,5kW, tak systém FVE začne přisosávat ze sítě, protože už nedává dohromady celkovou spotřebu a to je u mně nežádoucí. Na nabíjení mám vždy dost času a energie mi lítá z FVE pánu bohu do oken. Takže jsem nikdy neměl problém s tím, že "je to pomalé".
 
Nikdy som neuvažoval nad iným, ako novým autom, ale keď vidím, že ročná MX-30 stojí polovicu novej, začína mi to vŕtať v hlave. Buď je to auto fakt sklamanie, alebo je strašne predražené..

Zobrazit přílohu 52492
Zklamání to může být pro ty, kteří to buď nepromysleli (denní nájezd vs. kapacita baterky vs. ostatní MX-30 záležitosti) nebo podlehli masáži laických i odborných médií v testech BEV - dojezd musí být minimálně 500 km a nabít za max. 20 minut.

Jak píše Honza - poměr cena/nájezd je proti autům, která vznikají teď opravdu prachbídný, ale tohle auto je oproti aktuálně vznikajícím opravdu tak 2 generace zpět. Tedy řekl bych k porovnání např. s opravdu hnusným Renaultem Zoe nebo i3...

Nabíjení jak píše Honza - když máš kde (relativně kdykoliv a relativně zadarmo) tak jako druhé auto nebo dokonce i jediné pro městsko-příměstský pohyb je BEV s nájezdem kolem 200 km optimální. To že za styl je potřeba zaplatit je jasné, to že kvalitativně je MX-30 o hodně schodů výš, než všudypřítomná Tesla 3 má taky svou cenu.

A ty německé 50% ceny jsou částečně způsobené jejich politikou podpory BEV a tím, že většina prodávaných aut je buď půjčovna nebo referentské. A ty MX-30 dostávali někteří dealeři v Německu jako bonus za prodeje klasických vlastně zdarma (i jako součást podpory prodeje).
 
Práve, že mi to ako druhé auto do rodiny v prípade vlastníctva FVE dáva celkom zmysel (za mňa je to krajšie auto ako Zoe a Leaf). Ale za tú polovičnú cenu.

Druhým autom máme momentálne nájazd približne 600km mesačne, takže by to úplne v pohode stačilo nabíjať pomaly z prebytkov. Yaris hybrid úplne nesplnil to, čo sme od neho čakali, spotreba okolo 5 (v zime aj 6) nie je na tak malé auto úplne zaujímavá aj keď jazdenie je to zábavné...
 
Práve, že mi to ako druhé auto do rodiny v prípade vlastníctva FVE dáva celkom zmysel (za mňa je to krajšie auto ako Zoe a Leaf). Ale za tú polovičnú cenu.

Druhým autom máme momentálne nájazd približne 600km mesačne, takže by to úplne v pohode stačilo nabíjať pomaly z prebytkov. Yaris hybrid úplne nesplnil to, čo sme od neho čakali, spotreba okolo 5 (v zime aj 6) nie je na tak malé auto úplne zaujímavá aj keď jazdenie je to zábavné...
Za mně je to za ty peníze jako "ojetiny" (prakticky nová auta) bez výhrad. Hybrid bych osobně zvažoval jen jako druhé velké auto, u těch malých aut mi to vůbec smysl nedává, většinou s tím lidi jezdí kolem komína a tam si podle mně už vyberu v rámci trhu nějaké EV za podobné peníze. Navíc pro mně je třeba i malé plus ten prakticky nulový servis a to, že nemusím na pumpu, topení a chlazení ovládané z mobilu. Škoda že si trochu víc nepohráli s vnitřním prostorem, pod kapotou je skoro prázdno 😅 Ale zase chápu, že Mazda řeší spíš jízdní vlastnosti, než vnitřní prostor, i proto si ty auta taky kupujeme, že jo ☺️
 
Dá sa dozadu nastúpiť bez odsunu predného sedadla? Čakať na posun elektrického sedadla vyzerá na dlho,..
Ale zas je fajn že netreba detskú poistku keď sa zadné dvere nedajú otvoriť samostatne.
 
Tak som sa naň bol pozrieť v Mazde a už ho nechcem. :grinning:
Nech si každý urobí svoj názor, ja som našiel viac negatív ako pozitív. Tak môžem hľadať ďalej. Času dosť.
 
Rodinné auto to není... ta zadní sedadla jsou spíše emergency, lezení tam je trochu až práce. Jezdím sám, občas ve dvou, výjimkou ve třech...
 
Rodinné auto to není... ta zadní sedadla jsou spíše emergency, lezení tam je trochu až práce. Jezdím sám, občas ve dvou, výjimkou ve třech...
Pro dospělého to bude asi špatný tam nastupovat, ale pro děti úplně v klidu. Máme holky 3 a 5 let a mají obě ještě sedačky, což je ještě horší, protože zabírají spoustu místa a je to úplně v pohodě. Já jsem si dokonce za sebe i sednul, ono se to zdá vizuálně malý, ale sedačky mají vybrání a v pohodě jsem se vešel. Ale chápu, že někdo s tím může mít problém.
 
Zdravím majitele MX-30,

sehnal jsem si taky jednu krásku z DE od oficiálního dealera.
Byl by někdo ochotný poslat informační brožuru "Záruka a servis". Jde mi o podmínky záruky akumulátoru, kromě času a kilometrů. Slyšel jsem že se nesmí za sebou 3x DC nabíjení, mám to daleko z Berlína.

Díky
 
informační brožuru "Záruka a servis"
Přikládám bez první stránky s mými daty, tedy první záruka 36m/180.000km.

Nic takového jako 3x DC dobíjení tam není, resp. je tam obecné dodržování pokynů výrobce v návodu a v návodu nic podobného taky nevidím.
Manuál varuje třeba před dlouhými kabely pro DC (30m max.)
Osobně si myslím, že to je hlavně o teplotě baterky (zima nic, ale teplo). Umí zahlásit "příliš vysoká teplota akumulátoru" a řekne si o povolení k chlazení (manuál mluví o více než 40st). Stalo se mi asi 2x, vždy po zastavení.

Přeji dobré pořízení samozřejmě ;)
 

Přílohy

Přikládám bez první stránky s mými daty, tedy první záruka 36m/180.000km.

Nic takového jako 3x DC dobíjení tam není, resp. je tam obecné dodržování pokynů výrobce v návodu a v návodu nic podobného taky nevidím.
Manuál varuje třeba před dlouhými kabely pro DC (30m max.)
Osobně si myslím, že to je hlavně o teplotě baterky (zima nic, ale teplo). Umí zahlásit "příliš vysoká teplota akumulátoru" a řekne si o povolení k chlazení (manuál mluví o více než 40st). Stalo se mi asi 2x, vždy po zastavení.

Přeji dobré pořízení samozřejmě ;)
Díky za rychlou odpověď.

Ještě bych měl jednu obligátní otázku, jak je to u MX-30 s tovární zástavbou tepelného čerpadla?
Jestli jsem pochopil správně, tak Aku vyhřívají odporové dráty. V inzerátech mají teda chybu, počítám s tím, že nemá.
 
Nikdy som neuvažoval nad iným, ako novým autom, ale keď vidím, že ročná MX-30 stojí polovicu novej, začína mi to vŕtať v hlave. Buď je to auto fakt sklamanie, alebo je strašne predražené..

Zobrazit přílohu 52492
možná je dobré se dívat i na tu informaci zda vozidlo je ihned volné, někdy tyhle předváděčky bývají k prodeji až od nějakého datumu, také jsem nějakou takovouto viděl na mobile.de a bylo tam že bude volná až nějak od září ...
 
možná je dobré se dívat i na tu informaci zda vozidlo je ihned volné, někdy tyhle předváděčky bývají k prodeji až od nějakého datumu, také jsem nějakou takovouto viděl na mobile.de a bylo tam že bude volná až nějak od září ...
Já jsem zase viděl, že bude jeden kousek na mobile.DE k prodeji 22.7. a 19.7. mi prodejce sdělil, že už je prodána 😀
 
I bez je to paráda, průměr spotřeby 17kWh/100km a cena 5-6 Kč/kWh od někoho = pořád motivující.
ono to je ale dosti ošemetné, protože sice ted to může vycházet dobře s tarifem D27d kdy v noci je distribuční sazba 0,5kč/kWh, ale třeba za 2-3 roky to může být úplně jinak, a později také, cena elektřiny bude růst to ví snad každej ... s FVE to může být jinak, já sám FVE mám bez baterek už nákej pátek, bohužel nemám monitoring, ale i tak vím že mám přebytky asi tak 70%, mám ted výkup, jenže jsou mínusové ceny letos a tak defakto to skoro nic nedá, takže Eauto by bylo řešení, ale je tam spousta ale (při tom nabíjení se totiž stejně může stát že budu muset odebírat ze sítě za vysoký tarif když zrovna nevím zda je přebytek nebo není a nebo jak moc velký je v daný okamžik, ten kdo má baterky tak to stejně nenabíjí z baterek ale ze zásuvky takže se toto může stát také), možná spíš využiju to sdílení elektřiny co se bude teď spouštět, budu přebytky posílat tchyni a ještě na chalupu, v obou případech minimálně to pokryje lednice, mrazák (co je připojené furt) pze to jezdení autem "zadara" by bylo fajn ale jistota tam není ... navíc ted máme ani ne rok starý auto tak kupovat 4letý MX-30 sice s malým nájezdem a cena +-0 za to co bych prodal to nase (je to druhé auto do rodiny, ale jezdi tak 80km 4x tydne a jsou to ted okresky kde je obcas nutny predjet traktor, coz treba s tou 1.2 atmosferou od Kii moc nejde a s timhle by melo byt snadnejsi)
DOTAZ: nevíte někdo co baterie po 4 letech provozu, kolik je úbytek kapacity? Koukal jsem ze na baterii je záruka 8 let a 160.tis km, ale to je jen ze by prostě nešla a ne že ztratí kapacitu ...
 
ono to je ale dosti ošemetné, protože sice ted to může vycházet dobře s tarifem D27d kdy v noci je distribuční sazba 0,5kč/kWh, ale třeba za 2-3 roky to může být úplně jinak, a později také, cena elektřiny bude růst to ví snad každej ... s FVE to může být jinak, já sám FVE mám bez baterek už nákej pátek, bohužel nemám monitoring, ale i tak vím že mám přebytky asi tak 70%, mám ted výkup, jenže jsou mínusové ceny letos a tak defakto to skoro nic nedá, takže Eauto by bylo řešení, ale je tam spousta ale (při tom nabíjení se totiž stejně může stát že budu muset odebírat ze sítě za vysoký tarif když zrovna nevím zda je přebytek nebo není a nebo jak moc velký je v daný okamžik, ten kdo má baterky tak to stejně nenabíjí z baterek ale ze zásuvky takže se toto může stát také), možná spíš využiju to sdílení elektřiny co se bude teď spouštět, budu přebytky posílat tchyni a ještě na chalupu, v obou případech minimálně to pokryje lednice, mrazák (co je připojené furt) pze to jezdení autem "zadara" by bylo fajn ale jistota tam není ... navíc ted máme ani ne rok starý auto tak kupovat 4letý MX-30 sice s malým nájezdem a cena +-0 za to co bych prodal to nase (je to druhé auto do rodiny, ale jezdi tak 80km 4x tydne a jsou to ted okresky kde je obcas nutny predjet traktor, coz treba s tou 1.2 atmosferou od Kii moc nejde a s timhle by melo byt snadnejsi)
DOTAZ: nevíte někdo co baterie po 4 letech provozu, kolik je úbytek kapacity? Koukal jsem ze na baterii je záruka 8 let a 160.tis km, ale to je jen ze by prostě nešla a ne že ztratí kapacitu ...
Záruka je na funkčnost a že kapacita neklesne během záruky pod 70%. Jestli se pletu, tak mě opravte 🙂
 
Back
Top