silky
nový člen
- 8
Ahoj všem,
přidám pár svých komentářů / pozorování po 2 měsících soužití s MX-30 jako druhým autem v rodině.
Shrnu i informace z mých předchozích příspěvků...
Splněný sen manželky - mít "bezemisní" EV auto, z historických subjektivních důvodů jedinou možností Mazda...
3 roky stará CX-30 šla z domu (s lítostí přes AAA, protože se vyrojilo na bazarech najednou příliš mnoho kousků (
Pořízeno z Německa (prostřednictvím hodně reklamovaného nakupování z gauče a dovozem až před dům - a musím tedy říct, že reklama výjimečně pravdivá) , ročník 2020, 8.400 km (rok v provozu jako referentský vůz, kdy najela 90% km, pak rok ve skladu, loni 350 km) v té správné barvě (Red Soul Crystal Metallic 3 Tone) a Makoto výbavou. Stav 98% - stříknutá kapota (moc kamínků), lehce škrábnutý jeden disk, jinak nic.....Za 50% ceny nové - no nekup to při poskytované garanci na pohon / baterii
90% času pouze městský provoz (20-40 km denně), tedy baterie většinou vydrží celý týden. Nabíjení 95% z přenosného WB EcoVolter Pro, takže jak píše mabu (1F/3,5 kW) - takže nabíjení z 20% na 100% cca 8 hodin (slunečný víkend má těch použitelných hodin asi 20, takže není problém. Pouze jednou výlet do Olomouce, takže nutnost dobít z veřejné DC dobíječky (350 Kč to myslím stálo nabít za 20% na 100%).
Na střeše domu 10 kW FVE (pořízená pro částečnou soběstačnost, přetoky prodávány za fix), takže touto optikou zadarmo. Roční nájezd cca 10.000 km, i při nepřízni počasí za rok poloviční náklady na "zdroj" energie než s benzínem.
Manželka po 2 týdnech ježdění naprosto sžitá s výkonem motoru, resp. dynamikou (předtím 90 kW), ovládáním rekuperace atd. Děti (14/12 let) auto také milují, prý vzadu více místa než v CX-30, ale hodně dělá ten bílý interiér. Korek a obložení z recyklované plsti (nebo co to je) nadchlo environmentálně smýšlející dceru. Zadní dveře tedy drobný opruz, když jedeme všichni, ale to je tak 3% času, 90% jezdí manželka sama, zbytek veze jedno nebo obě děti - tedy nástup/výstup řešitelný bez obtěžování řidiče. Co se prostoru na otevření všech dveří týče, je to srovnatelné s víkendovým letním vozem (Mustang 5.0 GT - emisně to tedy máme vyrovnané )
Jako druhé auto do města, kdy se přesně ví, co od takového auta chci, že mám zbytně vyráběné kW z FVE a při té ceně super zachovalých ojetin z Německa to fakt nemá chybu. V autorizovaném servisu mi tedy zkazí náladu cenou roční prohlídky, kdy jednotkové ceny za servis nafouknou, aby si přišli na své, ale to dořeším za 6 měsíců....
Takže asi tak, jsem zvědavý na tu zimu - to už snad i R-EVC doladí software / statistiky nabíjení a budu moci doplnit info ze zimního života.
přidám pár svých komentářů / pozorování po 2 měsících soužití s MX-30 jako druhým autem v rodině.
Shrnu i informace z mých předchozích příspěvků...
Splněný sen manželky - mít "bezemisní" EV auto, z historických subjektivních důvodů jedinou možností Mazda...
3 roky stará CX-30 šla z domu (s lítostí přes AAA, protože se vyrojilo na bazarech najednou příliš mnoho kousků (
Pořízeno z Německa (prostřednictvím hodně reklamovaného nakupování z gauče a dovozem až před dům - a musím tedy říct, že reklama výjimečně pravdivá) , ročník 2020, 8.400 km (rok v provozu jako referentský vůz, kdy najela 90% km, pak rok ve skladu, loni 350 km) v té správné barvě (Red Soul Crystal Metallic 3 Tone) a Makoto výbavou. Stav 98% - stříknutá kapota (moc kamínků), lehce škrábnutý jeden disk, jinak nic.....Za 50% ceny nové - no nekup to při poskytované garanci na pohon / baterii
90% času pouze městský provoz (20-40 km denně), tedy baterie většinou vydrží celý týden. Nabíjení 95% z přenosného WB EcoVolter Pro, takže jak píše mabu (1F/3,5 kW) - takže nabíjení z 20% na 100% cca 8 hodin (slunečný víkend má těch použitelných hodin asi 20, takže není problém. Pouze jednou výlet do Olomouce, takže nutnost dobít z veřejné DC dobíječky (350 Kč to myslím stálo nabít za 20% na 100%).
Na střeše domu 10 kW FVE (pořízená pro částečnou soběstačnost, přetoky prodávány za fix), takže touto optikou zadarmo. Roční nájezd cca 10.000 km, i při nepřízni počasí za rok poloviční náklady na "zdroj" energie než s benzínem.
Manželka po 2 týdnech ježdění naprosto sžitá s výkonem motoru, resp. dynamikou (předtím 90 kW), ovládáním rekuperace atd. Děti (14/12 let) auto také milují, prý vzadu více místa než v CX-30, ale hodně dělá ten bílý interiér. Korek a obložení z recyklované plsti (nebo co to je) nadchlo environmentálně smýšlející dceru. Zadní dveře tedy drobný opruz, když jedeme všichni, ale to je tak 3% času, 90% jezdí manželka sama, zbytek veze jedno nebo obě děti - tedy nástup/výstup řešitelný bez obtěžování řidiče. Co se prostoru na otevření všech dveří týče, je to srovnatelné s víkendovým letním vozem (Mustang 5.0 GT - emisně to tedy máme vyrovnané )
Jako druhé auto do města, kdy se přesně ví, co od takového auta chci, že mám zbytně vyráběné kW z FVE a při té ceně super zachovalých ojetin z Německa to fakt nemá chybu. V autorizovaném servisu mi tedy zkazí náladu cenou roční prohlídky, kdy jednotkové ceny za servis nafouknou, aby si přišli na své, ale to dořeším za 6 měsíců....
Takže asi tak, jsem zvědavý na tu zimu - to už snad i R-EVC doladí software / statistiky nabíjení a budu moci doplnit info ze zimního života.