• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

A nove auto jsou v dnešní době vyhozené peníze.
To bylo vzdycky..., ale....
. Me stačilo když jsem řekl že raději dám 30 tisk do oprav, než aby me přemluvili pro nové auto i když mírně jeté.
... kdyz jsem shanel tehdy MPV jak auto do rodiny, vyhledl jsem si S-Maxe. Nikdy by me nenapadlo, ze bych se placl pres kapsu a koupil nove, kdyz jsem dosud vzdy kupoval jete, ale kdyz jsem par mesicu shanel, spoustu toho prohledl a projel, tak to bylo - dat 400-450 za vylitanou mrd.u s nejistou historii a budoucnosti, nebo dat 800 (kupoval jsem s velkou slevou) za novy model, vonavou funglovku, s vybavou na prani (presahujici moznosti predchozi generace), zarukou, jistojistym puvodem a stavem? No ale to bylo leto 2016, dneska taky nevim...
 
Poslední úprava:
To bylo vzdycky..., ale....
Tak nove auto nikdy vyhozene penize nebyly, pokud clovek levne koupil a draho prodal, a pokud ten cash mas a nemusis si brat uver (ten to dobrodruzstvi samozrejme znacne prodrazuje). Kolikrat jsem tady psal, ze me novy slusny auta vysly i pod 4 litry mesicne komplet (ztrata hodnoty, pojisteni, pneu, prohlidky, kosmetika, spotrebak...). I kdybych si k tomu napocital ztratu hodnoty penez inflaci — penize za prodanou ojetinu mely v case prodeje o neco mensi hodnotu, nez v dobe koupe auta — tak krom nedavnych megainflacnich roku bych byl z tech realnych 4000 na "pocitovych" (hodnotovych) max na 4400 mesicne (tri roky, kazdej treba 3% inflace). Ani aktualni PSA vozy nas nevyjdou o moc draz, kdyz se koukam na inzerci, za jak velky castky se prodavaji mlade ojetiny. Dvoulety Peugeoty 5008 v inzerci zkouseji prodat za cenu, za co jsem koupil novy, Grand C4 SpaceTourer podobny... tak pokud se nestane neco nevyzpytatelneho, naklady na nove auto budou v prvnich par letech opet skoro jen ty provozni, a zcela mizive ztrata ceny. Samozrejme pokud nekdo kupuje novy za neakcni cenikovou cenu, a jeste to financuje uverem s treba 8% urokem, a jeste treba ma pojisteni skrz uver (ktery mnohdy neumoznuje nacist bonusy), tak ho to nikdy tak levne nevyjde.
 
Jo je to pomocnou 12V baterkou, dokonce už podruhý. Auto se kupovalo květen 2024 a prvně jsem to řešil někdy v listopadu. Dle servisu je baterie v pořádku a měnit jí nechtějí, protože ten diagnostický tester co používají je nastavený zřejmě na to že ta baterka musí v danou chvíli hořet, aby napsala že není OK. Minule jsem dostal do ruky papírek z testeru, kde bylo napsáno že má baterie 12,1V a je ve stavu OK, přitom že jsem jí dva dny předtím nabíjel do plna to nikoho ani nezajímalo. S autem se jezdí trasy 20km a více (přitom třeba Yaris hybrid jezdí trasy jen po městě a tam se 12V baterie neřeší vůbec). Ale i kdyby se s tím jezdilo jen dva metry tam a zpátky, tak je to pomocná baterie v hybridu, která, když se auto "startuje" má za úkol jen prvotní sepnutí vysokonapěťové baterie a chvilkové vyrovnání palubního napětí (pokud je vysokonapěťová baterie nabitá), takže zátěž 0,00nic.
S yaris 12V baterkou si užívam každú chvíľu, naposledy predvčerom kedy sa vybila úplne a pravdepodobne aj tej štartovacej powerbanke bola zima, takže keď som to pripojil, tak mi začal úplne silno vibrovať brzdový pedál (ako ABS), blikali náhodné kontrolky, niečo začalo nahlas cvakať a blikalo mi jedno predné svetlo.
Stačilo powerbanku hodinku doma nabíjať a potom už to fungovalo. :joy:
 
S yaris 12V baterkou si užívam každú chvíľu, naposledy predvčerom kedy sa vybila úplne a pravdepodobne aj tej štartovacej powerbanke bola zima, takže keď som to pripojil, tak mi začal úplne silno vibrovať brzdový pedál (ako ABS), blikali náhodné kontrolky, niečo začalo nahlas cvakať a blikalo mi jedno predné svetlo.
Stačilo powerbanku hodinku doma nabíjať a potom už to fungovalo. :joy:
To je právě ten problém, že pokud ten hybrid od Toyoty (a je jedno jestli Yaris nebo C-HR 2.gen) nemá těch 12V na prvotní natlakování posilovače brzd, tak se přepne do nějakýho "nouzo módu" a ty jedeš s hodně omezeným posilovačem brzd. To C-HRko dokonce vyžaduje úplný odpojení od 12V a připojení k plně nabitý baterii jinak v týhle nouzi je pořád i kdyby se 12V baterka nabila jízdou/nabíječkou ale byla stále připojená k autu. Zároveň s tím vypadne telefonní seznam dalších ptákovin co jsou na to napojený.
Já už se na to vyprdnul a budu kupovat úplně novou neoriginální ale o astronomický řád kvalitnější 12V baterku. Tu origo odvezu do autorizáku ať jí tam vystavujou jako současnou ukázku kvality.
 
Celkovo tam je to nabíjanie 12V nejaké divné.. auto je vybité, nahodím ho powerbankou, zapne sa spaľovací motor a po minúte sa vypne a auto zas 12V vybíja miesto toho aby ju z celej sily na zvýšených otáčkach nabíjalo. Zistil som že sa to dá obísť nastavením kúrenia na maximum, vtedy spaľovák nevypne (aspoň v zime). Ale tomu autu chýba základný pud sebazáchovy.. :joy:
Pošli tip na tú baterku, možno ju stihnem vymeniť skôr ako to auto pošlem z domu.
 
@myscho musíš vyfotit ten štítek na tý 12V baterce. Já si ten typ u Yarise z hlavy nepamatuju.
V C-HRkách je 345ln1-mf od nějakýho výrobce MuTlu a místo týhle věci tam dám Yuasu YBX5012

To je zajímavý, protože ta 12V baterie by měla být stále dobíjená z vysokonapěťový baterie (aspoň tak to má 3. generace hybrida). A pokud je 12V hodně vybitá, tak se právě přidá spalovák, rekspektive 1. motorgenerátor (ten je trvale spojený se spalovacím motorem), který pomáhá tý vysokonapěťový baterii dobíjet tu 12V, aby se vysokonapěťová baterie mohla spíš starat o pohon.
Jo topením zapneš spalovací motor vždycky, protože to auto si neumí jinak zatopit než ohřevem vody ve spalovacím motoru. Jak ale voda dosáhne teploty, kterou vytopí kabinu, tak se motor vypne.
 
Aha, tak pokiaľ sa dobíja aj z tej veľkej baterky, tak potom to asi funguje, nemeral som to. Len mi pripadalo divné, že je vybité a napriek tomu zhasne motor miesto nejakého intenzívneho dobíjania. Škoda, že to nefunguje ako pri niektorých elektromobiloch, že si to dobíja malú baterku z veľkej aj keď je vypnuté.
Z toho dôvodu uvažujem, že ho vymeníme za nejaké elektro, pri našich extra krátkych trasách (občas len 2-5km denne) by asi trpelo menej.
 
Všimol som si túto tému, tak prispejem...
Syn si spravil vodičák... Ako skvelý otec držiací sa hesla "ak máš rád svoje deti, kúp im vlastné auto" som si povedal, že namiesto "humpľovania" mojej SKVELEJ zánovnej Mazdy 3 BN mu mu kúpim vlastné auto. Do výberu sme zaradili - Opel Corsa, Mazda 2, Suzuki Swift... (Yaris som chcel ja, ale syn nie)
Pár aut sme videli a... boli to strašné vraky. A tie peniaze, ktoré za to pýtali !!! Ľudia si nevedia "sebakriticky" ohodnotiť vlastné auto o_O
Ja by som najradšej Japonca = Corsa vypadla. Syn nechce Mazdu 2 - aj tá vypadla...
Tak sme sa zamerali na Swift. Vyberáme model od roku 2010 (viac systémov ako ESP..., airbagov oproti starším autám). Naposledy som skúšal veľmi pekné auto, ktoré išlo veľmi dobre - síce to má "len" 69 kW, ale podvozkovo, vzhľadovo, radenie (SUPER), radosť auta vytáčať sa... Paráda - ako sa hovorí je to taká malá "motokára" - mať také auto ako vodič začiatočník, tak moja radosť by bola bezhraničná :). Ešte nejaké auta idem pozrieť pre porovnanie / výber najlepšieho.
Záver - Mazda bude zachránená pred začiatočníkom, syn bude mať vlastné auto a naučí sa o neho starať... :)
 
Všimol som si túto tému, tak prispejem...
Syn si spravil vodičák... Ako skvelý otec držiací sa hesla "ak máš rád svoje deti, kúp im vlastné auto" som si povedal, že namiesto "humpľovania" mojej SKVELEJ zánovnej Mazdy 3 BN mu mu kúpim vlastné auto. Do výberu sme zaradili - Opel Corsa, Mazda 2, Suzuki Swift... (Yaris som chcel ja, ale syn nie)
Pár aut sme videli a... boli to strašné vraky. A tie peniaze, ktoré za to pýtali !!! Ľudia si nevedia "sebakriticky" ohodnotiť vlastné auto o_O
Ja by som najradšej Japonca = Corsa vypadla. Syn nechce Mazdu 2 - aj tá vypadla...
Tak sme sa zamerali na Swift. Vyberáme model od roku 2010 (viac systémov ako ESP..., airbagov oproti starším autám). Naposledy som skúšal veľmi pekné auto, ktoré išlo veľmi dobre - síce to má "len" 69 kW, ale podvozkovo, vzhľadovo, radenie (SUPER), radosť auta vytáčať sa... Paráda - ako sa hovorí je to taká malá "motokára" - mať také auto ako vodič začiatočník, tak moja radosť by bola bezhraničná :). Ešte nejaké auta idem pozrieť pre porovnanie / výber najlepšieho.
Záver - Mazda bude zachránená pred začiatočníkom, syn bude mať vlastné auto a naučí sa o neho starať... :)
Suzuki Swift Sport 1.6 100kW , celkem sranda svezení ;)
 
Já to nový C-HRko miluju. Dneska potřeboval táta hodit do špitálu, tak že pojedeme tím jejich zázrakem. Nic z čeho bych si měl lámat hlavu, kdyby zrovna nenastal meteorologický jev "ledovka jak sviňa".
Jako u většiny z nás to začíná tím, že přijdete k autu a dálkáčem případně pomocí senzoru nebo tlačítek odemknete dveře, otevřete dveře (když jsou zamrzlý, tak trochu síly na to použijete) a nastoupíte do auta. Jenže já zhavaroval už na tomto. Druhá generace C-HR má totiž zapuštěný kliky který se vyklápí a jistý pan inženýr na ně zapomněl i v nejvyšší výbavě dát výhřev (nebo nefunguje, což je u tohoto auta také možnost)
IMG_20250213_065223158_HDR.jpg
Takže místo elegantního otevření jsem byl nucen nejdříve kliku doslova omlátit (naštěstí stačilo rukou) až poté šlo použít "fígl do mrazu", že kliku zmáčknete dovnitř aby popraskal zbylý led a klika se vykloubila normálně ven a šlo otevřít dveře.
Poté nastala taková ta klasika ohřívání a škrábání docela tvrdé né však silné krusty ledu. Přitom jsem si všimnul jisté nesymetrie na autě.
IMG_20250213_065818283_HDR.jpg
Pozorní už vidí že zrcátko spolujezdce se nevyklopilo. Někdo z rodiny nechal zapnutou automatiku v domnění že doba ledová už nepřijde. Naštěstí po ručním velmi jemném oklepání zrcátka a třetím pokusu o vyklopení se zrcátko vzpamatovalo.
Super můžeme jet.... vlastně nemůžeme. Z parkoviště jsem potřeboval vycouvat a bohužel ledovková smršť pokryla i zadní čidla i kamerový systém. Tudíž úkon vycouvat 20 metrů, který průměrně retardovaný člověk zvládne za cca 10 vteřin, mě trval 1 minutu. Ono po každých řekněme 50 centimetrech se zahamstli brzdy, rozezněl se varovný signál jako bych měl nabourat do trajektu a na tabletu se zobrazila varovná hláška:
IMG_20250213_070338467_HDR.jpg
Řeknete si, proč jsem to neočistil ? No protože po předchozí zkušenosti s klikou jsem si nedokázal představit, jak škrabkou vysekávám čidla v nárazníku nebo dloubu čočky u kamer.
Ale nic, přískokem vzad jsme vyhopsali z parkoviště, zařadil jsem Dčko a hurá vstříc nemocnici.
Tu drobnost neustále otravující hlášky, že mám očistit auto a nefunguje půlka asistentů jsem bral už jen jako nejpozitivnější zprávu dnešního rána.
IMG_20250213_071403763_HDR.jpg

Takže. Abych zakončil svůj ranní textový průjem. Miluju svojí 14 let starou hujdu a dokud to půjde, tak jí budu držet při životě jako připomínku dob, kdy člověk i v těžkých chvílích polárního ledu nemusel jen při odjetí z parkoviště očekávat že ho klepne Pepka
 
Poslední úprava:
S tím závěrem se dá jen smutně souhlasit. Taky si vážím auta, které mi slouží a nebuzeruje mě.
 
Ja momentálne pokukujem po "novom" aute a tiež chcem ročník max 2023 aby tam ešte nebolo aspoň to upozornenie na rýchlosť. S ostatným som asi už zmierený..
 
Ja momentálne pokukujem po "novom" aute a tiež chcem ročník max 2023 aby tam ešte nebolo aspoň to upozornenie na rýchlosť. S ostatným som asi už zmierený..
A to je popravdě věc, která mi v tom autě ze všech asistentů vadí asi úplně nejmíň.
1) dá se vypnout - ale nezkoušel jsem jestli je to trvalý nebo jen do restartu protože...
2) vůbec to neotravuje - po překročení rychlosti to v tomhle autě jen 3x velmi slabě a velmi decentně pípne a tím to končí, od cca 70km/h už to není ani slyšet protože to přehluší aerodynamický hluk nebo hluk od pneu
 
Takze nejenom, ze je to auto mimoradne osklive (ano, uhel pohledu a vkusu, to respektuji), ale zaroven je i mimoradne prakticke :p
 
Ale tak jde si i vybrat jinou znacku a bejt v pohode. Dneska jsem za podobnejch podminek (plus jeste vic snehu a pod snehem led) vyrazel s nasim 2024 Peugeotem 5008, a zadnej z techto problemu to nema. Nevim proc a jak, ale parkovaci senzory nejsou tak citlivy na snih, jako u Mazdy, kde casto pri snezeni a nebo zamrzly v ledu pipaly, jako kdybych vrazel do prekazky, kamera je kryta previsem vika, kliky normalni... asistenti jsou otravni, ten na rychlost urcite, ale za dnesnich podminek zrovna tenhle nevydal ani hlasku (taky jsem za 10 km potkal dve nehody... ono to fakt nezatacelo). Spis mi vadilo, pri tech dnesnich podminkach a kdykoliv jsou podobne, odtazite rizeni modernich aut... a to platilo uz i u CX5... proste skoro vubec nevim, co delaji predni kola, co pod nima je. Kontrolka trakce sice obcas blikne, ale ja bych to potreboval hlavne cejtit, driv a lip. Ale jak jsou ty auta odtlumeny, a ten Peugeot je v tomhle mimoradne dobry (naprosty ticho az skoro do dalnicni rychlosti — ma i akusticky bocni skla, nejen predni), tak v blbych podminkach jsou hrozne necitelny. Automat taky nepomaha, dalsi ztrata kontaktu s koly pres pedaly spojky a plynu — tyhle obycejny "pomaly" hydromenice hrozne poziraji okamzitou odezvu. Takze se s temahle modernima autama mnohem vic bojim, ze se stane neco necekanyho, nez jsem se bal s autama kolem r.v. 2000 - 2010 (se starsima uz jsem toho moc nenajezdil, tak nevim). Sice je to dneska bezpecnejsi, kdybych mimo tu silnici vylitnul, mozna to i vic umi elektronicky pomahat, abych nevylitnul (ale tomu neverim), ale ja sam mam proste strach, strach a strach.
 
Je to asi odveci, ale najviac sa to hodí sem.

Plánujem kúpiť auto cez inzerát z Poľska. Máte niekto (odskúšaný) nápad, ako za auto zaplatiť? Niečo ako okamžitý medzinárodný bankový prevod, ale čo som našiel tak všade sa peniaze pošlú až druhý alebo tretí deň (a Revolutu s takou sumou neverím).
Mám to tam 350km a nechcem posielať peniaze popredu, predávajúci samozrejme chce auto odovzdať až so zaplatením (z rovnakého dôvodu). Zatiaľ jediná varianta je výber peňazí zo všetkých bankomatov ktoré stretneme (na 3 kartách maximálny možný limit a vyjde to)...

Existuje lepšia možnosť?
 
Je to asi odveci, ale najviac sa to hodí sem.

Plánujem kúpiť auto cez inzerát z Poľska. Máte niekto (odskúšaný) nápad, ako za auto zaplatiť? Niečo ako okamžitý medzinárodný bankový prevod, ale čo som našiel tak všade sa peniaze pošlú až druhý alebo tretí deň (a Revolutu s takou sumou neverím).
Mám to tam 350km a nechcem posielať peniaze popredu, predávajúci samozrejme chce auto odovzdať až so zaplatením (z rovnakého dôvodu). Zatiaľ jediná varianta je výber peňazí zo všetkých bankomatov ktoré stretneme (na 3 kartách maximálny možný limit a vyjde to)...

Existuje lepšia možnosť?
Pouzivam revolut na castky i kolem pul mice bezne (hlavne kvuli kurzum, akciim nebo kryptomenam) a nevidim tam zadne riziko, pokud nejde o to ty penize tam drzet dlouhodobe… jako deset micu tam vlozit a na deset let na to zapomenout, to bych neudelal (to bych si “lajsnul” asi jen u top mezinarodnich bankovnich domu), ale protoze maji klasickou bankovni licenci a nejaky zakladni pojisteni vkladu apod, da se to pouzivat jako normalni ucet bez nejakych velkych rizik. Ze dne na den to urcite nepadne, je to obri, v mych IT kruzich na tom jede skoro kazdej, kdo resi treba ty akcie nebo mezinenovy prevody. Pokud to maji obe strany, prevod pres ne je okamzity, a pak trva vetsinou jeden az dva pracovni dny prevod z revolutu na cz nebo de nebo it ucet (pl bude to samy, hadam).
 
Mne na tom vadí, že jediný kontakt je pochybný chat, nejaký email a adresa niekde v Litve či kde to teraz majú. Raz som posielal asi 1000eur (do banky, nie na iný Revolut) a trvalo im to týždeň, pričom v aplikacii nikde nič, preto mám mierne pochybnosti.

Ak to má trvať dlhšie ako deň, nerieši to môj problém a zároveň môžem rovno použiť klasickú banku.
 
A tvoja banka nevie spraviť za poplatok okamžitý prevod?
 
Back
Top