• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Tak kukať môže to je práve dobrá terapia. Ja som tiež kukal ale iba preto aby som sa uistil že Mazda je Nr.1 :)
 
Ssang Yong prodává můj známý v Car house a hodně modelů sem projel a musím uznat že spousta z nich je fakt povedených v poměru ceny výkon ale za mazdu pro její vlastnosti bych to neměnil. Je to hodně podobné Kie. Prostě takové normální auto za pěkný peníz. Ale mají dost zmatený infotaiment a celkem běžné turbo motory. Jízdní vlastnosti průměr. Ale velmi hezké zpracování interiéru.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
MG je obcas na ceste vidiet, mozno to spopularizovalo to Vaculikove video, kde tvrdil, ze je to auto poskladane z okopirovanych casti aj europskych aut. Ssang Yong je uz dlhodobo v europe, mna dnes ale zabil showroom znacky Dongfeng na vyjazde z trnavy na R1, to som v zivote nevidel.

Korejci uz po rokoch vychytali chyby a valcuju trh pomerom cena/vykon, za novym dusterom sa tiez obcas otocim. Ale tieto cinske vozidla neverim ze preziju zaruku, to si kupuje snad len samovrah, lebo je to o nieco lacnejsie, maju ukradnuty moderny dizajn hjonde alebo europskych znaciek a funguje tam akurat infotaniment, vo vyrobe smartphonov su prebornici. Eu zakaze diesle, ale jeden diesel prezije na kilometre 3 tieto cinske skladacky, ktorych vyroba ma tiez istu ekologicku zataz.

Moj brat zijuci v Holandsku tiez pokukoval po EV na mestske jazdy, kedze jesenne a zimne presuny na biku docela nicia zdravie, najlepsie mu vyslo Citigoe iV, jazdene su za dost nizke ceny, dostane tam oslobodenie od roznych road tax a dotaciu od statu do 2000euro, od roku 2020 maju na papieri dojazd do 300km a ked sklopi sedacky zmesti tam cestny bicykel bez kolies.
 
Pořád si tu klepema na ramena jak jsme se shodli jako správní motoristi, že naftu do města si koupí jen "né moc rozumný člověk". Myscho tu píše, že by to elektro využil na cesty po městě a takový ty couračky. Prostě na to na co je elektro opravdu vhodný. A už tu čtu příspěvky: "Pořiď si třílitr naftu."
Je vám jasný, že pokud se nafta nestihne ohřát tak všechny ty emisní systémy co má (respektive celý motor) dostávají naprdel neuvěřitelnym způsobem. Pak stačí jediná oprava a slova jako amortizace, úspora paliva, ušetřený peníze.... můžete hodit do kanálu.
Ze jde o auto do mesta jsem prehledl, pak asi muze elektro davat vetsi smysl. Nebo pokud clovek uz ma FVE a dobiji "zdarma".

Ale neda mi to nevyjadrit se k nafte do mesta. Nebo i benzinu. Pokud se bavime o mestskem provozu a novych autech, se zarukou, je uplne jedno, jestli dostava moderni spalovaci motor v takovem modu pouziti na prdel (aneb "po me potopa", ale to je proste ekonomicka realita). Pokud by rocni najezd ve meste byl 10 tis km, za pet nebo sest let zaruky, co dneska ma kdejake auto, to najede max 60 tis km, a za tu dobu temer jiste neumre nic, a pokud by umrelo, jde to na zaruku. Takze to zadnym zpusobem nevstupuje do ceny na km. To by vstupovalo u stareho auta, nebo pri pozadavku mit to auto treba 15 let, coz by ale nemuselo byt rozumne ani u elektra. A ani potom to neprevysi rozdil kupni ceny elektro vs spalovak, leda by se menil cely motor nebo nejaka jeho zasadne velka cast (coz je u tech konvencnich znacek treba 200k+). Vstrikovace? I kdyby to bylo po sedmi letech za kilo, porad nicotny rozdil. Turbo? Dalsich treba 50 - 70 litru po deseti letech? Porad bychom byli na rozdilu 170 za 10 let, s vyhodnejsim "rozlozeni v case", nez zaplatit u elektra treba o 300 nebo 500 vic pri koupi (a mit i vyssi rocni ztratu hodnoty, ktera stoupa s porizovaci cenou vozidla).

Takze doplnim/prepocitam treba nase MPV od Citroenu nebo SUV od Peugeotu: Nafta v Citro zere ve meste kolem 7.5, benzin v Peugeotu kolem deviti. Nafta tedy 3 Kc/km, benzin 3,60 Kc/km. Oboje ma ten pokles ceny podobny, aspon za soucasne situace, kolem 50 tis Kc rocne, a to i pri vyssim najezdu, nez 10 tkm. U obojiho staci jedna autorizakova prohlidka rocne, plus jedna rocni vymena oleje navrch ("noname garaz"), ta asi i v pripade mestskeho provozu, a dohromady je to 10 tis Kc rocne. Pneu a brzdy jsem do vypoctu nedaval, protoze to ma i elektroauto... a jasne, mozna brzdy vydrzi o dost vic, ale pneu zase muzou vydrzet min. Kazdopadne asi to nedela dramaticky rozdil — sada rozumnych pneu na obe nase auta stoji lehce pres 10 litru, sada desek na obe napravy 6, i s kotoucema treba 15; par litru prace, jak pneuservis, tak brzdy... zivotnost letnich pneu zatim na Citro kolem 40tkm, a jeste nekonci, a brzdy vypadaji, ze by mohly dat 70tkm. Nicmene, bez techto spotrebnich dilu bych teda byl na 5 Kc/km s naftovym MPV a 5,60 Kc/km s benzinovym SUV v mestskem provozu a 10 tkm rocne. To mi porad neprijde jako "drahe", a je potreba vzit v potaz taky znacnou usporu na kupni cene vozidla = moznost investovat rozdil usporenych penez jinam, treba nekam, kde vydelavaji, nebo si vzit mensi uver a usetrit na urocich. Taky nizsi pojisteni levnejsiho auta.

Jako ja chapu elektroauto treba jako lifestyle, nebo jako reprezentativni zalezitost, nebo jako nosic nejake ekologicke myslenky, pripadne jako dobre "sportovni nacini" (v pripade tech extremne vykonnych), ale nechapu ho jako zpusob, jak usetrit. Fakt ne. (Dokud jsem mel moznost v praci nabijet zdarma, taky jsem o tom lehounce uvazoval, protoze to samozrejme menilo celou situaci.)
 
Poslední úprava:
MG je obcas na ceste vidiet, mozno to spopularizovalo to Vaculikove video, kde tvrdil, ze je to auto poskladane z okopirovanych casti aj europskych aut. Ssang Yong je uz dlhodobo v europe, mna dnes ale zabil showroom znacky Dongfeng na vyjazde z trnavy na R1, to som v zivote nevidel.
MG stretávam pravidelne, je to také auto pre dôchodcov. Ako benzínové je lacné a je to SUV, tak sa do toho lepšie nastupuje ako do Fabie. Dá sa spoznať podľa výrazných farieb karosérie.

Ale len benzínové, žiadne elektro ZS ani čisto elektrické modely, napríklad MG4.
 
Aniz bych o tom neco vedel, nebo to nejak hanil, tak me prekvapuje, ze nekdo, kdo jezdi Mazdou, kouka na Ssang Yong.
Tak důvod je asi ten, že v Mazdě nevidím teď žádný model, který by mi vyhovoval. Moc jsem se těšil na CX60/80, ale když si pročtu 60tkové vlákno, tak nejsem sebevrah a dobrovolný tester. Takže musím logicky koukat jinam, koncern už jsem si vyzkoušel v mnoha variantách a tam se už tak nějak vracet nechci - ne kvůli kvalitě, ale prostě už nechci a utrácet raketu za BMW/MB/Jaguar/Lexus...mi fakt přijde zbytečné, primárně mám auto kvůli přesunu z bodu A do bodu B a tím to tak nějak končí. Možná to dopadne tak, že si nakonec Mazdu nechám ještě dlouho a nic řešit nebudu (ona mi v podstatě vyhovuje) nevím, zatím o tom jen přemýšlím a ten Rexton konkrétně mi vychází jako rozumová varianta, ale jak jsem psal - ještě jsem v tom ani neseděl a ani nemluvil s nikým, kdo to má.
 
Aniz bych o tom neco vedel, nebo to nejak hanil, tak me prekvapuje, ze nekdo, kdo jezdi Mazdou, kouka na Ssang Yong.
Mazda byvala velmi levna vzhledem k vybave. Pro me to byl urcite velky faktor, ne kazdy si ji kupoval kvuli designu nebo jizdnim vlastnostem (ktery, popravde, zas tak zazracny v poslednich letech nebyly). Proto ja "klidne" (haha, nervozne) presel k Francouzum, kteri dokazali nabidnout vetsi auto se skvelou vybavou za ceny, za jake byvaly Mazdy. Se subjektivne velmi slusne udelanym interierem a konzervativni konstrukci a vyzkousenymi motory. A po Ssangyongu jsem taky koukal, bohuzel Rexton ma pomerne uzkou druhou radu, tri detske sedacky bez sance. Ale vsem, kteri by to chteli extra kritizovat, doporucuju se nejdriv svezt. Ze samotneho interieru, sedacek, a odhlucneni, jsem mel skoro pocit, ze sedim v Mercedesu (ostatne kdysi mezi automobilkama byvala spoluprace); jizda byla uz tvrdsi a ne tak skvela, kvuli ramovemu podvozku, ale motor tahl solidne, a je prijemny, ze je to primarne zadokolka. Reference na spolehlivost jsou velmi solidni, v podstate nic neodchazi, ale nejstarsim autum na tyhle posledni platforme a s tim turbodieselem je teprv kolem peti let, takze mozna tam jeste neco ciha.. ale pro me by jako pro kupce noveho nemelo ani smysl koukat za horizont peti let a zaruky, takze dobry.
 
Já slyšel zejména stížnosti na infotainment... nepřehledné, bídně přeložené, tím nesrozumitelné a občas dost nestabilní. Ovšem to je "moucha", bude se svižně do-vyvíjet, tedy předpokládám.
Mimochodem co jejich (Ssangyong) servisní síť?
 
A pouziva v dobe CarPlay a Android Auto nekdo infotainment? Ja jsem tam teda pri prohlidce na prodejne a pak pri zkusebni jizde nelezl, to se priznam... Ale u nasich aut od PSA tam chodim akorat po nastartovani motoru, vypnout start stop a v pripade novejsiho Peugeotu i hlidani rychlosti (dalsi EU kravina), jinak jsem treba ted na ty dovoleny za 2500 km do infotainmentu nevlezl ani jednou...

Servisni sit je docela spatna i u Mazdy. Nebo i u toho PSA koncernu. Asi to muze byt i horsi, ale pokud ty auta potrebujou prvnich 5 let vetsinou jen pravidelnou prohlidku, neni to pro me jako "novokupce" moc dulezity faktor...
 
@Ondrej K třeba já používam raději origo infotainment než Android Auto, potom moji rodiče (u CX5KF a C-HR 2024), moje sestra (u toho deb... MG HS), moje neteř (když si půjčí nějaký auto).
Mým rodičům (adnroid) bohatě stačí DAB/FM a s origo navigací jsou spokojení.
Sestra (iPhone) nepotřebuje infotainment vůbec, protože v MG je člověk rád když tu tabletovou hrůzu nemusí aspoň chvíli ovládat (ovládá se přes ní vše).
Neteř (iPhone) tomu prý nepřišla na chuť a jediný co jí zajímá je handsfree a jak vypnout všechny asistenty.
Já si vystačím s originálním systémem i u mýho 13 let starýho auta, kde byla vydána poslední aktualizace map v roce 2020 a byť jde android auto/car play dodělat dejme tomu jako u Mazdy, tak nemám potřebu. 99% mám na infotainmentu zobrazeno rozvržení použité energine benzín/elektro a Spotify mi dokáže přehrát i origo infotainment. Ještě před 5 lety jsem jezdil v M6MPS, kde byl vrchol infotainmentu papírovej autoatlas, když jsem měl BM, tak ani tam jsem nepociťoval nutkání AA/CP dodělat a byl jsem spokojen s origo infotainmentem/navigací a jelikož jsem přežil fungování s TomTomáckou NB1 v GJ, tak už zřejmě dokážu žít s jakýmkoliv infotainmentem na planetě mimo toho v MG.
Vyzkoušel jsem to, neodsuzuju to, ale nepotřebuju to ani při cestách po evropě.
 
Poslední úprava:
Já si asi do toho Ssang Yongu zajedu a zkusím se tím projet, ať vím, jestli je to vůbec varianta, nebo kravina, ale zatracovat to jen kvůli tomu, že je to "nějaká Korea" nebudu :) díky všem za názory.
@Ondrej K to, že je to tvrdší, s tím počítám vzhledem ke konstrukci, snad to není ale tak moc, ohledně nějakých případných možných závad po 5+ letech, tak to pro mě taky není téma :)
 
@Ondrej K třeba já používam raději origo infotainment než Android Auto, potom moji rodiče (u CX5KF a C-HR 2024), moje sestra (u toho deb... MG HS), moje neteř (když si půjčí nějaký auto).
Mým rodičům (adnroid) bohatě stačí DAB/FM a s origo navigací jsou spokojení.
Sestra (iPhone) nepotřebuje infotainment vůbec, protože v MG je člověk rád když tu tabletovou hrůzu nemusí aspoň chvíli ovládat (ovládá se přes ní vše).
Neteř (iPhone) tomu prý nepřišla na chuť a jediný co jí zajímá je handsfree a jak vypnout všechny asistenty.
Já si vystačím s originálním systémem i u mýho 13 let starýho auta, kde byla vydána poslední aktualizace map v roce 2020 a byť jde android auto/car play dodělat dejme tomu jako u Mazdy, tak nemám potřebu. 99% mám na infotainmentu zobrazeno rozvržení použité energine benzín/elektro a Spotify mi dokáže přehrát i origo infotainment. Ještě před 5 lety jsem jezdil v M6MPS, kde byl vrchol infotainmentu papírovej autoatlas, když jsem měl BM, tak ani tam jsem nepociťoval nutkání AA/CP dodělat a byl jsem spokojen s origo infotainmentem/navigací a jelikož jsem přežil fungování s TomTomáckou NB1 v GJ, tak už zřejmě dokážu žít s jakýmkoliv infotainmentem na planetě mimo toho v MG.
Vyzkoušel jsem to, neodsuzuju to, ale nepotřebuju to ani při cestách po evropě.
Ty jo, já to mám úplně stejný. Nejdřív jsem si myslel že AA šíleně potřebuju, anžto jsem tak trochu geek, ale pak mi došlo, že mám stejně asi raději dobrej držák a dva nezávislý displeje a systémy, který jsou jen provázaný v tom potřebným. A navigaci mám raději v telefonu, než na displeji auta, nevím proč... To, že mi holt neukazuje navigace šipečky na HUDu jsem oželel (ani to moc nebolí).
Jediný otravný je přepínání a ovládání Tidalu (třeba jinej playlist, nebo album), i když něco jde alespoň hlasově (provařená jména interpretů).
 
Myslím, že ak im zavoláš vopred, že máš o auto záujem, bude možnosť požičať si ho na víkend počas ktorého by im len stálo pred salónom (ak majú predvádzačku).
Mal som tak CX-60 aj teraz RAV-4 a je to oveľa lepší zážitok a viac som zistil (vrátane parkovania pri dome, dojazdu, či mi vojde kočík a podobne), ako keď som bol skúšať ID.3 a bola to len 20min jazda s predavačom, ktorý ešte počas tej chvíle skúšal všetko ukázať a ja som ledva stíhal šoférovať, počúvať a všímať si všetko čo som chcel vedieť.
 
Ja teda prave slozitosti nemam rad, proto pouzivam zrcadleni sveho mobilu do auta - abych se nemusel ucit vic systemu a vic zpusobu ovladani... na CarPlay si zvyknula i tchyne, ktera dela do zvirat a s IT vecmi si fakt netyka... prave protoze si treba muze trasu nastavit v telefonu na miste, a pak podle ni jet na velkem displeji auta. Nebo protoze ma jedno stejny misto, kde si vybira hudbu. Ale vlastne chapu, ze pokud nekdo pouze ovlada radio, nepotrebuje informace o aktualni doprave, asi ma v aute trvale zapnutou radiovou obrazovku a infotainment tedy tim padem "pouziva". V lokalitach, kde se pohybujeme my, ale bohuzel jezdit bez informaci o aktualni doprave nejde (Stredocesky kraj, Praha, Ustecko/D8), a treba info o doprave v PSA autech, myslim ze od TomTomu, se fakt Google Maps nebo Waze nevyrovnaji... Zena ma Android, ja a vetsina rodiny iPhone, na obojim excelentni zkusenost a prave ta konzistence s tim, na co jsme zvykli.

A doplnil bych, ze nase spokojenost s AA/CP se jeste posunula o level dal od doby, co to jde mit bezdratove, na coz jsou sikovne krabicky na Amazonu, co to nauci i auto, ktere to melo pouze dratove. Na telefon ani nemusim sahnout, a pokud nejedu daleko a nevybije se, nemusim ho kotvit na MagSafe bezdratovy dobijeni nebo kabel. Podobne komfortni, jako bezklicovy vstup... jen s Androidem je to pak trochu trhanejsi.

Kazdopadne ovladani radia nebo navigace asi na Rextonu neni zadna tragedie, jako asi na zadnym modernim aute, kde se musi pres obrazovku:

Interier toho, ve kterem jsem se asi pul hodiny vezl, byl tento:
ssangyong-rexton-facelift.jpeg
 
Poslední úprava:
Taky používám raději origo infotainment. V M6 ani jinou volbu nemám, v LEAFu funguje AA přes kabel, ale nijak mne to neoslovilo. V obou autech poslouchám většinou podcasty přes BT. To funguje bez problémů. Origo navigace mi vyhovuje v Mazdě i Nissanu.
 
Poslední úprava:
Já si asi do toho Ssang Yongu zajedu a zkusím se tím projet, ať vím, jestli je to vůbec varianta, nebo kravina, ale zatracovat to jen kvůli tomu, že je to "nějaká Korea" nebudu :) díky všem za názory.
@Ondrej K to, že je to tvrdší, s tím počítám vzhledem ke konstrukci, snad to není ale tak moc, ohledně nějakých případných možných závad po 5+ letech, tak to pro mě taky není téma :)
Kolega má už skoro 2 roky SsangYong Korando v automatu, a spokojenej, nenadává na nic, všecko funguje,nic nevrže, byl sem to ,když to koupil prolízt, a myslím že je to hodně dobrý auto, kvalitně zpracovaný interiér, a možná, kdybych se třeba rozhodoval mezi CX-5 a tímhle, tak bych možná šel do korejce, hodně na sobě zapracovali, nic se mi nezdálo odfláknutý, je vidět, že se chtějí vrátit co nejvýše co do prodejů, a to se jim taky víc než daří. Kdyby to byl nějakej šunt, tak by to lidi tak docela dost nekupovali. Ano, servisní síť je trochu slabá, ale jezdím do servisu Mazda ,který je ve stejném městě jak korejec.Pokud bys do něj šel, tak si myslím, že to není vůbec špatná volba.Jízdní vlastnosti neznám, bohužel jsme to nestihli projet.
 
Ono je to dnes vůbec všechno dost podobné. Všechny značky napříč mají dnes hezky zpracovaný interiér ať je to kdokoli krom Dacie. V práci máme různé služební modely BMW a tam zase není vidět ta vyšší cena. Prostě za mě i ta prémiová třída je dnes vlastně totožná co ta střední když člověk usedne. V tom nejvyšším segmentu je stále větší důraz na odhlučnění, větší objemy motoru nebo hliníkové díly podvozku. Nedávno jsem jel jako spolujezdec v DongFeng Utour a popravdě.. kdyby mi někdo tvrdil že jedu v mercedesu tak podle interiéru tomu věřím. Krásně zpracované a kvalitní materiály. Slabší jsou infotaimenty, jízdní vlastnosti a slabá nabídka motoru ale už to není žádný korejec 90let. Dneska je to o osobních preferencích. Ale taky podotknout že ten vůz stal přes 2 miliony a tam už člověk raději sáhne po jistějších značkách.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Tohle? To vypada genialne! Vubec jsem o tom nevedel. A za 800 litru... To mi normalne uz ted pripada jako mozna nahrada naseho Grand C4 :-). Ciny se vubec nebojim, obcas testuju nejake produkty, prevazne audio, ale taky hodne pocitacoveho prislusenstvi, a vsehcno uz je to davno na urovni zapadu (ne vsechno, ale kdyz se zadari), a se spolehlivosti nula problemu (zatim)...
 
Ondro, ty jsi mi přišel vždycky jako takovej rozumnej kluk 🙃 Ale asi chápu, čím to je. Ty máš vyloženě konzumnější strategii a rychle to točíš, kdežto já jsem konzervativec, kterej u aut nepočítá nic tabulkově a má rád, když s ním dlouho zůstávaj a stárnou. Takže proto mi teď přijde, že je z tebe napůl blázen, co se nebojí ani číňana...
 
Back
Top