Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Měl by sis pořídit mazdaklaní rámečky.To je horší než mám většinou plně naložený s kamionem i když plně naložený v horách bych měl samozřejmě víc, ale po horách naštěstí moc nejezdím
Jinak já se svým novým vozítkem v pátek překonal první tisíc a na to jaké jezdím trasy a jakým stylem tak na spotřebu celkem čučím. Je ale pravda, že to zatím ještě tak moc nehoním do otáček.
Zobrazit přílohu 52057
Celkově je ještě brzy hodnotit, ale jsem moc spokojený, jízdní vlastnosti jsou lepší než u GJ a dá se říct že skoro stejné jako u GG, navíc díky váze je to auto celkem dost živé
Zobrazit přílohu 52058
A proč nechceš CX60 s 3,3l naftou? Vždyť to jezdí levněji jak tyhle hybridy a motor by měl být velmi příjemný.Posledný víkend som mal doma na skúšku Rav4 Plug-in, zvažujem že by to mohlo byť riešenie ako ušetriť za benzín na cestách po meste, ktorých máme momentálne viac ako 50% z celkového rodinného nájazdu.
Je to veľmi zaujímavé auto, ale zároveň som z niektorých vecí dosť sklamaný a čakal som, že za 1,3-1,5mil budú v aute niektoré prvky lepšie domyslené.
Čo sa mi veľmi páčilo:
+ výkon - 305 koní bolo viac ako postačujúcich, väčšinu jázd som šiel len na elektromotory a aj to malo lepšiu dynamiku ako moja CX-5
+ pohon - na elektriku okolo 55-60km aj keď súčasť trasy bolo 25km rýchlostnej cesty, po najazdení asi 250km som mal spotrebu 2,1L/100km a 20kWh/100km
+ skoro nepoznať kedy ide benzínový motor, prepína sa to rovnako neznateľne ako v Yarise, keby tam nebola kontrolka tak si občas nie som istý
+ výhľad z auta - s Mazdou CX-60 som si pripadal ako v tanku ktorý ide zároveň po krajnici aj v protismere, s Toyotou sa mi oveľa lepšie manévrovalo a nepripadal som si na ceste tak veľký
+ obraz zadnej kamery zobrazovaný v strednom spätnom zrkadle - občas sa to môže hodiť, určite by som za to nepriplácal
Čo sa mi nepáčilo:
- v druhej najvyššej výbave stále nie je HUD, ten je až v najvyššej a zobrazuje len rýchlosť, poslednú prečítanú značku, otáčkomer a info o tempomate = nie navigáciu, ani vstavanú
- v druhej najvyššej výbave bolo manuálne nastaviteľné sedadlo spolujazdca ale nedalo sa nastaviť výškovo, len sklon operadla
- auto bolo hlučnejšie ako Mazda (hluk pravdepodobne od kolies nad 70km/h) a aj preto nebolo poznať, kedy ide spaľovací motor, v tom hluku ho nebolo počuť
- interiér nepôsobil tak hodnotne, bol dosť plastový
- rádio (nebolo príplatkové JBL) hralo hrozne, hovorené slovo bolo rozumieť, ale hudba znela proste zle, úplne chýbali basy a nebolo rozumieť text
- infotainment zobrazoval málo informácii, bol dosť neprehľadný, málo vecí sa dalo nastaviť, väčšina len cez tlačítka na volante
- veľmi otravný systém rozpoznávajúci značky - po prvej jazde sa mi podarilo vypnúť aspoň zvuk toho že sa načítala nová značka, to pípalo tak každé 3 sekundy a ostalo vypnuté aj po naštartovaní; naopak po každom štarte treba vypnúť upozornenie na prekročenie rýchlosti a to sa vypína asi 10 klikmi v menu cez tlačítka na volante
- roletka v kufri nemá žiadne vedenie, takže ju treba ručne odhrnúť a potom sa triafať do dorazov pri zatváraní, toto má Mazda vyriešené oveľa lepšie
- chýbalo mi automatické zamykanie po odchode od auta
- ovládanie kufra z diaľkového fungovalo len ak sa najprv auto odomklo, na Mazde sa mi páči, že pri otvorenom kufri je auto stále zamknuté + auto sa zamklo až keď sa zatvoril kufor, takže treba čakať pri aute, či dostalo zamykací pokyn, alebo sa len zavrie kufor a ostane odomknuté
Záver: Keby sa dala objednať Mazda CX-60 s hybridným pohonom od Toyoty, tak je to skvelá voľba. Takto existuje pekné auto s nie tak dobre fungujúcim pohonom a hromadou iných múch (Mazda CX-60 plugin) a trošku divné auto s parádnym pohonom (Rav 4 plugin). Stále tak trošičku zvažujem Mazdu CX-60, na druhú stranu fakt neviem, či je to dobrý nápad aj keď cenovo je oveľa dostupnejšia (prečo asi, že?).
@myscho
- chýbalo mi automatické zamykanie po odchode od auta
- ovládanie kufra z diaľkového fungovalo len ak sa najprv auto odomklo...
Toto a mnoho dalšího jde nastavit přes originální diagnostiku (TechStream). U každý výbavy auta jde ale nastavit něco jinýho.
- interiér nepôsobil tak hodnotne, bol dosť plastový
Takhle plastová mi přijde každá Toyota. To by jsi musel do Lexusu.
- infotainment ....
Tady si nepomůžeš ani u Lexusu. Když už máš u Toyoty/Lexusu infotainment, který graficky za něco stojí, tak ho zabije uživatelský NErozhraní, který postrádá smysl a logiku jednotlivých funkcí. To jak na tom Toyota/Lexus s infotainmentem jsou dokládá i to že během jednoho modelu jsou schopný infotainment 3x vyměnit a každá verze má ještě verzi pro bohatý a chudý. Dejme tomu že až modely 5. hybridní generace (aktuálně Prius, C-HR) mají infotainment použitelný, i když některý věci jsou stále mimo logický uvažování.
- Keby sa dala objednať Mazda CX-60 s hybridným pohonom od Toyoty,....
To jsem si o CX-60 původně myslel a byla by to pecka, ale už podle obrázku hybridního systému se tak nestalo a Mazda vplula do vod, kde má hodně malinkatý zkušenosti.
Chcel som tým nahradiť aj Yaris, ktorý jazdí aj veľmi krátke trasy a to by som radšej na elektriku, ako štartovať zakaždým naftový 6valec.A proč nechceš CX60 s 3,3l naftou? Vždyť to jezdí levněji jak tyhle hybridy a motor by měl být velmi příjemný.
Budu teď možná za primitiva, ale nafta zůstane naftou. On navíc píše, že chce auto hlavně na ježdění po městě a z města bych každou naftu hnal sviňským krokem, nezlobte se na mě nikdo (dosť bolo ropákov).A proč nechceš CX60 s 3,3l naftou? Vždyť to jezdí levněji jak tyhle hybridy a motor by měl být velmi příjemný.
Podle mých "zvědů", tak hybrid (nikoli ryzí elektro) AUDI Q8, TFSI, E-HYBRID (plug-in, cca 17kWh baterka) po všech přepočtech a řekněme 8 měsících provozu je cca na 10-11L/100km. Prostě ta mrcha má s těmi dvěma agregáty atd. více jak 2,5t a je to znát. Úsporu nikdo nečekal, jen prezentuji empirická data.Jezdi moderni velka elektra pod 4.50?
Občas sa fakt divím, aké auto prejde emisiami a môže byť na ceste. Nedávno som išiel za dodávkou z ktorej šiel fakt úplne čierny dym, že nebolo vidno ani jej zadné svetlá. Ak je toto legálne, tak je to fakt smutné.
Nechcem, aby všetci prešli na elektro, ale postupne z ciest dostať aspoň 30+ ročné vraky by nebolo úplne odveci.
Každopádne moja motivácia prechodu na elektro/plug-in je iná. V prípade elektra ma láka nízka cena za kilometer a napríklad v prípade MG žiadne servisné prehliadky a záruka 7 rokov. V prípade plug-inu sa mi páči že sa vie pohnúť na elektrinu a naše bežné cesty po meste (doktor/nákup/návštevy) by sme vedeli zvládnuť čisto na elektrinu s nabíjaním doma. Zároveň ostáva možnosť ísť na dlhší výlet bez riešenia nabíjania a väčšinou zaujímavý celkový výkon ktorý je k dispozícii.
Sklamal ma Yaris hybrid, kde je ten elektromotor viacmenej len preto aby to nemuselo mať štart-stop, ale spotrebu to má cca ako keby to hybrid nebol. Na elektrinu to prejde asi 500m a potom to vytočí motor aby sa nabila baterka (ak sa nejde z kopca) aj keď auto stojí, takže priemerná spotreba je proste priemerná - cca 5. Keby to bol plugin a zvládol by aspoň 10km, zas by to stačilo na možno 50% ciest po okolí.
Mennekes na MX-30 po třech letech bez problémů a dle robustnosti a mých el. zkušeností bude až nesmrtelný. Vydrží i pád na kostky či jiné, co je kolem nabíječek; odřel se, ale nepraskl ni omylem. Guma kabelu se trochu odbarvuje pod UV zřejmě, ale zatím není ani porézní ani jinak poškozena. Stranu vozu ani nekomentuji, tam až bez známek používání. USB-C na notebooku je na tom podstatně hůřeJakou ma vlastne "mechanickou zivotnost" takovy konektor?