• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

To je horší než mám většinou plně naložený s kamionem :eek: i když plně naložený v horách bych měl samozřejmě víc, ale po horách naštěstí moc nejezdím :)

Jinak já se svým novým vozítkem v pátek překonal první tisíc a na to jaké jezdím trasy a jakým stylem tak na spotřebu celkem čučím. Je ale pravda, že to zatím ještě tak moc nehoním do otáček.
IMG_20240614_064342.jpg
Celkově je ještě brzy hodnotit, ale jsem moc spokojený, jízdní vlastnosti jsou lepší než u GJ a dá se říct že skoro stejné jako u GG, navíc díky váze je to auto celkem dost živé :)
IMG_20240614_064442.jpg
 
To je horší než mám většinou plně naložený s kamionem :eek: i když plně naložený v horách bych měl samozřejmě víc, ale po horách naštěstí moc nejezdím :)

Jinak já se svým novým vozítkem v pátek překonal první tisíc a na to jaké jezdím trasy a jakým stylem tak na spotřebu celkem čučím. Je ale pravda, že to zatím ještě tak moc nehoním do otáček.
Zobrazit přílohu 52057
Celkově je ještě brzy hodnotit, ale jsem moc spokojený, jízdní vlastnosti jsou lepší než u GJ a dá se říct že skoro stejné jako u GG, navíc díky váze je to auto celkem dost živé :)
Zobrazit přílohu 52058
Měl by sis pořídit mazdaklaní rámečky.😏
 
Posledný víkend som mal doma na skúšku Rav4 Plug-in, zvažujem že by to mohlo byť riešenie ako ušetriť za benzín na cestách po meste, ktorých máme momentálne viac ako 50% z celkového rodinného nájazdu.

Je to veľmi zaujímavé auto, ale zároveň som z niektorých vecí dosť sklamaný a čakal som, že za 1,3-1,5mil budú v aute niektoré prvky lepšie domyslené.

Čo sa mi veľmi páčilo:
+ výkon - 305 koní bolo viac ako postačujúcich, väčšinu jázd som šiel len na elektromotory a aj to malo lepšiu dynamiku ako moja CX-5
+ pohon - na elektriku okolo 55-60km aj keď súčasť trasy bolo 25km rýchlostnej cesty, po najazdení asi 250km som mal spotrebu 2,1L/100km a 20kWh/100km
+ skoro nepoznať kedy ide benzínový motor, prepína sa to rovnako neznateľne ako v Yarise, keby tam nebola kontrolka tak si občas nie som istý
+ výhľad z auta - s Mazdou CX-60 som si pripadal ako v tanku ktorý ide zároveň po krajnici aj v protismere, s Toyotou sa mi oveľa lepšie manévrovalo a nepripadal som si na ceste tak veľký
+ obraz zadnej kamery zobrazovaný v strednom spätnom zrkadle - občas sa to môže hodiť, určite by som za to nepriplácal

Čo sa mi nepáčilo:
- v druhej najvyššej výbave stále nie je HUD, ten je až v najvyššej a zobrazuje len rýchlosť, poslednú prečítanú značku, otáčkomer a info o tempomate = nie navigáciu, ani vstavanú
- v druhej najvyššej výbave bolo manuálne nastaviteľné sedadlo spolujazdca ale nedalo sa nastaviť výškovo, len sklon operadla
- auto bolo hlučnejšie ako Mazda (hluk pravdepodobne od kolies nad 70km/h) a aj preto nebolo poznať, kedy ide spaľovací motor, v tom hluku ho nebolo počuť
- interiér nepôsobil tak hodnotne, bol dosť plastový
- rádio (nebolo príplatkové JBL) hralo hrozne, hovorené slovo bolo rozumieť, ale hudba znela proste zle, úplne chýbali basy a nebolo rozumieť text
- infotainment zobrazoval málo informácii, bol dosť neprehľadný, málo vecí sa dalo nastaviť, väčšina len cez tlačítka na volante
- veľmi otravný systém rozpoznávajúci značky - po prvej jazde sa mi podarilo vypnúť aspoň zvuk toho že sa načítala nová značka, to pípalo tak každé 3 sekundy a ostalo vypnuté aj po naštartovaní; naopak po každom štarte treba vypnúť upozornenie na prekročenie rýchlosti a to sa vypína asi 10 klikmi v menu cez tlačítka na volante
- roletka v kufri nemá žiadne vedenie, takže ju treba ručne odhrnúť a potom sa triafať do dorazov pri zatváraní, toto má Mazda vyriešené oveľa lepšie
- chýbalo mi automatické zamykanie po odchode od auta
- ovládanie kufra z diaľkového fungovalo len ak sa najprv auto odomklo, na Mazde sa mi páči, že pri otvorenom kufri je auto stále zamknuté + auto sa zamklo až keď sa zatvoril kufor, takže treba čakať pri aute, či dostalo zamykací pokyn, alebo sa len zavrie kufor a ostane odomknuté

Záver: Keby sa dala objednať Mazda CX-60 s hybridným pohonom od Toyoty, tak je to skvelá voľba. Takto existuje pekné auto s nie tak dobre fungujúcim pohonom a hromadou iných múch (Mazda CX-60 plugin) a trošku divné auto s parádnym pohonom (Rav 4 plugin). Stále tak trošičku zvažujem Mazdu CX-60, na druhú stranu fakt neviem, či je to dobrý nápad aj keď cenovo je oveľa dostupnejšia (prečo asi, že?).
 
@myscho
- chýbalo mi automatické zamykanie po odchode od auta
- ovládanie kufra z diaľkového fungovalo len ak sa najprv auto odomklo...

Toto a mnoho dalšího jde nastavit přes originální diagnostiku (TechStream). U každý výbavy auta jde ale nastavit něco jinýho.

- interiér nepôsobil tak hodnotne, bol dosť plastový

Takhle plastová mi přijde každá Toyota. To by jsi musel do Lexusu.

- infotainment ....

Tady si nepomůžeš ani u Lexusu. Když už máš u Toyoty/Lexusu infotainment, který graficky za něco stojí, tak ho zabije uživatelský NErozhraní, který postrádá smysl a logiku jednotlivých funkcí. To jak na tom Toyota/Lexus s infotainmentem jsou dokládá i to že během jednoho modelu jsou schopný infotainment 3x vyměnit a každá verze má ještě verzi pro bohatý a chudý. Dejme tomu že až modely 5. hybridní generace (aktuálně Prius, C-HR) mají infotainment použitelný, i když některý věci jsou stále mimo logický uvažování.

- Keby sa dala objednať Mazda CX-60 s hybridným pohonom od Toyoty,....

To jsem si o CX-60 původně myslel a byla by to pecka, ale už podle obrázku hybridního systému se tak nestalo a Mazda vplula do vod, kde má hodně malinkatý zkušenosti.
 
Poslední úprava:
Posledný víkend som mal doma na skúšku Rav4 Plug-in, zvažujem že by to mohlo byť riešenie ako ušetriť za benzín na cestách po meste, ktorých máme momentálne viac ako 50% z celkového rodinného nájazdu.

Je to veľmi zaujímavé auto, ale zároveň som z niektorých vecí dosť sklamaný a čakal som, že za 1,3-1,5mil budú v aute niektoré prvky lepšie domyslené.

Čo sa mi veľmi páčilo:
+ výkon - 305 koní bolo viac ako postačujúcich, väčšinu jázd som šiel len na elektromotory a aj to malo lepšiu dynamiku ako moja CX-5
+ pohon - na elektriku okolo 55-60km aj keď súčasť trasy bolo 25km rýchlostnej cesty, po najazdení asi 250km som mal spotrebu 2,1L/100km a 20kWh/100km
+ skoro nepoznať kedy ide benzínový motor, prepína sa to rovnako neznateľne ako v Yarise, keby tam nebola kontrolka tak si občas nie som istý
+ výhľad z auta - s Mazdou CX-60 som si pripadal ako v tanku ktorý ide zároveň po krajnici aj v protismere, s Toyotou sa mi oveľa lepšie manévrovalo a nepripadal som si na ceste tak veľký
+ obraz zadnej kamery zobrazovaný v strednom spätnom zrkadle - občas sa to môže hodiť, určite by som za to nepriplácal

Čo sa mi nepáčilo:
- v druhej najvyššej výbave stále nie je HUD, ten je až v najvyššej a zobrazuje len rýchlosť, poslednú prečítanú značku, otáčkomer a info o tempomate = nie navigáciu, ani vstavanú
- v druhej najvyššej výbave bolo manuálne nastaviteľné sedadlo spolujazdca ale nedalo sa nastaviť výškovo, len sklon operadla
- auto bolo hlučnejšie ako Mazda (hluk pravdepodobne od kolies nad 70km/h) a aj preto nebolo poznať, kedy ide spaľovací motor, v tom hluku ho nebolo počuť
- interiér nepôsobil tak hodnotne, bol dosť plastový
- rádio (nebolo príplatkové JBL) hralo hrozne, hovorené slovo bolo rozumieť, ale hudba znela proste zle, úplne chýbali basy a nebolo rozumieť text
- infotainment zobrazoval málo informácii, bol dosť neprehľadný, málo vecí sa dalo nastaviť, väčšina len cez tlačítka na volante
- veľmi otravný systém rozpoznávajúci značky - po prvej jazde sa mi podarilo vypnúť aspoň zvuk toho že sa načítala nová značka, to pípalo tak každé 3 sekundy a ostalo vypnuté aj po naštartovaní; naopak po každom štarte treba vypnúť upozornenie na prekročenie rýchlosti a to sa vypína asi 10 klikmi v menu cez tlačítka na volante
- roletka v kufri nemá žiadne vedenie, takže ju treba ručne odhrnúť a potom sa triafať do dorazov pri zatváraní, toto má Mazda vyriešené oveľa lepšie
- chýbalo mi automatické zamykanie po odchode od auta
- ovládanie kufra z diaľkového fungovalo len ak sa najprv auto odomklo, na Mazde sa mi páči, že pri otvorenom kufri je auto stále zamknuté + auto sa zamklo až keď sa zatvoril kufor, takže treba čakať pri aute, či dostalo zamykací pokyn, alebo sa len zavrie kufor a ostane odomknuté

Záver: Keby sa dala objednať Mazda CX-60 s hybridným pohonom od Toyoty, tak je to skvelá voľba. Takto existuje pekné auto s nie tak dobre fungujúcim pohonom a hromadou iných múch (Mazda CX-60 plugin) a trošku divné auto s parádnym pohonom (Rav 4 plugin). Stále tak trošičku zvažujem Mazdu CX-60, na druhú stranu fakt neviem, či je to dobrý nápad aj keď cenovo je oveľa dostupnejšia (prečo asi, že?).
A proč nechceš CX60 s 3,3l naftou? Vždyť to jezdí levněji jak tyhle hybridy a motor by měl být velmi příjemný.
 
@myscho
- chýbalo mi automatické zamykanie po odchode od auta
- ovládanie kufra z diaľkového fungovalo len ak sa najprv auto odomklo...

Toto a mnoho dalšího jde nastavit přes originální diagnostiku (TechStream). U každý výbavy auta jde ale nastavit něco jinýho.

- interiér nepôsobil tak hodnotne, bol dosť plastový

Takhle plastová mi přijde každá Toyota. To by jsi musel do Lexusu.

- infotainment ....

Tady si nepomůžeš ani u Lexusu. Když už máš u Toyoty/Lexusu infotainment, který graficky za něco stojí, tak ho zabije uživatelský NErozhraní, který postrádá smysl a logiku jednotlivých funkcí. To jak na tom Toyota/Lexus s infotainmentem jsou dokládá i to že během jednoho modelu jsou schopný infotainment 3x vyměnit a každá verze má ještě verzi pro bohatý a chudý. Dejme tomu že až modely 5. hybridní generace (aktuálně Prius, C-HR) mají infotainment použitelný, i když některý věci jsou stále mimo logický uvažování.

- Keby sa dala objednať Mazda CX-60 s hybridným pohonom od Toyoty,....

To jsem si o CX-60 původně myslel a byla by to pecka, ale už podle obrázku hybridního systému se tak nestalo a Mazda vplula do vod, kde má hodně malinkatý zkušenosti.

Pred kúpou Mazdy som bol skúšať Toyotu Corolu ale tá CVT prevodovka katastrófa. Po prepnutí na motor pri zrýchlení na 40+ otáčky vyskočili ako na skútri a samozrejme s tým aj hluk. Mazda oproti tomu ide ako šepot květín.
 
A proč nechceš CX60 s 3,3l naftou? Vždyť to jezdí levněji jak tyhle hybridy a motor by měl být velmi příjemný.
Chcel som tým nahradiť aj Yaris, ktorý jazdí aj veľmi krátke trasy a to by som radšej na elektriku, ako štartovať zakaždým naftový 6valec.
A hlavne ceny skladoviek sú dosť opačne, PHEV sú lacnejšie (prvý Plugin za cca milión, prvá nafta za 1,3).
 
A proč nechceš CX60 s 3,3l naftou? Vždyť to jezdí levněji jak tyhle hybridy a motor by měl být velmi příjemný.
Budu teď možná za primitiva, ale nafta zůstane naftou. On navíc píše, že chce auto hlavně na ježdění po městě a z města bych každou naftu hnal sviňským krokem, nezlobte se na mě nikdo (dosť bolo ropákov).
 
Občas sa fakt divím, aké auto prejde emisiami a môže byť na ceste. Nedávno som išiel za dodávkou z ktorej šiel fakt úplne čierny dym, že nebolo vidno ani jej zadné svetlá. Ak je toto legálne, tak je to fakt smutné.
Nechcem, aby všetci prešli na elektro, ale postupne z ciest dostať aspoň 30+ ročné vraky by nebolo úplne odveci.

Každopádne moja motivácia prechodu na elektro/plug-in je iná. V prípade elektra ma láka nízka cena za kilometer a napríklad v prípade MG žiadne servisné prehliadky a záruka 7 rokov. V prípade plug-inu sa mi páči že sa vie pohnúť na elektrinu a naše bežné cesty po meste (doktor/nákup/návštevy) by sme vedeli zvládnuť čisto na elektrinu s nabíjaním doma. Zároveň ostáva možnosť ísť na dlhší výlet bez riešenia nabíjania a väčšinou zaujímavý celkový výkon ktorý je k dispozícii.

Sklamal ma Yaris hybrid, kde je ten elektromotor viacmenej len preto aby to nemuselo mať štart-stop, ale spotrebu to má cca ako keby to hybrid nebol. Na elektrinu to prejde asi 500m a potom to vytočí motor aby sa nabila baterka (ak sa nejde z kopca) aj keď auto stojí, takže priemerná spotreba je proste priemerná - cca 5. Keby to bol plugin a zvládol by aspoň 10km, zas by to stačilo na možno 50% ciest po okolí.
 
A to by te bavilo to co 10 km nabijet? Jakou ma vlastne "mechanickou zivotnost" takovy konektor?
 
Kolik ma elektro naklady na km vc. amortizace auta? Jako ja dost pochybuju, ze to je vyrazne mene, nez soudoby mensi diesel (nebo i vetsi diesel), dvojnasob v kombinaci s hybridem. Ted jsme se zase vratili z dovoleny, italsky hory kolem Valdobbiadene, milion projizdek po horach, k mori, krom It vetsina silnic lehce nad legalnim limitem (byly i useky, kde jsem v De letel 180, v CR 145), a spotrebu s konvencnim 2.0 bluehdi nehybridem ve velkem rodinnem mpv 5.7. Kolega s novou cx60 s dieselem taky jezdi pod 6. Treba nas citroen ma rocni pokles ceny cca 50 tis, servisku za deset, takze treba 60 za rok, a kdyz najedu 30tkm, je to 2kc/km… palivo pri ty spotrebe v klidu do 2.50 kc/km. Jezdi moderni velka elektra pod 4.50?
 
Jezdi moderni velka elektra pod 4.50?
Podle mých "zvědů", tak hybrid (nikoli ryzí elektro) AUDI Q8, TFSI, E-HYBRID (plug-in, cca 17kWh baterka) po všech přepočtech a řekněme 8 měsících provozu je cca na 10-11L/100km. Prostě ta mrcha má s těmi dvěma agregáty atd. více jak 2,5t a je to znát. Úsporu nikdo nečekal, jen prezentuji empirická data.
 
Občas sa fakt divím, aké auto prejde emisiami a môže byť na ceste. Nedávno som išiel za dodávkou z ktorej šiel fakt úplne čierny dym, že nebolo vidno ani jej zadné svetlá. Ak je toto legálne, tak je to fakt smutné.
Nechcem, aby všetci prešli na elektro, ale postupne z ciest dostať aspoň 30+ ročné vraky by nebolo úplne odveci.

Každopádne moja motivácia prechodu na elektro/plug-in je iná. V prípade elektra ma láka nízka cena za kilometer a napríklad v prípade MG žiadne servisné prehliadky a záruka 7 rokov. V prípade plug-inu sa mi páči že sa vie pohnúť na elektrinu a naše bežné cesty po meste (doktor/nákup/návštevy) by sme vedeli zvládnuť čisto na elektrinu s nabíjaním doma. Zároveň ostáva možnosť ísť na dlhší výlet bez riešenia nabíjania a väčšinou zaujímavý celkový výkon ktorý je k dispozícii.

Sklamal ma Yaris hybrid, kde je ten elektromotor viacmenej len preto aby to nemuselo mať štart-stop, ale spotrebu to má cca ako keby to hybrid nebol. Na elektrinu to prejde asi 500m a potom to vytočí motor aby sa nabila baterka (ak sa nejde z kopca) aj keď auto stojí, takže priemerná spotreba je proste priemerná - cca 5. Keby to bol plugin a zvládol by aspoň 10km, zas by to stačilo na možno 50% ciest po okolí.

Ano s MG žádné servisní prohlídky nebudeš absolvovat, protože budeš v servisu takřka pořád s nějakou závadou a tu jejich 7 letou záruku určitě využiješ naplno - bohužel jeden rodinný člen si koupil MG HS a po tom co se o to samozřejmě musím starat jsem oznámil, že jestli si někdo z rodiny ještě někdy koupí čínský auto, tak dostane přes hubu. A bejt to ještě elektrický ? Tak to bych snad spal v nehořlavym obleku, kdyby mi to stálo před barákem.

S tím Yarisem se divým. Máma má klasicky Yarise 2016 1.5 hybrida s NiMH baterií a i po 8 letech dokáže auto ujet přes 1,5km čistě na elektro do cca 60-65km/h. Není to moc, ale taky je to malej bonbon s malou baterkou. Bohužel tyhle auta nemají jiný způsob jak ohřát vodu pro topení než přes spalovací motor, takže jak přijde zima a požadavek na vytápění kabiny, tak jde spotřeba dost nahoru. Nebo u mě po 13 letech už ten spalovák ty vadný moduly v baterii dost dotuje, takže už jsem viděl i hrůzastrašný čísla jako 6,5-7l/100km, když zrovna byla špatná konstelace hvězd.

Pro ostatní:
Pořád si tu klepema na ramena jak jsme se shodli jako správní motoristi, že naftu do města si koupí jen "né moc rozumný člověk". Myscho tu píše, že by to elektro využil na cesty po městě a takový ty couračky. Prostě na to na co je elektro opravdu vhodný. A už tu čtu příspěvky: "Pořiď si třílitr naftu."
Je vám jasný, že pokud se nafta nestihne ohřát tak všechny ty emisní systémy co má (respektive celý motor) dostávají naprdel neuvěřitelnym způsobem. Pak stačí jediná oprava a slova jako amortizace, úspora paliva, ušetřený peníze.... můžete hodit do kanálu.
 
Poslední úprava:
Jakou ma vlastne "mechanickou zivotnost" takovy konektor?
Mennekes na MX-30 po třech letech bez problémů a dle robustnosti a mých el. zkušeností bude až nesmrtelný. Vydrží i pád na kostky či jiné, co je kolem nabíječek; odřel se, ale nepraskl ni omylem. Guma kabelu se trochu odbarvuje pod UV zřejmě, ale zatím není ani porézní ani jinak poškozena. Stranu vozu ani nekomentuji, tam až bez známek používání. USB-C na notebooku je na tom podstatně hůře :(
 
To je cca to čo tu riešim... jazdí ten kolega s tým dieselovým 6 valcom pod 6 aj po meste fakt krátke trasy? Ja mám v meste na CX-5 spotrebu 10 a viac. Bývame proste na mieste, kde auto potrebujem aj na 500m aj 2km jazdu, nemusíš riešiť prečo, ty to môžeš chodiť peši alebo na bicykli.

Elektrika je tu možným riešením preto, že jej až tak nevadia krátke trasy na "studený motor", v tomto prípade skôr studené baterky. Chcel by som vidieť kedy sa mi bude vypaľovať DPF ak za týždeň najazdím 200km ale ani jedna trasa nebude nad 10km. To ma bude ten motor milovať. O ostatných systémoch ktoré sú v motore a vyžadujú aspoň občas jazdu s teplým motorom sa radšej ani nevyjadrujem, lebo tumu nerozumiem. Aj toho Yarisa mi je občas ľúto, keď skoro celú zimu nezažil teplý motor.

Inak k tým nákladom, momentálne mám na Mazde 5,72kč/km (z toho 2,77 za benzín) a na Yarise 6,68kč/km (z toho 2,29 na benzín), bez započítania poklesu hodnoty auta, čisto len náklady čo platím. Elektro som schopný nabíjať za cca 1kč/km bez solárnych systémov ktoré zatiaľ nemám.

Ešte ohľadom toho MG ZS EV - je to momentálne asi najlacnejšia cesta k novému elektromobilu (ak nepočítam nejaké Aixami a elektrické invalidné vozíky), po zľave by stálo asi 780tis (bez dotácie, na tú nemám nárok).
Viezol som sa v tom, páčilo sa mi to (aj keď bolo trošku poznať že je to len elektrifikované auto s polovičnou hodnotou a podľa toho vyzerá interiér). Nejaké recenzie čo som k tomu našiel to viacmenej chvália, dojazd má dostatočný.
Čo ma ale prekvapilo, za uplynulý mesiac čo som bol na tej testovacej jazde som na ceste nestretol ani jedno jediné. A to mi je divné.

Inak v MG som skončil po tom čo som sa bol opýtať na Mazdu MX-30, od tej ma predajca čiastočne odhovoril a čiastočne sa nepáčila naživo ani mne (mali len verziu s REX) a navrhol, či nechcem skúsiť MG :grinning:
 
Pokud dojdu příští rok k rozhodnutí, že chci CX5 vyměnit (což zatím fakt nevím), tak trochu předem pokukuju po možných variantách. Teď mě tak nějak zaujalo něco, co jsem dřív vůbec nezvažoval. Musím si k tomu sehnat víc informací a recenzí a hlavně se s tím pořádně projet, ale ten poměr výkon/cena je hodně zajímavý - co říkáte na SSangYong Rexton? :innocent:
 

Přílohy

  • Konfigurace-DCUPNBMX.pdf
    1,4 MB · Zobrazení: 8
Aniz bych o tom neco vedel, nebo to nejak hanil, tak me prekvapuje, ze nekdo, kdo jezdi Mazdou, kouka na Ssang Yong.
 
Back
Top