• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Arteon klasicky OK (ale porad je to VW - cili neurazi/nenadchne), ale ten SB se mne osobne vubec nelibi, prijde mi to jako hranata parodie na MB. A moc jsem jich jezdit nevidel, tak ma mozna vice lidi podobny nazor...
 
...s předpokládaným nájezdem 12k ročně. 70% jízda po dálnici, 20% město, okrsky jen mezi dálnicí a cílem cesty.
Takže opět si tu odpovídám.

Co mě drží při Mazdě je taky měkkost opěrných bodů, měkká loketní opěrka ve dveřích ve správné výšce, měkký kůží potažený středový tunel, kde opírám nohu. Naproti tomu arteon má tohle pouze z měkčeného plastu, čili ne moc pohodlné. Mazda má prostě takové drobné věci, které jsou hodně super a dělají dojem...
Mám podobný nájezd s podobným rozložením, jen okresky a město opačně. Za sebe můžu říci, že 12k ročně není nijak moc aby člověku vadil rozdíl hluku mezi "luxusní" M6 a "superluxusním" Arteonem. Stejně tak opačně s měkčenými opěrnými body. Tyto detaily bych chápal jako rozhodující když člověk najede 25k a více ročně.
Taky bych chtěl dodat, že mám 196cm
Myslím, že více může vadit ta praktičnost. Pokud vás většinou jezdí víc, tak průměrný dospělák, nebo třeba dětská sedačka může být u Mazdy vzadu za tak vysokým člověkem problém, pokud je to výjimečné, tak opět tolik neřešit, občasně se to dá přežít.

Osobně bych asi šel do Mazdy (pokud ta praktičnost není velká priorita) a ušetřených 200k dal třeba za polep transparentní folií kvůli ochraně laku, tažné, rakev, druhou sadu kol, příp. vytlumení podběhů (to hluku dost pomůže) nebo pěknou dovolenou... to už dle libosti.
 
Budu kupovat nové auto, s potenciálem rodinného vozu, a rád bych využil vašich zkušeností a poznatků. Mám před sebou možnosti M6 Homura 23 případně Anniversary něco přes 1M a nový Arteon Shooting Brake 147kW Benzín v konfiguraci za 1,65M po slevě za 1,22M.

Mazdu jsem měl půjčenou 2x na testovačku, vždy jsem jel sám a vždy jsem měl neskutečně dobrý pocit z řízení a interiéru. Horší to bylo na dálnici, kde byl slyšet vítr víc, než bych čekal.

Arteon jsem si půjčil na celý den, auto jelo dobře, klid v kabině, nicméně jzda byla oproti mazdě sterilní, řízení hodně přeposilované a interiér spíš přehlídka plastů, než místo, kde se člověk cítí dobře, jako je tomu u mazdy. Samozřejmě zevnějšek se povedl a auto je dost koukatelné až na ty ošklivé fake koncovky výfuků.

Z pohledu emocí je mazda jasná volba, nicméně ve prospěch Arteonu hraje vyší míra komfortu na dálnici, mnohem mnohem více prostoru na zadních sedačkách, tunel na lyže, el. kufr (prostě praktické věci).

Taky bych chtěl dodat, že mám 196cm a místa nad hlavou v mazdě se střešním oknem není mnoho a cestující za mnou budou utiskováni jako klauni v cirkusovém autě.

Mazda je rozhodně má emocionální volba a Arteon spíše racionální. Zajímají mě vaše názory, srovnání těchto 2 aut se moc nevidí, vzhledem k tomu, že Arteon je cenou mimo, nicméně já jsem v situaci, kdy ten rozdíl už není takový a většina mého okolí vnímá Arteon jako samozřejmou volbu zatímco já ne.
Aj by som povedal, že Opel Insignia GSI combi, ale nový už asi nie je. Podľa mňa na rodinný kombík to bola skvelá kombinácia komfortu, jazdných vlastností, priestoru a výkonu. Mazda má viac charakteru, Arteon možno ešte viac komfortu. Ale to by bolo niekde medzi. Bol to horúci kandidát na ďalšie auto po mojej 6ke, kým som nezistil, že čakáme 3tí prírastok 🙂
 
Ja by som povedal že dnes už nie sú zlé autá na trhu, sú dobré a ešte lepšie a to lepšie je MAZDA :)
 
Za mě je ta poslední M6 Anniversary top volba a můj sen. Pokud nevozis často vzadu cahouny tak za mě krásná volba + 200tisic k dobru na věci kolem či něco jiného.
Ta 2.5G je dobrá volba na dálnice ale na Mazdach trpí lak tak ten celopolep + dotlumeni dveří a podbehu a bude to top.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Ja by som povedal že dnes už nie sú zlé autá na trhu, sú dobré a ešte lepšie a to lepšie je MAZDA :)
Tohle je můj pocit, proto mám Mazdu pořád jako favorita i přesto, že Arteon je v praktičnosti jasný vítěz.

Sepsal jsem si spoustu pro a proti, u Arteonu je ten seznam praktických věcí až moc dlouhý. U Mazdy je to o spoustě kompromisů, odměnou je prostě dobrý pocit, když do toho člověk sedne. Samozřejmě mít rozměry běžného smrtelníka, s těmi kompromisy by to nebylo tak náročné.

Pročetl jsem fórum křížem krážem, až jsem se dostal na téma dětských sedaček.
Máte zkušenosti s protisměrnými sedačkami pro mimina v M6 Wagon? Jak na tom může být s pohodlím vpředu spolujezdec s výškou 170cm, pokud je za ním sedačka? Aktuálně mám i30 hatch, s místem vzadu je to snad na chlup stejné, a vzhledem k tomu, že auto upgraduju hlavně kvůli rodině, tak se nechci chytit do pasti :D

Předpokládám, že v případě druhého přírustku bude větší dítko sedět za mnou v posměrné sedačce, což by snad mělo být ok.
 
Pokud někdo potřebuje cíleně více místa vzadu a současně pohodlí v těch předních tak mazda tady dost pokulhává. Protismerne sedačky, tvoje výška.. To bych snad pro klid v duši Superba. Mazda má hold jiné přednosti nežli dostatek prostoru. Asi to otestujte někde v salonu s tou sedačkou.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Tohle je můj pocit, proto mám Mazdu pořád jako favorita i přesto, že Arteon je v praktičnosti jasný vítěz.

Sepsal jsem si spoustu pro a proti, u Arteonu je ten seznam praktických věcí až moc dlouhý. U Mazdy je to o spoustě kompromisů, odměnou je prostě dobrý pocit, když do toho člověk sedne. Samozřejmě mít rozměry běžného smrtelníka, s těmi kompromisy by to nebylo tak náročné.

Pročetl jsem fórum křížem krážem, až jsem se dostal na téma dětských sedaček.
Máte zkušenosti s protisměrnými sedačkami pro mimina v M6 Wagon? Jak na tom může být s pohodlím vpředu spolujezdec s výškou 170cm, pokud je za ním sedačka? Aktuálně mám i30 hatch, s místem vzadu je to snad na chlup stejné, a vzhledem k tomu, že auto upgraduju hlavně kvůli rodině, tak se nechci chytit do pasti :D

Předpokládám, že v případě druhého přírustku bude větší dítko sedět za mnou v posměrné sedačce, což by snad mělo být ok.
Myslim ze ve Wagonu a se spolujezdcem 170cm je to prakticky bez sance. V Sedanu, ktery je uvnitr o 8cm delsi, je to tak hranicni - tim myslim, ze uz mi neni prijemna blizkost palubky a nutnost si zvednout sedacku, abych se vesel nohama - kdyz sedim u spolujezdce ja (173) a ridi manzelka. Ale mam spis delsi nohy, nez torzo. Za manzelku 167 ok. A to mame dve ruzne protismerne (Concord, Maxi Cosi).. rozdil mezi nimi je minimalni, dva tri cm odhadem.
 
Brat má v 6 GL combi protismerku Joie ispin 360 a ja som si pred ňu sadol so svojimi 178cm v pohode. Asi veľmi záleží na sedačke. V GH sedan si sadnem aj pred Besafe Stretch s natiahnutým miestom pre nohy 😀
 
Je fakt ze ty 360 otocne jsou mozna lepsi, protoze sedacka je vyse u stropu a nekoliduje se zadni casti predniho operadla… ale urcite hraje roli i jak je kdo zvykly sedet, ja v aute nemam rad nohy dolu a nepodeprene hyzde, takze mi vyhovuje sedak dal od palubky. My onehda pres vikend otestovali GL IPM2 Wagon proti nasemu GL Sedanu, a protoze protismer a podlahova plocha kufru byly horsi, nez u Sedanu, objednal jsem (jiz druhy) pofaceliftovy Sedan…
 
Ja mam problem se tu vejit s Miatou... 1.84m :joy:

Az se nejak vzpamatuju, taky bych mel sepsat pribeh o tom, jak nas pred mesicem nas dvoulety Citroen nechal v Italii na holickach, domu jsme leteli letadlem, a ted uz mesic a tyden ceka na volny termin v servisu. A proto jsme si koupili dalsi francouzsky auto, dokonce ze stejny vyrobni linky, Peugeot 5008. Tak nejaky zazitky, srovnani, a tak. Ale furt se k tomu ne a ne dostat.
 
Tak zena ked soferuje a ja sedim vedla, tak som v pohode (176cm). Mame tiez Joie ispin 360. Ale poviem ti ze s tvojou vyskou by som asi do mazdy nesiel. Ja hovorim tak, 6ka je velke auto do mesta, aj ked si uz zena zvykla, ale na dlhe cesty ked sme v nej styria (deti 3,5 a 1 rok) tak je mala 🙄. Lepsie sa bam chodilo Wranglerom.

Tak takhle nejak vypada to moje prakticke vyuziti ;).
Zobrazit přílohu 52012Zobrazit přílohu 52013Zobrazit přílohu 52014Zobrazit přílohu 52015

A samozrejme nesmi chybet Spritmonitor profil :laughing:.
Ja som zvedavy dokedy ta bude bavit s tym jazdit. Ja som zil 10rokov v kanade a provincne parky ani nemaju kopu krat take campsites na to aby si to tam rozlozil.
 
Tak takhle nejak vypada to moje prakticke vyuziti ;).
Zobrazit přílohu 52012Zobrazit přílohu 52013Zobrazit přílohu 52014Zobrazit přílohu 52015

A samozrejme nesmi chybet Spritmonitor profil :laughing:.
Nejak v tvojom prípade nemôžem uveriť tomu, že nemáš karavan rovnakej farby ako auto.. pamätám časy, kedy si si nechával prelakovať aj strešný box :joy:
 
Ja mam problem se tu vejit s Miatou... 1.84m :joy:

Az se nejak vzpamatuju, taky bych mel sepsat pribeh o tom, jak nas pred mesicem nas dvoulety Citroen nechal v Italii na holickach, domu jsme leteli letadlem, a ted uz mesic a tyden ceka na volny termin v servisu. A proto jsme si koupili dalsi francouzsky auto, dokonce ze stejny vyrobni linky, Peugeot 5008. Tak nejaky zazitky, srovnani, a tak. Ale furt se k tomu ne a ne dostat.
Jen napiš, už se těším.
 
To je te teprve zacatek. Az se tam vic projevi jizdy s karavanem, bude to rust ;) . Jizdy s karavanem jsou kolem 30 :laughing:.

Ja som zvedavy dokedy ta bude bavit s tym jazdit. Ja som zil 10rokov v kanade a provincne parky ani nemaju kopu krat take campsites na to aby si to tam rozlozil.
Uvidime, do mensiho se moc nevejdeme :cool:. Vim, ze do provincnich parku to bude problem. Doporucovali nam tak zustat s delkou tak do 25-30 stop max. My mame 34' 6". Tak uvidime, jak to pujde. Ja stejne chci priste nejaky poradny fifth wheel :innocent:.

Nejak v tvojom prípade nemôžem uveriť tomu, že nemáš karavan rovnakej farby ako auto.. pamätám časy, kedy si si nechával prelakovať aj strešný box :joy:
Noo, premyslel jsem o tom ... ale tentokrat uz by to bylo daleko komplikovanejsi. Tak zustavam u originalni barvy ... zatim :laughing:.
 
Back
Top