Ja bych volil CX-5 a to hlavne z toho duvodu, ze si to auto chcete nechat dlouho a pokud pribude nejake to vnouce, tak v CX-30 je to s detskymi sedackami dost tezke, interier je v podelnem smeru kratky. Taky je samozrejme CX-5 dele na trhu a po dvou faceliftech, takze je mensi riziko, ze tam jeste neco neni konstrukcne uplne vychytane... K zamyslenemu pouzivani mi prijde CX-5 v dane variante v pohode. Spotreba hodne zalezi na jizdnim stylu, na kratoucke trasy (3 nebo 7 km) to bude zrat extra hodne (muj tip je kolem deseti), protoze to bude porad jezdit studene, ale na delsich cestach to klidne muze byt do sedmi (meli jsme to same ve ctyrkolce a s lehounkou nohou jsme dělali dlouhe dalnicni cesty s rychlostmi kolem 110 - 120 i do 6.5, pricemz ctyrkolka urcite pridava nejaky ten pullitr). Jesti to auto vydrzi 20 let v pohode a bez vetsich investic, to tezko predvidat, motor pri tak malych najezdech urcite, a celkove je vetsi sance u auta, ktere bude mit nizsi vybavu. Koroze se neni treba bat, moje skoro petileta Mazda 6 nema v podstate nic, kamarad ode mne kupoval nasi nekdejsi 2016 CX-3, a ta ma dodnes podvozek taky prakticky jako novy (zrovna jsem se s nim o vikendu videl). Akorat bych tam teda daval pri kratkych cestach jedine premiove 98+ oktanove palivo nebo aditiva, aby se neusazovalo tolik karbonu.