• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-60 obecně

Tak dnes servis kvůli nefunkční klimatizaci... Rozlítlej kompresor, najeto 70010km.. Nový díl cca 15.4.2025 :(
 
Tak dnes servis kvůli nefunkční klimatizaci... Rozlítlej kompresor, najeto 70010km.. Nový díl cca 15.4.2025 :(
Jako máš můj respekt, že to auto stále máš. Tohle já bych nedal už v polovině problémů cos měl a asi bych byl večer na TV Nova
 
Náhodou je to vyhoda, postupne budes mit poskladane cele nove auto.
 
Dobry den. Rad bych se zeptal na motor 3.3diesel. Premyslim o koupi cx-80. Nicmene jsem od dvou majitelu slysel, ze po 60tisicich meli problem s motorem.
Jake mate prosim zkusenosti? Diky mockrat za odpoved. FK
Vím min. o 4 výměnách motorů v Mazda Brno, v rozmezí 10-37tis.km, já prý dal rekord s těma 37tisícama, těžko radit, ale já bych si mazdu již nekoupil, vše co se zde diskutuje jsem měl, jen díky tomu motoru jsem si to auto nechával, ale pak šlo pryč, prý co je vyrobeno od roku 25 je již lepší, mrkněte i na toto fórum: https://www.cx70forum.com/forums/mazda-cx-60-discussion-forum.26/
 
ja by som to zhrnul asi tak, že každý nový počin Mazdy v rámci pohonného ústrojenstva je rizikový a je vyladený až tak po 3-4rokoch od uvedenia.
 
Ahoj kolegové, chtěl bych se zeptat co máte na cx 60 za gumy? Auto mam rok a půl a najeto na autě 15 tisíc a původní gumy BRIDGESTONE 235/50 20 a auto mi vibruje, bylo to měsíc v Mazdě a tam říkali že byla vůle na diferáku a že to dali do kupy a mělo by to být ok, jenže jsem si vymyslel ať mi to rovnou přehodí na letňáky a po přezutí to ještě byli projet a zase jim to vibrovalo, údajně to odvezli na vyvažovačku Hunter s přítlačným pístem a že je to ok ale že gumy nejsou nic moc což se mi úplně nezdálo když je na nich úplný prd najeto, jenže po týdnu ježdění zase vibrace, máte stím někdo zkušenost? Nerad bych koupil nový gumy a problém by přetrvával. Mazda CX 60 PHEV rok výroby 22 model 23
 
Ahoj kolegové, chtěl bych se zeptat co máte na cx 60 za gumy? Auto mam rok a půl a najeto na autě 15 tisíc a původní gumy BRIDGESTONE 235/50 20 a auto mi vibruje, bylo to měsíc v Mazdě a tam říkali že byla vůle na diferáku a že to dali do kupy a mělo by to být ok, jenže jsem si vymyslel ať mi to rovnou přehodí na letňáky a po přezutí to ještě byli projet a zase jim to vibrovalo, údajně to odvezli na vyvažovačku Hunter s přítlačným pístem a že je to ok ale že gumy nejsou nic moc což se mi úplně nezdálo když je na nich úplný prd najeto, jenže po týdnu ježdění zase vibrace, máte stím někdo zkušenost? Nerad bych koupil nový gumy a problém by přetrvával. Mazda CX 60 PHEV rok výroby 22 model 23
235 50 R 20 Toyo
Ahoj kolegové, chtěl bych se zeptat co máte na cx 60 za gumy? Auto mam rok a půl a najeto na autě 15 tisíc a původní gumy BRIDGESTONE 235/50 20 a auto mi vibruje, bylo to měsíc v Mazdě a tam říkali že byla vůle na diferáku a že to dali do kupy a mělo by to být ok, jenže jsem si vymyslel ať mi to rovnou přehodí na letňáky a po přezutí to ještě byli projet a zase jim to vibrovalo, údajně to odvezli na vyvažovačku Hunter s přítlačným pístem a že je to ok ale že gumy nejsou nic moc což se mi úplně nezdálo když je na nich úplný prd najeto, jenže po týdnu ježdění zase vibrace, máte stím někdo zkušenost? Nerad bych koupil nový gumy a problém by přetrvával. Mazda CX 60 PHEV rok výroby 22 model 23
Toyo
 
Doporučuji si poslechnout podcast "U kulatého stolu" s M.Vaculíkem, tam vysvětluje jak dnes funguje testování nových modelů aut. Kdy od prvního náběhu výroby daného modelu uběhnou 3. měsíce.... (předtím se pouze testují komponenty v lepším případě ve starém typu auta) . Za ty 3 měsíce se otestuje funkční celek a po této krátké době šup s ním k zákazníkům....Pak vznikají tyto problémy, které až s větším faceliftem (3 roky? ) mizí... Takže čekat...ale kdo to vydrží :D
ja by som to zhrnul asi tak, že každý nový počin Mazdy v rámci pohonného ústrojenstva je rizikový a je vyladený až tak po 3-4rokoch od uvedenia.
 
Ahoj tohle není pravděpodobně problém auta, ale gum všeobecně. Úplně stejný problém jsem řešil na nových zimních gumách na mé Mazdě 6. 3x jsem je vyvažoval (nové disky Ronal + nové pneu zn. Vredestein Wintrac Pro) a pořád třásly v dálničních rychlostech. Nakonec jsem jel na válcovou vyvažovačku Hunter a tam přišli na to, co mimo jiné popisuje výše zmiňovaný p. Vaculík ze Světa motorů ve videu na YouTube (odkaz níže), kde natáčí podvozek na BMW M5, kde si stěžuje rovněž na zimní pneu mimo jiné zn. Pirelli. Na klasické vyvažovačce kol je kolo vyvážené na nulu, ale přesto na autě při dálničních rychlostech třepe, hází, klepe... Na Hunteru zjistil to co já, že kola nejsou 100% kulatá. Pan Vaculík dokonce zmiňuje nějakého kamaráda z Toyoty, který si mu stěžoval na nadměrné reklamace klepajících/ třesoucích kol různých značek u jejich klientů.
Od 14:26 min-
 
Nahodou niekto neriesil zvuk z prednej napravy pri prejazde nerovnostou je pocut lopkanie od laveho predneho kolesa?
Áno , ja mám ten problém. Zistil som, že to klepanie pravdepodobne robí -klepe, chladič motora. Lenže pred zistením som navštívil asi 6 autoservisov. Jeden tvrdil, že to robí tyčka stabilizátora. Vymenené aj na ľavej aj na pravej strane. Klepalo to naďalej. Druhý - treba vymeniť predný ľavý tlmič. Prevedené . Vymenené dva predné tlmiče komplet aj s vrchným uložením . Klepe to naďalej. V ďalšom servise vymenili oba predné ramená na prednej náprave kompletné aj s guľovými čapmi,plus semeringmi. Servis bol od môjho mesta vzdialený do 50 km. Klepot naďalej. Ďalší servisáci , ale už doma v mojom meste-treba vymeniť prednú ľavú poloos. Všetko vymenené- klepot trvá naďalej. Takže teraz už mám prevedenú kompletnú generálku prednej nápravy, čo nebolo potrebné, i keď mám na tachometri 120000km. Skúsim si ten chladič doma dáko utesniť , upevniť a uvidím. Toto je akási úroveň našich servisákov, česť vínimkám. Mám už z toho hlavu v smútku. Jedná sa o Mazdu cx5, dvojliter , benzín. Vozidlo za 10 rokov nepoznalo servis. Teraz si to vyčerpalo komplet. Po motorickej stránke sú to výborné bezproblémove vozidlá. Ostávam s pozdravom.
 
Byl jste již někdo projet MY2025 CX-60? Je to nějak zásadně lepší než poslední revize podvozku? Má prý být komplet přepracované řízení i komplet zadní náprava (bez stabíku, jiné pružiny i tlumiče). Zajímá mě, jestli to je posun a zda půjde retrofit do pre-face...

Mě opět zlobí řízení, na které byla u mě již dvakrát provedena svolávačka a jednou vyměněno komplet celé řízení (nájezd na dálnici táhlá zatáčka, náhlý odpor řízení...).

Podvozek je akceptovatelný s poslední mě známou revizí zadních tlumičů, ale stále by to mohlo být lepší.

Ostatní věci jako klepání a cvakání při přejezdu drobných nerovností také pozoruji (myslím, že to je nějaká podložka u nádrže ostřikovače, byla na to TSB), nicméně mě již nic zásadně na autě neprudí a funguje spolehlivě.

01/2023 PHEV 30850 km...
 
Zadní náprava bez stabilizátoru?
 
pamatuju si když mě odpadla kost na stabilizátoru vzadu na jedný straně a jak se to chovalo v zatáčce doprava bylo šílený. Dnes se snad auta bez stabilizátoru snad ani nedělají . Leda že by tam byla nějáká verze skrutné torzní tyče jak měla např Almera.
 
Zdroj
Zmizel stabilizátor, úpravou prošlo přední i zadní zavěšení. Klíčem k pohodlnějšímu svezení má být především kombinace měkčích pružin s tužšími tlumiči. Nezapomnělo se ani na optimalizaci systému KPC (Kinematic Posture Control), který přibržďuje vnitřní zadní kolo a eliminuje náklony, třešničkou na dortu je pak přeladěný posilovač řízení s tužším charakterem.
 
pamatuju si když mě odpadla kost na stabilizátoru vzadu na jedný straně a jak se to chovalo v zatáčce doprava bylo šílený. Dnes se snad auta bez stabilizátoru snad ani nedělají . Leda že by tam byla nějáká verze skrutné torzní tyče jak měla např Almera.
Tak třeba BP a CX30 má vzadu torzní nápravu a klasický stabilizátor tam není.
 
Back
Top