• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

  • Vlákno založil Vlákno založil Gryllz
  • Datum založení Datum založení
Zdravím,
právě řeším nákup brzdových kotoučů a destiček na Mazdu 6. VIN je JMZGL691601506773
Jaké kotouče+desky byste mi doporučili koupit? Nejlépe můžete poslat přímo odkazy.
Díky.
 
Zdravím, právě řeším nákup brzdových kotoučů a destiček na Mazdu 6. VIN je JMZGL691601506773 Jaké kotouče+desky byste mi doporučili koupit? Nejlépe můžete poslat přímo odkazy. Díky.
Pokud nechceš montovat nějaké lepší aftermarket destičky (EBC), destičky bych dal originál GMY5-33-28Z (případně OEM ekvivalent TRW https://www.autodily-pema.cz/sada-brzdovych-desticek-kotoucova-brzda-trw-gdb3580) kvůli komfortu a koeficientu tření, a kotouče TRW místo originálu GHR1-33-251A (https://www.autodily-pema.cz/brzdovy-kotouc-trw-df8052). Mazda nakupuje originál destičky i kotouče u několika výrobců a TRW je jedním z nich.
 

Přílohy

Z vlastní zkušenosti...s TRV rozhodně neprohloupíš, jezdím je už na několikátém autě a i když patří cenově k o něco dražším, na brzdách nešetřím a rozhodně se mi to vyplatilo...brzdí bez problémů, netřepou nepískají.
 
Pokud nechceš montovat nějaké lepší aftermarket destičky (EBC), destičky bych dal originál GMY5-33-28Z (případně OEM ekvivalent TRW https://www.autodily-pema.cz/sada-brzdovych-desticek-kotoucova-brzda-trw-gdb3580) kvůli komfortu a koeficientu tření, a kotouče TRW místo originálu GHR1-33-251A (https://www.autodily-pema.cz/brzdovy-kotouc-trw-df8052). Mazda nakupuje originál destičky i kotouče u několika výrobců a TRW je jedním z nich.
Díky za odkazy. A co zadní kotouče a brzdy? Odkazy jsi poslal na přední osu...
 
Jen si dej bacha na zadní destičky,na elektronickou brzdu jsou destičky delší(104 vs.101mm) i vyšší.
 
Je v odkaze v poznámce k destičkám...
 
Asi do toho půjdu, i když v servisu mi doporučovali kotouče Zimmermann, že s nimi mají dobrou zkušenost.
 
tak doufám, že na GH osvědčená kombinace EBC setu Black Dash USR kotoučů a Red Stuff destiček bude stejně dobře fungovat i na GJ.

IMG_0752.jpeg

S deskama Yellow Stuff tyhle kotouče dopadly po 35 000 km takhle

IMG_0755.jpeg IMG_0753.jpeg

frézování téměř hladké a za těch oněch 35tkm druhé desky YS v polovině života :-/
 
Poslední úprava:
Dneska mi na dalnici zenska v Hyundai Getz vjela na pripojeni pres dva pruhy temer pod kola, takze jsem radne zahral brzdy a vypada to, ze ten predek budu muset po 55 tisicich konecne udelat, protoze potom mi i mirnem dobrzdovani skakal volant, dokud nevychladly... Je to cim dal horsi.

Mate nekdo zkusenost na 2017 Mazde 6 GL s kotoucema ATE? A pripadne jake desky k tomu?
Nemecky katalog ATE mi kotouce na GL sedan nenachazi, ale u ceskych prodejcu je vidim (24.0128-0279.1), ale bohuzel ne desticky ATE...

Pouzival jsem vyhradne ATE na svych dvou prvnich Mazdach k naproste spokojenosti, ale je to uz nejaky ten patek. U Zimmermanu jsem driv slychaval o tom, ze jsou dost extremne mekky, zvlast ty vrtany, ale to nebylo od majitelu Mazd. Nicmene ta znacka u me nema dobry zvuk. Nebo s nima nekdo na sestce mate zkusenosti, treba s tema Sport Coat Z?

Na cene vcelku nezalezi, spis na rychlosti dodani, takze bych tam nerad daval neco, co nesezenu v CR behem par dnu.

Diky!
 
Chtěl bych se zeptat ohledně brzd...Pravděpodobně mě v létě čeká výměna předních brzd..Alespoň dle servisu jsem měl teď při 30tis km destičky vepředu 4mm (zadek 6mm). Nevím kolik je taková bezpečná hodnota..ale nějak se mě nechce dávat zase origo předražené destičky, které moc nevydrží...(40 tis km se mě zdá fakt málo)....snažím se jezdit plynule a předvídat, na předchozím autě jsem na ATE najel cca 80tis. Volil bych buď ty EBC nebo ATE. Jen nevím, zda by se musely k tomu měnit i kotouče nebo by to nebylo potřeba. Zatím nijak nehází, tak snad by ještě jedny desky vydržely. I když jestli je to kvalita jak ty desky.....
Jaký je Váš názor či rada? Díky
 
Jo díky, já věděl že tu téma je, ale hledal jsem ho pod GL a ono je společné....prosím o přesun mého dotazu :-)
 
Chtěl bych na svoji M3 BM nový brzdy. Minimálně předek, protože při brždění ve větších rychlostech už cítím vibrace. Když už budu něco pořizovat, chci kvalitní. Vůbec se v tom nevyznám, tak bych poprosil o radu a příp. rovnou odkazy do eshopů na konkrétní zboží. Pročetl jsem si toto vlákno a ještě něco málo jinde a měl bych tyto požadavky:
  • trvanlivost - aby vydržely relativně dlouho a nezkroutily se zase
  • dobré brzdné vlastnosti - nemusí to být top, ale abych si nepohoršil
  • bez prachu - četl jsem, že YellowSutff špiní kola. Tomu bych se rád vyhnul. Auto se snažím udržovat čistý.
  • pěkný vzhled (červený třmeny)
  • mám origo kola (ty jsou tuším 16") + OZ (18"), takže aby padly i na ty menší.
  • bez hluku - aby nepískaly ap.
Měl bych se dívat i po nějakých jiných vlastnostech?

Co je nejlepší? Destičky EBC RedStuff, kotouče EBC TurboGroove/BlackDash USR? Nebo sadu z jpvyfuky.cz? Nebo ještě něco jinýho? Nemusí na to padnou celá výplata :) Třmeny mám nechat obrousit a natřít nebo je lepší koupit i ty? A co ještě bych měl k tom pořídit? Někde jsem viděl zmíněný nějaký hadice.
 
Tak jsem se rozhodl pro jednoduchost pořídit vše od EBC.

Destičky:
Chtěl jsem RedStuff destičky, ale pro M3 BM 2014 (G165) je nemají a nenašel jsem je ani na stránkách výrobce. Prodávají ale GreenSuff. Prý jsou bez keramiky a rozdíl je v tom, že mají o cca 100°C menší výdrž. Ale prý za studena brzdí líp. Pokud se ale RedStuff zahřejí, brzdí líp ty. Poznám těch 100°C. Prý GreenStuff dává 650, tak nevím, jestli na tom bazírovat.

Kotouče:
Chtěl jsem TurboGrooved nebo USR, ale pro M3 nemají. Mají jen ten obyč. TurboGrooved nebo USR jsou děrovaný nebo s drážkama, což má prý výhodu v tom, že se jakoby sami čistí (odvádí to nečistoty). Na brzdící účinek to nemá vliv. Rozdíl mezi TurboGrooved a USR český distributor nedokázal po telefonu vysvětlit. Ještě čekám na mail.

Třemeny:
Prý třmeny je zbytečný kupovat. Říkal cosi, že to každá automobila má specifický. A že prý to jsou tisíce. Prý mi doporučí barvu na natření těch stávajících. To se ale bude muset předpokládám brousit, odmašťovat a pak natírat a pak se budu modlit, aby se to nezačalo loupat.

Hadičky:
Doporučoval pancéřový hadičky. Nevím, jestli to pro mě má smysl. Předpokládám, že na účinnost brzd to nebude mít moc vliv. Spíš spolehlivost a trvanlivost by mě zajímala. Pokud je to +- stejný, tak zbytečný prachy asi.

Kapalina:
Prý by se měla měnit každý rok, takže určitě vyměním. Mluvil o jakýmsi základu s bodem varu 260°C a pak nějaká lepší s třista něco stupňama. Má smysl?
 
Back
Top