• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

Tremeny (na byvalem aute) jsem kdysi ocistil ocelovym kartacem, odmastil a natrel barvou Hammerite. Mel jsem ji tam snad 10 let a nic se neodlupovalo.
 
Já mám dobrou zkušenost s alkytonem a to jsem sjížděl několikrát Alpy.
 
Tak jsem chtěl objednat RedStuff destičky s USR BlackDash kotoučema a nesehnal jsem. U nás k sehnání jen GreenStuff s těma nedrážkovanýma kotoučema (EBC Brakes Premium - nevím přesně, jak se to jmenuje) a set na celý auto vychází na cca 13k. Z amazonu bych mohl sehnat ty RedStuff s USR za 11k, ale k tomu ještě 4k poštovný (zlodějna) + 4k za clo a dph (další zlodějna). Vyplatí se to nebo existuje lepší varianta (se srovnatelnou nebo lepší kvalitou)?
 
@mellda , to by asi chtělo spíš pořídit jiný vůz, nejlépe US verzi Subaru WRX STI, kde v sériovém stavu zastavíš 100-0 pod hranicí 34m. Zároveň nemusíš ani špekulovat nad zvyšováním výkonu. (možná snad jen jak a kde upevnit kanystry na benzín :D )
 
@mellda , to by asi chtělo spíš pořídit jiný vůz, nejlépe US verzi Subaru WRX STI, kde v sériovém stavu zastavíš 100-0 pod hranicí 34m. Zároveň nemusíš ani špekulovat nad zvyšováním výkonu. (možná snad jen jak a kde upevnit kanystry na benzín :D )
Nepotrebuju novy auto. Jen chci novy kotouce, ktery se jednak casem nezvlni, nebudou brzdit hur, dlouho vydrzi a bude na ne spoleh. I s tema plain ebc kotoucema s greenama bych mel byt spokojeny, ale kdyz uz do toho davam ty prachy, chci to nej,co za to muzu dostat.
 
...tak to hlavne nedavej k montazi nejakemu mantakovi. Spatna montaz ti behem par tkm odrivna i kvalitni nove kotouce.
 
Na montaz mam sikovnyho borca,co dela v autorizaku.

No pomalu se zacinam smirovat s tim,ze ty pekny EBC nesezenu. Co vzit misto nich? Obycejny EBC kotouce s greenama a nebo neco jinyho, s drazkama (nebo derovanyho) aby to i vypadalo?
 
Nechci bejt za kacire, ale mam urcite pochybnosti, ze budou pro neokruhove nasazeni auta velke rozdily mezi treba kotouci ATE, TRW a EBC... Na novych Mazdach jsem ruzny kotouce a desticky nesrovnaval, bylo by potreba mit vedle sebe dve shodny auta se shodnym obutim, ale na starsich autech mi subjektivne prisel brzdny vykon po vymene kotoucu a desek vzdy podobny tomu, co jsem si pamatoval po prechozi vymene. A to jsem zkousel ruzny kombinace. Sam bych si teda u beznyho nevykonnyho auta za par set tisic kotouce a desky za 15k (versus normalni znackovy na cely auto za tretinu) nedokazal obhajit, to spis vidim velky rozdily v pneu a discich...
 
Četl jsem, že origo se můžou zvlnit. Tomu bych se rád vyhnul. A pokud by byla možnost mít i nějaký s drážkama/děrovaný, šel bych radši do těch, protože jsou hezčí.
 
Četl jsem, že origo se můžou zvlnit. Tomu bych se rád vyhnul. A pokud by byla možnost mít i nějaký s drážkama/děrovaný, šel bych radši do těch, protože jsou hezčí.

Na sestku mi tady par lidi doporucovalo dirkovany Zimmermany Sport Coat Z nebo tak nejak, a ze je snad davaji jako moznou alternativu i v nejakych Mazda servisech. Jsou cca stejne drahy jako ATE nebo TRW, takze levny. Ale taky jsem postrehl, ze zvlnit se dokazou i jiny, nez ty original, protoze jde nejspis o dimenzovani velikosti a tloustky a mozna i tvar kolem naboje / predsun te hlavni rotacni plochy... Nevim jak EBC, jestli je nekdo dokazal zvlnit taky. Kazdopadne mi prijde porad lepsi vymenit treba kazdej rok predni kotouce a desky za 4, nez kazdy dva roky za 10 - zvlast protoze pochybuju, ze by ty nejdrazsi alternativy vydrzely 2x tolik.
 
Já jsem v pohodě zkroutil na 185k GH drážkované a vrtané anodizované EBC. Ale Red Stuff destičky brzdily pěkně.
 
Ok. Takze se na EBC nemam tak upinat. Mam teda vzit ty Zimmermany? A nebo ty http://www.jpvyfuky.cz/brzdy-a-brzdove-sestavy.php? Ani nevim,na kolik prijdou (nevsiml jsem si,ze by tam byly ceny). A nebo budou nejlepsi ty obyc EBC za 12k za celej set? Je to drahy? Koukal jsem na jpvyfuky a vypadaji fakt pekne. Docela jsem prisel o iluze,kdyz jsem cetl,ze brzdy vydrzi 1-2 roky.
 
Ok. Takze se na EBC nemam tak upinat. Mam teda vzit ty Zimmermany? A nebo ty http://www.jpvyfuky.cz/brzdy-a-brzdove-sestavy.php? Ani nevim,na kolik prijdou (nevsiml jsem si,ze by tam byly ceny). A nebo budou nejlepsi ty obyc EBC za 12k za celej set? Je to drahy? Koukal jsem na jpvyfuky a vypadaji fakt pekne. Docela jsem prisel o iluze,kdyz jsem cetl,ze brzdy vydrzi 1-2 roky.

Vydrží podle toho jak jezdíš... V mém případě (40 tis km ročně a dálnice) rok a půl, použil jsem to jen jako příklad - protože pochybuju, a ostatni nejspíse potvrdi, že by EBC vydržely dvakrát tolik, co originály.
 
Osvědčila se mi kombinace ATE kotouče a Textar desky. Sice chvíli desky si umí písknout, ale brzdí velice dobře.
 
Tak jpvyfuky jsou ze hry. Sice jsou pěkný, ale borec říkal, že cena kotoučů na jednu nápravu až 12k a destičky až 5k, tj. až 34k za set na celé auto. A pokud je pravda, že i dobré brzdy vydrží max 2x dlouho, jako origo, tak se to nevyplatí.

TRW prý vydržely jen 60 tis.
https://www.mazdaklan.cz/threads/brzdy-original-vs-aftermarket.1439/page-4#post-58683

ATE se prý rychle utaví
https://www.mazdaklan.cz/threads/brzdy-original-vs-aftermarket.1439/page-4#post-58726

EBC se taky dokážou zvlnit
https://www.mazdaklan.cz/threads/brzdy-original-vs-aftermarket.1439/page-6#post-63913

tak si začínám myslet, že je v podstatě jedno, co koupím. Asi koupím nějaký levný, co nejsou šmejdy, vypadají dobře a nejsou hlučný/prašný. A nebo by pomohlo, kdybych vyměnil kola za 18-ky a vzal větší kotouče? Zimáky už mám 18".

Díval jsem se na ty Zimmermany a všiml si, že ty vnitřeně ventilovaný jsou širší (viz příloha). Není tohle to, co by mohlo proti zvlnění pomoct? Našel jsem ale jen pro přední nápravu. Pro zadek jsou obyč. Tam to na zvlnění tak netrpí?

Screenshot_7.png
 
Já mám na GG 122kW přední ATE kotouče a desky a v pohodě. Brzdí to, nepíská. Práší to normálně bych řekl, po repasu třmenů to brzdí ještě líp.
 
Back
Top