• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

Dajte si tam poriadne velke kotuce aj brzdice na zakazku od Pavlicka a to je lahoda, vobec mi to neprasi, nejdu unavit ani na okruhu Steelring 2x 15 min :) ale to len pre fajnsmekrov ...
Na kolik te prisly? 40k? Taky jsem nad tim chvilku uvazoval, nez jsem se dozvedel cenu. Je to docela ranec.
 
Tak kdyz si nechate vymenit (treba EBC) u Auto Jeremiasova jako ja (to je tak, kdyz se neptam na cenu predem), tak vas to stejne vyjde na stejno :D.
 
Uz si presne nepamatam ale okolo 32 sa mi zda, s tou velkostou 355mm, zalezi aj od brzdicov Brembo ci zozenies sam pouzite alebo sa jemu podari z Megane RS klubu za rovnaku cenu ako mne, adapter na tie axialne strmene vyrobi v pohode dosky a kotuce niesu problem ... Este dodam ze origo disky potrebuju podlozky lebo tam nieje priestor. Ja ich mam na zimu a mam tam TUV Eibach sadu 4x1,5cm co bolo cca do 2tisic? Nepamatam presne ale neskor mozem dodat typ keby bolo treba.
 
Nemůžou vibrace do volantu pocházet od špatně vyvážených disků?
 
Dnes sme vymenili brzdy na M3 BL 2011 2.2 diesel , prvýkrát po 98.000 km-och.
Bez zvlnenia, bez vibrácií, bez trasenia, občas pískali kvoli zalepeniu brzdným prachom, hrúbka diskov bez problémov.
Ich stav bol dobrý, po prečistení a zbrúsení by v pohode boli vydržali ďalších 100.000 km-ov ! ! !
Povodne som chcel iba vymeniť doštičky, napokon došlo aj na výmenu diskov, mali ich na sklade v dobrej cene, tak prečo nie.
Na výmenu originál brzd mazda som zvolil "Ate" značku, lebo som mal s nimi výborné skúsenosti už na predošlých mazdách.
Najvačšie prekvapenie prišlo po demontáži pôvodných brzd mazda z výroby.
Hneď mi bolo jasné, prečo som nemal problémy s brzdami na M3 BL ...........všetky "mazďácke diely" brzd na mojej M3 BL, mali značku od výrobcu "Ate"
 
@lakilaki však v pořádku. Kamarád na Subaru teď měnil přední brzdy - desky + kotouče. Zašel do autorizáku a že jen materiál bude stát 17 tisíc. Že originální díly Subaru a kdesi coci. To se mu moc nezdálo, našel si na netu kotouče a desky Brembo, že by tam jakože pasovali, cena 8.000,-. Aby neudělal nějakou koninu, sundal kolo a koukl na něj nápis Brembo. Mechošovi pak volal a řekl mu, že Brembo nerozlišuje nijak brzdy co prodává jako náhradní díl a to co od něj odebírá Subaru, a že tímto se servisem u nich končí. Bylo tam vícero věcí, než jen toto. Ještě nějaká manipulace s vozidlem během prohlídky (mechoš si jel nakoupit) a celková arogance servisu. Co má teď už jiný servis, tak si jej nemůže vynachválit. Byl tam na výměnu oleje a spokojenej. To auto se nikam nehlo, ukázal to pak v aplikaci panu majiteli servisu, a ten se jen usmíval a řekl: "To víte, servisy jsou různý, ..."
 
Mně origo kotouče vydržely 300000km - ve 100t km origo desky, ve 200t km TRW ( mimochodem ty byly výborné a po 100t km měly ještě 50%) a teď ATE kotouče a Textar desky.
 
Jelikoz tu mnoho lidi (vcetne me) bojovalo se zvlnenymi kotouci a zarucni vymenou, podelim se o svoji zkusenost z Lucemburskeho servisu. Pri rocni prohlidce jsem jen tak mimochodem zminil, ze mi volant vibruje pri brzdeni a ani jsem necekal, ze se toho nejak chyti, protoze to je malo a jen pri specificke rychlosti a podminkach. Pri vyzvednuti auta mi rekli, ze to opravdu pocitili pri brzdeni na 100 km/h, ale po premereni to neni az tak zvlnene a tak to podle predpisou zatim vymenit nemuzou. Rekl mi ale, ze se to urcite zhorsi a je lepsi to vymenit do 20tis. Km, protoze mi v ramci zaruky muzou vymenit i desticky (po 20tis. Km uz jen muzou vymenit kotouce). Tak mi navrhl, ze se mam stavit pristi tyden, jet na zkusebni jizdu s technikem (ja budu ridit) a rict, ze me ta vibrace opravdu obtezuje. Na zaklade toho mi vymeni kotouce I desticky bez problemu. Kez by byl takovy pristup i v CR.
I kdyz jsem se tesil na lepsi brzdeni nejakych aftermarket brzd, tak asi jeste rok pockam.
 
No aftermarket ... jak jsem psal vyse ... ja mam menene komplet kotouce desticky pri stavu 108 371 km. Dnes mam neco malo pres 116 tisic ... a uz to davno pekelne vibruje. Vcera u Bosiny potvrdili, ze to jsou zvlnene kotouce.

Proste to neumim.
 
No aftermarket ... jak jsem psal vyse ... ja mam menene komplet kotouce desticky pri stavu 108 371 km. Dnes mam neco malo pres 116 tisic ... a uz to davno pekelne vibruje. Vcera u Bosiny potvrdili, ze to jsou zvlnene kotouce.

Proste to neumim.
Minimálně jsem doufal v lepší brzdění.

Taky mi to brzdění moc nejde. Za 3 roky jsem oddelal 2x origo brzdy na Mazdě a Brembo na Octavce :)
 
Jelikoz tu mnoho lidi (vcetne me) bojovalo se zvlnenymi kotouci a zarucni vymenou, podelim se o svoji zkusenost z Lucemburskeho servisu. Pri rocni prohlidce jsem jen tak mimochodem zminil, ze mi volant vibruje pri brzdeni a ani jsem necekal, ze se toho nejak chyti, protoze to je malo a jen pri specificke rychlosti a podminkach. Pri vyzvednuti auta mi rekli, ze to opravdu pocitili pri brzdeni na 100 km/h, ale po premereni to neni az tak zvlnene a tak to podle predpisou zatim vymenit nemuzou. Rekl mi ale, ze se to urcite zhorsi a je lepsi to vymenit do 20tis. Km, protoze mi v ramci zaruky muzou vymenit i desticky (po 20tis. Km uz jen muzou vymenit kotouce). Tak mi navrhl, ze se mam stavit pristi tyden, jet na zkusebni jizdu s technikem (ja budu ridit) a rict, ze me ta vibrace opravdu obtezuje. Na zaklade toho mi vymeni kotouce I desticky bez problemu. Kez by byl takovy pristup i v CR.
I kdyz jsem se tesil na lepsi brzdeni nejakych aftermarket brzd, tak asi jeste rok pockam.

V Usti v Mazde mi (pred dvema roky) rikali, ze kdyby to bylo do 20 tis km od koupi a silnejsi vibrace, tak by to na reklamaci slo v pohode. Byl jsem tam s tim v asi 24tkm, premerovali mi je, bylo to podle nich taky v toleranci; je fakt, ze to bylo jen nekdy, a jen na hodne ohratych... Pak jsem s nima pravda bez problemu najel jeste 40 tisic, nez to zaclo byt znat vic po jednom nouzovem manevru, a nechal jsem je vymenit "za svoje". Nad 20 tisic km uz by ta reklamace byla problem, ale rikali, ze by se taky snazili to nejak vyresit, kdyby to fakt vibrovalo - jenze to bylo tak malo, ze jejich technikovi se zdalo, ze to nevibruje (plus to mereni, kde se taky skoro neukazala hazivost). Takze i v Cechach by to slo vyresit, zalezi asi na servisu.
 
Jen pro info, dnes mi měli měnit brzdy na nejnovější šestce a údajně maj tyto brzdy jiný označení než modely před FL a nebyli mi tak schopný brzdy vyměnit. Není možný, že opravdu všechny šestky po FL maj větší brzy (stejně jako 2.2 nafta), tak jak mi tvrdili při předávání?
 
Zdravím taky jsem teď začal řešit brzdy na 6stce, 2.5 mírné vibrace při brždění, přepokládám kotouče stále originál od roku 2010.
Jelikož jsem zvyklý z RXky, že to fakt brzdí (vrtané kotouče dba+ HAWK). Tak hledám nějaký kompromis
Doporučili by jste mi tento set od EBC z UK? (má s tím někdo zkušenosti)
https://www.ebcbrakeshop.co.uk/info-brake-parts?make=MAZDA&year=2010&model=6&engineSelect=2.5+(GH)+(170)&engine=2.5+(GH)&bhp=170
myslím, že by mohl stačit i ten základní kit za £200 co vy na to?
 
Já jsem kdysi na 136kW dával GD7310 a GD1197 a k tomu Red Stuff. Set za 200 GBP jsou obyčejné kotouče i destičky, v třídě, které za podobnou cenu koupíš na každém českém shopu (ATE, TRW, Zimmermann).
 
no pravě konkrétně ATE+ destičky jsem se nechal zvyklat u Rxky na zadek a do půl roka šli(taky za dba +Hawk a pohoda) , pač nikdy jsem neměl tak strašně "zasrané" kola na žádném autě tak jak s těm ATečkama, TWR by mělo byt asi ok jako OEMko a zimmermanny jsem moc chvály od známých neslyšel, a sehnat tady u nás tyhle EBC za rozumný peníz taky žádná sláva.
Takže radíš jít do nějakých lepších yellow atd?
 
Poslední úprava:
Ad prašnost, to jsou už nuance a subjektivní dojmy, ty materiály jsou v základní třídě hodně podobné nebo stejné.
 
Back
Top