- 3 553
Náboj bych neřešil. Dosedací plochu náboje na kotouč stejně pokaždý před nasazením nového kotouče musíš pořádně očistit (použávám drátový kartáč do vrtačky). Zbytek části náboje je jen estetická věc. Jen ty vyčnívající závity štoubů co drží ten náboj u těhlice je dobrý trochu očistit a nějak ochránit, protože ten náboj/ložisko jednoho dne umře a budeš ho muset měnit, tak aby jsi potom nebojoval s těma šroubama.Kvůli výměně mám sundané zadní brzdové kotouče. Když se dívám na lišku na náboji kola a ochranném plechu, napadlo mě, jestli to lehce neošetřit antikorozní ochranou. Má smysl tyto díly ošetřovat, prodlouží se tím jejich životnost nebo je to jen otázka estetiky?
Přiznám se, že moc se mi do toho teď nechce, základ + vrchní ochranný nástřik = min. 1 den (z důvodu schnutí) navíc. Navíc jsem se díval, že přelakovatelný vrchní ochranný nástřik, co mám doma, by se měl aplikovat při teplotě 21 až 27 st., což zrovna teď, když jsme se znovu vrátili do zimy, venku není.
Chráníte tyto díly nástřikem, má to smysl?
Zobrazit přílohu 51149 Zobrazit přílohu 51150
Ten štít brzdového kotouče je čistě na tobě co s tím uděláš. U mýho auta na to předchozí majitelka prděla a když mi odešlo ložisko/náboj, tak jsem ho rovnou vyměnil taky a před montáží ošetřil. Ale určitě tím nic nezkazíš, když tu rez z toho štítu nějak dostaneš a něčím ošetříš aby neprohnil skrz na skrz. Když ke mě přijede nějaký cca 15 let starý auto, tak většinou ty štíty mají tak shnilý, že je to spíš papír než plech. Ale to co máš na fotce nemá na funkci živočicháře žádný vliv.