Tak jo, už teda můžu
Úvodem velké díky panu Hyšplerovi, který se do telefonu jevil jako bručoun, ale v reálu je to moc milej chlapík a panu Ptáčkovi za příjemné povídání, odvoz na vlak a celkový super přístup. Fakt jsem nečekal, že někdy narazím na autorizovaný servis, který se mi bude snažit šetřit peníze. Trochu jsem se bál, protože pár dní (několik stovek kilometrů) po nákupu týhle GH 6 se mi rozsvítila kontrolka motoru (vrtulník hnusnej oranžovej). Nicméně to auto bylo do poslední chvíle servisováno v německých autorizácích, tak jsem doufal, že to nebude nějaký zásadní průser. Začnu hned tím, že jsem přijel s dlouhým seznamem věcí, které chci udělat včetně nového obutí. Pan Hyšpler si vzal klíčky, šel se na auto podívat, projel ho a v moment, kdy už jsem s panem Ptáčkem hledal nový přezuvky nás stopnul a vysvětlil mi, že je to zbytečný, protože vepředu jsou téměř funglovky jedné značky a vzadu sice starší, ale jedny z nejkvalitnějších pneumatik, tak ať prej radši šetřím na jiné věci, co jsou teď potřeba a že to jde hodit na diagnostiku. Jako mohl se mi snažit prodat nový gumy, když jsem na tom trval, že jo? Ale neudělal to a zpacifikoval mě - za to velký respekt první palec nahoru. Po diagnostice nemilá zpráva: rozvodový řetěz (KO) na úhlu 10.19, takže výměna nutná. To čeho jsem se celkem obával se naplnilo a měl jsem pořád v hlavě těch 25.000, co to běžně avízujou v jiných autorizovaných servisech. Pan Hyšpler mě ale uklidnil s tím, že pokud budou v pohodě trubky, tak to bude výrazně levnější, ale že nejdřív propláchne motor, vypustí olej a podívá se na sací koš a tak nějak mě trochu potrápil dotazem, proč jsem si vybral zrovna diesel a připravil mě na nejhorší s tím, že kdyby to bylo hodně zanesené, tak by se snad do toho servisu radši ani nepouštěl a doporučil by mi to auto vrátit. Řekl to prostě na férovku, tak jak to je (a nemusel - další palec nahoru). Pak mi vysvětlil spoustu věcí a já jsem byl v ne úplně veselém rozpoložení odvezen na vlak. Druhý den ovšem přišla dobrá zpráva - sací koš famózně čisťounkej (viděl jsem i fotku a nádhera). Takže se pustili do výměny rozvodového řetězu a všeho co jsem si objednal - diagostika, proplach motoru, vypuštění oleje, kontrola sacího koše, nový olej, výměna podložek pod vstřiky, vypuštění a kontrola oleje převodovky + nový olej, komplet všechny filtry krom palivového, u kterého usoudil, že je ještě dobrej (další palec nahoru za ušetřenou tisícovku), servis předních brzdových destiček, nové zadní brzdové destičky, geometrie, korekce vstřiků, desinfekce klimatizace a nová náplň, nový řemen, dotažení hlavice řadící páky. Suma sumárum jsem tam nechal po všech slevách (a že jich teda nebylo málo) za tenhle generální servis lehce přes 27.000,-. Když vezmu v potaz, že na dvou místech by po mě chtěli 25.000,- jen za ten řetěz, tak cena je víc než krásná
Takže velmi doporučuju všem, fakt se to vyplatí i přes to dojíždění. Tak ať vám to všem pěkně jezdí