• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

Ja som prave zhadzoval z auta Bosch kotuce, vyzerali po 3/4 roku ako "kolegove" TRW na M3. Mozem ich aj odfotit zajtra.
 
Tak jsem po 3 zimách vyhodil origo kotouče z mé CX5.
Ne že by byly sjetý,nebo že by házely,ale zkorodovaný jako pr..
Ano je to normální,ale od nich je rezavý vše kolem,jak to rozhazují.
Koupil jsem ATE ,ty mají povrchovou úpravu a snad i lepší životnost.
Na přední jsem kvůli špinění kol,dal ještě ATE keramický desky.
Zatím spokojenost,doporučuji.
 
V mem pripade vydrzely kotouce rok a pul (cca 33 tisic km). Ted pri druhe prohlidce technik rekl, ze v tomhle stavu by auto nepreslo pres zdejsi obdobu STK. Zadne hazeni, pazvuky nebo horsi brzdeni sem si nevsiml, jenze byly rezle opravdu silne a do takove hloubky, ze nemelo smysl je ani stacet.

Mazda to sice uznala jako reklamaci v zaruce, jenze jako nove sem dostal naprosto stejne kotouce. Chtel sem nake jine a lepsi, nabidl sem ze klidne doplatim, ale takhle to prej v zaruce nejde. Takze po dvou letech muzu cekat dalsi vymenu. To je absurdni, ze originalni kotouce na mazde maji kratsi zivotnost, nez desticky!

Automechanik mi doporucil casteji a poradne brzdit, aby se povrch na kterej chyta rez stacil sedrit driv nez koroze postoupi do hloubky. Budu muset na to ale myslet, protoze ja jezdim vetsinou dalnice, a to brzdim az po delsi jizde kdyz prijdu domu...
 
Vypadá to, že na EBC před pár měsíci konečně vydalo zadní brzdový destičky pro M3 BN 2017/2018 s elektrickou parkovací brzdou.

EBC Yellow Stuff
DP43081R (elektronická parkovací brzda)


DP42186R (manuální ruční brzda)

Je to informace přímo do jejich zastoupení a psali to do vlákna sem - https://www.mazda3revolution.com/threads/rear-brakes-epb-vs-non-epb.243066/post-2511165

Budu tomu věřit a udělám komplet upgrade brzd na EBC:
předek: destičky - EBC Yellow Stuff (DP42185R), kotouče - EBC USR Series Fine Slotted Discs (USR1970)
zadek: destičky - EBC Yellow Stuff (DP43081R), kotouče - EBC D Series Premium OE Replacement Discs (D1969)

Bohužel ty zadní kotouče jsou přes jejich oficiální UK stránky nedostupné, tak se po nich musím porozhlédnout nikde.
 
Budu tomu věřit a udělám komplet upgrade brzd na EBC:
předek: destičky - EBC Yellow Stuff (DP42185R), kotouče - EBC USR Series Fine Slotted Discs (USR1970)
zadek: destičky - EBC Yellow Stuff (DP43081R), kotouče - EBC D Series Premium OE Replacement Discs (D1969)

Bohužel ty zadní kotouče jsou přes jejich oficiální UK stránky nedostupné, tak se po nich musím porozhlédnout nikde.
Ty zadni kotouce, tato rada, jsou uplne od EBC zbytecne na zadek. Jsou to normalni standardni kotouce. To tam muzes dat levne a kvalitni kotouce od ABS/NK nebo znamejsi, kvalitni a drazsi Brembo/ATE/TRW/Ferodo...a na ne Yellow a bude to uplne stejne a bude to fungovat dobre.
 
Ty zadni kotouce, tato rada, jsou uplne od EBC zbytecne na zadek. Jsou to normalni standardni kotouce. To tam muzes dat levne a kvalitni kotouce od ABS/NK nebo znamejsi, kvalitni a drazsi Brembo/ATE/TRW/Ferodo...a na ne Yellow a bude to uplne stejne a bude to fungovat dobre.
EBC odporuca na ich dosky používať ich kotúče z nejakých dôvodov, ktoré majú uvedené na stránkach. Jedným z nich je aj pískanie napríklad. Keď som ja kupoval EBC brzdy tak tie základné kotúče mali cenovku dosť podobnú tým základným od ATE TRW atď ale bolo to cez ebay z UK, ale nevidím dôvod načo tam dávať niečo iné. Drazkovane aj vrtane su myslím z toho istého materiálu len sú drahšie, tie anodizovane boli najdrahšie. Otázka je, či je na ľahkú mazdu 3 so 150konmi treba na zadné brzdy dávať Yellowstuff dosky, ktoré sú čiastočne keramické a fungujú najlepšie až zahriate (sú určené aj na občasnú jazdu na okruhu a na auta s 200+ koňmi podľa výrobcu). Mne sa pri bežnej jazde aj teraz v lete tie zadné Greenstuff brzdy so základnými kotucmi ani nezahrajú nad 50-60 stupňov odhadom na dotyk prsta, ale dosť brzdim motorom v rámci možností.
 
Dlouho jsem o tom dneska přemýšlel, co tam nakonec dát. Ale jelikož s destičkama na M3 BN s elekt. parkovací brzdou je ten výber opravdu mizernej a informace u jednotlivých výrobců jsou při nejmenším dost nejasné - někde rozlišují auta vyrobené v Japonsku/Mexiku, s EPB nebo bez ní, někde nerozlišujou nic. Spoustu lidí už se spálilo a objednalo špatný díl, protože na stránkách ho uváděli jako kompatibilní s vozem a skutečnost byla jiná.

A díky té informaci od EBC, že ty Yellow Stuff desky by měli sedět na M3 BN s EPB jsem se rozhodl to zkusit a jít do nich. Jestli existuje i zadní varianta desek Red Stuff nebo Green Stuff pro variantu s EPB už jsem ani nezkoumal. Vím, že Yellow Stuff na auto a tu motorizaci bude overkill, ale fungovat by to snad mělo. Navíc se mi podařilo sehnat 25% slevu z eshopu ebcbrakesdirect, takže ta výsledná cena nebyla vůbec špatná. Ty EBC zadní kotouče tam vycházejí na £59.41 (bez slevy) + poštovné a případně clo.

Kromě toho, dneska jsem si nechal udělat nabídku od Mazdy, pokud bych nechal dělat komplet brzdy od nich (OEM Mazda) a nacenili to celkem na 25tsc (3600Kč práce, zbytek materiál), z čehož mi teda padla brada.
 
Vím, že Yellow Stuff na auto a tu motorizaci bude overkill, ale fungovat by to snad mělo. Navíc se mi podařilo sehnat 25% slevu z eshopu ebcbrakesdirect, takže ta výsledná cena nebyla vůbec špatná. Ty EBC zadní kotouče tam vycházejí na £59.41 (bez slevy) + poštovné a případně clo.

Kromě toho, dneska jsem si nechal udělat nabídku od Mazdy, pokud bych nechal dělat komplet brzdy od nich (OEM Mazda) a nacenili to celkem na 25tsc (3600Kč práce, zbytek materiál), z čehož mi teda padla brada.
Lepsi overkill u brzd, nez u pneu;) Vsak pak muzes pridat nejakeho konika navic. Tak se 75% uz je to rozumna cena. Jen se ti kvuli tomu ale vysroubuje clo a dan, kdyz by se daly koupit jine z domaciho shopu.
Tak autorizak jsou lupici, to je jasne. To jsou ceny, jak kdyby ty kotouce byly pozlacene pritom to pro ne dela treba TRW a oni si za logo napali 500+%.

EBC odporuca na ich dosky používať ich kotúče z nejakých dôvodov, ktoré majú uvedené na stránkach. Jedným z nich je aj pískanie napríklad. Keď som ja kupoval EBC brzdy tak tie základné kotúče mali cenovku dosť podobnú tým základným od ATE TRW atď ale bolo to cez ebay z UK, ale nevidím dôvod načo tam dávať niečo iné. Drazkovane aj vrtane su myslím z toho istého materiálu len sú drahšie, tie anodizovane boli najdrahšie. Otázka je, či je na ľahkú mazdu 3 so 150konmi treba na zadné brzdy dávať Yellowstuff dosky, ktoré sú čiastočne keramické a fungujú najlepšie až zahriate (sú určené aj na občasnú jazdu na okruhu a na auta s 200+ koňmi podľa výrobcu). Mne sa pri bežnej jazde aj teraz v lete tie zadné Greenstuff brzdy so základnými kotucmi ani nezahrajú nad 50-60 stupňov odhadom na dotyk prsta, ale dosť brzdim motorom v rámci možností.
Hej, tak to odporuca kazdy vyrobca, lebo viac love prenho. Co som pocul na vlastne usi, tak jedine co robi bordel bolo Textar kotuce a ich platnicky:joy: Ja si pametam, ze ked som sa pozeral pred lety este na ex, tak tam boly o vela drahsi. Teraz mam vzadu NK kotuce a standardne Ferodo platnicky.
 

Tak OEM náhrada od EBC zadných diskov 30 libier za kus, ATE náhrada na autodoc 40euro za kus. Predné drazkovane už vychádzajú 60 libier ebc vs 45 euro za ATE.
Poštovné od tohoto ebay predajcu je rovnaké aj keď som kupoval celú sadu za 300libier. Mne vyhovuje si priplatiť za lepšie brzdy a prémiové pneumatiky, mám lepší pocit keď vozím rodinu a druhých ľudí.
 
Len na margo YellowStuff, zaberaju za studena lepsie ako Red. A nevadnu. Ja ich mam vpredu a urcite pecka. Len sa netreba zlaknut trasenia volantu aj par sto km, kym zide ten "brizolit". Ta vrstva na zaciatku je fakt tvrda a trvalo mi dobrych 600km kym zisla dole a brzdy sadli.
 
Díky za radu, už mám objednáno a čekám až brzdy dorazí. Dozadu jsem nakonec objednat ATE kotouče, jelikož ty EBC OEM Premium Rear D1969 jsou všude nedostupné. Psal jsem přímo jak do EBC, tak několika prodejcům a naskladnění se očekává až za 4-6 týdnů.

Každopádně ten zadek mě tolik netrápí a věřím, že ty ATE budou dost podobný. Až to bude na autě, tak dám vědět, jaký z toho mám pocity oproti původním originálům. Se zajížděním počítám, uvidíme až si to sedne.
 
V mem pripade vydrzely kotouce rok a pul (cca 33 tisic km). Ted pri druhe prohlidce technik rekl, ze v tomhle stavu by auto nepreslo pres zdejsi obdobu STK. Zadne hazeni, pazvuky nebo horsi brzdeni sem si nevsiml, jenze byly rezle opravdu silne a do takove hloubky, ze nemelo smysl je ani stacet.

Mazda to sice uznala jako reklamaci v zaruce, jenze jako nove sem dostal naprosto stejne kotouce. Chtel sem nake jine a lepsi, nabidl sem ze klidne doplatim, ale takhle to prej v zaruce nejde. Takze po dvou letech muzu cekat dalsi vymenu. To je absurdni, ze originalni kotouce na mazde maji kratsi zivotnost, nez desticky!

Dva a pul mesice a ~3000km po oprave brzd, a uz je to tady zas: pri jenom trochu vyraznejsim brzdeni se trese cele auto a k tomu neprijemnej hluk. Je to mnohem horsi, nez pred "opravou". Tohle se mi opravdu prestava libit...
 
Ja som dnes nedobrovoľne výškusal na diaľnici brzdenie 180-60 a tá keramika naozaj potom brzdila trochu ostrejšie jak boli brzdy naozaj vrelé.
To že tie nové brzdy vibruju po 3000km je buď problém technický a to že niekto ostane stáť na brzde po prudkom brzdení alebo ideálne zatiahne ručnú na horúce brzdy, plus kombinácia tenkých kotúčov.
Otcova Toyota teraz mennil kotúče auto podobných rozmerov a hmotnosti ako GH a má predpísané kotúče s hrúbkou 27mm (min24) , pritom Mazda len 25mm (min23).
 
Dva a pul mesice a ~3000km po oprave brzd, a uz je to tady zas: pri jenom trochu vyraznejsim brzdeni se trese cele auto a k tomu neprijemnej hluk. Je to mnohem horsi, nez pred "opravou". Tohle se mi opravdu prestava libit...
Brzdy na šestce jsou fakt bída. Taky mi před nedávnem začaly zase vibrovat, tak jsem dal na předek i zadek vrtané/drážkované Rotinger kotouče a destičky od Ate. Řekl bych, že brzdný účinek se zvýšil a tolik nevadnou. Zatím mám na nich pár tisíc km a nevibrujou, ťuk, ťuk.
 
No na trojce je to stejná bída a též trpí na časté vibrace. Brzdy jsou na těch autech slabé. Chce to větší třmeny i kotouče.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Problém je že vrtanýma a drážkovanýma kotoučema se ubere styčná plocha
 
Uberie stycna ale zvacsi chladiaca. Podla mna ubytok plochy neznizi brzdny ucinok natolko, o kolko sa zvysi chladenie. Ale asi zavisi od priorit.
Ja inak neviem ako sa vam furt dari nicit tie kotuce, ze vibruju. Bud su zle zabehnute, alebo sa zle pouzivaju. Alebo ich zle nahodili. Ale to by vibrovali asi od zaciatku.
 
Podle mě GH netrpi na přehřívání protože většina z nás to v jednom kuse nedrtí, proto bych zůstal u plné styčné plochy a řešil spíš jiný desky
 
Tie drazky na kotucoch su hlavne na cistenie od brzdoveho prachu podla googlu. To ci to niekto drti alebo nedrti by malo byt jedno v tych najazdoch ako sa ludia stazuju na vibrujuce brzdy po 10k a podobne. Ja brzdim malo a casto motorom, predvidam atd. Ale to, ze niekto proste jazdi plyn brzda popripade motorom nebrzdi je jeho vec, kotuce nove by mali zvladnut hadam 50k minimalne aj pri zlom zaobchadzani. Poddimenzovane brzdy na mazdach sa rychlo uvaria pri nespravnom zaobchadzani, potom rucna alebo brzda na cervenej. Mensi priemer a hrubka kotuca (s horsim chladenim moze byt pokus zlepsit jazdne vlastnosti nizsou neodpruzenou vahou, pritom oem mazda kola su docela tazke sami o sebe.
 
Jak to tu tak čtu tak bych asi potřeboval osvěžit jak se šetrně chovat k brzdám. Já vím jen, že když to jde tak by se ideálně mělo brzdit přerušovaně větši silou než v kuse a lehce. Jaké jsou další rady pro šetrné chování k brzdám?
 
Back
Top