Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Ty zadni kotouce, tato rada, jsou uplne od EBC zbytecne na zadek. Jsou to normalni standardni kotouce. To tam muzes dat levne a kvalitni kotouce od ABS/NK nebo znamejsi, kvalitni a drazsi Brembo/ATE/TRW/Ferodo...a na ne Yellow a bude to uplne stejne a bude to fungovat dobre.Budu tomu věřit a udělám komplet upgrade brzd na EBC:
předek: destičky - EBC Yellow Stuff (DP42185R), kotouče - EBC USR Series Fine Slotted Discs (USR1970)
zadek: destičky - EBC Yellow Stuff (DP43081R), kotouče - EBC D Series Premium OE Replacement Discs (D1969)
Bohužel ty zadní kotouče jsou přes jejich oficiální UK stránky nedostupné, tak se po nich musím porozhlédnout nikde.
EBC odporuca na ich dosky používať ich kotúče z nejakých dôvodov, ktoré majú uvedené na stránkach. Jedným z nich je aj pískanie napríklad. Keď som ja kupoval EBC brzdy tak tie základné kotúče mali cenovku dosť podobnú tým základným od ATE TRW atď ale bolo to cez ebay z UK, ale nevidím dôvod načo tam dávať niečo iné. Drazkovane aj vrtane su myslím z toho istého materiálu len sú drahšie, tie anodizovane boli najdrahšie. Otázka je, či je na ľahkú mazdu 3 so 150konmi treba na zadné brzdy dávať Yellowstuff dosky, ktoré sú čiastočne keramické a fungujú najlepšie až zahriate (sú určené aj na občasnú jazdu na okruhu a na auta s 200+ koňmi podľa výrobcu). Mne sa pri bežnej jazde aj teraz v lete tie zadné Greenstuff brzdy so základnými kotucmi ani nezahrajú nad 50-60 stupňov odhadom na dotyk prsta, ale dosť brzdim motorom v rámci možností.Ty zadni kotouce, tato rada, jsou uplne od EBC zbytecne na zadek. Jsou to normalni standardni kotouce. To tam muzes dat levne a kvalitni kotouce od ABS/NK nebo znamejsi, kvalitni a drazsi Brembo/ATE/TRW/Ferodo...a na ne Yellow a bude to uplne stejne a bude to fungovat dobre.
Lepsi overkill u brzd, nez u pneu Vsak pak muzes pridat nejakeho konika navic. Tak se 75% uz je to rozumna cena. Jen se ti kvuli tomu ale vysroubuje clo a dan, kdyz by se daly koupit jine z domaciho shopu.Vím, že Yellow Stuff na auto a tu motorizaci bude overkill, ale fungovat by to snad mělo. Navíc se mi podařilo sehnat 25% slevu z eshopu ebcbrakesdirect, takže ta výsledná cena nebyla vůbec špatná. Ty EBC zadní kotouče tam vycházejí na £59.41 (bez slevy) + poštovné a případně clo.
Kromě toho, dneska jsem si nechal udělat nabídku od Mazdy, pokud bych nechal dělat komplet brzdy od nich (OEM Mazda) a nacenili to celkem na 25tsc (3600Kč práce, zbytek materiál), z čehož mi teda padla brada.
Hej, tak to odporuca kazdy vyrobca, lebo viac love prenho. Co som pocul na vlastne usi, tak jedine co robi bordel bolo Textar kotuce a ich platnicky Ja si pametam, ze ked som sa pozeral pred lety este na ex, tak tam boly o vela drahsi. Teraz mam vzadu NK kotuce a standardne Ferodo platnicky.EBC odporuca na ich dosky používať ich kotúče z nejakých dôvodov, ktoré majú uvedené na stránkach. Jedným z nich je aj pískanie napríklad. Keď som ja kupoval EBC brzdy tak tie základné kotúče mali cenovku dosť podobnú tým základným od ATE TRW atď ale bolo to cez ebay z UK, ale nevidím dôvod načo tam dávať niečo iné. Drazkovane aj vrtane su myslím z toho istého materiálu len sú drahšie, tie anodizovane boli najdrahšie. Otázka je, či je na ľahkú mazdu 3 so 150konmi treba na zadné brzdy dávať Yellowstuff dosky, ktoré sú čiastočne keramické a fungujú najlepšie až zahriate (sú určené aj na občasnú jazdu na okruhu a na auta s 200+ koňmi podľa výrobcu). Mne sa pri bežnej jazde aj teraz v lete tie zadné Greenstuff brzdy so základnými kotucmi ani nezahrajú nad 50-60 stupňov odhadom na dotyk prsta, ale dosť brzdim motorom v rámci možností.
V mem pripade vydrzely kotouce rok a pul (cca 33 tisic km). Ted pri druhe prohlidce technik rekl, ze v tomhle stavu by auto nepreslo pres zdejsi obdobu STK. Zadne hazeni, pazvuky nebo horsi brzdeni sem si nevsiml, jenze byly rezle opravdu silne a do takove hloubky, ze nemelo smysl je ani stacet.
Mazda to sice uznala jako reklamaci v zaruce, jenze jako nove sem dostal naprosto stejne kotouce. Chtel sem nake jine a lepsi, nabidl sem ze klidne doplatim, ale takhle to prej v zaruce nejde. Takze po dvou letech muzu cekat dalsi vymenu. To je absurdni, ze originalni kotouce na mazde maji kratsi zivotnost, nez desticky!
Brzdy na šestce jsou fakt bída. Taky mi před nedávnem začaly zase vibrovat, tak jsem dal na předek i zadek vrtané/drážkované Rotinger kotouče a destičky od Ate. Řekl bych, že brzdný účinek se zvýšil a tolik nevadnou. Zatím mám na nich pár tisíc km a nevibrujou, ťuk, ťuk.Dva a pul mesice a ~3000km po oprave brzd, a uz je to tady zas: pri jenom trochu vyraznejsim brzdeni se trese cele auto a k tomu neprijemnej hluk. Je to mnohem horsi, nez pred "opravou". Tohle se mi opravdu prestava libit...