• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Chyba klíče - zámek volantu

mmks

člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
82
Mazda 6 Gh 2.5 výbava sportline.
Dával jsem plně funkční auto do servisu, jen na vyměnu oleje, klima atd. Mimo to jsem chtěl zapojit GPS locator, který se zapojuje na permanentní +/- a AC. Při přebrani není problém, dáme pod spínačku. Dnes telefon, sry máš to hotové, jen na tu GPS si netroufneme, s tím zapojení přes spínačku je problém. (jen pro komplet info) Posílám kamaráda auto vyzvednout (jsem na dovolené). Při přebírání hlásí palubka chybu, že není sparovany klíč a samozřejmě nejde startovat. Údajně při servisovani a před prebranim vše ok, závada se vyskytla prý právě tehdy. Ok, asi slabá baterka v klíči, posílám pro druhý klíč.
Následuje telefon, že dotazem Mazdy bylo zjištěno, že právě došlo k náhodné poruše zámku řízení, který teď nefunguje a prý je to častá a nahodila závada, jejíž oprava je cca 20t.
Takže moje dotazy, skutečně je to tak časté závada u Mazdy?
Je možné ji odstranit jinak, než výměnou zámku a řídící jednotky (údaje koupit z vrakace jinou sadu a na tu pak naklonovat stávající ŘJ.
Webu možné ten zámek řízeni z jednotky jen vymazat.
Je možné auto nastartovat přes tuto poruchu? (údajně je na videu z jeho kamer, že auto na parkoviště odstavil, takže do přebrani jelo)
Nechci servis z ničeho podezrivat, ale prostě jsem teď řádně vytoceny a x km od baráku nemůžu nic řešit a na místě jsem nebyl. Ale dal jsem auto v bezvadném stačí jen na běžné věci (olej, klima, kontrola brzd) za pár korun a zpět mám nepojizdne auto s předpokládanou opravou 20t.
Prosím nerozebirat varianty typu, že by to měl uhradit servis a ostatni pohádky,ale čistě jen tu technikou stránku, max jestli to nemohlo být způsobeno jejich vinou a jak to zjistit.

edit Vitus: opraven nadpis
 
Poslední úprava moderátorem:
dotazem Mazdy bylo zjištěno, že právě došlo k náhodné poruše zámku řízení, který teď nefunguje a prý je to častá a nahodila závada

"častá závada - náhodná porucha zámku řízení" u GH je asi tak častá, že jsem o ní za posledních mnoho let na Mazda forech ještě neslyšel... to spíš v servisu někdo něco zbastlil či zprasil, nevědí jak to napravit, tak zkouší míru submisivity zákazníka....
 
Vyhledáváním na netu jsem na "konkurenci" stránce našel, že to tam taky řeší, takže si se to děje http://www.mazdaclub.cz/forum-tema/...up-a-start-134211?select=187402#message187402.
Ale stejně mám z toho takovou "pachuť", sam prd zjistím a jsem odkázán s ne. Vozit auto 50km na odtahovce Mazdy, aby mě to potvrdili a já tam jen zvyšoval cenu se mě teď nechce.
Moc tu poruchu ani nechápu, odejde jeden zámek v systému ten se celý rozsypet? Taky údajně j jen stačí ten zámek vyměnit, bez nutnosti nové ŘJ nebo jejího programování (viz ten odkaz) což taky moc nechápu.
 
Zdar. Odkazujes na muj prispevek. Ano, u me mtacilo vymenit zamek. Zatim se zavada znovu neprejavila. V mazde me ale varovali ze zekud to nepomuze tak bude potreba i RJ co je dalsich 20k. Co je spolu s praci praci silenych 50k. Jde to ale udelat cele pod 20k. Dily se daji dehnat original nove na netu levneji. Bohuzel jsem to zjistil az po tom co jsem dal za vymenu zamku 25k :(
 
A to stačí vyměnit jen ten zámek, bez nějakého programování, spárování atd (za předpokladu, že to není spolu s tou řidici jednotkou)? Našel jsem i návod https://m.autoserviceprofessional.com/article/93378/no-start-with-mazda-keyless, ale tam zase píšou o výměně jednotky na klíče za novější, která už má opravu SW.
Mohl bych prosit a popis závady, jak se projevila (za hned, nebo nějaké příznaky postupně) a hlavně číslo dílů a eshop odkud si objednával? Na netu jsem podle čísla na druhém fóru pár obchodu dohledal, ale ceny se hodně lisi a nerad bych objednával z neprovereneho eshopu.
 
Presny postup opravy ti nereknu, protoze nevim. Delali mi to v mazde, a neco o parovani klicu rikali, ale co skutocne delali nebo nedelali nevim. U mne se tak 2 tydny pred tim projevovali priznaky tim, ze jsem nenastartoval na prve stlaceni. Druhe uz nastartovalo. Myslel jsem ze jsem nemel spravne vytlacenu spojku. Jedneho dne jsem uz nenastartoval vubec, auto uplne mrtve.
 
No a já žádné příznaky neměl, jen jsem dal auto do servisu.....
 
To myslim nic neznamena. Kdyz kouknes na to tema, tak nikdo nehlasi nejake predchozi priznaky. Proste jenom nenastartovali. Nevim jestli za to muze servis. Je zvlastni ze tak jednoduchou vec rekli ze si netroufnou (to bych si myslim zvladl sam i kdyz zadny mechanik nejsem). Na druhou stranu chyba toho zamku se zda byt celkem casta podle toho co se objevuje na internetu.
 
kdybych nechtěl napojit tu GPS, tak ani neceknu. Ale kdy nejdřív není problém (taky proč, přes zkoušečku zjistím +,- a pak + jen při sepnuté spínačce) a naráz je to problém tím, že se zapalováním je to komlikované?! Prostě pořád budu mít asi podezření, že to někdo zkusil napojit na spínačku, tím došlo k podpětí na které řídící jednotka reagovala touto chybou.
Obzvlášť když teď vím, že chyba jde vymazat a auto normálně nastartovat a chyba se může objevit zpět nahodile (respektive při dalším pokusu o start)
 
poprosím ještě s dotazem. Vozidlo je v takovém stavu, že sice zamyká, zámky fungují, kromě zámku řízení, ale nejde vůbec spustit elektrika a tedy se načíst diagnostiku a tím zjistit chybu. Prostě tlačítko start svítí červeně, na budících svítí červený klíč a problikává asi imobilizér (červená ikona auta).
Na tlačítko start se ale nespustí budíky, rádio nic.
Dál nevíme, jak vůbec použít klíč - myšleno ten fyzický. Zastrčený do zdířky z krytkou, ale pootočit s ním nejde (a to ani na druhé Mazdě v servisu, která funguje). Klíč je pouze k zastření a stále se startuje tlačítkem?

V servisním manuálu jsem našel odkaz na self-test, kdy jde závada vyčíst podle počtu blikání na palubce, jenže jsem nikde nenašel, jak tento test vyvolat.

Děkuji.
 
Klic ti nepomuze. Normalne ho staci jenom zasunout a zmacknout startovaci tlacitko. Klic se neotaci. Tvoje auto je presne v tom stave jak bylo moje. Pokud mas mas nu levnu BT diagnostiku tak nevycitas nic. Musis s nejakou lepsi s jinym protokolem. Taky jsem skousel BT diagnostiku ale nefungovala.
 
Děkuji, ale ne, nemůžou to načíst ani v servisu (není to ale Mazda), ale taky ne žádný garážový. Už jsem taky ve spojení s tím Prostějovem, takže pokud tady nic nezmůžou, tak pojede do Prostějova (na vleku)
 
No ja to mel v mazde. Rekli ze to vyhazovalo cez diagnostiku chybu zamku zameni. Po smazani par krat nastartovali a pak zas ni a objevila se chyba. Takze nejak se na to napojit da.
 
Všem děkuji za pomoc. Ať téma nezůstane bez odpovědi.
Auto vyzvednuto, naštěstí závada v podstatě žádná. Údajně jen došlo k podpětí na baterii (je možné, že jen neustálým startováním a přejížděním v rámci servisu - mají 2 parkoviště - se nestačila dobít). Takže stačilo jen vymazat závadu a údajně snad i měnili anténu klíčů a vše funguje. Hlavní závada byla ale v baterii. Prý je t na to háklivé, stejně tak na neoriginál diagnostiku atd.
Chci se tímto omlouvilti místnímu servisu, který jsem zpočátku podezříval ze zásahu do elektroniky, který se k tomu ale postavil příkladnně. Proto také nejsem schopný popsat přesně závadu. Komunikaci mezi servisy jsem totiž nechal na nich, protože se nejdříve pokoušeli závadu odstranit sami, ale bez Mazda diagnositky se nikam dál nedostali. Díky odkazu co jsme získal jsme nejdřív kontaktovali Mazda vrakoviště v Prostějově, které spolupracuje s Mazdou Zlín, kam nakonec můj servis zajistil odvoz auta na vozíku. Z dva dny poté auto připraveno k vyzvednutí.Takže snad vše ok, jen mě trochu děsí, že kvůli takové drobnosti hrozí, že auto zůstane někde úplně mrtvé a bez Mazda servisu si s ním nikdo jiný neporadí.
 
Všem děkuji za pomoc. Ať téma nezůstane bez odpovědi.
Auto vyzvednuto, naštěstí závada v podstatě žádná. Údajně jen došlo k podpětí na baterii (je možné, že jen neustálým startováním a přejížděním v rámci servisu - mají 2 parkoviště - se nestačila dobít). Takže stačilo jen vymazat závadu a údajně snad i měnili anténu klíčů a vše funguje. Hlavní závada byla ale v baterii. Prý je t na to háklivé, stejně tak na neoriginál diagnostiku atd.
Chci se tímto omlouvilti místnímu servisu, který jsem zpočátku podezříval ze zásahu do elektroniky, který se k tomu ale postavil příkladnně. Proto také nejsem schopný popsat přesně závadu. Komunikaci mezi servisy jsem totiž nechal na nich, protože se nejdříve pokoušeli závadu odstranit sami, ale bez Mazda diagnositky se nikam dál nedostali. Díky odkazu co jsme získal jsme nejdřív kontaktovali Mazda vrakoviště v Prostějově, které spolupracuje s Mazdou Zlín, kam nakonec můj servis zajistil odvoz auta na vozíku. Z dva dny poté auto připraveno k vyzvednutí.Takže snad vše ok, jen mě trochu děsí, že kvůli takové drobnosti hrozí, že auto zůstane někde úplně mrtvé a bez Mazda servisu si s ním nikdo jiný neporadí.
Diagnostikou v telefonu ti to zprovozní každý třetí mazďák za pár minut no stres a auto haklivé na neoriginalní diagnostiku? Vyloženě se s tebe snažili dělat blbce.
 
Nechci rozporovat, byl bych rád, kdyby tomu tak bylo. Pokud můžu, tak prosím o doporučení BT diagnostiky a aplikace do telefonu, se kterou to jde.
Ale servis (a raději znovu opakuji, žádný garážový, ale poměrně velká dílna) si se svou profi diagnostikou ani neškrtl, protože prostě auto bylo úplně mrtvé, nešly pustit ani budíky.
Na to, že umí být háklivé na neoriginal diagnostiku zase upozorňoval nezávisle na nich technik přímo v Mazdě, který mě auto předával. Nevím, jaký by měl důvod to říkat. Samozřejmě, je možnost, že abych to vozil jen do Mazdy, ale mě teď stejně nic jiného nezbylo.
Takže pokud máte vyzkoušený nějaký diagnostický nástroj pro Mazdu, budu vděčný. Na Aliexpresu je jich mraky, ale jako "neautomechanik" mě prd řeknou ty protokoly.
 
Tak mě potkalo to samé,tak to teď řeším,vidím to taky na Zlín, obyč diagnostika asi nic nezmůže když nejde rozsvítit budíky.
 
řešil bych to asi ve Zlíně, ale přes Mazda Gentleman z Prostějova. Asi to mají domluvené jako bokovku, Zlín provede diagnostiku a oni dodají bazarové díly. Za 1. to bude určitě levnější a za 2. rychlejší, protože mi odpovídali, že mají vše skladem.
 
Už jsem to vyřešil,auto jede směr Zlín.odtahovka byla rychlá,přes asistenci v povinném ručení, ještě že mám bez limitu
 
Back
Top