Vite, me prijde, ze to preci nemuze byt takove cerno-bile. Vzdyt pokud by to bylo tak, ze proste Japonec je super pomalu ve vsem a naopak koncern/Nemec je v haji s neskutecnymi servisnimi naklady, tak by to prece driv nebo pozdeji ten trh musel reflektovat, ne? Nebo cim to je? Nerikejte mi, ze proste vsichni jsou proti tomu slepi a trh stale blahove uprednostnuje "to spatne".
Urcite existuju aj pravdive statistiky, len ich velmi nepropaguju.
Taky priklad, Mazdy si kupuju na SK-u podla mna tak na 95 % sukromne osoby pre vlastne potreby .
5% mazd si kupia mensie firmy -ich majitelia, taktiez pre vlastne potesenie.
Koncernove auta kupuju naopak na 95 % velke firmy, štát - ich povereni zamestanci, majitela takych firiem, ministri, uz jazdia v inej kategorii.
Z 10000 ks predanych novych koncernovych 9500 ks su firemne, dilerske, policajne, hasicske, uradnicke a pod. vozidla.
Cca 300 ide na vrub majitelov malych firiem, ktori nachadzaju zalubenie v tdi RS a Superb.
No a tych 200 ks si kupia sukromne Fabie... lebo lacne a aj sused povedal, vraj dobre.
Vacsina koncernovych vlastnikov (aspon) v mojom okoli su az 2-3 majitelia ojazdenych koncernakov.
Lebo kncernovych aut je najviac v ponuke na trhu - najvacsi vyber.
Francuzske vytvory su pre kategoriu kupujucich, cim lacnejsie tym krajsie (vid Renault Thalia) a na kvalite moc nezalezi.
Korejci sa tiez presadzuju, ale zvysuju svoje predaje najmae vo fleetovych pedajoch. (ich rast kvality sa, ale neda popriet)
No a v krajinach , kde si vacsina ludi moze dovolit kupovat nove auto pre seba, tak si kupuje kvalitne auto, kupuju tak najma japoncov, vid celosvetove predaje Toyota.
Takze ludstvo v nasom okoli sa snazi spravat stadovite, uprednostnuje lacno kupovat a co potom, uz neriesi .... taky sposob spotreby im denno denne vtlkaju reklamy do hlavy a potom uz prichadza len potopa.
To iba statisticke cisla su prisposobene aktualnym potrebam kohosi.
Mozem sa aj mylit v mojom nazore, mozno som mal aj ja kupit akysi folcvágengroup auto a nie mazdu.