• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Co vás pobavilo?

To musí byť zábava robiť odborné preklady manuálu a zrazu naraziť na slovo "kňučivý" :grinning: Na druhú stranu za 4 roky som si taký zvuk nevšimol, tak tipujem že to je v sekcii "platí pre Kazachstán" alebo podobne, ktoré sú z nejakého dôvodu v každom manuáli.
 
To musí byť zábava robiť odborné preklady manuálu a zrazu naraziť na slovo "kňučivý" :grinning: Na druhú stranu za 4 roky som si taký zvuk nevšimol, tak tipujem že to je v sekcii "platí pre Kazachstán" alebo podobne, ktoré sú z nejakého dôvodu v každom manuáli.
Není to z žádné speciální sekce, je to kapitola jak nastartovat auto :D.
 
Ještě jsem si při pročítání vlákna o zkušenostech s myčkama vzpomněl na tohle, je to peklo (hlavně v tom druhým linku, kterak borec myl mouchy na přední masce, odskočil si na záchod a...) :D :D

https://www.odpovedi.cz/otazky/lze-myt-nove-auto-jen-obycejnym-jarem

https://www.odpovedi.cz/otazky/jaky...-ci-doporucit-a-proc-nektere-lesticky-tvrdnou
To je total kill jar+houba to může vzít rovnou šmirglem,alespoň by to bylo nachystané na na celolak.Ono k tomu s takovým mytím stejně dřív nebo později dojde.To je zajímavá diskuze.?
 
Poslední úprava:
To je total kill jar+houba to může vzít rovnou šmirglem.To je zajímavá diskuze.?
Pche, na autohificlubu byval typek, fenomen Zdeny60 (pamatuji si dodnes) a ten umyval svoje Subaru zasadne JARem a utiral bavlnema trenkama ?
 
Nedalo mi to a musel jsem se po letech zase pobavit, příspěvek je z roku 2014, snad to neni chráněné autorskými právy:

"jestli se mohu vetřit se svojí zkušeností: asi tak 8-9 let na všch autech z tohoto období (2006 dosud) používám jen a pouze tento postup na mytí a ošetření aut:
hadice, ostříkat - co slze, to slze, co nesleze,se namočí. Vystříkám podběhy. Pak do kýble teplá voda a občejný domácí JAR nebo tiomu podobný přípravek. Kousek starého zátzěžového koberce o rozměru cca 6x10cm - tím umeju uschlý hmyz na předku a msce a zrcátkách. Následně vezmu houbu (z drogerie, za dvacku) a auto umeju títmo roztokem. když je ho málo, jeden kyblík přidělám. Pak vezmz hadici, spláchnu. Následně malým čůrkem umeju auto hubou-to, co neslzelo, nebo co jsem zapomněl. Zbytekm jaru umeju pomocí smetáku kola-mám "speciál" s ustřiženými chlupy, aby byl plošší a dostal se dovnitř kol. Následně opláchnu znovu vodou. Otevřu vše, co jde, vezmu houbu a umeju vnitřní plochy - prahy, lemy dveří, psodky dveří a kolem víkakufru a motoru, Vezmu švédskou utěrku a auto utřu dosucha. Vezmu auto, ujedu s ním 100m k hospodě a zpět, aby vytekla voda ze spár. Když to počasí neumožní (třeba je mokro, či sníh apod, tak abych ho hned nezasvini, vezmu starý vysavč ETA s obráceným výdechem a vyfoukám vodu ze spár. Následně vezmu - a to je to, wo čem chchi naspat - leštěnku TURTLE WAX s přídavke teflonu, auto s tím napatlám, než dojud na konec, je na začátku suchá. Vezmu kus flanlu (idálně stará košile či pyžamo, ale stačí i trenýrky:) Jedním táhnutím to vyleštím do zrcadlového lesku.
Zvlášt udělám pak vnitřní lemy kolem zadních kol, ale kolem víka kufru a motoru a hlavně spodky dveří.

Kdo viděl má auta, nevěřil, že nebyla profesionálně mytá a leštěná. Vše je skoro zdarma až na tu leštěnku, ta stí asi 300,- a vydří mi rok.

Nepotřebuji žádný speciály za tisíce detilngy a stajlingy, ale dvě hodiny času 2x do měsíce, někdy 1x do měsíce. To je minimum, co to chce a laky jsou jak nový a to doslova. nebyt cestářských prasat, co sypou silnice makadamem, tak na laku není ani stopy po tom, že mu je 8 let (SUbaru, stříbrná metalíza, parkováno posledních 4,5 roku výhradně venku, jen pod přístřeškem). kdo něvěří, dělá chybu.

Ovšem základ všeho úspěchu je, nenechat lak zajít tím, že ho rok nebo dva nikod ani neumyje!

Jo a ještě jedno pozitivum v tom mém postupu je: toto celý, co sem popsal, trvá asi 2 hodiny. Za tu dobu ze mě leje, jak z vola, protože se člověk něco naohýbá a aspň to mám místu večerního cvičení:)))

PS: Nejsem dealer Tuzrtle Wax:))) Jen mám s nimi jen tu nejlepší zkušenost. Používám na stříbrné a černé laky, předtím na modrý a vždy s prvotřídním výsledkem. Naprostá bomba je to, že to nedělá "panáky" a šmoouhy a lesk je skutečně excelentní. Navíc ten s teflonem vydří při prakování venku klidně i půl roku-vyzkoušeno, protože dcera je lajdák a když jí Clio neumeju a nenavoskuji já, tak ona si na to ani nezvzdechne:-((("
 
Nedalo mi to a musel jsem se po letech zase pobavit, příspěvek je z roku 2014, snad to neni chráněné autorskými právy:

"jestli se mohu vetřit se svojí zkušeností: asi tak 8-9 let na všch autech z tohoto období (2006 dosud) používám jen a pouze tento postup na mytí a ošetření aut:
hadice, ostříkat - co slze, to slze, co nesleze,se namočí. Vystříkám podběhy. Pak do kýble teplá voda a občejný domácí JAR nebo tiomu podobný přípravek. Kousek starého zátzěžového koberce o rozměru cca 6x10cm - tím umeju uschlý hmyz na předku a msce a zrcátkách. Následně vezmu houbu (z drogerie, za dvacku) a auto umeju títmo roztokem. když je ho málo, jeden kyblík přidělám. Pak vezmz hadici, spláchnu. Následně malým čůrkem umeju auto hubou-to, co neslzelo, nebo co jsem zapomněl. Zbytekm jaru umeju pomocí smetáku kola-mám "speciál" s ustřiženými chlupy, aby byl plošší a dostal se dovnitř kol. Následně opláchnu znovu vodou. Otevřu vše, co jde, vezmu houbu a umeju vnitřní plochy - prahy, lemy dveří, psodky dveří a kolem víkakufru a motoru, Vezmu švédskou utěrku a auto utřu dosucha. Vezmu auto, ujedu s ním 100m k hospodě a zpět, aby vytekla voda ze spár. Když to počasí neumožní (třeba je mokro, či sníh apod, tak abych ho hned nezasvini, vezmu starý vysavč ETA s obráceným výdechem a vyfoukám vodu ze spár. Následně vezmu - a to je to, wo čem chchi naspat - leštěnku TURTLE WAX s přídavke teflonu, auto s tím napatlám, než dojud na konec, je na začátku suchá. Vezmu kus flanlu (idálně stará košile či pyžamo, ale stačí i trenýrky:) Jedním táhnutím to vyleštím do zrcadlového lesku.
Zvlášt udělám pak vnitřní lemy kolem zadních kol, ale kolem víka kufru a motoru a hlavně spodky dveří.

Kdo viděl má auta, nevěřil, že nebyla profesionálně mytá a leštěná. Vše je skoro zdarma až na tu leštěnku, ta stí asi 300,- a vydří mi rok.

Nepotřebuji žádný speciály za tisíce detilngy a stajlingy, ale dvě hodiny času 2x do měsíce, někdy 1x do měsíce. To je minimum, co to chce a laky jsou jak nový a to doslova. nebyt cestářských prasat, co sypou silnice makadamem, tak na laku není ani stopy po tom, že mu je 8 let (SUbaru, stříbrná metalíza, parkováno posledních 4,5 roku výhradně venku, jen pod přístřeškem). kdo něvěří, dělá chybu.

Ovšem základ všeho úspěchu je, nenechat lak zajít tím, že ho rok nebo dva nikod ani neumyje!

Jo a ještě jedno pozitivum v tom mém postupu je: toto celý, co sem popsal, trvá asi 2 hodiny. Za tu dobu ze mě leje, jak z vola, protože se člověk něco naohýbá a aspň to mám místu večerního cvičení:)))

PS: Nejsem dealer Tuzrtle Wax:))) Jen mám s nimi jen tu nejlepší zkušenost. Používám na stříbrné a černé laky, předtím na modrý a vždy s prvotřídním výsledkem. Naprostá bomba je to, že to nedělá "panáky" a šmoouhy a lesk je skutečně excelentní. Navíc ten s teflonem vydří při prakování venku klidně i půl roku-vyzkoušeno, protože dcera je lajdák a když jí Clio neumeju a nenavoskuji já, tak ona si na to ani nezvzdechne:-((("
SLUŠNÉ.?
 
Niektoré pasáže mi pripadajú veľmi prehnané na to, aby to bola pravda, na druhú stranu je fakt, že staré laky vydržali oveľa viac a je možné, že aj podobnú údržbu. Turtle wax sme kedysi tiež používali, lak to prežil, ani bez mikrovlákna nebol podrený a všetci sme boli paf z toho, ako je auto hladké (napríklad že z kapoty zišla suchá handra až na zem).

Čo je to za dobu že plech s niekoľkými vrstvami profi lakovania sa musí utierať vypraným mikrovláknom, inak sa zničí?
 
Niektoré pasáže mi pripadajú veľmi prehnané na to, aby to bola pravda, na druhú stranu je fakt, že staré laky vydržali oveľa viac a je možné, že aj podobnú údržbu. Turtle wax sme kedysi tiež používali, lak to prežil, ani bez mikrovlákna nebol podrený a všetci sme boli paf z toho, ako je auto hladké (napríklad že z kapoty zišla suchá handra až na zem).

Čo je to za dobu že plech s niekoľkými vrstvami profi lakovania sa musí utierať vypraným mikrovláknom, inak sa zničí?
Já jsem si právě říkal, že to obsahuje takový ty krásný sedmilhářský detaily, který bych u sebe taky rád vypiloval k dokonalosti (za účelem pobavení spolusedících kamarádů někde u něčeho dobrého). Sto metrů k hospodě, starý vysavač ETA, zátěžový koberec... :D :D mladá vtipně poznamenala, že je to v háji, bo nemáme ani jedno a k hospodě to je 300m, takže asi nikdy auto dobře neumyjem :D :D
 
No, já jsem přesvědčený, že on to tak praktikoval (stará škola, ta 60 v nicku napoví), vyplývá to z celkové virtuální zkušenosti s ním. I to vlákno bylo sáhodlouhé a je tomu 9 let - i když už v te době já používal "moderni" detailingove prostředky a kosmetiku.
 
Co mě pobavilo.
Dnes jsem byl domluvenej na odemčení Mazdy..Shr3k navrhl Křižanov, pro mě blíž tak super (nemusel jsem až do Brna ).No a tak čekám na benzínce.. a že má drobet zpoždění, .. nevadí tak počkám...Zanedlouho přijede, otevře kufr a říká " Jé já nemám notebook". Někoho by to naštvalo , mě to pobavilo. Představa, jak si to fíká z Prahy do Brna odemykat Mazdy bez noťasu:). Tak sem to napsal sem. Bylo krásně sluníčko svítilo, po cestě jsem koupil ženský kytičku( celkem 10 do zahrádky).Prostě paráda. Ještě jsem to mohl napsat do vlákna "Kdo kde koho potkal":grinning: to by taky šlo..
 
SsangYong - Auto dvou radostí. Když si ho koupíš a když se ho zbavíš :joy: To je vtip, to se jen tak dřív říkávalo ;):)
Toto jsme měli s malou obměnou s Focusem I. generace, akorát by to bylo Focus - Auto dvou radostí. Když ho podědíš a když ho pak daruješ dál ? .

Zelená rakev (mladé Oktávka 1. generace po strejčkovi, který ji tu nechal, když zůstal ve Skotsku) se definitivně rozsypala a tak se řešilo co za auto místo ní. Bylo to v době covidové a bohužel jiný, starší strýček zemřel, a zbyl po něm ten Focus a pes. Podědili jsme postupně oboje. U Focusu to bylo tak, že jsme si ho na Rohlence byli vyzvednout a už po nasednutí do toho auta nás všechno neskutečně vysíralo. Navíc to auto nejelo a žralo jako tank (byl to tuším 1.6 benzín). Mladá s tím jela asi 4x a po týdnu jsme ho velkoryse darovali jejímu bratrovi (kterej je s tím spokojenej, což připisuju tomu, že do té doby řídil minimálně a to auto používá minimálně, na pojížďky pro noviny a žvýkací tabák).
Důsledkem těchto událostí byla koupě Hirošimy, kterou mladá, do té doby ortodoxní jedničko oktávkářka těžce nesla, ale díky které jsme chytli, jak říkají dnešní mladí, neskutečný "crush" na Mazdy. A vlastně souvisí pak i s tím psem, ale o tom příště :)
 
To je fakt ? teď jsem třeba skládal v Německu v hutích a tam měli i mostový jeřáb MAN s nosností 50 tun ? jen já už se vozím v Ivecu no ?
 
To je fakt ? teď jsem třeba skládal v Německu v hutích a tam měli i mostový jeřáb MAN s nosností 50 tun ? jen já už se vozím v Ivecu no ?
Nojooo, máš teď na klanu špatnou přezdívku ? ti to nesedí ?
 
Back
Top