• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor “Cukání” při konstantní rychlosti a podrobnější informace

mazdaman

nový člen
11
Dobrý den, snažil jsem se hledat všude možně, ale nic, co by mi pomohlo jsem nenašel. Pořídil jsem si Mazdu 6 2.5 A/T (podrobnější info níže) to, že tento motor nemá filtr pevných částic jsem našel, ale nikde jsem nenašel, zda zrovna tento konkrétní model má či nemá funkci odpojování válců za jízdy? Najde se zde někdo, kdo to z údajů níže pozná?

Tovární označení: Mazda, GH, 69M, 8BW00
Rok výroby dle CoC listu: 31.5.2018
Datum první registrace: 14.09.2018
Kód motoru: PY
VIN: JMZGL69M80160XXXX
Najeto: necelých 85k

Druhý dotaz je ohledně cukání při udržování rychlosti a nízké zátěži. Nastává to v okamžiku, kdy například po městě udržujete rychlost 50 km/h (nebo okreska 90km/h), většinou rovinka, kdy na plyn skoro vůbec nešlapete a jen držíte rychlost. (mírně i na tempomat). Zhoupnou se i otáčky. Mě jako lajkovi to přijde, jakoby auto neustále přeřazovalo nahoru a dolu vzhledem ke změně otáček. Pod zátěži se již tak neděje, například dálničních 130, kdy jsou otáčky vyšší se již tak neděje, nebo jsem to tolik nepostřehnul…

Budu vděčný za jakékoliv rady a odpovědi.
 
Ano, jemné trhání a pocukávání při ustálené jízdě jsem vnímal i u mé GJ co mám v podpisu a nemyslím tím otravné spínání kompresoru klimatizace.. mám asi silné ADHD plus COD v kombinaci s autismem ale nikdo kromě mě to nevnímal, ani v autorizáku ne🤷 samo se to vyřešilo až po přehrání mapy od @shr3k
Ty máš ale automat/měnič takže "problém" navíc..
 
2018 143kw by malo mať odpájanie valcov
 
Koukni se v infotainmentu - tam se dá zobrazit realtime odpojování válců - máš-li ve "výbavě". Podle toho můžeš detekovat, jestli to jemné cukání souvisí s touto fičurou. U mě na CX se to projevuje podobně jak popisuješ - jemňounké škubnutí - výkyvu otáček si nejsem vědom, ale já mám manuální převodovku.
 
V infotainmentu vidím pouze i-eloop, jak auto rekuperuje, nic jiného jsem nenašel..

Dle info od prodejce měli odpojování válců až pozdější měsíce výroby, ale prý ani v Mazdě v Plzni nejsou schopni dle VIN říci, které auto to má a které ne…
 
Tak můj problém stále přetrvává… natočil jsem video, kde jde vidět co se děje, malé otáčky, plyn ve stejné poloze, auto studené a stejně jako ručička škubalo celý auto. Řešil tu někdy někdo podobný problém, nebo aspoň rada kde začít hledat? Po zahřátí už to není tak výrazné, ale ty škubance při udržování rychlosti pořad jsou dost znát.

 
Nevím jestli nejsem mimo mísu, ale mi GJ 2014 v automatu začalo po výměně oleje v převodovce (s proplachem) jezdit plynuleji ... Místními znalci doporučený servisní interval 60tkm... Tak i tomuhle bych dal šanci, rozhodně tím nic nepokazíš, pokud to absolvuješ ve Zlíně v AutoEfektu.
 
Tak můj problém stále přetrvává… natočil jsem video, kde jde vidět co se děje, malé otáčky, plyn ve stejné poloze, auto studené a stejně jako ručička škubalo celý auto. Řešil tu někdy někdo podobný problém, nebo aspoň rada kde začít hledat? Po zahřátí už to není tak výrazné, ale ty škubance při udržování rychlosti pořad jsou dost znát.

Mě to dělá podobné, ale až po zahřátí při stejných otáčkách jak tobě. Sere mě to, ale nevím co to je. V servise mě řekli "to je normální pane '
 
Jezdil jsem dá se říct v dost autech a normální to není…. po resetu převodovky se to na chvíli zlepší, ale postupně ujetými km se to zase začne zhoršovat do tohoto stavu na videu. Mám chuť to hodit ze skály…
 
Jezdil jsem dá se říct v dost autech a normální to není…. po resetu převodovky se to na chvíli zlepší, ale postupně ujetými km se to zase začne zhoršovat do tohoto stavu na videu. Mám chuť to hodit ze skály…
Ano, po resetu to nějaký čas nedělá.
 
Na cukání u Mazd si stěžuje všude na internetu spousta lidi.. ale vždy byl jen popis, takže těžko říct v jaké situaci jsou oni, klasicky nikde žádné řešení.. jediná kloudná věc, kterou jsem se dočetl je, že by to mohl dělat měnič kroutícího momentu v převodovce, ale nevím jak to ověřit…
 
Taky mi má Mazda začala pocukávat, je to docela nepříjemné. Při zátahu, občas i při lechtání plynu. Výměna oleje a všech filtrů, výměna oleje a filtru v převodovce. Taky nové svíčky. Změna žádná. Jinak mi to začalo dělat najednou ne postupně. Najeto "pouze" necelých 80tisíc. Benzín 2.0 121kw , automat. Takže nevím co začít řešit. Jestli zajet do Mazdy? Dát alespoň reset převodovky? Nevím....
 
Poslední úprava:
Ahoj,

přidávám se k tématu, přijde mi podobné mému aktuálnímu problému.

Posledních pár dní jsem si začal všímat, že se mi při jízdě v nižší rychlosti stává, že když pustím plyn a chci nechat jet auto na setrvačnost, auto si párkrát zacuká jakoby dobředu-dozadu. K tomu se mi zvýšila spotřeba cca o litr+- (soudě dle palubního PC).

Na první dobrou mě napadlo podezření na silentbloky motoru, jelikož už v rámci předchozích patálií s tímhle autem jsem měl podezření na problém právě s nimi. Nicméně jistý si nejsem.

Auto je po krátce výměně mot. oleje a po výměně převodovky. Aktuálně najeto kolem 93k km. Leju tam pouze Verva 100 na stále stejné pumpě.

Podařilo se někomu v rámci cukání dojít k nějakému řešení?
 
Back
Top