Zdravím, minulý rok jsem si pořídil M6 1.8 88kW 2009, hned po koupi jsme měnil olej v motoru, dal jsem tam dexelii 5W30, po pár měsících jsem zjistil, že mi žere olej, dolíval jsem 1,5l po 3500km, tak jsem doléval a neřešil to. Teď 2 měsíce před výměnou oleje jsem se rozhodl udělat proplach motoru BG 109 (bylo mi doporučeno, že žere olej vlivem zapečených kroužků), motor jsem propláchl, vyměnil olej opět 5w30 s i filtrem. Když motor za studena nastartuju, tak je vše v pořádku, horší je to když je zahřátý, tak je slyšet cvakání na volnoběh (podle mě z hlavy, řešilo se to tady odpojením klapek v sání, ale po odpojení beze změny), cvakání bylo slyšet i po první výměně oleje po koupi, ale ne tolik. Motor jinak jede krásně, necuká (měnil jsem i MAF senzor, který byl špatný), reakce na plyn bez problémů, spotřeba cca. 8L (jezdím převážně krátké trasy ve městě, o víkendu delší mimo město) , zkrátka motor jede jak má a funkčně bez problému, jen prostě po zahřátí je slyšet cvakání.
Tak jsem to začal nějak řešit, po koupi bylo cvakání minimální, tak mě napadlo, jestli se do motoru lil předchozí majitel jiný olej s jinou viskozitou, 10w40 nebo 5w40, motor má najeto přes 180tis, tím se vymezily vůle a tím že jsem změnil viskozitu se cvakání ozvalo více (auto jezdilo do 100tis do autorizáku, poté nevím co se s autem dělo dál, záznamy ani štítky v autě nejsou). Nebo je to zkrátka vůlema a je potřeba je seřídit.
Jde mi jen o to, jestli to někdo neřešil, nestalo se někomu něco podobného po výměně oleje, pohrávám si z myšlenkou aspoň zkusit tu výměnu na jiný olej (5w40 když jezdím ty krátké trasy, ale aby byl po zahřátí hustší) nebo jestli neznáte někoho, kdo v Brně a okolí by se mi podíval na ty vůle a popřípadě seřídil.
Tak jsem to začal nějak řešit, po koupi bylo cvakání minimální, tak mě napadlo, jestli se do motoru lil předchozí majitel jiný olej s jinou viskozitou, 10w40 nebo 5w40, motor má najeto přes 180tis, tím se vymezily vůle a tím že jsem změnil viskozitu se cvakání ozvalo více (auto jezdilo do 100tis do autorizáku, poté nevím co se s autem dělo dál, záznamy ani štítky v autě nejsou). Nebo je to zkrátka vůlema a je potřeba je seřídit.
Jde mi jen o to, jestli to někdo neřešil, nestalo se někomu něco podobného po výměně oleje, pohrávám si z myšlenkou aspoň zkusit tu výměnu na jiný olej (5w40 když jezdím ty krátké trasy, ale aby byl po zahřátí hustší) nebo jestli neznáte někoho, kdo v Brně a okolí by se mi podíval na ty vůle a popřípadě seřídil.