Kde se Mazda ubírá? Co se s tou značkou děje, kde je japonská spolehlivost, preciznost, kvalita...?
Myslim, ze nic.
Uz jsem tady na forech mockrat psal, ze me u Mazdy urcite "problemy" pronasledovaly vzdy, at uz spatna konstrukce vodice lanka rucni brzdy v brzdici u 626 (mel jsem u sedmilete problem s tim samym, co muj otec u nove jeste asi deset let pred tim), u 2012 trojky od novy rozhodne razeni neslo uplne idealne (jednicka problem, zpatecka problem), na 2015 trojce zacaly brzo odchazet synchrony na petce, 2016 CX3 vetsina trpi na vadny system klimatizace (ruzny komponenty; i ta nase), co vim z USA for tak CX5 praskaly v zacatku vyroby celni skla, odjakziva taky bylo v USA plno problemu s automaty... Fakt nemam iluzi, ze by Mazda byla nejak extra vyjimecna znacka, to mozna tak do konce 90. let nebo nejmene vybavene mensi modely, ale uz treba ta generace 626 z cca 1999 rozhodne nebyla dokonala, muj otec tehdy u nove resil nekolik reklamaci (zatekajici stresni okno, antena, ty brzdice/rucka atp.). Pritom u predchozi generace 626 nemel problem zadny, u 323 v nejnizsi vybave z 1998 take ne. Taky vsechny moje drivejsi Mazdy hodne vrzaly a klepaly za jizdy, to jsem proste bral jako vlastnost znacky — nikdo na nich nikdy driv neresil takovy detaily, jako jsou molitanem oblepeny veskery kontaktni plochy pohyblivych dilu v pristrojovce a dverich.
Jenze taky mam kolem sebe plno lidi, kteri nejezdi s Mazdami, a vidim, ze i u premie je to podobna (fakt chci napsat: jeste daleko vetsi) bida. Proste dnesni pretechnizovana auta, orientovana na nizkou spotrebu a vysokou bezpecnost a komfort za co nejnizsi cenu, nejde delat tak odolne, jako kdysi. Ktera znacka nema pri uvedeni novy platformy nebo motoru svolavacky, notoricky zname problemy, apod.? To uz ani Toyota nebo Lexus nejsou proste techto nesvaru...
A kdyz jsme u "japonske spolehlivosti", myslim ze uz to neplati ani mimo auta. Kde jsou ty casy, kdy Nikony fungovaly bez jedineho servsiniho zasahu 30 let, kdezto Leica musela kazdych 5 let na serizeni a relubrikaci... Novy Sony, Fujifilm (oboji made in Japan), opet s (drobnymi) problemy, Sony volny bajonet, Fujifilm odesel displej. Audio... Marantz — vadny digitalni vstupy (trvaly sum) u PM6006, vadna cela serie, problem nevyreseny nejmene rok... A tak se da pokracovat.
Je to tedy dost offtopic, ale proste zpatky na zem... Chceme komfort a platime za nej cim dal mene, do toho se pridavaji min. v autoprumyslu obrovske regulace, kterym se musi znacky podrizovat, takze co cekat jineho, nez ze to odnese spolehlivost.