• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Demontáž zadních kotoučů - režim údržby u elektronické parkovací brzdy

Zbyněk

člen KLANu
Zprávy
69
Zatím jsem se nedíval, jsou brzdové kotouče přichyceny šrouby, nebo jsou upevněny jinak, jak je to s demontem zadních kotoučů, jsou-li osazeny elektronickou ruční brzdou? Děkuji za podněty.
 
Poslední úprava moderátorem:
REŽIM ÚDRŽBY
Poznámka
- V režimu údržby se vůle mezi podložkou a talířem kotouče zvětšuje.
- Po ukončení režimu údržby proveďte automatické seřízení elektrické parkovací brzdy.
- Při automatickém seřízení elektrické parkovací brzdy je doba provozu převodovky motoru elektrické parkovací brzdy delší než obvykle.

Přepnutí do režimu údržby
Pozor
- Při provádění postupu, když je vozidlo na zemi, zablokujte přední a zadní kola pomocí bloků kol. V opačném případě se může vozidlo po uvolnění elektrické parkovací brzdy pohnout.
1. Zapněte zapalování (motor je vypnutý).
2. Uvolněte elektrickou parkovací brzdu tak, že stisknete spínač elektrické parkovací brzdy a zároveň stisknete brzdový pedál.
pedálu.
3. Uvolněte brzdový pedál a poté sešlápněte plynový pedál až na doraz (za spínač kickdown u modelu ATX) a dále jej držte sešlápnutý.
4. Sešlápněte spínač elektrické parkovací brzdy a nadále jej držte stisknutý.
5. Během 5 sekund třikrát stiskněte a uvolněte tlačítko startování. (OFF → ACC → IG-ON)
6. Zkontrolujte, zda se oranžově rozsvítila kontrolka elektrické parkovací brzdy, která signalizuje přepnutí do režimu údržby.
7. Vypněte zapalování a uvolněte pedál plynu a spínač elektrické parkovací brzdy.

Ukončení režimu údržby
1. Zapněte zapalování (motor je vypnutý).
2. Sešlápněte pedál plynu až na doraz (u modelu ATX až za spínač kickdown) a držte ho stále sešlápnutý.
3. Vytáhněte spínač elektrické parkovací brzdy a nadále jej držte nahoře.
4. Během 5 sekund třikrát stiskněte a uvolněte tlačítko startování. (OFF → ACC → IG-ON)
5. Zkontrolujte, zda zhasne kontrolka elektrické parkovací brzdy a zda se zruší režim údržby.
6. Vypněte zapalování a uvolněte pedál plynu a spínač elektrické parkovací brzdy.
 
Ahoj shr3ku, to, co jsi tu popsal, znamená co? Co s toho pro mě vyplívá?
Nějak nevím, co na to odpovědět... o_O Kotouče drží jen kola přitažená štefty a pojistný šroub. Postup pro uvolnění paken ruční brzdy je výše.
 
Cau borci, chci rozebrat zadni brzdu, resp. vyndat/zkontrolovat/ocistit/vratit zpet desky, protoze mi dam neco soustruzi drazku do kotouce. Ciste teoreticky nebudu muset uvest zadni brzdy do rezimu udrzby, ne?
 
Čistě teoreticky i prakticky si to dej do režimu údržby. Těch 10 vteřin co to trvá bolí rozhodně míň, než třeba zničený brzdový třmen (i to se tu lidem stalo).
 
Nemam diag a zadne ty "trojhmaty" na moje auto nikdy nefungovaly o_O
 
Já na to taky nepoužívám diagnostiku. Ručně to v tom režimu mám za cca 10 vteřin a za tu dobu bych ani nezapnul diagnostiku.
Tak musíš víc studovat a trénovat provedení aktivace servisního režimu brzd.
 
Tak jo, funguje to. Trošku jsem s tim ale zabojoval. V tom návodu od shreka bych u odst. 4 nahradil slovo "sešlápněte" slovy "stlačte (dolů) ".
 
Co bys nechtěl od strojového překladu. Stáhni si servisní manuál v PDF, práva na to máš...
 
Borci, potřeboval bych rychlou radu - na zadní brzdě je jeden čep čistě ocelový a druhý ma u špičky takovou plastovou vložku (viz.foto). Je to jedno, do jaké "díry" který dám, nebo to má přesné určení? Pakliže na tom záleží, kam patří který čep, prosím?



IMG_20241222_170738_edit_140066333598418.jpg
 
Poslední úprava:
Na zadních třmenech je čep s tlumící gumou na náběžný straně (to je ten vzadu)
 
Kdyz na to koukam (mam to proti sobe), tak je to ten nahore, nebo dole? :)
 
Diky moc, borci. Myslel jsem si to, ale radeji se zeptam 3x, nechci uz to znova letos rozebírat :rolleyes:
 
Back
Top