• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Zadní brzdy - kompletní repas

Já to poptával přímo u dovozce čr a ten mi nabídl pouze velké balení za cca 20tis., tak do toho jsem nešel?. Ale jestli je to fakt dobrý, tak zkusím sehnat někde nějaký menší balení.
Ahoj az bude mít kontakt nebo někoho kdo by mel, nebo rozdělil to na menší baleni rad neco vemu.
 
Zdravím, rád bych se zeptal, jestli někdo nevíte nebo netušíte jak to zjistit, jaké jsou originální kotouče a destičky z výroby do Mazdy 6, GH, kombi, 141 kW, 2015
Ahoj, napis clenovi Max6 který ti určitě poradí jakou náhradu i výrobce. Některé originály stali dost a starou bačkoru.
 
Tak uz aj mne doslo lego na skladanie a repas, komplet strmene a drziaky z MPS GG, teraz uz len otestovat ci sa zmestia za 7x17 60 origo disky. Inak musim povedať, ze strmene su oproti GH riadne velke.

20230717_124409.jpg 20230717_124416.jpg 20230717_124423.jpg
 
Poslední úprava:
Tak strmene sa mi podarilo snáď úspešne zrepasovať. Komplet rozobratie a zhodnotenie stavu, následné opieskovanie a nastriekanie farbou Foliatec na brzdy v čiernej lesklej.

Predné strmene som repasoval pomocou sady Frenkit, nové tesnenia a piestiky. V idealnom pripade by som znova pouzil original piestiky ale jeden z nich bol bohuzial pridretý a musel ist von nasilim, tym padom sa poskodil.

Zadné strmene boli prekvapivo v relativne dobrom stave, pouzil som stare piestiky aj posuvne šróby, dokonca som nerozoberal ani nerepasoval mechanizmus rucnej brzdy pretoze sa tvari, ze funguje dobre, snad ma tato vec nedobehne v blizkej buducnosti. V zadu som teda vymenil iba manzetu + tesnenie piestika + odzvuznovaci srob. Tu som pouzil sadu od Quick Brake.

Momentalne cakam na dodanie brzdovych dosticiek a potom nasladne nahodenie na auto, snáď :)

Moc som toho nenafotil ale zopár foto predsa len mam.

20230717_131330.jpg20230717_135138.jpg20230724_114547.jpg


20230725_105506.jpg20230724_114644.jpg20230724_114605.jpg20230725_105438.jpg20230725_105443.jpg20230725_105535.jpg20230725_105530.jpg
 
Zdravím páni, neviem či správne píšem ale chcel by som radu/info ohľadom nových komplet zadných strmeňov. Ide o M6 GH, 2008, 2.5l. Min rok som menil platničky aj kotúče ale zacala hnevať ručna niekedy ostane aj vysiet a malmsom problém aj na STK kde nakoniec strmen tiež ostal visieť. Repasovat strmene sa mi nechce riešiť vzhľadom na nie príliš dobre skúsenosti z minulosti. Tak by som chcel komplet nové strmene a otázka znie či riešiť Originály, Japan parts a pod alebo je nejaká štandardne dobrá druhovyroba alebo zobrat najlacnejšie a neriešiť (urobil som tak kedysi na golfe IV a nebol problém) a ak áno tak aku značku zobrať. Ďakujem vopred za komenty
 
Mal som NK a fungovali bezproblemov. Inak asi taka klasika TRW, to by mohlo fungovať solídne. Lanká rucnej brzdy mam zatial dobru skúsenosť s TRW taktiez, prisli vyrobene v Španielsku.
 
Zdravím páni, neviem či správne píšem ale chcel by som radu/info ohľadom nových komplet zadných strmeňov. Ide o M6 GH, 2008, 2.5l. Min rok som menil platničky aj kotúče ale zacala hnevať ručna niekedy ostane aj vysiet a malmsom problém aj na STK kde nakoniec strmen tiež ostal visieť. Repasovat strmene sa mi nechce riešiť vzhľadom na nie príliš dobre skúsenosti z minulosti. Tak by som chcel komplet nové strmene a otázka znie či riešiť Originály, Japan parts a pod alebo je nejaká štandardne dobrá druhovyroba alebo zobrat najlacnejšie a neriešiť (urobil som tak kedysi na golfe IV a nebol problém) a ak áno tak aku značku zobrať. Ďakujem vopred za komenty
Brat TRW, A.B.S. a ještě jedna značka. Repasuji to všechny u jedne firmy.
 
Zdravím páni, neviem či správne píšem ale chcel by som radu/info ohľadom nových komplet zadných strmeňov. Ide o M6 GH, 2008, 2.5l. Min rok som menil platničky aj kotúče ale zacala hnevať ručna niekedy ostane aj vysiet a malmsom problém aj na STK kde nakoniec strmen tiež ostal visieť. Repasovat strmene sa mi nechce riešiť vzhľadom na nie príliš dobre skúsenosti z minulosti. Tak by som chcel komplet nové strmene a otázka znie či riešiť Originály, Japan parts a pod alebo je nejaká štandardne dobrá druhovyroba alebo zobrat najlacnejšie a neriešiť (urobil som tak kedysi na golfe IV a nebol problém) a ak áno tak aku značku zobrať. Ďakujem vopred za komenty
Mně Max6 ke koupi třmenu na M3 BM napsal toto:
Pokud by jsi šel do výměny třmenu, tak rovnou říkám kup od těhle výrobců: ATE, TRW, Bosch nebo v nouzi Budweg. Hlavně si ověř, až ti ten třmen přijde, že ta krabička ve který bude má nepoškozenou plombu. Už jsem se setkal totiž z různejma e-shopama, kde mi (nebo zákazníkovi) měl přijít třeba třemen od TRW a uvnitř byl nějakej samodomo hnus - samozřejmě plomba poškozená.
a jen takovej vtipnej dodatek: pozor při objednání na stranu - ty třmeny jsou stranový :)


Experimentovat jsem nechtěl, takže před půl hodinou objednány oba zadní třmeny zn. ATE za 2575Kč/kus.
 
Páni ďakujem pekne za Vaše postrehy a rady. Ja zas mám od znameho čo dealuje ND pre autá (normal firma ako autokelly/lkq a pod) ževraj ATE bola špička ale údajne sa veľmi pokazili a máva na ne dosť reklamácii, ja teda neviem kde pravda. TRW som kedysi kupil tiež zadné na už spomenutý golf IV a po 4 rokoch jeden KO. Samozrejme podľa 1 nepodarku značku neodsudzujem tiež som ich mal v rebríčku vysoko. No niečo už teda vyberiem :)
A Predsa ešte jedna otázka, zo zvedavosti, pozná niekto značku DRI? Lebo mne to teda moc nehovorí :-o)
 
No už vidím, že to dopadne tak, že až bude za chladných zimních večerů více času na hraní, tak "vyhozené" orig. zadní třmeny v klidu v garáži zrepasuju a nechám si je doforoty😁
 
nazdar ludia,

chcem sa spýtať či máte nejaké otestované brzdové kvapaliny (značka alebo ešte lepšie konkrétny výrobok).
Idem robiť brzdy na zadnej náprave a piestik na pravej strane ide ťažko (nádobku na kvapalinu som mal otvorenú, piestik na druhe strane šiel uplne lahko). Mám mazdu 6 GH 2.5 2008. Rovno s tým by som asi vymenil aj brzdovú kvapalinu. Na fóre som asi zle hľadal ale nenašiel som žiadne doporučenie... a keď to už budem meniť tak tam chcem dať rovno niečo normálne, možno je to banalita a je jedno akú tam dám pokiaľ splním DOT ale predsa len sú to brzdy tak radšej... :)
Inak je to delené napríklad na viac "okruhov" brzdy/ spojka ako pri novších mazdách 6?
 
Poslední úprava:
Dávám ATE SL6 kupuji 5 litru a vyměnuji každého dva roky. Nezapomeň odvzdušnit i spojku.
 
Jasné, nemáte náhodou nejaký odkaz na to odvzdušňovanie (brzdy a spojka)? Uvažujem či to zvládnem doma sám, mám v podstate len zdvihák a malé prenosné nájazdy. Zatiaľ som robil len také veci ako výmena mikrospínača v dverách, výmena oleja v motore/ prevodovke, vyčistenie premazanie zadných bŕzd (plávajúce čapy, dosadacie plochy....)
 
Zvládneš to ve dvou lidech bez problému.(druhého aby ti šlapal na brzdu při odzvusnovani). Malý zvedák stačí na sundaní kola a krytu pod motorem.
 
Back
Top