• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Zadní brzdy - kompletní repas

Ten cudlik musi sednou do drazky v pistku. Je to proto, aby se pistek neotacel a otacela se sroubovice pod nim. Funguje to jako "samostav" pro rucni brzdu. Proto neni potreba rucku serizovat v prubehu sjizdeni desticek
 
Ten cudlik musi sednou do drazky v pistku. Je to proto, aby se pistek neotacel a otacela se sroubovice pod nim. Funguje to jako "samostav" pro rucni brzdu. Proto neni potreba rucku serizovat v prubehu sjizdeni desticek
Aha díky moc za odpověď.
 
Celý rok 2022 som laboroval so zadnými brzdami - hriali kotúče, občas spotřeba 9-10L/100km na nádrž.
Prešiel som pravidelným čistením, premazávaním, výmenou plávajúcich čapov, repasom piestikov, až nakoniec výmenou strmeňov koncom novembra. A jeden kotúč furt teplý, spotreba stále zvýšená.
Deň pred Silvestrom som menil olej, tak reku rozoberiem to. Čapy s antivibračnými gumičkami som musel vypáčiť von z púzdra (nové čapy a gumičky - mali mesiac). Takže som to poskladal naspäť bez tých prije*aných gumičiek a vyzerá to, že je konečne dobre, už sa nebojím STK v polovici mesiaca. :laughing:
 
Tak tuhle spotrebu mam normalne :)
Jo a je to úplne normálna spotreba s týmto autom. Len ja som nijako nezmenil profil trás a jazdím po rovine, väčšinou s rodinou v aute, a keď mi z ničoho nič vyskočí spotreba na nádrž o 1-1.5L/100km, tak viem, že sa niečo deje. Dnes napr. diaľničných 140kmh a aktuálnu mi auto ukazovalo 7-8L - pred odstránením tých gumičiek to bolo 9-10L.
 
Napodobne, tiez som daval nove gumicky+strmene+drziaky strmenov a ked som po roku premazaval zadne strmene tak jedna gumicka sa rozpadla na 2 casti a aj sa mi zdalo, ze trochu hreje, zrejme drela hned od zaciatku. Taktiez jazdim bez tej gumicky na jednej strane a vsetko vyzera byt OK.
 
Jo ty mas 2.0 ..tak tam to bude asi jine...ja mam 2.5 a dalnice je teda peklo :( jezdim radeji do 120km/h...kazdych 10km/h navic je pak cca litr navic.. prevodovka proste neni moc delana na dalnice....pri 120km/h toci 3000ot/min a to uz je proste na benzin dost no.....
 
Celý rok 2022 som laboroval so zadnými brzdami - hriali kotúče, občas spotřeba 9-10L/100km na nádrž.
Prešiel som pravidelným čistením, premazávaním, výmenou plávajúcich čapov, repasom piestikov, až nakoniec výmenou strmeňov koncom novembra. A jeden kotúč furt teplý, spotreba stále zvýšená.
Deň pred Silvestrom som menil olej, tak reku rozoberiem to. Čapy s antivibračnými gumičkami som musel vypáčiť von z púzdra (nové čapy a gumičky - mali mesiac). Takže som to poskladal naspäť bez tých prije*aných gumičiek a vyzerá to, že je konečne dobre, už sa nebojím STK v polovici mesiaca. :laughing:
Pozor na mazivo. Musí být správné a hlavně ho nesmí být ani moc ani málo. V gumičkách musí být malá drážka. Tu drážku většinou nemají druhovýrobní díly
 
Jo ty mas 2.0 ..tak tam to bude asi jine...ja mam 2.5 a dalnice je teda peklo :( jezdim radeji do 120km/h...kazdych 10km/h navic je pak cca litr navic.. prevodovka proste neni moc delana na dalnice....pri 120km/h toci 3000ot/min a to uz je proste na benzin dost no.....
Nene, tiež mám 2.5, ale asi to robí tá dlhšia 6ka po FL

Pozor na mazivo. Musí být správné a hlavně ho nesmí být ani moc ani málo. V gumičkách musí být malá drážka. Tu drážku většinou nemají druhovýrobní díly
Mazivo bolo použité to, čo bolo v balení s novými strmeňmi/čapmi. Ja používam na čapy pastu ATE a na pliešky mám Textar.
Tie gumičky boli hlavne tak napučané, že išli ledva vybrať. To je po mesiaci od montáže dobrý fór..
 
Deň pred Silvestrom som menil olej, tak reku rozoberiem to. Čapy s antivibračnými gumičkami som musel vypáčiť von z púzdra (nové čapy a gumičky - mali mesiac). Takže som to poskladal naspäť bez tých prije*aných gumičiek a vyzerá to, že je konečne dobre, už sa nebojím STK v polovici mesiaca. :laughing:

Svoje auto jsem se rozhodl v létě 2022 řešit stejně. Rovněž jsem ty gumičky vynechal, protože chápu, že teda asi nejsem chytřejší, než inženýr, co to vymyslel, ale význam toho mi uniká. V čepech to má chodit dobře, snadno (neříkám úplně volně) a top s těmi gumkami prostě nedělá. Pravda, při přejezdu nerovností si to občas klepne, ale to bude spíš tím, že původní majitel co nechal dělat brzdy zřejmě vynechal pružinky na deskách.

Stejně tak jsem to řešil teď s jedním místním členem co přijel minulý týden na zadní brzdy, dostal vybrat jestli tam ty gumičky chce nechat, nebo ne a nakonec se rozhodl je tam nedávat. Protože v jeho konkrétním případě tam stejně už nebyly a vodítka ve stavu K.O.

Jinak se mi potvrzuje, že 70% aut co mi přijede na brzdy ty čepy NEMÁ v pořádku. Nevím jak a kdo to dříve dělal, ale prostě to je skutečně 7 aut z 10 co má vodící čepy v lepším případě jen suché a lehce povrchově orezlé. Nemálo z nich je má téměř, nebo zcela nehybné. Tak v 50% případů se musí měnit.

Doporučuju fakt tomu těch cca 15min na jedno kolo dát a při přezouvání na letní/zimní kola ty čepy vytáhnout, očistit a namazat. 1x ročně stačí. Nepřemazávat příliš a před montáží čep zatlačit silou (Sika kleště taky dobré..) až na doraz, aby bylo jisté, že na "dně" ve třmenu není nestlačitelný vazelínový špunt !
 
Přidám také se k Brzdám které tu tak rozebíráte.
Ve většině vecí souhlasím s Maxem co napsal a take to tak funguje. System Akebono který je na našich M6 GH chce kontrolovat každý rok a specialně jsou to zadní plovoucí třmeny. Nejdříve jsem používal ruzné silikony které byly přibaleny k novým pinum.
Ale žádný nevydržel (max půl roku) a také jsem málem dvakrát vysekával pin z třmene.
Potom jsme dával na dopručení ATE Plastilube, který vydržel déle.
Po posledni zkušenosti pře rokem ale jsem začal hledat co dávají na Piny výrobci aut, potože jsem chtěl jezdit a ne pořád řešit brdzy i když jsem udělal kompletní repase. Takže na Piny podle spravné specifikace patří jedině Molycote Pin Grease. Dá se sehnat buď přes web, nebo za nekřestanské peníze v autorizovanych servisech. Ten jsem použil a můžu potvrdit, že i po roce a pul brzdím stejně jako by jsem včera namazal.
Nahradou jsou tři ověřené pasty:
ATE Plastilube (ja používam na hrany brzdových desek)
TRW Ceramic paste (Velmi odolna pro vysoke teploty nad 300 stupnu, boužel chce ji po pul roce promazat)
Permatec (fialova silikonova pasta s dalšími aditivy)
Ahoj, kde jsi koupil ten Molykote Pin Grease?
 
Ahoj, kde jsi koupil ten Molykote Pin Grease?
Ahoj Asi před třemi roky na eBay kde kdo rozdělil velkou pixlu na menší. Nebo se dali najít 50G tuby ale nevím zda se ještě vyrábí. Preci je to jen tři roky. Dodat sem specifikaci výrobce.
 

Přílohy

  • Molycote 80-3507.pdf
    386,4 KB · Zobrazení: 14
Já to poptával přímo u dovozce čr a ten mi nabídl pouze velké balení za cca 20tis., tak do toho jsem nešel?. Ale jestli je to fakt dobrý, tak zkusím sehnat někde nějaký menší balení.
 
Zdravím, mám dotaz k těm problematickým zadním brzdičům. Dá se nějak laicky zkontrolovat (třeba během každoročního přehazování kol), jestli ty brzdiče chodí jak mají? Na nějaký rozebírání brzd nemám vybavení, um ani znalosti. Díky. :)
 
V zasade jedine co muzes bez alespon castecne rozborky udelat je kontrola,ze ma auto ve velmi VELMI mirnem kopci tendenci se samovolne rozjizdet. Soucasne ze se ti ani jedno kolo nehreje napadne vic,nez ostatni a kotouce nemaji na ne-brzdnych plochach takovou hnusnou cihlovou barvu-tedy se nehreji.

Pri zvedlem zadnim kole zatahnu rucku,povolim a kolem musi jit volne otacet. Vic me nenapada.
 
souhlas, když se nebudou vracet, bude ti hřát kolo
Když nebudou brzdit poznáš v kopci že to nebude držet
 
Zdarec, já vodící čepy mazal tímhle:
Vodící čepy jsem dřív taky mazal BG 608 SS, ale má to své ale. Chce jej dávat málo a pravidelně při výměně sezónních pneu vyměnit a doplnit nové, jinak gumičky získávají na objemu a začínají se zadrhávat. Chvíli jsem hledal co je teda vhodné. Pro diskuzí ohledně ATE past doporučuju toto video:
Zde jsem našel podobné video testu, který jsem sám dělal ohledně nabývání objemu gumiček na vodících pinech brzd:
.
Originál nafouklé gumičky jsem nahradil z opravné sady FRENKIT FK 257065 a mažu pastou od TRW PFG 110, v návodu je uvedeno přímo i použití "Guide bushes and guide pins". Mají za sebou dvě sezóny, jak letní, tak zimní. Gumičky mají s pastou od TRW stejný rozměr jako při montáži, piny v pouzdře lítají bez náznaku zadrhávání. Brzdný účinek je o dost lepší. ATE pastu používám na hrany brzd. desek, aby lépe v drážkách jezdily, pak na jejich stěny. V pouzdrech jsem ATE pastu taky měl a nic moc, oproti TRW. Byť je tu hojně diskutovaná a používaná. Toť moje zkušenost.
 
Souhlas. Od ATE Plastilube budu zřejmě upouštět. Po méně, než roce je v pouzdrech / na čepech stále přítomna, nicméně ve zmenšeném objemu a je poněkud vyschlá. Ověřeno již na několika autech. To není co očekávám.

Dříve jsem tam dával normálně Castrol LM2 tuším (to se dnes už snad nevyrábí a je jen LMX) a možná se k tomu vrátím. Zvolit vhodnou vysokoteplotní vazelínu. Protože taky nejsem spokojen s výsledky ATE Plastilube.

U Toho Castrolu to fungovalo skvěle. Nepozoroval jsem ani schnutí, ani úbytek.
 
Poslední úprava:
Back
Top