• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Dobíjení / výměna baterie

  • Vlákno založil Vlákno založil _Petr_
  • Datum založení Datum založení
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Varta a bosch jsou úplně stejný, je to stejnej výrobek jen s jinou etiketou.

Chtěl jsem Yuasa ale nakonec jsem vzal exide
 
Exide je inteligentní baterie, ta moje například po dvou letech pochopila, že nechci používat i-stop a sama ho deaktivovala. Takže i když jí 4 hodiny nabíjím Ctekem, měřák v zásuvce mi ukáže napětí 12,5V a info hlásá, i-stop NEPŘIPRAVEN.......😄
Původní YUASA až do výměny , se snažila zapnout i-stop, i při napětí třeba 12,3V, ale to jsem jí zase nedovolil já.......
 
Tak jsem minulý týden dal do auta to novou Vartu, byla nabitá. Auto bylo týden v servisu v lakovně a dnes jsem si měl jít pro něj a volá mi technik, že nenastartoval. Tak si to tam ještě do zítra nechají. To mi sakra řekněte, čím to je?!
 
Tak jsem minulý týden dal do auta to novou Vartu, byla nabitá. Auto bylo týden v servisu v lakovně a dnes jsem si měl jít pro něj a volá mi technik, že nenastartoval. Tak si to tam ještě do zítra nechají. To mi sakra řekněte, čím to je?!

Vysoko odborným prístupom servisu :)

Batéria sa predsa pri lakovníckych prácach vždy odpája. Počítam že sa na to vyprdli.
 
Vysoko odborným prístupom servisu :)

Batéria sa predsa pri lakovníckych prácach vždy odpája. Počítam že sa na to vyprdli.
Takže to souvisí s tím, že byly v pozdaí nastartované všechny mazdí systémy? To ani nová baterka nepřežije?

Ten servis v AutoPalace Brno je fakt za trest, naštestí už mi končí záruka a už tam nikdy nepojedu. Jestli si někdy koupím novou Mazdu, tak přísahám, že radši budu jezdit do Zlína nebo Jihlavy :grinning:
 
Bohužel moderní doba. Nám to supr nový C-HRko umrtvilo tu 12V baterii po půl roce používání. Umrtvilo jí to tak, že inteligentní nabíječka ohlásila že jí nehodlá ani nabíjet. Tak jsem jí oživil starou trafonabíječkou na autobusy. Pro jistotu jsem zajel do Toyoty jestli by nám v rámci záruky nechtěli dát novou baterku a oni že musí udělat test. Tak udělali test:
IMG_20241130_100537_hdr.jpg
Jak je vidno, tak test píše OK, ale hodnoty jsou dle mého na zeblití. Přitom to byly 4 dny od toho oživení, kdy jsem jí krásně provařil a krásně držela nabitá mimo auto.

Prostě chtěli jsme všichni ty infotainmenty a internety v autě, tak tohle je ta daň za moderní auto.

Když dělám na dílně na těch nových BP a CX30 tak jediný u čeho neodpojuju baterku nebo jí nedávám na nabíječku je snad jen výměna oleje a dolití vody do ostřikovačů. Jak se na tom začne dělat, tak tyhle auta musí být připojený na externí zdroj nebo když to jde, tak odpojit mínus na baterce.
 
Poslední úprava:
Tak jsem minulý týden dal do auta to novou Vartu, byla nabitá. Auto bylo týden v servisu v lakovně a dnes jsem si měl jít pro něj a volá mi technik, že nenastartoval. Tak si to tam ještě do zítra nechají. To mi sakra řekněte, čím to je?!
Po zkušenosti s jinou, noname bateriíí ve staré škodovce, taky nová, jsem nedávno vyměněnou za Bosch, nejprve před výměnou dal nabít (oživit) na Cteku s funkcí recond. To samé jsem po několika nabitích té noname , kdy jsem několikrát dobíjel bez recondu a přes víkend byla kaput, jí prohnal s recondem a už rok je v cajku.
 
Pro M3BN kterou máš v popisu:
1) zapalování do polohy ON (vypnutý motor) - 2x startovací tlačítko bez spojky/brzdy
2) řadící páka na neturál (manuální převodovka), volič na N-neutrál (automatická převodovka)
3) následující kroky se musí udělat se sešlápnutým brzdovým pedálem:
- 1. sešlápni plynový pedál alespoň na 5 vteřin
- 2. měl by se rozblikat chyba dobíjení (baterka) a hlavní varování (master warning light - trojúhelník)
- 3. 3x normální rychlostí sešlápni a povol plynový pedál - sešlápnout-povolit-sešlápnout-povolit-sešlápnout-povolit
- 4. zkontroluj že kontrolka dobíjení svítí a kontrolka hlavního varování zhasnula
4) vypni zapalování a vyměň baterii (starou za novou) - ano, baterie se mění až po tomto postupu
Poté je občas dobrý projet auto diagnostikou ve které se dá zjistit jestli se akce úspěšně povedla (batt_day bude na 0)

A jen taková vložka ze servisního manuálu pro ty co tu inicializaci nedělají:
Zobrazit přílohu 53044
Ahoj, ten postup platí i pro BM (2018) ? Dík
 
BM končilo někdy v 2016 kdy se faceliftovalo na BN
Ten postup je stejný.
 
Poslední úprava:
Veškeré informace jsou již ve společném vlákně ZDE
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top