• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Dobíjení / výměna baterie

  • Vlákno založil Vlákno založil _Petr_
  • Datum založení Datum založení
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Není ta baterka kaput, když spadne na 11,2V ?
Bateríe je teměř nová a pokud jí dobiji do 100% a nechám odpojený mínus pol,tak klesne za 14 dnína 12,8V což je podle mně v pohodě..Musí být někde nějaký velký odběr.Už jsem chtěl nějakým zpusobem vypnout Alarm ,ale prý to je spojeno s více záležitostmi než jen odpojit pojistku.Pokud by někdo věděl že to jde vypnout některou pojistkou,budu velice rád.Baterii jsem nechal vyzkoušet v prodejně na zátěžáku a byla ok .Nabil jsem jí odpojenou na 100% a po dvouch dnech ji zapojil a jel ihned na překontrolovaní.Na těch 11,2V klesla za dva roky jen jednou když jsem parkoval mimo domov ,jinak ji vždy jak dojedu domu vypínám na mínus polu.Ještě mám takovej poznatek,když vuz zámknu a klíč odnesu domu a vrátím se zpět tak se cca po 5 minutách ozve z motorového prostoru ozve jakési podivné bouchání.
 
Poslední úprava:
To určitě, ale v tom autorizáku by s tím mohli mít už víc zkušeností a vědět kam sáhnout. Já měnil origo baterku asi po pěti letech a to se mi nikdy nevybila víc jak na 12,1V.
 
Bateríe je teměř nová a pokud jí dobiji do 100% a nechám odpojený mínus pol,tak klesne za 14 dnína 12,8V což je podle mně v pohodě..Musí být někde nějaký velký odběr.Už jsem chtěl nějakým zpusobem vypnout Alarm ,ale prý to je spojeno s více záležitostmi než jen odpojit pojistku.Pokud by někdo věděl že to jde vypnout některou pojistkou,budu velice rád.Baterii jsem nechal vyzkoušet v prodejně na zátěžáku a byla ok .Nabil jsem jí odpojenou na 100% a po dvouch dnech ji zapojil a jel ihned na překontrolovaní.Na těch 11,2V klesla za dva roky jen jednou když jsem parkoval mimo domov ,jinak ji vždy jak dojedu domu vypínám na mínus polu.Ještě mám takovej poznatek,když vuz zámknu a klíč odnesu domu a vrátím se zpět tak se cca po 5 minutách ozve z motorového prostoru ozve jakési podivné bouchání.
Omlouvám se za těch 11,2 V.bylo to 12,1V
 
to Julek:
Stalo se mi třeba to, že jsem byl tankovat a manželka zůstala v autě. Když jsem se vrátil, tak byla nějaká vykulená, co že v tom motoru tak bouchá. Podle mého názoru to bylo právě to usínání elektroniky. Stává se to asi po dvou minutách (+ -). Auto bylo po dobu tankování odemčené, jen se staženým oknem spolujezdce.
 
To určitě, ale v tom autorizáku by s tím mohli mít už víc zkušeností a vědět kam sáhnout. Já měnil origo baterku asi po pěti letech a to se mi nikdy nevybila víc jak na 12,1V.
Já jsem to napsal špatně.bylo to 12,1 V
Bateríe je teměř nová a pokud jí dobiji do 100% a nechám odpojený mínus pol,tak klesne za 14 dnína 12,8V což je podle mně v pohodě..Musí být někde nějaký velký odběr.Už jsem chtěl nějakým zpusobem vypnout Alarm ,ale prý to je spojeno s více záležitostmi než jen odpojit pojistku.Pokud by někdo věděl že to jde vypnout některou pojistkou,budu velice rád.Baterii jsem nechal vyzkoušet v prodejně na zátěžáku a byla ok .Nabil jsem jí odpojenou na 100% a po dvouch dnech ji zapojil a jel ihned na překontrolovaní.Na těch 11,2V klesla za dva roky jen jednou když jsem parkoval mimo domov ,jinak ji vždy jak dojedu domu vypínám na mínus polu.Ještě mám takovej poznatek,když vuz zámknu a klíč odnesu domu a vrátím se zpět tak se cca po 5 minutách ozve z motorového prostoru ozve jakési podivné bouchání.
Moje chyba:Místo 11,2 V má být 12,1V
Bateríe je teměř nová a pokud jí dobiji do 100% a nechám odpojený mínus pol,tak klesne za 14 dnína 12,8V což je podle mně v pohodě..Musí být někde nějaký velký odběr.Už jsem chtěl nějakým zpusobem vypnout Alarm ,ale prý to je spojeno s více záležitostmi než jen odpojit pojistku.Pokud by někdo věděl že to jde vypnout některou pojistkou,budu velice rád.Baterii jsem nechal vyzkoušet v prodejně na zátěžáku a byla ok .Nabil jsem jí odpojenou na 100% a po dvouch dnech ji zapojil a jel ihned na překontrolovaní.Na těch 11,2V klesla za dva roky jen jednou když jsem parkoval mimo domov ,jinak ji vždy jak dojedu domu vypínám na mínus polu.Ještě mám takovej poznatek,když vuz zámknu a klíč odnesu domu a vrátím se zpět tak se cca po 5 minutách ozve z motorového prostoru ozve jakési podivné bouchání.

to Julek:
Stalo se mi třeba to, že jsem byl tankovat a manželka zůstala v autě. Když jsem se vrátil, tak byla nějaká vykulená, co že v tom motoru tak bouchá. Podle mého názoru to bylo právě to usínání elektroniky. Stává se to asi po dvou minutách (+ -). Auto bylo po dobu tankování odemčené, jen se staženým oknem spolujezdce.
Mazda CX-30 je perfektní vuz,ale ta elektronika je hodně slabá stránka.Pokud se s ní jezdí méně často,tak tak pokud chci udržet delší životnost baterie musím často používat dobíječku.já jsem to vyřešil vypínačem mínus polu na baterii.Je to vuz:odemknout,nastartovat a jezdit víc jako pár km do práce.Jak zde ve foru píšou někteří že se vybije baterie při uklidu vozu pokud je vuz delší dobu odemčený,tak to je naprostá pravda.Nedovedu si představit rybáře sedícího celý den v blízkosti vozu s klíčem v kapse.Proto že často kempuji,tak proto mám ten vypínač baterie.Sice musím udělat pár ukonu navíc,ale rozhodně se to vyplatí.
 
Baterku by chtělo otestovat. To, že vydrží nezatížená, nic neznamená. Mohla ztratit kapacitu, třeba kvůli špatnému skladování před prodejem, a pak se rychle vybíjí v autě, protože po odemknutí stoupne odběr na několik A a napětí začne padat. Stejně tak by chtělo změřit klidový odběr (až auto usne).
 
Baterku by chtělo otestovat. To, že vydrží nezatížená, nic neznamená. Mohla ztratit kapacitu, třeba kvůli špatnému skladování před prodejem, a pak se rychle vybíjí v autě, protože po odemknutí stoupne odběr na několik A a napětí začne padat. Stejně tak by chtělo změřit klidový odběr (až auto usne).
zde ve vláknu jsem již psal že baterie byla otestována na zátěžáku po plném dobití mimo vuz a test byl proveden po dvouch dnech ve special.prodejně autobaterii. A je v pohodě. Klidový odběr po tzv usnutí zde ve vláknu už u CX-30 mněřil a dospel k tomu,že pokud se vozem 14 dní nepojede.Tak to dle propočtu padne na 12V. Také jsem vyzkoušel dát do vozu druhou baterii z našeho druhého vozu Nissan abych vyloučil možnost vadné baterie a test dopadl zhodně.Dokonce zde i někdo psal že pouze nakládal věci na dovolenou,což hodně často otevíral a zavíral a druhý den nenastartoval.Je jednoznačné že Mazda reaguje na otvírání a zavírání a usínání doslova tragicky.A buhví co všechno během dne a noci baterie živí když vozem týden nejedete.Já tomu říkám velkej mobil.i když s ním nic neprovádíte,tak ho taky musíte dobít.
 
@Julek A software máš aktualizovaný?

R035/20: MAZDA3 (BP) a CX-30 (DM) – vybitý akumulátor po dlouhé době parkování:
 
Baterku jsem řešil taky, servis tvrdil, že udělal test a je OK. Přesvědčil jsem je následně měřením, že ok není, proběhla výměna v záruce a chování zcela jiné. Dával jsem sem i měření odběru a dobrá baterka by podle mně tedy i v cx-30 měla přežít delší dobu.
 
Ideálně zavolat do Mazdy. Příspěvek na 3 stránce tohoto tématu:
 
Ještě trochu k té baterii 12V, Svět motoru číslo 40/2024 k tomu píše viz obr.

Mazda_1.jpg
Mazda_2.jpg
 
Ještě trochu k té baterii 12V, Svět motoru číslo 40/2024 k tomu píše viz obr.

Zobrazit přílohu 53809
Zobrazit přílohu 53810
Četl jsem obdobný odborný článek, kde psali. že u mild-hybridů by se měla baterie kvůli batttery managemetu o kterém je řeč, by se měla 12V baterie dobíjet každý měsíc, púrávě kolísání napětí, kdy si ta mildhybridní baterie bere napětí z ní. Ale jestli lze tímto prodloužit životnost nikdo neví.Já jsem dobíjel na jaře a na podzim a vydržela 5 let.
 
Četl jsem obdobný odborný článek, kde psali. že u mild-hybridů by se měla baterie kvůli batttery managemetu o kterém je řeč, by se měla 12V baterie dobíjet každý měsíc, púrávě kolísání napětí, kdy si ta mildhybridní baterie bere napětí z ní. Ale jestli lze tímto prodloužit životnost nikdo neví.Já jsem dobíjel na jaře a na podzim a vydržela 5 let.
Jsem na tom stejně.Já dobíjel cca co 2 měsíce a taky necelých 5 let.
 
Četl jsem obdobný odborný článek, kde psali. že u mild-hybridů by se měla baterie kvůli batttery managemetu o kterém je řeč, by se měla 12V baterie dobíjet každý měsíc, púrávě kolísání napětí, kdy si ta mildhybridní baterie bere napětí z ní. Ale jestli lze tímto prodloužit životnost nikdo neví.Já jsem dobíjel na jaře a na podzim a vydržela 5 let.
Já dobíjím dle potřeby ,ale aby nemusela být baterie dost často na nabíječce tak jsem to vyřešil vypínačem na mínus polu baterie.Dojedu domu do garáže,pozvednu kapotu páčkou pod volantem,vuz zamknu a odpojím kolečkem přívod k mínus polu a kapotu nechám přivřenou.Při další jízdě připojím mínus pol a odemknu vuz.Po nastartování jen provedu několik ukonu nastavení kolečkem.(radio,obrazovka).Ten kdo nemá rád vypínání válcu,tak bude mít na cca 60 km pokoj než se vypínání samo nastaví. Jinak s tím nemám žádný jiný problem.



IMG_20231021_150118941.jpg
 
Já dobíjím dle potřeby ,ale aby nemusela být baterie dost často na nabíječce tak jsem to vyřešil vypínačem na mínus polu baterie.Dojedu domu do garáže,pozvednu kapotu páčkou pod volantem,vuz zamknu a odpojím kolečkem přívod k mínus polu a kapotu nechám přivřenou.Při další jízdě připojím mínus pol a odemknu vuz.Po nastartování jen provedu několik ukonu nastavení kolečkem.(radio,obrazovka).Ten kdo nemá rád vypínání válcu,tak bude mít na cca 60 km pokoj než se vypínání samo nastaví. Jinak s tím nemám žádný jiný problem.



Zobrazit přílohu 53811
Tu docasnou ficuru zruseni vypinani valcu potvrzuji, ale u me to bylo jen cca 15km, vyjel jsem z domu, hup na dalnici a po chvili jizdy ve 130 jsem pocitil jemne skubnuti. Takze asi zalezi na stylu jak s autem clovek jede.
 
Já dobíjím dle potřeby ,ale aby nemusela být baterie dost často na nabíječce tak jsem to vyřešil vypínačem na mínus polu baterie.Dojedu domu do garáže,pozvednu kapotu páčkou pod volantem,vuz zamknu a odpojím kolečkem přívod k mínus polu a kapotu nechám přivřenou.Při další jízdě připojím mínus pol a odemknu vuz.Po nastartování jen provedu několik ukonu nastavení kolečkem.(radio,obrazovka).Ten kdo nemá rád vypínání válcu,tak bude mít na cca 60 km pokoj než se vypínání samo nastaví. Jinak s tím nemám žádný jiný problem.



Zobrazit přílohu 53811

S prepáčením, tolko jebačky pred a po jazde na to by som sa vyprdnul. Kapotu dvíham tak 2-3x za rok a to iba keď dolievam nádobku ostrekovačov a skontrolujem olej ale aj to iba pre uspokojenie, dolievať netreba.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top