• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Dobíjení / výměna baterie

  • Vlákno založil Vlákno založil _Petr_
  • Datum založení Datum založení
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Ahojte,

Tiež som sa dostal do bodu keď originál baterka dožíva. Práve rozmýšľam čo kúpiť namiesto nej a našiel som toto:






Moja otázka znie či bude vhodná a tiež či si ju môžem vymeniť aj doma alebo mam ísť radšej do servisu.



Ďakujem za odpoveď
Co máš za auto? tak měly by se cca dodržet rozměry baterie,aby ti vlezla do držáku a měla by mít minimálně stejnou kapacitu, klidně vyšší, ale nižží nevím, když jsem sháněl informace, protože mně to čeká v nejbližším termínu také, tak všude psali, že by kapacita měkly být alespoň stejná, ale nejsem odborník. taky na svojí Mazdě 3 BP uvažuju o Varta EFB 565 501. jinak ptal jsem se v servise, protože se tady trochu řešilo, jestli je nutné nechat vyměnit baterii v servise , a řekli mi že není, že si to můžu udělat doma,že možná některé systémy se hned nepřipojí, ale že po pár nastartování bude vše o.k.
 
A to já bych zase tomu auto dopřál tu inicializaci nový baterie - zde souhlasím se servisem, že to zvládnete doma před barákem - už jen z důvodu aby se vám dobře vypočítaval BAT_SOC.
 
A to já bych zase tomu auto dopřál tu inicializaci nový baterie - zde souhlasím se servisem, že to zvládnete doma před barákem - už jen z důvodu aby se vám dobře vypočítaval BAT_SOC.
jakože bys dopřál odbornou montáž s inicializací ? Těmhle věcem moc nerozumím, tak si od Tebe nechám poradit, a proč bys nechal vyměnit baterii v servise ? a jestli můžeš laikovi jednoduše vysvětlit, co je vypočítání BAT_SOC ? Díky.
 
jakože bys dopřál odbornou montáž s inicializací ? Těmhle věcem moc nerozumím, tak si od Tebe nechám poradit, a proč bys nechal vyměnit baterii v servise ? a jestli můžeš laikovi jednoduše vysvětlit, co je vypočítání BAT_SOC ? Díky.
Ne. Baterii bych si vyměnil sám doma, ale zároveň bych udělal její inicializaci (taky sám doma). Nikde jsem nepsal, že bych jel do servisu.

BAT_SOC je Battery State Of Charge a to ukazuje na kolik procent je nabitá baterie. A tenhle údaj se vypočítává z mnoha jiných údajů a jedním z nich je i stáří baterie, které se díky procesu inicializace vyresetuje na 0 dní.
 
Ne. Baterii bych si vyměnil sám doma, ale zároveň bych udělal její inicializaci (taky sám doma). Nikde jsem nepsal, že bych jel do servisu.

BAT_SOC je Battery State Of Charge a to ukazuje na kolik procent je nabitá baterie. A tenhle údaj se vypočítává z mnoha jiných údajů a jedním z nich je i stáří baterie, které se díky procesu inicializace vyresetuje na 0 dní.
A jak bys inicializaci udělal ?
 
Nevim co mas za auto, ale u meho (viz muj podpis) je vymena s prstem v nose. Povolim dve maticky, dalsi dve vysroubuju a baterka je venku.
Az moje baterka kixne, tak budu brat asi exide za cenu 2100 czk (tento typ: https://www.filtreaoleje.sk/detail-produktu/exide-start-stop-efb-12v-60ah-520a-el604-8718/), mam jeste na vyber banner za 3000czk, ale nemyslim si ze banner vydrzi o vice nez polovinu dele nez ten exide, tak aby se ten litr v rozdilu cen vyplatil.
Ďakujem za odpoveď, mám CX-30 G122, ide mi len o to, aby sa mi nestalo že vymením doma baterku a auto aj tak skončí v servise lebo polovica systémov nepôjde 😀 rovno teda idem objednať tu baterku čo si hodil do linku.
 
Ďakujem za odpoveď, mám CX-30 G122, ide mi len o to, aby sa mi nestalo že vymením doma baterku a auto aj tak skončí v servise lebo polovica systémov nepôjde 😀 rovno teda idem objednať tu baterku čo si hodil do linku.
Nevím jestli to moc vadí, ale neměl bys mít minimálně 65Ah ? tahle má 60 , tak jestli s tím nebude problém. jako auto pojede, ale četl jsem že menší kapacita může být časem problém. Radši si to prověř ...
 
Nevím jestli to moc vadí, ale neměl bys mít minimálně 65Ah ? tahle má 60 , tak jestli s tím nebude problém. jako auto pojede, ale četl jsem že menší kapacita může být časem problém. Radši si to prověř ...
Praveze som to hľadal a našiel som na jednom zahraničnom fóre že do CX-30 môže ísť batéria od 60 do 65, napr. Exide má len 60Ah a potom az 70Ah ktorá má už väčšie rozmery a nevosla by sa. Dúfam teda že to bude ok 😊
 
A to já bych zase tomu auto dopřál tu inicializaci nový baterie - zde souhlasím se servisem, že to zvládnete doma před barákem - už jen z důvodu aby se vám dobře vypočítaval BAT_SOC.
je nekde dostupny ten proces/navod vymeny a inicializace nove baterie?
 
je nekde dostupny ten proces/navod vymeny a inicializace nove baterie?
Pro M3BN kterou máš v popisu:
1) zapalování do polohy ON (vypnutý motor) - 2x startovací tlačítko bez spojky/brzdy
2) řadící páka na neturál (manuální převodovka), volič na N-neutrál (automatická převodovka)
3) následující kroky se musí udělat se sešlápnutým brzdovým pedálem:
- 1. sešlápni plynový pedál alespoň na 5 vteřin
- 2. měl by se rozblikat chyba dobíjení (baterka) a hlavní varování (master warning light - trojúhelník)
- 3. 3x normální rychlostí sešlápni a povol plynový pedál - sešlápnout-povolit-sešlápnout-povolit-sešlápnout-povolit
- 4. zkontroluj že kontrolka dobíjení svítí a kontrolka hlavního varování zhasnula
4) vypni zapalování a vyměň baterii (starou za novou) - ano, baterie se mění až po tomto postupu
Poté je občas dobrý projet auto diagnostikou ve které se dá zjistit jestli se akce úspěšně povedla (batt_day bude na 0)

A jen taková vložka ze servisního manuálu pro ty co tu inicializaci nedělají:
batchange.jpg
 
Poslední úprava:
3) následující kroky se musí udělat se sešlápnutým brzdovým pedálem:
- 1. sešlápni plynový pedál alespoň na 5 vteřin
- 2. měl by se rozblikat chyba dobíjení (baterka) a hlavní varování (master warning light - trojúhelník)
- 3. 3x normální rychlostí sešlápni a povol plynový pedál - sešlápnout-povolit-sešlápnout-povolit-sešlápnout-povolit
- 4. zkontroluj že kontrolka dobíjení svítí a kontrolka hlavního varování zhasnula
Chápu to dobře, že při sešlapování 3x plynového pedálu musí být stále sešlápnutý i brzdový pedál?
 
Pro M3BN kterou máš v popisu:
1) zapalování do polohy ON (vypnutý motor) - 2x startovací tlačítko bez spojky/brzdy
2) řadící páka na neturál (manuální převodovka), volič na N-neutrál (automatická převodovka)
3) následující kroky se musí udělat se sešlápnutým brzdovým pedálem:
- 1. sešlápni plynový pedál alespoň na 5 vteřin
- 2. měl by se rozblikat chyba dobíjení (baterka) a hlavní varování (master warning light - trojúhelník)
- 3. 3x normální rychlostí sešlápni a povol plynový pedál - sešlápnout-povolit-sešlápnout-povolit-sešlápnout-povolit
- 4. zkontroluj že kontrolka dobíjení svítí a kontrolka hlavního varování zhasnula
4) vypni zapalování a vyměň baterii (starou za novou) - ano, baterie se mění až po tomto postupu
Poté je občas dobrý projet auto diagnostikou ve které se dá zjistit jestli se akce úspěšně povedla (batt_day bude na 0)

A jen taková vložka ze servisního manuálu pro ty co tu inicializaci nedělají:
Zobrazit přílohu 53044
po vymene za novou bateriu netreba nic uz delat?
Kdyz dam Diagnostickou obrazovku s vypisem chybovych kodu tak mi zobrazi pouze toto:

1726324705661.png

ale v Speedometr mi ukazuje chybu iStop ERROR v Bat. SOC, samotna ikonka iStop mi na palubovke nesviti.

1726325014740.png
 
Poslední úprava moderátorem:
po vymene za novou bateriu netreba nic uz delat?
Kdyz dam Diagnostickou obrazovku s vypisem chybovych kodu tak mi zobrazi pouze toto:

Zobrazit přílohu 53068

ale v Speedometr mi ukazuje chybu iStop ERROR v Bat. SOC, samotna ikonka iStop mi na palubovke nesviti.

Zobrazit přílohu 53069
Po výměně baterie se akorát nastaví dojezd(y) oken, audio (basy, výšky,...) a možná nějaká další takový drobnosti. Plus je dobrý auto projet diagnostikou - můžou tam být uložený komunikační chyby z důvodu odpojení baterie.
Chyba co jsi vypsal se týká zesilovače pro reproduktory. Ta tam může být jen z důvodu odpojení baterie nebo nevím. Stačí jí vymazat.
Batt_SOC se vzpamatuje samo do druhýho dne.
Jen jako diagnostiku používej něco trochu lepšího než displej infotainmentu - třeba ForScan
 
Poslední úprava:
Měrěním jsem si ověřil, že při odemčeném autě je trvalý odběr z 12V baterie více jak 5A, což není zrovna málo. Proto např. při vysávání, nebo různých údržbových prací otevřu kufr pro případ, že do něho polezu. Pak odpojím mínus pól baterie a připojím k ní nabíječku. Když jsem hotov, tak zase baterku připojím zpět a jediné co se stane, že pár kilometrů nefunguje vypínání válců. Kéž by to bylo trvalé.😩
Btw, kufr musím zavřít rukou a pak už funguje elektricky jak má.
Mám dotaz,zda někdo neřešil extremní vybijení baterie v klidovém stavu u zamčeného vozu. Dobiji nabíječkou do plného stavu což ukazuje 13,1V a za dva dny bez pohybu měřák ukazuje 12,3V..Už jsem došel tak daleko že mám na mínus polu odpojovač a pokud jsem nucen jet bez vozu mimo domov na více dní,tak pokud se stane že nevypnu mínus pol,tak hned připojuji nabíječku neboˇstan baterie dokáže padnout klidně i na 11,2V a asi po týdnu bez pohybu sotva nastartuji.
 
Přikláním se k vadné baterce, ale bez změření klidového odběru je to jen věštění.
 
Baterka vydrží tak 4-5let,pak je kaput.Řešil jsem to letos v lednu.Nabitá baterka,auto stálo dva dny v garáži a ráno jsem startoval přes start jumper.Po výměně baterky už vše funguje jak má.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top