• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Dobíjení / výměna baterie

  • Vlákno založil Vlákno založil _Petr_
  • Datum založení Datum založení
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Před vánocema sem byl roční prohlídce, kde mi mechanik říkal, že moje baterie už asi příští zimu nepřežije. to se pořád snažím ji kontrolovat, dvakrát za rok dobíjm. Tak jsem teda nedávno hledal tu samou, našel jsem, za cca 2800kč. Teď jsem v práci, ale až přijdu domů pošlu ti odkaz na domácí eshop.
Díky,,zatím to vypadá Bosch,nebo Exide.Zjišťuje mě to známý podle VIN.Tak uvidím.
 
Před vánocema sem byl roční prohlídce, kde mi mechanik říkal, že moje baterie už asi příští zimu nepřežije. to se pořád snažím ji kontrolovat, dvakrát za rok dobíjm. Tak jsem teda nedávno hledal tu samou, našel jsem, za cca 2800kč. Teď jsem v práci, ale až přijdu domů pošlu ti odkaz na domácí eshop.
Akorát mi servisák říkal, že se nová baterie musí nějak spářit s řídící jednotkou.
 
U mne 4 roky přesně. Skoro na den.
Já bez 3 měsíců 5.🙄No myslel jsem, že vydrží vic.V každém případě se zeptám jestli u mě proběhl update k vůli tomu vybíjení při nezamklém autě.Ať mám jistotu,že je to ok.
 
Tak moja by mala tento rok v auguste 10 rokov. Možno aj to že som v garáži a jazdy po meste tak 20%. Najazdené 97 000 km.
Nakoniec som objednal Vartu.
 
Kauza baterie vyřízena.Baterie nová,update R035/20 přehráný grátis.😉Suma sumárum 5188kč i s prací.😁

IMG20240119173153.jpg
 
@Forester za 2-3 roky budeš zklamanej. Ta 10 let varta byla podstivá. před 3-4 rokama výrobci a hlavně Varta (takže i Bosch) baterie najednou "zhubly" a vydrží podstatně méně. Já dřív baterie nedobíjel a ani po 10 letech nebyl problém - měl jsem vartu silver která vydržela 10 let ve 3 autech a nakonec pokračovala v tom 3. autě dál. Teď jsem měl v Mazdě 3 roky Exide Premium a už byl teď v mrazech před vánocama problém - při -10 auto dost ztěžka startovalo - zkusil jsem nabít ale bez výsledku - následující ráno to samý - po proměření SOC 10%, SOH 45% a vnitřní odpor tuším okolo 8mOhm - trochu jsem hledal a zjistil jsem že zeštíhlovací kůra neminula i Exide a Banner i když ne tolik. Nakonec jsem vzal baterku Čepek Endurance, která by měla být ještě kvalitní - ale tuším že se nedělají v EFB a AGM variantě.

Pokud ještě máš možnost vem na váhu tu starou Vartu a novou a uvidíš ;-)

Když někomu dobíjím Pb baterku , dělám to přes regulovanej zdroj - nastavím napětí 14,7V a omezení proudu na hodnotu 1/10 kapacity. Na displeji je pak pěkně vidět , jak nejdřív leze napětí nahoru, po ustálení na 14,7V , začne klesat nabíjecí proud, až se zastaví někde na hodnotě několika desítek mA (v závislosti na vnitřním odporu / stáří baterie to můžou být nižší stovky mA) - to značí, že je baterie plně nabitá , a nechám ji aspoň půl dne "odpočnout" aby jí kleslo napětí na standartní hodnotu. Tento nabíjecí postup si "řídí" Pb baterie sama nabitím článků a vnitřním odporem. Ty inteligentní nabíječky co jsou na trhu, nabíjí nižším napětím a dají podstatně menší proud bez možnosti nastavení, takže nedokážou baterku tolik "probrat". Zmíněný zdroj však nelze takto použít na Gelovky (bylo by potřeba snížit pro jistotu nabíjecí proud) a rozhodně ne na Lithiové baterie , kde je potřeba hlídat daleko více vlastností a jevů , aby baterie nebouchla.

Baterka se špuntama by šla dobíjet vyšším proudem (po otevření špuntů) ,ale to bych doporučil dělat někde v garáži kde to nikoho nemůže zranit nebo otrávit a je ji taky potřeba hlídat do doby než začne klesat nabíjecí proud. A samozřejmě po nabíjení dolít destilku dle instrukcí výrobce baterie. ;-)
 

@no_hits

Tak všetko prechádza odlhčovacou kúrou. Baterku som nestihol odvážiť, už je nahodená. Napätie mala 12,9 a stará 12,5. Nebola to ale Varta ale originál Yuasa z prvovýroby. Možno som mohol ešte počkať, jednu sezónu by ešte vydržala.
Mám zlé tušenie že je polskej vyroby. Je tam nejaká nálepka z čiarovým kódom ktorú sa ale snažili odlepiť. Vyčítať sa dalo že bateria Tychy, tak som to hodil do googla a heleďmese, Poland:)

Varta_1.jpeg Varta_2.jpeg Varta_3.jpeg
 
Poslední úprava:
Napriek tomu že som to napájal z druhej baterky na synovom aute káblami na štartovanie sa vymazali údaje z palubného počítač. Nefunguje tempomat a i-stop. Teraz to treba nejak aktivovať a neviem ako. Pozrem, niekde som videl ten postup.
 
Tak funguje aj i-stop ale stále nefunguje tempomat. Vie niekto ako si to zaktivujem? Ten aktivačný postup po výmene baterie sa mi nepodaril.
 
Měrěním jsem si ověřil, že při odemčeném autě je trvalý odběr z 12V baterie více jak 5A, což není zrovna málo. Proto např. při vysávání, nebo různých údržbových prací otevřu kufr pro případ, že do něho polezu. Pak odpojím mínus pól baterie a připojím k ní nabíječku. Když jsem hotov, tak zase baterku připojím zpět a jediné co se stane, že pár kilometrů nefunguje vypínání válců. Kéž by to bylo trvalé.😩
Btw, kufr musím zavřít rukou a pak už funguje elektricky jak má.
Já to dělám stejným postupem,ale neodpojuji mínus kábel,přípnu svorky nabíječky přímo na kontakty.Takže klasicky jako když baterii dobíjím.Vuz nastartuji a vše je OK.

Zkusím to taky změřit a dám sem výsledek.

Ohledně dobíjení, já napoprvé dopadl tak, že nefungovat start/stop. Motor se nikdy nedostal do stavu "připraveno" Víc než nefunkční start/stop jsem pak řešil co to ještě může způsobovat a v servise udělali inicializaci baterky a pak vše zase šlo. Doporučili mi baterku nedobíjet, prý to pak zblbne auto, které si o stavu baterky něco myslí a skutečnost je jiná. To samé se údajně musí po výměně baterky. Zajímalo by mě jak to je a jak případnou výměnu udělat. Ještě, když jsem tu narazil na info, že někomu měnili baterku za víc než 11 tis.
Máme CX-30 r,v.2020 a mám na ní od r 2021 odpojovač mínusu polu baterie který pokaždé při jakémkoliv pohybu s vozem vypínám a znovu zapínám a nemám žádný problém.Pouze po vyjmutí baterie na zimu na cca pul roku se vuz po zpětném zapojení baterie pouze několik km srovnával s některými svítícmi oranžovými kontrolkami za zcela normálního chodu motoru.Vypínání dvou válcu začlo fungovat po cca 15 km.Takže to co doporučují ve značkových servisech ohledně dobíjení a výmněn baterii je o tom aby servis mohl provádět veškéré záležitosti a zajistil si práci a finance.k tomu je zde ale forum,abychom tam jezdili co nejméně.
 
Ahojte,

Tiež som sa dostal do bodu keď originál baterka dožíva. Práve rozmýšľam čo kúpiť namiesto nej a našiel som toto:






Moja otázka znie či bude vhodná a tiež či si ju môžem vymeniť aj doma alebo mam ísť radšej do servisu.



Ďakujem za odpoveď
 
Ahojte,

Tiež som sa dostal do bodu keď originál baterka dožíva. Práve rozmýšľam čo kúpiť namiesto nej a našiel som toto:






Moja otázka znie či bude vhodná a tiež či si ju môžem vymeniť aj doma alebo mam ísť radšej do servisu.



Ďakujem za odpoveď
Nevim co mas za auto, ale u meho (viz muj podpis) je vymena s prstem v nose. Povolim dve maticky, dalsi dve vysroubuju a baterka je venku.
Az moje baterka kixne, tak budu brat asi exide za cenu 2100 czk (tento typ: https://www.filtreaoleje.sk/detail-produktu/exide-start-stop-efb-12v-60ah-520a-el604-8718/), mam jeste na vyber banner za 3000czk, ale nemyslim si ze banner vydrzi o vice nez polovinu dele nez ten exide, tak aby se ten litr v rozdilu cen vyplatil.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top