• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Dobíjení / výměna baterie

  • Vlákno založil Vlákno založil _Petr_
  • Datum založení Datum založení
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
S prepáčením, tolko jebačky pred a po jazde na to by som sa vyprdnul. Kapotu dvíham tak 2-3x za rok a to iba keď dolievam nádobku ostrekovačov a skontrolujem olej ale aj to iba pre uspokojenie, dolievať netreba.
Vždy záleží v tomto případě na tom ,pokud jezdí někdo málo jako já,zda mu stojí za to udělat těchto pár ukonu navíc a tím pádem prodloužit životnost baterie třeba na 5 let,nebo nedělat nic a za dva roky kupovat novou.
 
Na ten automatický odpojovač jsem koukal už před rokem na AliExpressu, možná o něm i uvažoval, ale je to čínskej výrobek a nechci domýšlet, co by se stalo při jeho poruše během jízdy a odpojila se mi baterka, tudíž jsem to zavrhl.
 
Na ten automatický odpojovač jsem koukal už před rokem na AliExpressu, možná o něm i uvažoval, ale je to čínskej výrobek a nechci domýšlet, co by se stalo při jeho poruše během jízdy a odpojila se mi baterka, tudíž jsem to zavrhl.
 
Zdar borci, Mazdu už mám přes 4 roky. Někdy na začátku tohoto léta jsme seděli s mým tehdy 2letým synem v autě, hráli jsme si s oknama, pouštěli rádio, stěrače atd. - to všechno bez nastartování. Všechny 4 okna zůstala stažená (bylo ten den horko) a už nešla dát nahoru. Baterka kaput. Tak jsem vyzkoušel tu Mazda asistenci, co mám zdarma, za 2 hodiny někdo přijel (z druhé strany Brna), připojil to na booster, vytáhli jsme aspoň okna, auto nenastartovalo. Připojil startovací kabely, nic. Druhý den přijela odtahovka. Auto týden v servisu, dobili baterku a varovali mě, že už je špatná. Já si říkal - to určitě, po 4 letech bude dobrá, akorát už ji budu šetřit a nedělat kraviny bez nastartování.

Teď o víkendu jsem přezul kola a že Mazdu po roce konečně vysaju a umyju zevnitř. Jednou (!) jsem stáhl jedno okno a a dal ho nahoru a po asi hodině luxování (žádné rádio, světla, nic nebylo zapnuté) už jsem nenastartoval. Připojil jsem baterku na nabíječku, za 2 hodiny se povedlo nastartovat. Takže su poučený a kupuju novou.

Strýc má prodejnu Varta, takže toho konečně využiju, ale chci se zeptat - víte prosím někdo ten přesný typ/model ve Vartě? Mám G150 Mild-hybrid BP. A otázka, co mě zajímá. Jak se může vybít baterka jen při otevřeném autě, když nic nesvítí atd.? Díky

Jinak v pondělí mám v servisu nějaké lakování, tak jsem tam volal a mám si jim tam dát prý klidně sám a oni to v pondělí dokončí (asi nějakou tu inicializaci). Prý to týden nevadí, akorát možná nebude fungovat i-Stop (byl bych rád, kdyby ani fungovat nezačal).
 
....

Strýc má prodejnu Varta, takže toho konečně využiju, ale chci se zeptat - víte prosím někdo ten přesný typ/model ve Vartě? Mám G150 Mild-hybrid BP. A otázka, co mě zajímá. Jak se může vybít baterka jen při otevřeném autě, když nic nesvítí atd.? Díky

...
Protože na Mazdu padla moderní doba (v BMW minimálně od 2001) a stačí jen otevřít dveře a probudí to snad všechny řídící jednotky i když auto nenastartuješ. Je na to i servisní akce, že se přehraje soft v jednotkách a ty se potom uspí dřív. Ale i tak tyhle auta žerou elektřinu jen se k nim člověk přiblíží. U mild-hybrid třeba elektronický posilovač brzd, který si elektronicky vytváří (pod)tlak ještě dřív než se vůbec nastartuje.
 
Ve ForScan u Mazdy 6 (2019) se mi zobrazuje bez nastartovani, bez svetel, nic beziciho (radio klima, nic), jen zaply klicek aby se rozsvitily budiky (tlacitkem):
odber z baterie nechutnych 7A
A myslim, ze se te hodnote da i verit, ze to moc kecat nebude.
 
Strýc má prodejnu Varta, takže toho konečně využiju, ale chci se zeptat - víte prosím někdo ten přesný typ/model ve Vartě? Mám G150 Mild-hybrid BP. A otázka, co mě zajímá. Jak se může vybít baterka jen při otevřeném autě, když nic nesvítí atd.? Díky

Táto ti podla popisku pasuje. Dával som ju do BM minulý rok.

 
Protože na Mazdu padla moderní doba (v BMW minimálně od 2001) a stačí jen otevřít dveře a probudí to snad všechny řídící jednotky i když auto nenastartuješ. Je na to i servisní akce, že se přehraje soft v jednotkách a ty se potom uspí dřív. Ale i tak tyhle auta žerou elektřinu jen se k nim člověk přiblíží. U mild-hybrid třeba elektronický posilovač brzd, který si elektronicky vytváří (pod)tlak ještě dřív než se vůbec nastartuje.
Díky. Stačí, když se ta inicializace baterky udělá třeba až pár dní po tom, co tam dám novou?
 
Nič som neinicioval. Po ubehnutí pár km i-stop zhasol a všeko fungovalo ako má. Od vtedy ubehnuté 7000 km bez problémov.
Ty píšeš, žes ji dával do BM, já mám BP mild hybrid. Nebude to problém? U té baterky se píše “optimální pro vozidla se systémem Start&Stop BEZ rekuperace brzdné energie”. To se myslím normální hybrid?
 
Batérie máš dve, jednu ktorú meníš a druhá sa nabíja rekuperáciou. A štart- stop predsa máš aj na Mild hybride.

Strýc ti to ozrejmi. :)



IMG_0153.jpeg
 
Poslední úprava:
Ty píšeš, žes ji dával do BM, já mám BP mild hybrid. Nebude to problém? U té baterky se píše “optimální pro vozidla se systémem Start&Stop BEZ rekuperace brzdné energie”. To se myslím normální hybrid?
Varta EFB 565 501 Tahle by tam měla být a pasovat rozměrově,uvažoval jsem o ní, ale nakonec jsem dal Bosch.

https://www.autodily-pema.cz/startovaci-baterie-bosch-0-092-s4e-400 , nebo místo Varty tuhle. Mám ji tam už víc jak půl roku a nedej na servis, nic se inicializovat nemusí,prostě sem vyndal starou -origo Yuasu,která měla 5 let cca dal novou a všechno hned šlapalo, žádný problém. Ještě jsem ji teda před výměnou trochu přikrmil,kdoví jak dlouho a kde ležela.
 
@mastif tu jsem teď vyhazoval. Měla 2,5 roku abyla nafoukla jak ženská které řekneš že má velkej zadek
 
@mastif tu jsem teď vyhazoval. Měla 2,5 roku abyla nafoukla jak ženská které řekneš že má velkej zadek
Ježiši, no tos mně teda nepotěšil, já myslel že jsem vybral dobře, když tady byla ne zrovna populární Varta zatracována. Tak to abych ji hlídal, jestli se taky nenafoukne. No a jakou tedy jsi koupil-vyměnil druhou za Boschku ?

Vybral jsem Bosch, i když jsem uvažoval o Vartě, řada "silver" se vyrábí v DE, ale rozměrově jse nenašel nic co by mi tam pasovalo, a řada "blue" se zas vyrábí v PL ,což jsem nechtěl.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top