• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel DPF filtr, problém, regenerace

Proč vyvolávat statickou regeneraci, když není potřeba? Je to celková zátěž systému, už byly případy, kdy si dělali statickou jen tak, aby vyčistili DPF a odešlo těsnění pod hlavou, někdy umí i vyletět keramika z výfuku (to je většinou kdy EGR nefunguje jak má).
Podle forscanu zjistím, kdy bude normální regenerace a pak to můžu sledovat, při jízdě. Ale mazda nezatěžuje motor dodatečným zapínáním systémů, je to nastavené na vysokou teplotu 500°C - 650°C. Oproti systémům od PSA/Ford s Eolys, kde je to na cca 450°C.

PSA/Ford to u systémů s Eolysem mají tak, že se spíná vyhřívání oken, celkově aby se zvýšila zátěž motoru. U těchto aut, když se dělá statická regenerace tedy u Fordu, tak samotná diagnostika říká, že se mají zapnout systémy (výhřev oken, klimatizace, světla), ale manuálně, tedy u statické se to nezapne samo, jak u automatické.
 
Při regeneraci vyhřívají i Opely s fiatmotorem bez Eolysu... lidi si tam taky dávají diody.
 
Od 1,9JTDm (2,4JTDM) probíhá regenerace i na volnoběh a generace EURO5 to umí na volnoběh, teda minimálně u motoru 2,0JTDm.
 
Nevyhřívá, v zimě bych měl zadní okno při regeneraci rozmrznuté, vyzkoušeno několikrát.
 
Cau vsichni chi pozadat o radu nedavno jsem si koupil mazdu 5 a koukal jsem ze je dpf dost hodne zanesene a i vyfukove potruby je dost zanesene zda se mi ze motor nejak divne spaluje nevite cim by to mohlo byt?
 
Jak je DPF zanesené? Zaměřit se na EGR, zkusit jej zaslepit, pokud se to nezlepší, tak potom turbo a vstřiky.
 
Ahoj... Prosím o pomoc, v létě jsem koupil Mazdu CX3 1.5D...s autem jsem nadmíru spokojen ale čištění Dpf filtru probíhá cca po 100 km. Tak prosím jestli už zde někdo nějak vyřešil nebo se jedná o běžnou věc..
Děkuji za případné odpovědi
 
Čaute, podarilo sa mi postupne predĺžiť regeneráciu DPF. Postupoval som takto: kúpil som forscan pre pc a použil som ten kabel z versa tune. Najskôr som resetol ten olej, spravil som korekciu vstrekov, potom som vyvolal staticku reg. dpf ukázalo to že 1hod.ale pri 60% to skončilo z tým že je to hotové. A nakoniec som resetol DPF. Prvá regeneracia prišla už po 30km,to som sa zľakol že čo sa deje, druhá po 170km,3 po 220km,4 po 260km a táto posledná začala okolo 290km. Dúfam že to tak ostane.be0ccafb5c6a19ce20d8b5aa3486ca23.jpg

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
Čaute, podarilo sa mi postupne predĺžiť regeneráciu DPF. Postupoval som takto: kúpil som forscan pre pc a použil som ten kabel z versa tune. Najskôr som resetol ten olej, spravil som korekciu vstrekov, potom som vyvolal staticku reg. dpf ukázalo to že 1hod.ale pri 60% to skončilo z tým že je to hotové. A nakoniec som resetol DPF. Prvá regeneracia prišla už po 30km,to som sa zľakol že čo sa deje, druhá po 170km,3 po 220km,4 po 260km a táto posledná začala okolo 290km. Dúfam že to tak ostane.be0ccafb5c6a19ce20d8b5aa3486ca23.jpg

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
Dělat reset DPF je nesmysl, pokud nebyl fyzicky mimo auto čištěn nebo vyměněn. Teď si ECU myslí,že je nový, ale není, protože nějaký zbytkový popel tam samozřejmě je.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
To nevadí hlavne že počet kilometrov od poslednej regenerácie sa predlžuje.

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
Hezky, ale kdyby to regenerovalo co cca 500km, tak to bych byl spokojený, vlastně bych byl spokojený kdyby to bylo po 1000km ! Jaké máš auto, nemáš to v podpisu ? Jinak i těch 290 je celkem dost, myslím že mi to dělá teď po cca 270, ale už to nesleduji.
 
Mám 3bm 2014 ,ale keď bolo nové tak to regenerovalo okolo 290 až 315. Lenže asi 1.5 roka dozadu to začalo regenerovať okolo 100 až 120 tak zatiaľ som rád.

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
Takže to vypadá že to máš jak od novoti ! Čím myslíš že jsi to opravil, vším nebo jen nějakým úkonem ?
 
Vieš pred 1,5roka v lete som išiel cez nemecko a bolo strašne teplo. Ponáhľal som sa na eurotunel tak som išiel čo to dalo 200 až 240 . A motor spálil asi 0.4 deci oleja. A od vtedy tie časté regenerácie. Toto leto auto kompletne dekarbonizovali a nepomohlo až teraz z tou nútenou regeneráciou a resetom oleja, ale neviem čo z toho pomohlo.

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
Mazda CX-5, 2.2d, automat, tachometr 180tis km (80% dálnice). Při jízdě po dálnici (120km/h) mi po ujetí cca 80km vyskočí 8 oranžových kontrolek - převážně všechno elektronické systémy (nefunkční parkovací brzda, tempomat, tlak v pneu, hlídání mrtvého úhlu atd..) a autu se nechce jet, nejde do otáček, pomalé cukavé řazení. Po odstavení auta na parkovišti, vypnutí motoru a opětovném nastartování, kontrolky zhasnou. Po ujetí 1km se rozsvítí nápis DPF akumulace částic (PM) v DPF - viz fotografie. Po ujetí dalších 15km nápis DPF zhasne. Po ujetí dalších 700km s vozidlem na dálnici naprosto stejný scénář podruhé. Máte někdo s podobným chování zkušenost, či snad někdo tušíte kde by mohl být problém ? Taktéž ji nejsem jistý, co si představit pod informací na palubním displeji, že mám jet s dobře zahřátým motorem 10-15 min rychlostí do 15km/h. To snad ani přece není možné v běžném provozu dokázat tohle...
IMG_0854.jpeg
 
Určitě to možné je. Stačí ti na to nějakých do 3km mezi vesnicemi. Volil bych spíše mírné stoupání, kde se ta rychlost snáze udrží. A tady by se snad mohl využít konečně i tempomat, pokud funguje i v takto malých rychlostech.
 
Mazda CX-5, 2.2d, automat, tachometr 180tis km (80% dálnice). Při jízdě po dálnici (120km/h) mi po ujetí cca 80km vyskočí 8 oranžových kontrolek - převážně všechno elektronické systémy (nefunkční parkovací brzda, tempomat, tlak v pneu, hlídání mrtvého úhlu atd..) a autu se nechce jet, nejde do otáček, pomalé cukavé řazení. Po odstavení auta na parkovišti, vypnutí motoru a opětovném nastartování, kontrolky zhasnou. Po ujetí 1km se rozsvítí nápis DPF akumulace částic (PM) v DPF - viz fotografie. Po ujetí dalších 15km nápis DPF zhasne. Po ujetí dalších 700km s vozidlem na dálnici naprosto stejný scénář podruhé. Máte někdo s podobným chování zkušenost, či snad někdo tušíte kde by mohl být problém ? Taktéž ji nejsem jistý, co si představit pod informací na palubním displeji, že mám jet s dobře zahřátým motorem 10-15 min rychlostí do 15km/h. To snad ani přece není možné v běžném provozu dokázat tohle...
Zobrazit přílohu 25679
Spíš jestli nedošlo k špatnému překladu, logicky by mělo být NAD 15km/h, pod 15 km/h se filtr nevypaluje. Pokud mi filtr vypaluje řadím na automatu manuálně a držím otáčky kolem 3000 ot./min. při Vašem tempu 120 km/h je motor skoro na volnoběh a filtr se špatně vypaluje. Doporučuji nalít do nádrže aditivum pomáhající vypalování filtru a držet zvýšené otáčky. Pokud to nepomůže tak zajet do servisu kde udělají servisní regenaraci na místě.
 
Back
Top