• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel DPF filtr, problém, regenerace

prosim ta nevies cislo chyby? mne raz cas hodi P0299(00). v servise mi vycistili saci trak ale aj tak pri nizkych otackach sa mi to auto zda priduesene. a tiez mam regeneraciu okolo 150KM
P0299 je underboost na malém turbu. Není tam upadlé táhlo obtokového ventilu? Je na to 100% servisní informace. Ten ventil je pak trvale otevřený, takže jakoby malé turbo vůbec nebylo (auto prostě pod 2000 otáček nejede). Takhle to pak vypadá:
Image_002.png
Ten nýt je pak někde v potrubí, většinou v trubce před intercoolerem, nebo v něm.
 
Nějaký progres @ixo252 ?
ahoj, ziadny, zajtra idem znovu do servisu, na diagnostiku. od vycistenia nasavacieho traktu mi to uz znova spadlo do nudzoveho rezimu s tou istou chybou. auto sa sprava stale rovnako. este som vypozproval taku zaujimavu vec, ze pri urcitych otackach sa motor dostane do takych neprijemnych rezonancii a dokazem ho s jemnym plynom v tom mode udrzat. nevies co to moze byt? inak dik za info zajtra im to poviem nech to skontroluju. este pls co si tym myslel ze je na to 100% servisna info? vdaka
 
dik uz som pochopil. a ta rezonancia - trhanie motora? nenapada ta nieco? nech som na nich pripraveny :)
 
Tak vratil som sa zo servisu. Diagnostika ukazala ze vsetko je OK a dnes mi to znovu spadlo do nudzoveho reazimu. Toto mi kontrolovali, mam dat skontrolovat este nieco ine, alebo vymenit servis? Ak diagnostika ukazuje ze je vsetko OK, da sa vobec zistit kde je problem?
IMG_20190624_120327315_HDR.jpg
 
Drsný, ale asi servis hned neměnit, reklamoval bych práci.
 
To uz som reklamoval, to bolo to cistenie egr + sanie. Ale teraz mi nic nerobili len diagnostiku. Uz nie je ani co reklamovat :). Da sa nejako skontrolovat ci je vadna vaha vzduchu? Viem to aj cez forscan nejako zistit?
 
Zdravím,

poradí někdo? Rozblikala se mi kontrolka DPF a na diag. hlásí chybu P2459 - Regenerační frekvence čističe částic - přerušovaný
 
Ahoj, pořád mám regeneraci kolem 120km, paradoxně, když dám třeba cca 300km na jeden zátah, tak mi regeneruje i po 90km. Byl jsem na další výměně oleje a opět diagnostika hlásí všechno v pořádku, DPF filtr je zanesen ani ne z 50%. Nyní začínám motor chemií připravovat na dekarbonizaci pomocí přístrojů. Jen musím najet cca 5000km, abych nevyléval nově vyměněný olej. Zanesení motoru karbonem už může být jediný důvod častých regenerací.

Ahoj, už jsi prošel procesem dekarbonizace? Mám stejný problém s četnou regenerací DPF jako ty (cca po 120km), tak jsem zvědavý. :) Děkuji za info.
 
Ahoj, už jsi prošel procesem dekarbonizace? Mám stejný problém s četnou regenerací DPF jako ty (cca po 120km), tak jsem zvědavý. :) Děkuji za info.
Ahoj, zatím jsem neprošel, teď to zatím nestíhám. Akorát jsem nalil aditiva BG PN24532E a to se mi hodně vylepšilo startování, předtím motor po studeném startu nehezky vibroval. Na regenerace to ale vliv nemělo. Při každém tankování se snažím přidávat BG PN2256E ve správném poměru. Regenerace jsou stále po 125km, 130km, nebo po 90km a když tomu hodně nakládám tak klidně i po 65km. Byl jsem v servisu a probíhá svolávačka na váhu vzduchu. Nemá někdo informace? Měl jsem jí v pořádku (předchozí majitel jí měnil).
Nevím jestli jsem si toho všiml až teď nebo to tak bylo vždy, ale při regeneraci mi znatelně poklesne výkon.
Průměrná spotřeba stále kolem 7,5l - 8l.
 
Ahoj, zatím jsem neprošel, teď to zatím nestíhám. Akorát jsem nalil aditiva BG PN24532E a to se mi hodně vylepšilo startování, předtím motor po studeném startu nehezky vibroval. Na regenerace to ale vliv nemělo. Při každém tankování se snažím přidávat BG PN2256E ve správném poměru. Regenerace jsou stále po 125km, 130km, nebo po 90km a když tomu hodně nakládám tak klidně i po 65km. Byl jsem v servisu a probíhá svolávačka na váhu vzduchu. Nemá někdo informace? Měl jsem jí v pořádku (předchozí majitel jí měnil).
Nevím jestli jsem si toho všiml až teď nebo to tak bylo vždy, ale při regeneraci mi znatelně poklesne výkon.
Průměrná spotřeba stále kolem 7,5l - 8l.

Ahoj, ano, myslím že je to normální chování, že při regeneraci klesá výkon. Pocítil jsem to takřka vždy. Nejspíš to souvisí s teplotou výfukového systému při regeneraci DPF. Pokud teplota dosáhne nějaké hranice, začne se omezovat výkon, aby nedošlo k poškození systému. Myslím si, že ke stejnému omezení výkonu by mohlo dojít i v okamžiku, kdyby jsi autu šlapal pořádně za krk, případně kdyby došlo ke radikální změně palivových map za účelem zvýšení výkonu (viz "VERSATUNER" a jejich "tune 1.08"). Jinak já mám průměrnou spotřebu cca 6,5l/100km.
motorizace: M6 Vagon, AT, 2.2D 110kW, + SW upravená palivová mapa přes VERSATUNER na tovární mapu: 129kW
kola: R17
 
Už jsme se o tom bavili v jiném tématu. Taky jsem si všiml omezení výkonu, ale asi ne tak rapidního, jako při nedostatku paliva. Nicméně ty časté regenerace jsou divné...
@romanst77 Taky chci koupit Versatuner a upravit mapu, buď na těch 129 kW, nebo i výš. Uvidíme, jak to pošlape. Co se týče té tvé spotřeby, to máš podle palubního počítače, nebo spočítáno?
 
Už jsme se o tom bavili v jiném tématu. Taky jsem si všiml omezení výkonu, ale asi ne tak rapidního, jako při nedostatku paliva. Nicméně ty časté regenerace jsou divné...
@romanst77 Taky chci koupit Versatuner a upravit mapu, buď na těch 129 kW, nebo i výš. Uvidíme, jak to pošlape. Co se týče té tvé spotřeby, to máš podle palubního počítače, nebo spočítáno?

Spotřeba je spočtená a sedí mi to i s palubním počítačem (jezdím svižně). Co se týče Versatuneru, zkoušel jsem i SW o výkonu > 129kW a jelo to nádherně i spotřeba byla OK. Vadilo mi ale to, že při svižné jízdě se rychleji ohřál výfukový systém a pak nastal opět zmíněný pokles výkonu. :-( Doporučuji před koupí pročíst fórum přímo na Versatuneru, ať nejsi zklamaný.
 
mám dotaz asi na @shr3k , francouzské značky a např. i Mondeo při regeneraci zapínají vyhřívání zadního okna a zrcátek, potom je jednoduché signalizovat probíhající regeneraci DPF, je to stejné i u Mazdy?
 
děkuji, až budu mít volno, napojím Forscan a spustím statickou regeneraci, mělo by to jít změřit i IR teploměrem bez demontáže plastů
 
Back
Top