• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel DPF filtr, problém, regenerace

Spíš jestli nedošlo k špatnému překladu, logicky by mělo být NAD 15km/h, pod 15 km/h se filtr nevypaluje. Pokud mi filtr vypaluje řadím na automatu manuálně a držím otáčky kolem 3000 ot./min. při Vašem tempu 120 km/h je motor skoro na volnoběh a filtr se špatně vypaluje. Doporučuji nalít do nádrže aditivum pomáhající vypalování filtru a držet zvýšené otáčky. Pokud to nepomůže tak zajet do servisu kde udělají servisní regenaraci na místě.

... nevíte jak s tímto souvisí ty hlášky o nefunkčních elektronických systémech, které auto předtím rozsvítí a pak zase zhasne?
 
V manuálu je přesně napsáno jak se má postupovat. 3000rpm jsou zbytečně vysoké otáčky, stačí je držet nad 2000rpm, ale jenom při této hlášce. Pokud je normální regenerace, tak pomáhat tomu vyššími otáčky je úplně zbytečné, ECU si to stejně řeší podle sebe a dle zkušeností je na regeneraci nejlepší ustálená a plynulá jízda.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Regeneraci DPF většinou ani nezaregistruji, nepoznám jestli probíhá pokud vyloženě nesleduji ikonu motoru v aplikaci spotřeba na palubním systému. Ale tyhle pády motoru do jakéhosi nouzového režimu při plynulé jízdě po dálnici s následnou hláškou o nutnosti regenerace DPF mě dělají vrásky. Asi tomu dám ještě šanci dalších 1 tis km a pokud to vyplivne po třetí stejný chyby, tak asi zajedu do servisu nechat vyvolat statickou regeneraci DPF. Mě prostě pak uchlácholí to, že všechno pozhasíná a auto se chová nějakou dobu normálně... nerad bych něco zanedbal a poškodil filtr.
 
Problém s regenerací DPF vyřešen návštevou Autoefekt Zlín servisu. Problém byl v zakarbonovaném sání a škrticí klapky. Vyčištěno dutými očechy. Mazdička zase lítá jako zamlada. Tento servis doporučuji.
 
@g3nino Máš nějaké bližší info, jak se to těmi dutými ořechy přesně čistí? Docela by mě to zajímalo. I cena za to.
 
Poslední úprava moderátorem:
Ještě pro info, kolik auto mělo najeto? R.v.? Je to manuál nebo automat? Je po opravě vaček? Jak často měníte olej? Tankujete klasickou naftu nebo aditivovanou?
Jinak se teď bojím, že mi to taky začne zlobit. Jak se nikam nemůže, tak se motor pořádně neprotáhne :(
 
Ještě pro info, kolik auto mělo najeto? R.v.? Je to manuál nebo automat? Je po opravě vaček? Jak často měníte olej? Tankujete klasickou naftu nebo aditivovanou?
Jinak se teď bojím, že mi to taky začne zlobit. Jak se nikam nemůže, tak se motor pořádně neprotáhne :(

Mazda cx5, 4/2015 Facelift, 189tis km (80% dálniční km), ATM, žádná oprava vaček, olej měním po 10tis km, nafta Verva + VIF.
 
@Pegas M6 GL, 2016, manuál, v motoru vše původní
Tankuju prémiovou naftu Globus, Tesco + VIF, případně Verva, Effecta + VIF

Jinak mi auto opět spadlo do nouzáku. Ještě musím udělat tu svolávačku na klapku a jinak už nevím co s tím :-(
 
Mazda cx5, 4/2015 Facelift, 189tis km (80% dálniční km), ATM, žádná oprava vaček, olej měním po 10tis km, nafta Verva + VIF.
Diky za info, no na ten ideální provoz to je teda hodně zasrané :( Otázka k zamyšlení: mám služební VW 2.0 TDI, musím říct, že za 200.000 km mě problémy s karbonem nepotkaly, jenže... 2x se musela měnit vodní pumpa, musel jsem dělat rozvody, komplet spojku s dvojhmotou. Pokud to vezmu dohromady, tak jsem někde kolem 50.000 Kč.
U Mazdy stačí jednou za 100.000km nechat vyčistit motor od karbonu v ceně kolem 10.000 Kč, co je pak lepší??
 
Ahojte Mazdaci ...
Po vymene baterie a hlavne dekarbonizaci sani v AMH v Olomouci meho 2.2 D mi DPF nejak casto regenerovalo. (Nemelo by to byt obracene?) Vsiml jsem si vyssi spotreby a taky omezeni vykonu (do kopce auto nezrychlovalo, taktez na dalnici auto treba nekdy nejelo vic, nez 140 km/h). Vsimal jsem si take obcasneho lehkeho cukani a divneho chovani otackomeru ...
Par dnu zpatky me auto nechalo na dalnici ... i s celou rodinou :/ ... nejdriv kontrolka dpf, pote i motor s olejem ... pak uz jen plachteni k nejblizsimu bezpecnemu mistu na zastaveni.
Nechci byt strycek sycek ale proc mam pocit (a to nejsem podeziravy clovek), ze neco po*rali v tom AMH?! Co si o tom myslite?
Tresnicka ... bohuzel se mi to stalo u Olomouce a odtahovka (v ramci Mazda pojisteni) mi to odvezla do nejblizsiho autorizovaneho ... kam asi ...
 
Jedno je jasné .... při REGENERACI DPF není žádné snížení výkonu motoru, auto jede pořád stejně, jen více žere. takže nějaký ERROR ....
 
Jedno je jasné .... při REGENERACI DPF není žádné snížení výkonu motoru, auto jede pořád stejně, jen více žere. takže nějaký ERROR ....
Čau Kozlik mne sa zdá, že keď mám regeneráciu tak to auto neťahá tak dobre.

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
@FERO77 To se ti nezdá, to tak je. Pokud to teda není ta nová verze s močovinou. Tam to bude těžko postřehnutelné.
 
Moje doporučení, držet rychlost pod 130Km/h a co nejméně zrychlovat :)
 
Dnes jsem si to pohlídal. Nic, kromě chvilkové zvýšené spotřeby. Interval spouštění od 230 po 250 ujetých km. Dnes to bylo za 250 :cool:

Screenshot_20200414-122304.jpg
 
No nevím, na mojí GL žádný výkon rapidně neklesá, neklesá ani nijak a nevím proč by klesal, jediné co pozoruji je to, že stoupne spotřeba (logicky), v okamžité je to cca o 4 litry a 100Km.
 
Back
Top