• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel DPF filtr, problém, regenerace

V servise mi řekli, že DPF vydrží docela dost, ale důležité je, aby motor by v kondici. Tedy není problém proběh 400000km. Je fakt, že u VW umí DPF vydržet 500000km, podmíkou je commonrailový motor :D

PS: jenom dodám, že moje auto jezdí vlastně každý den a jsou to ustálené trasy, takže i regenerace probíhá OK. Včera mi trvala docela dlouho - 2 zastavky, tak cca 40 km.
 
Ano, bavíme se tu stále o nových vozidlech osazených filtrem, a k čemu to pomůže, ale kolik procent těchto vozidel je o proti vozidel na silnicích vyrobených do roku 2005, který filtr nemají a jezdí tu a dlouho ještě jezdit budou, s tím se nic nedělá. Stále si bereme vzor někde, tak proč se nafty nezruší když je diesel tak škodlivý a zavede se tu, že disel mohou mít jen živnostníci pro práci jak je to v Řecku, ostatní si mohou koupit jen benzin. :confused::confused::po_O
 
29775723716_df831485b6_o.png

29518816960_ac0d3598eb_o.png
Zdravím,

tak ještě toto společné téma tady není. Jakákoli zkušenost a rada pro ostatní se může hodit. Různé prográmky na sledování DPF jsou k dispozici. Tak dám sem pár foteček, jak FORScan zaznamenává mé auto a jak probíhá rege. Na prvním obrázku je počátek rege a druhý je konec. Nejlíp rege probíhá, když je CATEMP21 vyšší jak 600°C.

edit Vitus: téma o DPF tady samozřejmě dávno je :)
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj, mám motor 2,2 Skyactiv-D (SH) 129 kW a řešíme se servisem problém, kdy mi auto regeneruje každých 125 km po dobu 20km. Auto je M6 po faceliftu (2015). Má najeto 175000km, je po výměně vaček, turb a řetízku od čerpadla (to mi říkali v servisu při koupi ojetého auta). V servisu proběhlo manuální vypalování na místě a po jízdě 125km v kuse se sepla regenrace znovu. Pak se jezdili krátké trasy a přesně po 125km se reneroval znovu. Spíš mě zajímá, jestli s tím někdo nemá zkušenosti. Diagnostika nehlásí nic špatně.
 
Je potřeba si říct proč regeneruje? Na základě čeho se regenerace spouští. Takže regenerace se spouští, protože je DPF zanesen na určitou miru. Jelikož se spustí relativně brzo, tak to znamená, že motor produkuje velké množství sazí, tedy je potřeba se zaměřit, proč tak kouří. Zkušenost je taková, ze EGR špatně otvírá, čidlo diferenčního tlaku má špatné hodnoty.
 
Ahoj, mám motor 2,2 Skyactiv-D (SH) 129 kW a řešíme se servisem problém, kdy mi auto regeneruje každých 125 km po dobu 20km. Auto je M6 po faceliftu (2015). Má najeto 175000km, je po výměně vaček, turb a řetízku od čerpadla (to mi říkali v servisu při koupi ojetého auta). V servisu proběhlo manuální vypalování na místě a po jízdě 125km v kuse se sepla regenrace znovu. Pak se jezdili krátké trasy a přesně po 125km se reneroval znovu. Spíš mě zajímá, jestli s tím někdo nemá zkušenosti. Diagnostika nehlásí nic špatně.
Přehrát soft?
Klasicky to regenruje co 250km a to 15 km. Dříve 20 km než mi přehráli soft při svolávačce.
 
Právě měli soft přehrávat, navíc kalibrovali vstřiky. Teď jsem tankoval 3x pouze Vervu. Taky bych řekl, že to moc kouří. Čidlo prý měnili a váhu vzduchu už taky, ikdyž to bylo dříve. Už zbývá jen ten EGR, nebo to někde přisává vzduch, který ŘJ nezaznamená. Do servisu pojedu někdy znova, aby to ještě přešli. Chtěl jsem se zeptat protože jsem nikde nečetl, že by měl někdo u těchto motorů s EGR ventilem problém. Pak už zbývá vyzkoušet kompletní dekarbonizaci.
 
Tak je možné, že to může v sání vypadat takto... :)
20180313_120709.jpg 20180313_120747.jpg
 
Jo, to je pěknej hnus :( asi na tom budu stejně. Dekarbonizace by se prý měla dělat každých 60.000 km.
 
Najeto dalších cca 1500km a posun zatím bohužel nenastal. Stále regeneruji každých cca 125km po dobu 20km a to ať jedu dálku nebo couračky. Sám jsem sundal trubku od EGR ventilu v předu na motoru. Sazí tam bylo tak normálně, asi tak jak bych si představoval u správně fungujícího motoru. Stejně jsem trubku vyčistil a zahýbal manuálně s ventilem. Pak jsem navštívil servis, znovu mi manuálně regenerovali a navíc dali nový vzduchový filtr, opět žádná chyba a ani poté žádná změna. Zajímavé je, že pokud neregenuji, dokážu jet klidně se spotřebou 6,1 nebo i 5,8 a to svižným tempem. Výslednou spotřebu mám cca 8l/100km hlavně diky regeneracim. Ale to přitom u M6 AWD není nic neobvyklého. Pomalu si říkám jestli to resit, když vse funguje. Mate nějaké tipy? Má cenu platit za profesionální Dekarbonizaci?
 
Turbo a přepouštěcí klapka. U CX5 jsme to řešili. Časté regenerace, velké turbo spínalo o něco později a problém byl u malého turba a přepouštění. Diagnostika nic nepsala. Jenom jednou za čas vyskočila hláška o tlaku turba A.
 
Děkuji za tip! Ale doufám že to nebude, jelikož turba jsou nedávno vyměněna za nové už s modifikací té klapky. Chybová hláška mi zatím nikdy nevyskočila. Jízda si myslím, že je plynulá, ale nemam srovnání s jiným autem, pokud by to tedy bylo poznat.
 
Tak potom EGR moc EGRuje nebo spíš přepouští víc než má a motor moc kouří. Je potřeba se pídit, proč kouří a tedy turba jsou nová, vstřiky mají dobré hodnoty, tak pak už je to jenom na straně sání.
 
Hm, tak to je fakt blbě, když máš tu spotřebu cca 8, to by mě tedy fakt asi vytočilo. Jinak přece MAZDA si může nechat zaslat informace, dle čeho se počítá vzdálenost pro aktivaci regenerace a pak to vylučovací metodou budeš zkoumat. Něco budeš mít vadné respektive spíš ujeté (nějaký snímač) a ten bude mít za následek že chce často regenerovat. vadný snímač nebude, protože nesignalizuje elektronika, ale může být poškozený. Přece nebudeš s naftou jezdit jako s benzínem spotřebově :-(
 
Back
Top