• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Dvojka jde někdy přes zuby a cukání

1marius1

nový člen
6
Ahoj, zdravím. Mám asi dva měsíce Mazdu 6 GH 2.0 DISI benzín. Ted se mi asi dvakrát nebo 3x stalo při řazení z jedničky na dvojku, že to šlo přes zuby, neřešil jste to již někdo? jestli synchrony to můžou být? Oprava by asi stála dost hádám. Najeto mám 82000. A další věc je, že v nízkých otáčkách , tak do 1500 ot se mi zdá, že to někdy trochu cuká,když jedu plynule bez zrychlování. Svíčky jsou nové, dělalo to i s těmi starými. Případně díky za odp. Mára
 
Vyměn olej v převodovce,má na to velký vliv,s tím škubáním vyčisti škrtící klapku a nechej zkontrolovat přední lambda sondu,případně váhu vzduchu.Pokud tohle nepomůže,pak udělat dekarbonizaci,máš přímý vstřik.
 
Ahoj, mám problém s přeřazením z jedničky na dvojku, když je chladno a nebo není převodovka zahřátá jde to často přes zuby. Vyměnil jsem olej za doporučovaný castrol 75w90 a chci se zeptat zda by nepomohlo přejít třeba na miller oils 75w80 měl by být asi lepší v nižších teplotách ne?
 
Mám to úplne rovnako. Kým sa to nezahreje, na dvojku ide tažšie preradiť. Keď je to zahriate, tak všetko OK. Menil som za posledné 4 roky olej v prevodovke dva krát (castrol transaxle 75W90) a nemám pocit, že by to malo na to nejaký vplyv. Celkom by ma zaujímalo, čím to je spôsobené o_O
 
Uprimne Castrol Prevodove oleje nejsou co drive. Dokud byl TAF/X tak vse slapalo jak ma. Ale ty brecky poslednich tri let se tomu ani nepriblizuji. Pokud chces vymenit olej tak se zeptej co ti do tho daji primo v Mazda servisu. Ja pokud bych ted volil olej do prevodovky tak as by jsem sel do Ravenol.
 
v poslední době jsem se tématikou převodových olejů zabýval docela podrobně a vcelku pochopil jak je s viskozitou a podobnými věcmi a zjistil jsem mimo jiné i toto, že rozdíly ve viskozitě u různých olejů specifikace 75w90 jsou někdy docela velké. Castrol transaxle 75w90 má viskozitu při -40*C 50 000, kdežto Castrol multivehicle 75w90 při -40*C 20 000. To znamená, že jsem pro svůj problém zvolil špatný olej a ten multivehicle by mi měl pomoct. Ještě jsem objevil, že jeden Slovenský mazdař to prozkoumal do podrobna a jako nejlepší volba pro problém s problematickým řazením 1,2 stupně zvolil Shell spirax s4 g, který je při 40*C řidší než oba Castroly. Možnou volbou pro mě byla i změna a přechod na olej 75w80, kde už by ale bylo riziko opačného problému a to příliš řídkého oleje a poté by převodovka po zahřátí špatně řadila. Je to dost alchymie pokud již má člověk převodovku dosti opotřebovanou. Osobně přemýšlím nad Multivehicle, který by měl být top pro velmi nízké teploty až mrazy...což není úplně můj problém a nebo tím Shellem, který je vhodný pro špatné řazení za studena myšleno za studeného motoru. Je důležité aby člověk vysledoval jaký problém a v jakém teplotním pásmu s řazením má a potom zvolil adekvátní olej...protože třeba Miller Oils, který je považován za velmi dobrý, by v mé převodovce, která vlivem opotřebení synchronů vyžaduje olej s nízkou viskozitou byl katastrofa.
initium: s castrolem je to pravda, že TAF/X a transaxle jsou úplně rozdílné oleje, jen jsou mylně považovány za totožné. Ravenol je také často doporučovaný při problémech s převodovkama, stejně tak jako TUTELA a FUCHS. Otázkou je jaký problém dotačná převodovka má, jestli špatné řazení za tepla, studena a nebo v mrazech ;) podle toho zvolit.
 
Slušná analýza, wow :eek:
Takže, vieš poradiť mne? Pri radení za 1 na 2 ude ťažšie v zime, resp. za studena. Keď je to zahriatie, tak už ok. Ktorý olej zvoliť?
 
Slušná analýza, wow :eek:
Takže, vieš poradiť mne? Pri radení za 1 na 2 ude ťažšie v zime, resp. za studena. Keď je to zahriatie, tak už ok. Ktorý olej zvoliť?
No je to jednoduché. Vypadá to, že máš stejný problém jako já. Já si říkám mám tam cpát znova Castrol, když už mi jeden nepomohl, nebo se přiklonit k Shellu, který je parametrově řidší (pro mě lepší) snad ve všech teplotách, kromě extrémního mrazu, kde nespatřuju, že by mi šlo řadit o moc hůř, nebo že bych snad nezařadil vůbec. Mě jde o to přijít zítra ráno do auta nastartovat a první zařazení z jedničky na dvojku prožít v klidu :) bez strachu, že to půjde přes zuby. Takže já rozhodně doporučím Shell spirax S4 G...sám ho chci vyzkoušet, při ceně 150kč/l mi to za to stojí.
 
Tak nam Dej vedet jak jsi na tom s Tim Shelem. Jedine co me stve ze treba Mazda uda normu oleje ale neda jei specifikaci.j
 
No je to jednoduché. Vypadá to, že máš stejný problém jako já. Já si říkám mám tam cpát znova Castrol, když už mi jeden nepomohl, nebo se přiklonit k Shellu, který je parametrově řidší (pro mě lepší) snad ve všech teplotách, kromě extrémního mrazu, kde nespatřuju, že by mi šlo řadit o moc hůř, nebo že bych snad nezařadil vůbec. Mě jde o to přijít zítra ráno do auta nastartovat a první zařazení z jedničky na dvojku prožít v klidu :) bez strachu, že to půjde přes zuby. Takže já rozhodně doporučím Shell spirax S4 G...sám ho chci vyzkoušet, při ceně 150kč/l mi to za to stojí.
Ahoj, mne robí prevodovka presne to isté, za studena ide z 1 na 2 cez zuby. Pomohla ti tá výmena prevodového oleja za redší Shell? Nemôže to msť súvis so spojkou? Ináč mi funguje dosť ztuha, musím viac zatlačiť na pedál, ako na iných autách...
 
Ahoj, mne robí prevodovka presne to isté, za studena ide z 1 na 2 cez zuby. Pomohla ti tá výmena prevodového oleja za redší Shell? Nemôže to msť súvis so spojkou? Ináč mi funguje dosť ztuha, musím viac zatlačiť na pedál, ako na iných autách...

Ahoj,
Pokud ti jde pedál ztuha, tak máš před sebou výměnu spojkové sady. Měl jsem stejný problém a po výměně je to naprostá paráda.
Jinak s tím olejem, příští týden budu měnit olej v převodovce z Castrolu 75-90 na 75-80 ravenol.
Ve vedlejším vláknu se řeší podobný problém a někdo tam dával aktualizovaný servisní manuál, kde sama mazda doporučuje olej 75-80.
Až budu mít po výměně pár km najeto, tak se ozvu
 
na to řazení přes zuby na dvojku bohužel výměna nepomohla, ptal jsem se odborníka na Mazdy a říkal, že to bude něco se synchrony,olejže nepomůže. viz jeho email: převodové skříně na tyto Mazdy 6 bězně opravujeme. Jedná se o 6-stupnovou převodovou skřín. Ve Vašem problému je zbytečné olej měnit, v převodové skříni je špatná brzdička a synchron převodového stupně 1 a 2. Může být narušené i kolo, které se dá opravit. ,převodová skřín se musí demontovat a vidět rozsah poškození od toho se odvijí cena,když plácnu 15 až 20 tisíc ale to opravdu nemohu s určitostí vědět,přeju hezký den.
 
Tos tam dával Ravenol nebo Castrol ?

Ad ostatní: lijete tam špatnou viskozitu, patří tam 75W80 ! ! !
Dejte tam Ravenol MTF-2 75W-80 a máte za pár km po problému viz odkaz co dával @Janek ;)
 
Poslední úprava:
Taky hodně lidem nefunguje, upřimně netuším proč se tolik na japonských forech doporučuje ten Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 plošně, když má nevhodnou viskozní třídu pro konkrétní vozidlo :D (vozidla se Skyactive motorama už mají tuším převodovky vyžadující SAE 75W-90). Dej Ravenol MTF-2 75W-80 a uvidíš, vyjde to na cca 1000kč (3 x 1L)... což je 16x levnější jak ta převodovka.
Musíš pak auto pořádně protáhnout aby se to prohřálo a obměnila se vrstva na převodech, pak prostřídat kvalty a uvidíš. Mě se to při městským poskakování začalo projevovat až po 50km na 2.a 3. kvaltu , až jsem auto protáhl po dálnici a pak na okresce střídal všechny kvalty, to začalo plně fungovat. Nejdýl to trvalo polchopitelně u zpátečky ;) Teď po 1500km je to 100 a 1 včetně studených startů pod 0°C ;)
Má to vlastní brčko takže to tam jde natlačit i ze spodu bez dalších nástrojů a přípravků pokud dáš pixlu vodorovně do nárazníku. ;)
Samozřejmě pokud budeš takhle měnit viskozitu oleje, musíš počítat že novej olej zbytky starýho trochu degradují, takže bude trochu kratší životnost toho oleje, tj nebudeš další výměnu dělat po 60tkm ale pro jistotu třeba po 40-50tkm, když pak použiješ zase ten stejnej tak klidně těch 60
 
Poslední úprava:
Ahoj,
Pokud ti jde pedál ztuha, tak máš před sebou výměnu spojkové sady. Měl jsem stejný problém a po výměně je to naprostá paráda.
Jinak s tím olejem, příští týden budu měnit olej v převodovce z Castrolu 75-90 na 75-80 ravenol.
Ve vedlejším vláknu se řeší podobný problém a někdo tam dával aktualizovaný servisní manuál, kde sama mazda doporučuje olej 75-80.
Až budu mít po výměně pár km najeto, tak se ozvu
Ďakujem za radu. Akú spojkovú sadu si tam dával? Na koľko ťa vyšla? Dám to vymeniť určite naraz a uvidíme.
 
Dával jsem myslím SACHS 3000 950 731.
Ahoj, měnil si jen spojkovou sadu, nebo i dvojhmotu? Jde mi trojka přez zuby, mám to teď na výměně oleje a uvidím, jestli to pomůže. Mechanik mi říkal, že když jde trojka přez zuby, tak to často bývá problém se spojkou a že ta když se mění, tak by se měl vyměnit i setrvačník, že se často stává, že pokud se nevymění, tak na nové spojce za chvíli odejde. Případně, kolik máš už na nové spojce najeto?
 
Back
Top