• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Dvojka jde někdy přes zuby a cukání

Tak jsem včera nechal vyměnit olej v převodovce za Ravenol 75-80
A výsledek? Všichni, co máte problém se špatným řazením za studena valte na ty internety a objednávejte tři litry tohoto zázračného produktu!
Já poznal rozdíl okamžitě, mám ujeto teď nějakých 30km a pořád se to zlepšuje, až se mi tomu nechce věřit. Startoval jsem dneska ráno v 5, venkovní teplota 3 stupně a řadí to parádně i studené. Takže já to můžu všem jedině doporučit, není to zase tolik peněz, aby člověk vyhlásil osobní bankrot a vymění to prakticky každý.

Ahoj, tak jak to řadí s odstupem času?
 
Zdravím, mám 1.8, olej jsem měnil 2 roky zpět po koupi auta za 75-90 myslím že to byl Castrol, dával jsem to podle českýho manuálu co je v autě, ale jak se tu už psalo, tak možná šlo o chybu. V létě není problém, první zima se ještě dala, ale teď v zimě se to zhoršilo, při studeným motoru, je pravda že nevyjížním hned, ale raději si počkám až se trochu zahřeje, někdy je to v pohodě, někdy to jde dost blbě. Chci přejít na ten Ravenol 75-80, litr vyjde kolem čtyř stovek, to mě nezruinuje a ničit převodovku dal se mi nechce. Moje otázka je, zda se musí při změně viskozity převodovka vyplachovat, tak jak by se to mělo dělat u motorového oleje, nebo stačí klasiky auto projet, zahřát, vylít a nalít?
 
Na prevodovku si dávej bacha, je to podle roku a modelu. Do některých doopravdy patří 75-90 a do některých 75-80. Jako ja deal výměnu oleje třikrát než se tam dostal ten správný. Nakonec jsme skončil u Ravenolu MT2. Takže napis co vlastnís a určitě zodpovednejsi ti odpovi.
 
Je to konkrétně Mazda 6 GH 1.8 MZR 88kW před faceliftem, 5ti stupňový manuál, datum výroby 10/2009
 
A prosím ťa do M6 GH,2010, 2.0 benzín 114kw aký Ravenol a koľko? To je už tá poFL verzia. Z akého zdroja čerpáš prosím ťa?
 
ok, chystám se na výměnu motorového oleje, tak to sfouknu najednou, ještě dotaz, musí se převodovka nějak vaplachovat? nikdy jsem neměnil viskozitu v převodovce, tak nevím jak to chodí. Jak vyměním, dám hned vedět, zda pomohlo či ne.
 
Podle specifikace je tam stejna tak nevidím důvod pro vyplach. Jediné pokud by jsi ase na vypustíme šroubu nějaké drobné kovové casticky.

ok, chystám se na výměnu motorového oleje, tak to sfouknu najednou, ještě dotaz, musí se převodovka nějak vaplachovat? nikdy jsem neměnil viskozitu v převodovce, tak nevím jak to chodí. Jak vyměním, dám hned vedět, zda pomohlo či ne.
Pokud se nemýlím tak mas DISI motor s přímým vstřikováním . Takže stejna specifikace Ravenol mtf-2 75w-80 a objem je 2.88 litru.
 
Pokud se nemýlím tak mas DISI motor s přímým vstřikováním . Takže stejna specifikace Ravenol mtf-2 75w-80 a objem je 2.88 litru.
To bude nejspíš odověď pro "Mizu", ten má poFL DISI 2.0, každopádně díky za radu, jak vyměnim, tak se hned podělím o výsledek
 
Mohl bych se zeptat, jaký olej do převodovky mám dát a kolik?? Mám stejný problém, jako většina. Po ránu z jedničky na dvojku přes zuby. Mám Mazdu 6 r.v.2011 2,2diesel 132kw... Děkuji moc
 
Mohl bych se zeptat, jaký olej do převodovky mám dát a kolik?? Mám stejný problém, jako většina. Po ránu z jedničky na dvojku přes zuby. Mám Mazdu 6 r.v.2011 2,2diesel 132kw... Děkuji moc
Mě dost pomohl Ravenol MTF-2 75W80, jak je tady už několikrát zmíněný. Začalo mě to dělat taky v tuto dobu, jak začínají být chladná rána, zezačátku jsem z 1 na 2 řadil s dvojitým vyšlápnutím spojky, ale jak jsem to vyměnil, tak už je to o něčem jiném a přes zuby už jsem od té doby nešel. Co jsem se díval do manuálu, tak do 2.2 by mělo jít 2.5L, ale nechci kecat, jestli máš manuál k auto, tak do něj mrkni, mělo by to být úplně na konci.
 
na to řazení přes zuby na dvojku bohužel výměna nepomohla, ptal jsem se odborníka na Mazdy a říkal, že to bude něco se synchrony,olejže nepomůže. viz jeho email: převodové skříně na tyto Mazdy 6 bězně opravujeme. Jedná se o 6-stupnovou převodovou skřín. Ve Vašem problému je zbytečné olej měnit, v převodové skříni je špatná brzdička a synchron převodového stupně 1 a 2. Může být narušené i kolo, které se dá opravit. ,převodová skřín se musí demontovat a vidět rozsah poškození od toho se odvijí cena,když plácnu 15 až 20 tisíc ale to opravdu nemohu s určitostí vědět,přeju hezký den.
ještě doplnění po letech :) , za čas tam výměna pomohla, tak cca po 1000 km se to srovnalo a už prakticky neudělalo
 
Ahojte!
Precital som si cele vlakno ale aj tak sa chcem spytat Vas na radu.
Mam Mazda 6GH 2010 114kw/ 6manual / 220 000tkm.
Pred nedavnom som daval svoju prevodovku na repas koli “šuchotavemu zvuku” , ktory sa z nej zacal ozyvat pri jazde ( pri kazdom zaradenom stupni , vratane neutralu). Spolocnost, ktora robila repas mi dala info, ze boli opotrebovane loziska a 5.synchron.
Mechanik prevodovku nahodil + vymenil aj spojku ( lebo bola este povodna).
Problem:
1) za studena, mi ide zaradit vsetky rychlostne stupne jak smerom hore/ tak aj dole. Akonahle, prejdem cca 10km, mam problem zaradit z 1 na 2 alebo podradit z 3 na 2. Niekedy musim 2x zoslapnut spojku aby som zaradil. Zaujmavne je, ze niekedy to zaradi pekne a hladko. Ostatne stupne ide plynulo. Myslite, ze to bude olejom prevodovym?
2) po zmontovani prevodovky som si vsimol, ze riadacia paka sa po vyradeni z rychlosti 1 a 2 nevracia do stredu (neutralu) ale zostava nalavo. Z polohy rychlosti 5 a 6 sa vracia hladko do neutralu. Neviete co by to mohlo byt?
Dakujeme Vam za rady.
 
Kámo, nech je to čímkoľvek, ihneď by som to zaviezol naspäť a reklamoval tam, kde ti robili repas.
 
Back
Top