• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Dvojka jde někdy přes zuby a cukání

Ahojte!
Precital som si cele vlakno ale aj tak sa chcem spytat Vas na radu.
Mam Mazda 6GH 2010 114kw/ 6manual / 220 000tkm.
Pred nedavnom som daval svoju prevodovku na repas koli “šuchotavemu zvuku” , ktory sa z nej zacal ozyvat pri jazde ( pri kazdom zaradenom stupni , vratane neutralu). Spolocnost, ktora robila repas mi dala info, ze boli opotrebovane loziska a 5.synchron.
Mechanik prevodovku nahodil + vymenil aj spojku ( lebo bola este povodna).
Problem:
1) za studena, mi ide zaradit vsetky rychlostne stupne jak smerom hore/ tak aj dole. Akonahle, prejdem cca 10km, mam problem zaradit z 1 na 2 alebo podradit z 3 na 2. Niekedy musim 2x zoslapnut spojku aby som zaradil. Zaujmavne je, ze niekedy to zaradi pekne a hladko. Ostatne stupne ide plynulo. Myslite, ze to bude olejom prevodovym?
2) po zmontovani prevodovky som si vsimol, ze riadacia paka sa po vyradeni z rychlosti 1 a 2 nevracia do stredu (neutralu) ale zostava nalavo. Z polohy rychlosti 5 a 6 sa vracia hladko do neutralu. Neviete co by to mohlo byt?
Dakujeme Vam za rady.
Vzít jiného mechanika. Pokud je to po opravě převodovky tak by něměl být takový problém. Problém se synchrony na druhem převodu je hodně známý.
Zde jedině nový díl tj synchrony ( jsou dva) a ozubené kolečko 2 převodu. Jinak doporučuji vyměnit i ložiska (3 ks) jestli už to bude někdo opět rozdělávat.
 
Olej by se choval problémově za studena nebo při velké zátěži např při hodně naloženým vozíku. Toto vypadá že spíš je potřeba doladit táhla od řazení. Já v GH řadím prstem a padá to tam krásně samo a rychle i přesto že auto má skoro 300tkm s původní převodovkou
 
Olej by se choval problémově za studena nebo při velké zátěži např při hodně naloženým vozíku. Toto vypadá že spíš je potřeba doladit táhla od řazení. Já v GH řadím prstem a padá to tam krásně samo a rychle i přesto že auto má skoro 300tkm s původní převodovkou
S tíhle souhlasím, ale někdy to nepomuže protože jsou i po takové porci km dost vytahaná a chce to zkontrolovat. Stejně jsem i viděl problem v uložení (silenbloku) převodovky.
 
Zdravim, vyměnil jsem olej za Ravenol 75w90, zatím se to chová stejně jako s předešlou náplní Tutela 75W85. Za studena pri vysšších otáčkách to z jedničky na dvojku trošku chytá-chce to moc nedivočit:) , někdy i jemně chytne ze dvojky na trojku. Ale najeto 250tkm a když přesednu hlavně z pracovních francouzů zpět do Mazdy, tak si říkám, že to chodí krásně:) Mám šestku předface 2,0 benzín
 
Ale počítej že ti to problém nevyleci. Je chyba v synchronu a dře maso o maso.
Nicméně lepšímu řazení to trochu pomůže.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Nechávám to koňovi, ten má větší hlavu😅 Mazací plán Ravenol říká 75w90, manuál k autu říká 75w90. Dal jsem 75w90. Důvodem výměny byl spíše kilometrový probeh.
 
Manuál k auto má špatně uvedenou specifikaci oleje pro Evropu. Patří tam ten co je uveden výše... Neboj se toho. Já s tím jezdím už 3 roky. Řazení se při nejmenším zlepší chod..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Manuál pro EU ma chybu a tu pak zkopírovaly ostatní katalogy, v originálním servisním manuálu je toto

převodovka vyměna olej 2.0_2.5.png
 
Všechna čest,pánové no_hits a Polsonside. Minulý týden vyměněno za Ravenol 75w80 a nic jiného než sametový chod převodovky, se nekoná. Už při nalévání oleje z bandasky do převodovky šlo cítit, že olej je méně viskozní než ta 75w90. Na tu jsem musel více tlačit. Díky 👍
2ks Podložka: Febi 22149, původní jsou byly deformované a s otřepama
Stříkačka 500ml s hadičkou nevyužita, Ravenol má v bandasce nalévací trubičku pro vsunutí do plnícího otvoru
 
Poslední úprava:
Back
Top