• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Hmotnost kol

shr3k

správce
Člen týmu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
6 526
Pokud by vás to zajímalo, hmotnost originálních 19" kompletně chemicky odlakovaných a práškovou barvou nalakovaných kol 9965-09-7590 v rozměru 7,5J19 ET 45 je 13,8 kg.
DSC_1028.JPG
 
No tak OZ Ultraleggera to zrovna nejsou :angelic:
 
Tak to jsou docela slušný kovadliny :eek:

Třeba takový RX-8čkový 8Jx18 ET50 maj cca 10kg
 
Mozna zase hloupa otazka, ale k cemu se hodi vaha disku?
Běžnýmu uživateli to může bejt celkem jedno, ale pokud někdo jezdí trochu sportovnějš, tak čim lehčí kola tim líp pro performance (nižší neodpružená hmota, menší gyroskopický síly atd)
Tam na sebe naráží na 2 protichůdný věci a to že čim větší ráfek a nižší guma tim líp to sedí, ale naproti tomu jde to že čim větší ráfek tim logicky větší hmotnost a to potom přichází na řadu ráfky z lehčích slitin, kované atd, které jsou ale "trochu" dražší.
 
V mem pripade to znamena, ze se vic nadru pri prezouvani a uklidu do stojanu :)
 
Tam na sebe naráží na 2 protichůdný věci a to že čim větší ráfek a nižší guma tim líp to sedí, ale naproti tomu jde to že čim větší ráfek tim logicky větší hmotnost.

Ale ta guma taky něco váží, musíš brát hmotnost celýho kola. Měl jsem kdysi dávno v ruce alu kola z favorita, myslím 15" a obutý kolo mi přišlo o dost těžší než holej ráfek. Alu kola se IMHO používaj hlavně kvůli vzhledu. Plechovej ráfek 19" by nebyl o tolik horší než z hliníkový slitiny (možná by byl i lehčí), ale kdo by chtěl mít plechový devatenáctky? Takže se v plechu dělá základní rozměr a cokoliv většího už jen v hliníku, aby to hezky vypadalo. A hit poslední doby jsou plechový ráfky se vzhledem hliníkových.

Jinak tady je taková hezká závodní momentka, jak to ten sportovní hliníkovej odlehčenej ráfek nedal.
 
Poslední úprava moderátorem:
Jo Pneumatiky taky něco vážej v průměru kolem 11-14 kilo v rozměrech kolem 17"- 19", ale plecháče takle vejkejch rozměrů fakt lehčí nejsou.
Kdyby se to vzalo do důsledku, tak některý performance disky těchto rozměrů můžou mít třeba klidně i kolem 7 - 8kg což je pak značná úspora ;) (naopak cenově je to pak třeba 15-30tisíc za disk) :D
K tý fotce, ono v rallye když se sem tam veme nějaká lochna nebo obrubník, tak by měl problém to dát v těch rychlostech asi každej disk :D
 
Plechy 19" nejen že nejsou lehčí, nejsou vůbec ;) Na mazdu mám 15" plechy (zimní), 16" alu (letní). Nevím, jestli 16", ale od 17" nahoru prostě plechový ráfky na M6 neexistujou (možná by tam šlo obout něco z úplně jinýho auta). Na focuse jsem měl 14" plechy a existujou ještě i 15", ale ty byly asi původně z mondea. Každopádně cokoliv většího už bylo zase jen v hliníku.

Kdybysme porovnali rozměrově stejný ráfky (tj. asi 15") v hliníku a v oceli, nebyl by tam IMHO velkej rozdíl váhy, navíc to nemá takovej vliv, jako váha pneumatiky, která je na okraji kola.

Jinak plechovej disk se nerozsype na kusy jako ten hliník na fotce, v nejhorším se někde ohne, ale to už to bude mít za sebou pneumatika.
 
Včera při výměně kol na zimní jsem orientačně zvážil kola. U zimních mám originál Mazda 16" lité disky a pneu Dunlop Winter Sport 5 205/60/R16 a hmotnost celého kola (disk s pneu) cca 18.5kg. Letní - disk Borbet "V" 18" - pneu GY Eagle F1 215/45/R18 - hmotnost celého kole cca 19kg. Váženo bylo na poměrně nepřesné váze na zavazadla, ale šlo mě spíš o porovnání těchto dvou kol. Za mě teda rozdíl neodpružené hmotnosti zanedbatelný - alespoň na můj způsob jízdy.
 
To se mi nějak nezdá. Že by rozdíl jen půl kg na kole? Shodou okolností mám též borbet V 18" a rozhodně mi připadají daleko těžší než origo 16". Ale je možné,že dost záleží i na pneu.
Zkusim zvážit též.
 
Nic těžšího než "originální" mazda disky snad už nemůže ani existovat. Dneska ráno jsem schazoval origo letní 19" z tátovi KF a záda mě opět zabolely ještě o trochu víc než když jsem mu přehazoval origo 19" na GJ
 
Origo 16'' disky jsem vážil a měli 9 kg + 9 kg měla pneu letní i zimní. To není zas tak špatný, protože 9 kg maj i nový 16'' disky Dezent. Ty 18'' budou mít tak o 2 kg víc.
 
Letní origo 19” i s pneu

Zobrazit přílohu 31501
nooo, tak to tahám přes léto metrák jen v kolech :joy:. To chápu, že se mi po přezutí na zimní 17" zdá jízda příjemnější a spotřeba na stejných úsecích je nižší. Jak už jsem psal při koupi M6, tak po sjetí letních 19" jdu na 100% do letních 17", zatím to vypadá na tyto https://www.extrapneu.cz/borbet-vt-7-5x17-5x114-3-et50-mb67-1-68994.html k snowflake white pearl by mohly pasovat ;)
 
Jsou pěkný, ale není nad pohled na šestku s 19", byť to nemusí být origo kovadliny. O ten bych nechtěl přijít.
 
Back
Top