Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Psals, že po vypnutí iStopu přes kapotu dobíjení určitě funguje a rozhodně to dobíjí.Smůla.
Odpovědi neznám, ale např, v odkazech (výše) od Slayera v AUTO.CZ píšou, že např. na startér (podotýkám od Passata né od Mazdy) zapnutý i-stop vliv nemá. Jestli odstavení i-stopu má vliv na životnost alternátoru, či jiné součástky kromě baterie (ať už kladný či záporný) taky nevím. Takže po projítí si tohoto vlákna jsem usoudil, že si i-stop odpojím, v dobré víře že nabíjení baterky (inteligentní) se zapne i "rozumném" plachtění (https://automix.denik.cz/zivot-ridi...rzdeni-motorem-co-je-uspornejsi-20171016.html), neplést si prosím s jízdou "na spotřebu" pod 2 tis.otáček, a budu tak fungovat dál. A samozřejmě zbytečně znovunestartovat auto. Tak mi pak, snad, vydrží baterie nejdéle...Ja mam na to laicky pohlad a opravte ma, ked sa mylim.
Mam funkcny i-stop, bateria sa dobija inteligentne, ale viac vybija, kedze je casto pouzivana na startovanie.
Mam i-stop vypnuty (tlacidlom, spinacom kapoty, alebo softwarovo), bateria sa dobija rovnako inteligentne, akurat sa nevybija castymi startami.
Co znamena inteligentne dobijanie neviem, ale sudruhovia v Japonsku asi ano.
Takze sa pytam:
Co by som ziskal stalym dobijanim?
Neskodi baterii prebijanie, v pripade staleho dobijania?
Odstavenie i-stop nema ani tak zasadny vplyv na bateriu, ako na ostatne casti motora, ako starter?
Mozno som to zhrnul naozaj laicky, ale takto nejako to chapem ja.
Mrzí mě to, ale logiku, a ještě takto jednoduchou bych v tom nehledal.Takze logicky z toho vyplyva, ze je lepsie vypnut i-stop a pri inteligentnom nabijani, resp. pri “nedostatocnom” ostane v baterii viac energie.
Třeba se vyjadřuji jako Tatar, tak se omlouvám předem.To suhlasim, ale castymi startami nepdoberas narazovo energiu, to je ten point, tym padom by podla mna nemala byt bateria tak vybijana a malo by jej stacit “inteligentne” nabijanie to logiku ma, ked sa nebavime o vstupoch pre vypocet, ale len o tom, ze inteligentne nabijanie nabija nedostatocne a ked bateriu vybijas este aktivnym i-stopom mize byt nabita nedostatocne vo viacerych pripadoch, ako ked je i-stop vypnuty, alebo akymkolvek inym sposobom obideny.
U mého vozu zafunguje jen při "tvrdém" zašlápnutí brzdy, při jemném nikoli... kluci to někde tu taky psali, jde to natrénovat ?kazdopadne to scipanie motora na kritovatke, hlavne ked len skoro zastanem, dam prednost a akurat ked sa chcem pohnut to skape, to ma ide porazit.
Ale dobíjí .. Hodnoty dobíjení se mění, tak to sleduj přes Forscan. Při plynu třeba 14,2V, bez plynu třeba i 14,9V. Ale dobíjí.Psals, že po vypnutí iStopu přes kapotu dobíjení určitě funguje a rozhodně to dobíjí.
Já tady (https://www.mazdaklan.cz/threads/i-...-zkusenosti-reseni-deaktivace.672/post-121461) napsal, že dobíjení funguje v režimu start-stopu, tedy pouze při nezatíženém motoru (tedy "inteligentně"), což neberu jako normálně fungující dobíjení při deaktivovaném start-topu/iStopu.
Takže ne, rozhodně to normálně nedobíjí.
A ano, bohužel, smůla. :-(
Kolega @autoskola byl ve vyjádření ještě o kus dál, kdy napsal "vypnutím i-stopu přes kapotu mne dává alternátor průměrně 14,3 V při jakékoli zátěži", což je buď nesmysl, nebo má v háji akumulátor (což, jak jsem vypozoroval, je nejspíše malým startovacím proudem = nízký SoC), kdy se deaktivuje "inteligence" a dobíjí to konstantně.
Já nereagoval na "něco z minulosti", ale pouze na to, co jsem já (ty) zmínil.Ale dobíjí .. Hodnoty dobíjení se mění, tak to sleduj přes Forscan. Při plynu třeba 14,2V, bez plynu třeba i 14,9V. Ale dobíjí.
Původně tu byla debata o tom, že zrušením i stopu se zruší i "inteligentní dobíjení" a bylo to dokladováno měřením někde v servisu. Já to v té době sledoval a auto se rozhodlo, že mi vždy dobíjelo tuším že to bylo 14,3V tj považoval jsem to za potvrzení toho tvrzení. Pak se to začalo měnit a já sem zde potvrdil, že to inteligentně dobíjí pořád tj vypnutí istopu tomu nepomůže. Dokonce jsem si koupil i normální autobaterii, kterou jsem po 3 měsících vyměnil za AGM, když se to ukázalo jako nepravda. Musíš si přečíst celé vlákno, když chceš na něco reagovat a ne si vytáhnout něco z minulosti bez souvislostí. Právě, že si auta dobíjejí jak "chtějí" musí se to sledovat skutečně dlouhodobě. a určitě nemusí mít @autoskola v háji akumulátor. V době kdy to měřil to tak dobíjet mohlo, jako mě. Osobně se tím nijak už nezabývám a co měsíc dávám auto na nabíječku. V tomhle chápu, že v bytovce to není komfortní řešení, protože se auto může odstavit v době, kdy není aku zrovna ideálně nabitá a po dvou týdnech v zimě to nenastartuje. EDIT @mabu to již popsal nade mnou..
Takže to funguje presne tak, ako všetci chceme . Zaujímavé je, že napr nová Toyota Yaris Cross nemá start / stop systém. V dnešnej dobe? Preto mám rád japonské autá...byl mi vysvetleno ze jde o prepnuti na severoamerickou verzi kde se istop chova jako by v aute vubec nebyl (nejde zapnout ani vypnout, zadny kontrolky nesviti ani nevypisuje chybove hlasky)
Neoplatí? Dnes to dávajú všade . Síce je to 3 valec, ale od Toyoty . Aj tak je lepší 4 valec od Mazdy.mozna se to u toho "motoru" co tam davaj ani nevyplati
Znamená to, že se bude i normálně dobíjet baterka? Občas se mi stane, že napětí na baterce je po jízdě nižší, než před jízdou, a četl jsem, že to souvisí s tím, jakým způsobem auta se start-stop "chytře" nabíjí.byl mi vysvetleno ze jde o prepnuti na severoamerickou verzi kde se istop chova jako by v aute vubec nebyl