• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika i-STOP - systém start and stop, názory, zkušenosti, řešení, deaktivace

Ja mam na to laicky pohlad a opravte ma, ked sa mylim.

Mam funkcny i-stop, bateria sa dobija inteligentne, ale viac vybija, kedze je casto pouzivana na startovanie.

Mam i-stop vypnuty (tlacidlom, spinacom kapoty, alebo softwarovo), bateria sa dobija rovnako inteligentne, akurat sa nevybija castymi startami.

Co znamena inteligentne dobijanie neviem, ale sudruhovia v Japonsku asi ano.

Takze sa pytam:

Co by som ziskal stalym dobijanim?

Neskodi baterii prebijanie, v pripade staleho dobijania?

Odstavenie i-stop nema ani tak zasadny vplyv na bateriu, ako na ostatne casti motora, ako starter?

Mozno som to zhrnul naozaj laicky, ale takto nejako to chapem ja.
 
Tři, čtyři příspěvky výše jsou odkazy na články, kdy jeden zhruba v polovině říká, cituji:
"Častější aktivace startéru je jen jedním z důvodů, proč moderní auta tak týrají baterie. Hlavní příčinou je paradoxně nedostatečné dobíjení..."

Po přečtení zbytku máš odpovědi víceméně na všechny své dotazy... ?‍♂️
 
Psals, že po vypnutí iStopu přes kapotu dobíjení určitě funguje a rozhodně to dobíjí.

Já tady (https://www.mazdaklan.cz/threads/i-...-zkusenosti-reseni-deaktivace.672/post-121461) napsal, že dobíjení funguje v režimu start-stopu, tedy pouze při nezatíženém motoru (tedy "inteligentně"), což neberu jako normálně fungující dobíjení při deaktivovaném start-topu/iStopu.

Takže ne, rozhodně to normálně nedobíjí.
A ano, bohužel, smůla. :-(

Kolega @autoskola byl ve vyjádření ještě o kus dál, kdy napsal "vypnutím i-stopu přes kapotu mne dává alternátor průměrně 14,3 V při jakékoli zátěži", což je buď nesmysl, nebo má v háji akumulátor (což, jak jsem vypozoroval, je nejspíše malým startovacím proudem = nízký SoC), kdy se deaktivuje "inteligence" a dobíjí to konstantně.
 
Ja mam na to laicky pohlad a opravte ma, ked sa mylim.

Mam funkcny i-stop, bateria sa dobija inteligentne, ale viac vybija, kedze je casto pouzivana na startovanie.

Mam i-stop vypnuty (tlacidlom, spinacom kapoty, alebo softwarovo), bateria sa dobija rovnako inteligentne, akurat sa nevybija castymi startami.

Co znamena inteligentne dobijanie neviem, ale sudruhovia v Japonsku asi ano.

Takze sa pytam:

Co by som ziskal stalym dobijanim?

Neskodi baterii prebijanie, v pripade staleho dobijania?

Odstavenie i-stop nema ani tak zasadny vplyv na bateriu, ako na ostatne casti motora, ako starter?

Mozno som to zhrnul naozaj laicky, ale takto nejako to chapem ja.
Odpovědi neznám, ale např, v odkazech (výše) od Slayera v AUTO.CZ píšou, že např. na startér (podotýkám od Passata né od Mazdy) zapnutý i-stop vliv nemá. Jestli odstavení i-stopu má vliv na životnost alternátoru, či jiné součástky kromě baterie (ať už kladný či záporný) taky nevím. Takže po projítí si tohoto vlákna jsem usoudil, že si i-stop odpojím, v dobré víře že nabíjení baterky (inteligentní) se zapne i "rozumném" plachtění (https://automix.denik.cz/zivot-ridi...rzdeni-motorem-co-je-uspornejsi-20171016.html), neplést si prosím s jízdou "na spotřebu" pod 2 tis.otáček, a budu tak fungovat dál. A samozřejmě zbytečně znovunestartovat auto. Tak mi pak, snad, vydrží baterie nejdéle...
 
Takze logicky z toho vyplyva, ze je lepsie vypnut i-stop a pri inteligentnom nabijani, resp. pri “nedostatocnom” ostane v baterii viac energie.
 
Takze logicky z toho vyplyva, ze je lepsie vypnut i-stop a pri inteligentnom nabijani, resp. pri “nedostatocnom” ostane v baterii viac energie.
Mrzí mě to, ale logiku, a ještě takto jednoduchou bych v tom nehledal.
Pořád se lze držet toho omílaného článku… "Jsou to velmi složité algoritmy, jejichž smyslem je, aby alternátor neodebíral výkon motoru při ustálené jízdě či akceleraci a spotřebovanou energii stačil doplnit při brzdění. Až když nabití baterie klesne pod stanovenou minimální mez, začne auto dobíjet, i když se brzdění nedočká."

Za mě... té inteligenci dobíjení odebereš pouze jeden vstup (bypass i-stop), no a on pracuje se zbylými a kombinuje a vyhodnocuje dál jako zběsilý (teplota, styl jízdy, kondice baterie - minimální mez nabití…).
 
To suhlasim, ale castymi startami nepdoberas narazovo energiu, to je ten point, tym padom by podla mna nemala byt bateria tak vybijana a malo by jej stacit “inteligentne” nabijanie :) to logiku ma, ked sa nebavime o vstupoch pre vypocet, ale len o tom, ze inteligentne nabijanie nabija nedostatocne a ked bateriu vybijas este aktivnym i-stopom mize byt nabita nedostatocne vo viacerych pripadoch, ako ked je i-stop vypnuty, alebo akymkolvek inym sposobom obideny.
 
To suhlasim, ale castymi startami nepdoberas narazovo energiu, to je ten point, tym padom by podla mna nemala byt bateria tak vybijana a malo by jej stacit “inteligentne” nabijanie :) to logiku ma, ked sa nebavime o vstupoch pre vypocet, ale len o tom, ze inteligentne nabijanie nabija nedostatocne a ked bateriu vybijas este aktivnym i-stopom mize byt nabita nedostatocne vo viacerych pripadoch, ako ked je i-stop vypnuty, alebo akymkolvek inym sposobom obideny.
Třeba se vyjadřuji jako Tatar, tak se omlouvám předem.
Pokud to myslíš tak, že (příkladem a zjednodušeně) za hodinu spotřebuješ 40% baterky (obecný odběr včetně opakovaných startů díky aktivnímu i-stop) a inteligentní dobíjení vrátí třeba jen 20% a po deaktivaci i-stop spotřebuješ třeba jen 20% (podobný odběr již bez opakovaných startů po bypass i-stop) a inteligence vrátí zase 20%, tak to logiku má, ale zcela jistě to popisuje jeden případ z tisíce a ještě při fixování jistých konstant. Nicméně vidle nám do toho hodí právě ta inteligence :rolleyes:
Ta určitě pozná, že odběr (a symptomy související) je jiný a nasadí jiné chování a dovalí třeba jen 10% a zase máš nějakou nedostatečnost. Inteligence bude tvořena aplikací chování na kombinaci mnoha proměnných.... a deaktivovaný i-stop je jen ten jeden vstup těchto kombinací.

V dalším příkladu (taky extrému) vyjedeš z domu s 99% baterkou. Nevytvoříš jízdou podmínky a tak inteligence stále upřednostňuje ekologický chod a nedobíjí a opravdu dojde těsně k limitu, kdy ekologie jde stranou a dobít musí, pokud nechce způsobit hazardní stav. Zase v "inteligenci" bude uložen limit třeba 65% a od tohoto okamžiku by se vrhlo vše do baterky. No, ovšem ty přijedeš již do cíle, baterka má 67%, dobíjení ani nezačalo, ale venku je v noci mínus patnáct. Vliv mrazu na baterku plně nabitou anebo z třetiny prázdnou je již známý příběh a hned jsme u té životnosti v porovnání u nabíjení bez inteligence (baterka skoro pořád full). Nemám Mazda specifickou znalost, ale takto mi to bylo vysvětlováno a takto mi to vyznívá i z těch článků ?
 
Ta inteligencia je neznama a asi nikto nevie, ako rozmysla. Neostava nam nic ine, len verit inzinierom z Japonska :) kazdopadne to scipanie motora na kritovatke, hlavne ked len skoro zastanem, dam prednost a akurat ked sa chcem pohnut to skape, to ma ide porazit.
 
kazdopadne to scipanie motora na kritovatke, hlavne ked len skoro zastanem, dam prednost a akurat ked sa chcem pohnut to skape, to ma ide porazit.
U mého vozu zafunguje jen při "tvrdém" zašlápnutí brzdy, při jemném nikoli... kluci to někde tu taky psali, jde to natrénovat ?‍♂️
 
Psals, že po vypnutí iStopu přes kapotu dobíjení určitě funguje a rozhodně to dobíjí.

Já tady (https://www.mazdaklan.cz/threads/i-...-zkusenosti-reseni-deaktivace.672/post-121461) napsal, že dobíjení funguje v režimu start-stopu, tedy pouze při nezatíženém motoru (tedy "inteligentně"), což neberu jako normálně fungující dobíjení při deaktivovaném start-topu/iStopu.

Takže ne, rozhodně to normálně nedobíjí.
A ano, bohužel, smůla. :-(

Kolega @autoskola byl ve vyjádření ještě o kus dál, kdy napsal "vypnutím i-stopu přes kapotu mne dává alternátor průměrně 14,3 V při jakékoli zátěži", což je buď nesmysl, nebo má v háji akumulátor (což, jak jsem vypozoroval, je nejspíše malým startovacím proudem = nízký SoC), kdy se deaktivuje "inteligence" a dobíjí to konstantně.
Ale dobíjí .. Hodnoty dobíjení se mění, tak to sleduj přes Forscan. Při plynu třeba 14,2V, bez plynu třeba i 14,9V. Ale dobíjí.
Původně tu byla debata o tom, že zrušením i stopu se zruší i "inteligentní dobíjení" a bylo to dokladováno měřením někde v servisu. Já to v té době sledoval a auto se rozhodlo, že mi vždy dobíjelo tuším že to bylo 14,3V tj považoval jsem to za potvrzení toho tvrzení. Pak se to začalo měnit a já sem zde potvrdil, že to inteligentně dobíjí pořád tj vypnutí istopu tomu nepomůže. Dokonce jsem si koupil i normální autobaterii, kterou jsem po 3 měsících vyměnil za AGM, když se to ukázalo jako nepravda. Musíš si přečíst celé vlákno, když chceš na něco reagovat a ne si vytáhnout něco z minulosti bez souvislostí. Právě, že si auta dobíjejí jak "chtějí" musí se to sledovat skutečně dlouhodobě. a určitě nemusí mít @autoskola v háji akumulátor. V době kdy to měřil to tak dobíjet mohlo, jako mě. Osobně se tím nijak už nezabývám a co měsíc dávám auto na nabíječku. V tomhle chápu, že v bytovce to není komfortní řešení, protože se auto může odstavit v době, kdy není aku zrovna ideálně nabitá a po dvou týdnech v zimě to nenastartuje. EDIT @mabu to již popsal nade mnou..
 
Ale dobíjí .. Hodnoty dobíjení se mění, tak to sleduj přes Forscan. Při plynu třeba 14,2V, bez plynu třeba i 14,9V. Ale dobíjí.
Původně tu byla debata o tom, že zrušením i stopu se zruší i "inteligentní dobíjení" a bylo to dokladováno měřením někde v servisu. Já to v té době sledoval a auto se rozhodlo, že mi vždy dobíjelo tuším že to bylo 14,3V tj považoval jsem to za potvrzení toho tvrzení. Pak se to začalo měnit a já sem zde potvrdil, že to inteligentně dobíjí pořád tj vypnutí istopu tomu nepomůže. Dokonce jsem si koupil i normální autobaterii, kterou jsem po 3 měsících vyměnil za AGM, když se to ukázalo jako nepravda. Musíš si přečíst celé vlákno, když chceš na něco reagovat a ne si vytáhnout něco z minulosti bez souvislostí. Právě, že si auta dobíjejí jak "chtějí" musí se to sledovat skutečně dlouhodobě. a určitě nemusí mít @autoskola v háji akumulátor. V době kdy to měřil to tak dobíjet mohlo, jako mě. Osobně se tím nijak už nezabývám a co měsíc dávám auto na nabíječku. V tomhle chápu, že v bytovce to není komfortní řešení, protože se auto může odstavit v době, kdy není aku zrovna ideálně nabitá a po dvou týdnech v zimě to nenastartuje. EDIT @mabu to již popsal nade mnou..
Já nereagoval na "něco z minulosti", ale pouze na to, co jsem já (ty) zmínil.
Připadá mi, že ale asi nepíšu česky nebo co...
 
Taká otázka / detail... Nikde som sa tu o tom nedočítal...
Čo presne znamená "deaktivace i-stop?"
- po štarte je to vypnuté + nesvieti oranžová kontrolka? (Deaktivuje sa celkom = akoby tam nebol)
- po štarte svieti rovno oranžová kontrolka, ako keď sa to vypne manuálne? + je ho možné tlačidlom aktivovať
- je možné deaktivovaný i-stop zapnúť tlačidlom? (= čakanie na železničnom priecestí, dlhá červená na semafóre...)
:)
 
Poslední úprava moderátorem:
Čo presne znamená "deaktivace i-stop?"
- po štarte je to vypnuté + nesvieti oranžová kontrolka? (Deaktivuje sa celkom = akoby tam nebol) => PRESNE TOTO

Manualne ho aktivovat nelze....chova se to jakoby tam vubec nebyl.
 
byl mi vysvetleno ze jde o prepnuti na severoamerickou verzi kde se istop chova jako by v aute vubec nebyl (nejde zapnout ani vypnout, zadny kontrolky nesviti ani nevypisuje chybove hlasky)
 
byl mi vysvetleno ze jde o prepnuti na severoamerickou verzi kde se istop chova jako by v aute vubec nebyl (nejde zapnout ani vypnout, zadny kontrolky nesviti ani nevypisuje chybove hlasky)
Takže to funguje presne tak, ako všetci chceme :). Zaujímavé je, že napr nová Toyota Yaris Cross nemá start / stop systém. V dnešnej dobe? Preto mám rád japonské autá... :cool:
 
mozna se to u toho "motoru" co tam davaj ani nevyplati :D
 
byl mi vysvetleno ze jde o prepnuti na severoamerickou verzi kde se istop chova jako by v aute vubec nebyl
Znamená to, že se bude i normálně dobíjet baterka? Občas se mi stane, že napětí na baterce je po jízdě nižší, než před jízdou, a četl jsem, že to souvisí s tím, jakým způsobem auta se start-stop "chytře" nabíjí.
 
Back
Top