• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika i-STOP - systém start and stop, názory, zkušenosti, řešení, deaktivace

Jak vypnutí přes iStopu přes SSU, tak toto oblbnutí přes kapotu, mají nevýhodu a tou je dobíjení akumulátoru.
Akumulátor se stále bude dobíjet v režimu start-stopu, tedy při zátěži motoru dojde k přerušení nabíjení.
??? nevím, kde autor čerpá takové info, ale vypnutím i-stopu přes kapotu mne dává alternátor průměrně 14,3 V při jakékoli zátěži = dle tvého tvrzení bych už nenastartoval = najel jsem již 2000 Km a a startuji normálně. Napětí na akumulátoru po 24 hodinách od vypnutí motoru 12,9 V. Navíc mne nesvítí žádná otravná kontrolka i-stopu, tak jak to dělá, když se vypne ručně. Prostě vše OK.
 
??? nevím, kde autor čerpá takové info, ale vypnutím i-stopu přes kapotu mne dává alternátor průměrně 14,3 V při jakékoli zátěži = dle tvého tvrzení bych už nenastartoval = najel jsem již 2000 Km a a startuji normálně. Napětí na akumulátoru po 24 hodinách od vypnutí motoru 12,9 V. Navíc mne nesvítí žádná otravná kontrolka i-stopu, tak jak to dělá, když se vypne ručně. Prostě vše OK.
Já mám vypnutý iStop přes SSU a takto se to chová.
Známý to má vypnuté prý přes kapotu a dělá mu to to samé... je ale pravda, že jsem to na vlastní oči neviděl.
Dávalo by to ale smysl, třeba kvůli diagnostice dobíjení, aby se to tím čidlem kapoty chovalo normálně, musím to vyzkoušet.
 
Přihodím zkušenost, mám vypnutý i-stop přes kapotu už víc jak rok a žádný pokles nebo vybíjení baterie se nekoná, všechno je o.k.
 
Přihodím zkušenost, mám vypnutý i-stop přes kapotu už víc jak rok a žádný pokles nebo vybíjení baterie se nekoná, všechno je o.k.
Tak to by byla paráda. :)
Snažil jsem se to "oblbnout" přes ten proudový měřič na kontaktu baterie, ale dostal jsem se maximálně k chybové hlášce battery managementu.
 
Měl jsem vypnuto od Shreka, teď to mám snad rok přes kapotu (bacha kdo máte alarm, asi nealarmuje) a dobíjení určitě funguje, občas mám jen tak z plezíru najetej Forscan na mobilu, kde mj koukám na baterii a rozhodně dobíjí.
 
Jo tak to mám taky od @shr3k , ten mi vypnul konektor od kapoty. Jo pravdou je, že tím pádem nefunguje alarm. No ale Mazdy se nekradou, tak snad nebude problém ;)
 
To, doufám, že ne.
Celou dobu mám namysli to "inteligentní" dobíjení, kterého se chci zbavit, aby to dobíjelo trvale.
To bys musel leda přeprogramovat řídící jednotku motoru, protože ta řídí alternátor. No a jelikož nikdo asi assembler použitého CPU neovládá, těžko se tak stane.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
To bys musel leda přeprogramovat řídící jednotku motoru, protože ta řídí alternátor. No a jelikož nikdo asi assembler použitého CPU neovládá, těžko se tak stane.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
Tak podle toho, co psali @autoskola a @mastif jsem pochopil, že to tím odstavením spínače kapoty dobíjí trvale.
Takže to je tedy tak, jak jsem psal, tedy že při akceleraci to "inteligentně" dobíjí (=nedobíjí)?
Je v tom nějaký guláš.
 
Je to tady popsáno několik stránek zpátky a tak jak psal nyní @shr3k . Vypnutím i-stop (bazmekem do obd, v jednotce nebo spínačem) dojde pouze k deaktivaci i-stop, čili nedojde k chcípání motoru při zastavení. Inteligentní dobíjení však zůstává pořád v původním stavu, který dává baterii zabrat. Dobíjí pouze při brždění motorem (a to velkým proudem) nebo pokud napětí na baterii klesne pod určitou mez.
 
Je to tady popsáno několik stránek zpátky a tak jak psal nyní @shr3k . Vypnutím i-stop (bazmekem do obd, v jednotce nebo spínačem) dojde pouze k deaktivaci i-stop, čili nedojde k chcípání motoru při zastavení. Inteligentní dobíjení však zůstává pořád v původním stavu, který dává baterii zabrat. Dobíjí pouze při brždění motorem (a to velkým proudem) nebo pokud napětí na baterii klesne pod určitou mez.
Tento dotaz není k i-stopu ale k intelig.dobíjení: To že to dává baterii zabrat, je blbé? Znamená to např. že baterka při integ.dobíjení odchází dříve?
 
Jak vypnutí přes iStopu přes SSU, tak toto oblbnutí přes kapotu, mají nevýhodu a tou je dobíjení akumulátoru.
Akumulátor se stále bude dobíjet v režimu start-stopu, tedy při zátěži motoru dojde k přerušení nabíjení.
Za mě se jedná jen nedorozumění, neb tebou napsané není úplně šťastně formulováno.
Všechny tři způsoby překlenutí i-stop nemají nevýhodu, jen "vlastnost", že i nadále zůstává inteligentní způsob dobíjení baterie.

Jestli lze nějak překlenout i inteligentní způsob dobíjení nebylo na pořadu dne, jaksi se to pouze zamotalo dohromady.
Ale otázka to může být i tak zajímavá (?) ?
 
Za mě se jedná jen nedorozumění, neb tebou napsané není úplně šťastně formulováno.
Všechny tři způsoby překlenutí i-stop nemají nevýhodu, jen "vlastnost", že i nadále zůstává inteligentní způsob dobíjení baterie.

Jestli lze nějak překlenout i inteligentní způsob dobíjení nebylo na pořadu dne, jaksi se to pouze zamotalo dohromady.
Ale otázka to může být i tak zajímavá (?) ?
??? nevím, kde autor čerpá takové info, ale vypnutím i-stopu přes kapotu mne dává alternátor průměrně 14,3 V při jakékoli zátěži = dle tvého tvrzení bych už nenastartoval = najel jsem již 2000 Km a a startuji normálně. Napětí na akumulátoru po 24 hodinách od vypnutí motoru 12,9 V. Navíc mne nesvítí žádná otravná kontrolka i-stopu, tak jak to dělá, když se vypne ručně. Prostě vše OK.
Tady kolega jasně píše "vypnutím i-stopu přes kapotu mne dává alternátor průměrně 14,3 V při jakékoli zátěži".

V mé formulaci pouze chybí slovíčko "inteligentní" (dobíjení), ale to, že se nabíjení přeruší při zátěži motoru, tak bohužel je.
 
On se dotčený jistě vyjádří, já napsal svůj pocit…, nebylo mi to jasné, četl jsem taky vícekrát :rolleyes:
Taky to bude chtít objasnit „alternátor dává“, neb dávat může…, ale jestli to taky putuje to baterky právě díky zastavenému nabíjení, bude otázka zase na auto-elektrikáře atd. Sám jsem měnil baterku v záruce po necelém roce a půl, proto jsem se v těchto duchařinkách snažil „taky-zorientovat“.
 
@walker asi nejlépe vypovídající je prostřední odkaz (auto.cz) z citovaného příspěvku, kde je detailně popsáno jak funguje inteligentní dobíjení a jaké dopady to má na samotnou baterii
právě v prodeji - článek o tom jak start stop ničí baterii http://svetmotoru.auto.cz/clanek/servis/6106/svet-motoru-6-2018-obsah.html co k tomu dodat, blbečkové z EU http://www.auto.cz/proc-stop-start-...ce=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu . V této souvislosti jsem narazil i na tento článek ( možná už tu někde je ) Mazda jde prostě proti proudu a to se mi líbí https://auto.pravda.sk/magazin/clan...temom-i-eloop-je-drahy-a-bez-efektu-priznava/
 
Taky se vám tady mixují auta EURO 5/6, s i-ELOOP/bez, s mHybrid/bez. Není nic jednoduššího, než si nalogovat nějaké hodnoty ForScanem a pak si je dát do grafu.
 
Back
Top