• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika i-STOP - systém start and stop, názory, zkušenosti, řešení, deaktivace

hoď si na displej muziku a nesleduj eko blbiny, člověk pak má lepší pocit z jízdy :D
Podívej ja teprve po roce zjistil, ze v aplikacich je vic stran a ne jen spotreba :) eko neresim, jen jsem zkousel dobit ten kondenzator eloop... uz na to :poop:
 
Ahoj všem ve foru.
Prosím o radu/názor ohledně dobíjení a i-stopu,
U mé M6 G165 2020 mám najeto cca 5000 km a ještě mi ani jednou nezhasl motor. I*stop nefunguje. To mi až tak nevadí (naopak) . Přesto pátrám, proč tomu tak je. V menu: Aplikace/asledování spotřeby/stav I-STOP, stále svítí NEPŘIPRAVEN a ikony motoru a AC jsou zamodralé, ikona baterioe ne. Několikrát, jsem měřil napětí na baterii a vždy je nenabitá na max. Vždy naměřím v rozptylu 12,3-12,5V. Pokud připojín nabíječku, v menu iokona baterie zamodrá a I-Stop je připraven. Včera jsem jel cestu Pce-Pha a dnes je napětí na baterce opět 12,5V . Podle mého by měla baterka mít cca 12,8. Buď to málo dobíjí, nebo je něco s baterií. Auto je staré 4 měsíce.
Předpokládám, že řešení bude změřit dobíjení. Poradí někdo kolik má dobíjet a jak to změřit? Nevím, zda na tohle inteligentní dobíjení se musí nějak speciálním způsobem...:)

Děkuji za opověď, přeji všem hodně zdraví.

Jamesson
 
Ahoj. Podobný problém jsem řešil a řeším už dva roky s Mazdou servisem... Prý mám vše v pořádku, auto dobíjí a že, když do něj sednu druhý den po 100km ujetých v kuse a ukazuje mi to 12,2V,tak je prý vše OK. Když jedu, auto má, dobíjí na 13,4 i víc... Takže suma sumárum, je vše OK... Ale podle autoeletrikáře ne... Baterie by měla držet tak 12,4 nejmíň!!!. I-stop mi taky někdy nevypne, ale to neřeším, jelikož si ho vypínám hned, jak nastartuji... Zapínám jen, když chci vypnout motor... Je to prý lepší ohledně nastavení vaček a já nevím ještě čeho ?.. Píši vše proto, že nejsi jediný, kdo vede boj s baterií...
 
Ahoj všem ve foru.
Prosím o radu/názor ohledně dobíjení a i-stopu,
U mé M6 G165 2020 mám najeto cca 5000 km a ještě mi ani jednou nezhasl motor. I*stop nefunguje. To mi až tak nevadí (naopak) . Přesto pátrám, proč tomu tak je. V menu: Aplikace/asledování spotřeby/stav I-STOP, stále svítí NEPŘIPRAVEN a ikony motoru a AC jsou zamodralé, ikona baterioe ne. Několikrát, jsem měřil napětí na baterii a vždy je nenabitá na max. Vždy naměřím v rozptylu 12,3-12,5V. Pokud připojín nabíječku, v menu iokona baterie zamodrá a I-Stop je připraven. Včera jsem jel cestu Pce-Pha a dnes je napětí na baterce opět 12,5V . Podle mého by měla baterka mít cca 12,8. Buď to málo dobíjí, nebo je něco s baterií. Auto je staré 4 měsíce.
Předpokládám, že řešení bude změřit dobíjení. Poradí někdo kolik má dobíjet a jak to změřit? Nevím, zda na tohle inteligentní dobíjení se musí nějak speciálním způsobem...:)

Děkuji za opověď, přeji všem hodně zdraví.

Jamesson
ahoj, odpovědi na své otázky najdeš zde nebo zde. přesouvám pod správný topic
 
Ahojte. Ja tu taky pridam zkusenost. Po zime jsem nejak zjistil ze istop nefunguje. Neresil jsem to nejak. Tedka byla garancka tak som to spomenul. Skontrolovali baterku a v zaruke vymenili. Autom som prsiel asi 6k km ale istop stale nic. V mazde uz prehrali aj sw riadiacej jednotky a stale nic. Skusali aj ine baterky...

Mam akurat upravený vykon od @shr3k a komfortní funkce /asi sa to bude musiet znovu nahrát/ ale istop som nevypinal, lebo som sa ho celkom naucil ovladat brzdou. Je legracni ze ac je modre, baterka je modra, pise ze pripraven a jak zastavim tak nepripraven. Carstar uz nevi co s tim a resi s dealerem. Ale moz o uz niekto riesil nieco podobne
 
Je legracni ze ac je modre, baterka je modra, pise ze pripraven a jak zastavim tak nepripraven.
Presne tak sa to sprava ked je i-Stop deaktivovany.
Ak si to predtym deaktivovane nemal, ale mal si ine upravy, tak mi napada, ze ti mozno v servise aktualizovali SW a kedze registre neboli v ocakavanom stave, tak sa tam nieco rozsypalo.
Myslim, ze by malo byt mozne porovnat stav registrov v tvojom aute voci stavu z vyroby podla VIN a hadam tam by sa nasli rozdieli.
 
k memu prekvapeni dnes na semaforu zhasl motor a rozsvitila se zelena kontrolka i-stop. v infotainmentu uz sviti PRIPRAVEN. nic jsem s tim nedelal, jen poslednich 14dnu hodne jezdim delsi trasy po dalnicich dost svizne :laughing: asi se probrala baterka... tak si musim opet davat bacha na silu stisku brzdy pri stani nebo vypinat SS rovnou pri startu
 
No ja som prave i-stop shrekom deaktivovany nemal. Ono po nakodovani komfortních funkcii to fungovalo. Mne len chcipala baterka. Vramci zaruky vymenili, ja som najazdil za 3 tyzdne asi 5k km a ono sa to nechytilo. Takze servis riesi co s tym, pretoze vsetko co kontrolovali bolo ok.
 
Zdar. Chtel bych se podelit s moji aktualni zkusenosti. Mazda 6 2017 GH. i-Stop sem vyresil bazmekem z Ciny do OBD konektoru (https://tinyurl.com/yzm6chqt) . Funguje to presne jak ma, tzn. defaultne je i-Stop vypnuty. S krabickou se ovsem zapla jeste jedna vec - pri otevrenych dverich (jakychkoli krom patych) blika vystrazny trojuhelnik (blinkry). Zatim me to nevadi, beru to jako bezpecnostni vlastnost, ale prekvapilo.
i-Stop.png
 
Zdar. Chtel bych se podelit s moji aktualni zkusenosti. Mazda 6 2017 GH. i-Stop sem vyresil bazmekem z Ciny do OBD konektoru (https://tinyurl.com/yzm6chqt) . Funguje to presne jak ma, tzn. defaultne je i-Stop vypnuty. S krabickou se ovsem zapla jeste jedna vec - pri otevrenych dverich (jakychkoli krom patych) blika vystrazny trojuhelnik (blinkry). Zatim me to nevadi, beru to jako bezpecnostni vlastnost, ale prekvapilo.
Zdar. Přiznám se, že takový bazmek bych nechtěl. Kromě toho mám v OBD konektoru trvale zastrčený ELM 327 OBD2, abych mohl průběžně diagnostikovat stav.
A podívej se do TP na označení - Typ GH v TP ignoruj, to je jen pro jednodušší homologaci. Pokud máš M6 vyrobenou 2017, tak je to GL, pozice 4 a 5 ve VIN.
 
trvale zastrčený ELM 327 OBD2
zdar, jaké info z toho pls reálně vyčteš, resp. jak jsou pro tebe ty data přínosná? přemýšlím o tom, ale nechci kupovat něco, co na ně vyplivne hafo čísel, který mi jsou ve výsledku k prdu. prostě jakou to má přidanou hodnotu? dík
 
Po pravdě, hlavní, co si v poslední době kontroluju, je přes FORScan Lite State_of_Charge baterky a napětí ve vozidlové síti, protože jsem měl v zimě podezření, že se mi málo dobíjí a je nakopnutá. Ani po plném nabití kvalitní nabíječkou mi SoC nezůstal aspoň na 80 %, ale spadnul a osciloval kolem 60 %. Teď v létě je to lepší, snad baterka bude ještě nějakou dobu držet. Ta dobíjecí regulace systému je divná. Také se občas podívám na teploty kapalin, když dávám autu zabrat. Ale tam problémy nezaznamenávám.
Taky jsem si zjišťoval rozdíl v měřené a skutečné rychlosti, myslím, že pro změnu aplikací Torque. Někdy uvažuji, že si změřím zrychlení, ale ještě jsem se k tomu nedostal.
 
Zdar. Přiznám se, že takový bazmek bych nechtěl. Kromě toho mám v OBD konektoru trvale zastrčený ELM 327 OBD2, abych mohl průběžně diagnostikovat stav.
A podívej se do TP na označení - Typ GH v TP ignoruj, to je jen pro jednodušší homologaci. Pokud máš M6 vyrobenou 2017, tak je to GL, pozice 4 a 5 ve VIN.
A, diky za upozorneni. GH v technicaku opravdu mam, ale nedoslo me, ze to je dobre podle VIN a tam teda GL. Jinak na ten "bazmek" sem v podstate dosel tady ve foru (nekde ve starsim vlakne to dokonce nekdo vyrabel) a vzhledem k tomu, ze do OBD nic jinyho nepotrebuju davat, sem to zkusil. Za me zatim spokojenost.
 
Zdar. Chtel bych se podelit s moji aktualni zkusenosti. Mazda 6 2017 GH. i-Stop sem vyresil bazmekem z Ciny do OBD konektoru (https://tinyurl.com/yzm6chqt) . Funguje to presne jak ma, tzn. defaultne je i-Stop vypnuty. S krabickou se ovsem zapla jeste jedna vec - pri otevrenych dverich (jakychkoli krom patych) blika vystrazny trojuhelnik (blinkry). Zatim me to nevadi, beru to jako bezpecnostni vlastnost, ale prekvapilo.
Zobrazit přílohu 36430
Ja ho mám tiež už vyše 3 mesiace a spokojnosť, nepoznám iné lepšie riešenie, ktoré je jednoduché a kedykoľvek v okamihu vratné do pôvodného stavu (napr. pri servise). Spĺňa presne to, čo som chcel - aby som si i-stop ja zapínal ak sa rozhodnem a aby bol ináč vypnutý (teda obrátene než je to od výroby). Zatiaľ vidím že proti nemu sú len taký majitelia Mázd, ktorý ho nemajú a ani nevyskúšali... kto ho vyskúšal je zatiaľ spokojný :)
 
Ja ho mám tiež už vyše 3 mesiace a spokojnosť, nepoznám iné lepšie riešenie, ktoré je jednoduché a kedykoľvek v okamihu vratné do pôvodného stavu (napr. pri servise). Spĺňa presne to, čo som chcel - aby som si i-stop ja zapínal ak sa rozhodnem a aby bol ináč vypnutý (teda obrátene než je to od výroby). Zatiaľ vidím že proti nemu sú len taký majitelia Mázd, ktorý ho nemajú a ani nevyskúšali... kto ho vyskúšal je zatiaľ spokojný :)
Tiež to mám a je to super...:)
 
pokud nemáš alarm, stačí na zámku haubny pootočit koncový spínač aby byl stále jakože vypnutý. On si potom myslí, že je haubna otevřená a istop je vypnutý. Vyjma alarmu to nemá jinak na nic dalšího vliv.
CX-3 21, potvrzuji funkčnost, po otočení čidla (1 min práce) motor po cca týdnu ještě sám nevypnul.
 
Nesvítí nic, možná bude někde zapsaná chyba, ale uživatelsky se nic neděje. Čidlo se jen pootočí (jeden vrut) a auto si myslí, že má otevřenou kapotu a motor tím pádem nevypíná. Někdo tady psal, že po týhle úpravě nemáš chráněnej motorovej prostor alarmem a to dává smysl.
 
Nesvítí nic, možná bude někde zapsaná chyba, ale uživatelsky se nic neděje. Čidlo se jen pootočí (jeden vrut) a auto si myslí, že má otevřenou kapotu a motor tím pádem nevypíná. Někdo tady psal, že po týhle úpravě nemáš chráněnej motorovej prostor alarmem a to dává smysl.
diky ?
 
Back
Top