• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika i-STOP - systém start and stop, názory, zkušenosti, řešení, deaktivace

Asi to někoho rozesměje :rolleyes: , ale napíšu to... se @shr3k již ladím termín vypnutí i-stop a napadlo mě, že od koupě 2m zpět tupě sednu do vozu, a návykem z jiných vozů vypnu i-stop. Pak již jen zejména v noci nerudně mrknu na tu oranžovou připomínku. Testem jsem i-stop nechal poslední dny žít a ... piktogram motoru zmodrá, klimatizace zmodrá, ale baterka zatím nikdy = i-stop nepřipraven. Někde na webech bylo, že když je baterie 75-80% a méně, tak je to správně. Prohnal jsem ji nabíjecím cyklem (do 80% asi 10minut, do 100% asi 3-4h a přepadlo na dobíjecí údržbu = dle mě normální chování). Hned druhý den ani po 50km jízdy však stále nehodlá zmodrat :no_mouth:
Klidně to takto nechám, jen mi vrtá hlavou, jestli není něco v nepořádku. Baterka se jen přetvařuje? Detekce nabití baterie nefunguje a něco nedostane instrukci, anebo (je to předváděčka) i-stop někdo vypnul (bypass i-stop pracuje jen naoko)? Nemáte zkušenost? Díky předem.
 
Tak se musím taky podělit. Dotáhnul jsem káru, zajel do Palkovic na výměnu oleje, abych se zbavil toho prvního humusu. Zmínil jsem se, že bych chtěl taky vypnout istop, prej umí. Samozřejmě na první křižovatce istop hned vypnul motor. Tož buď zapoměli, anebo ten jejich fígl nefunguje. Musím se optat.
Někdo tady psal , že istop mu vypl motor, i když svítila kontrolka studeného motoru, mužu potvrdit , včera v deset večer z práce, první křižovatka, istop vypl motor, i když svítila kontrolka, že je motor studený. o_O Tak hold budu muset vypínat tlačítkem funkci istop.:skull:
 
Asi to někoho rozesměje :rolleyes: , ale napíšu to... se @shr3k již ladím termín vypnutí i-stop a napadlo mě, že od koupě 2m zpět tupě sednu do vozu, a návykem z jiných vozů vypnu i-stop. Pak již jen zejména v noci nerudně mrknu na tu oranžovou připomínku. Testem jsem i-stop nechal poslední dny žít a ... piktogram motoru zmodrá, klimatizace zmodrá, ale baterka zatím nikdy = i-stop nepřipraven. Někde na webech bylo, že když je baterie 75-80% a méně, tak je to správně. Prohnal jsem ji nabíjecím cyklem (do 80% asi 10minut, do 100% asi 3-4h a přepadlo na dobíjecí údržbu = dle mě normální chování). Hned druhý den ani po 50km jízdy však stále nehodlá zmodrat :no_mouth:
Klidně to takto nechám, jen mi vrtá hlavou, jestli není něco v nepořádku. Baterka se jen přetvařuje? Detekce nabití baterie nefunguje a něco nedostane instrukci, anebo (je to předváděčka) i-stop někdo vypnul (bypass i-stop pracuje jen naoko)? Nemáte zkušenost? Díky předem.
no nevím zda to je to samé, ale přijde mi to tak.. tj. vždy jsem byl zvyklý před vyjetím vypnout i-stop a cca měsíc zpátky jsem ho schválně nechal aktivní, že ho zkusím regulovat tlakem sešlápnutí brzdy. vždy mi to tak fungovalo, tzn. pokud jsem jen lehce držel brzdu, tak motor nevypnul, ale když jsem zatlačil silněji, tak i-stop vypnul motor a rozvítil se zelený nápis i-stop. teď ovšem nic... tj. motor je zahřátý (modrý piktogram zmizí), pásy zapnuté, kola rovně a ikdyž sešlápnu na semaforu hodně brzdu, tak motor nevypne. ovšem i-stop nesvítí ani nebliká oranžově jako že by hlásil chybu, jak se píše v manuálu. zkusil jsem tedy po zimě dobít baterku a ani po úplném dobití (udržovací režim po x-hodinách) změna.

tedy ne že by mi to vadilo, stejně jsem i-stop vždy vypínal... ale proč najednou na semaforech nevypne motor? ?
 
hmm mi celou zimu nezapnul a ted obcas taky zapina jak se mu chce.. nekdy stojim na brzde a chcipne hned, nekdy az za nekolik minut, .. nekdy nastartuje sam od sebe, nekdy po pusteni brzdy, .. uz proto to vypinam rucne ted a hned jak to pujde jedu na vypnuti za shrekem
 
Asi to někoho rozesměje :rolleyes: , ale napíšu to... se @shr3k již ladím termín vypnutí i-stop a napadlo mě, že od koupě 2m zpět tupě sednu do vozu, a návykem z jiných vozů vypnu i-stop. Pak již jen zejména v noci nerudně mrknu na tu oranžovou připomínku. Testem jsem i-stop nechal poslední dny žít a ... piktogram motoru zmodrá, klimatizace zmodrá, ale baterka zatím nikdy = i-stop nepřipraven. Někde na webech bylo, že když je baterie 75-80% a méně, tak je to správně. Prohnal jsem ji nabíjecím cyklem (do 80% asi 10minut, do 100% asi 3-4h a přepadlo na dobíjecí údržbu = dle mě normální chování). Hned druhý den ani po 50km jízdy však stále nehodlá zmodrat :no_mouth:
Klidně to takto nechám, jen mi vrtá hlavou, jestli není něco v nepořádku. Baterka se jen přetvařuje? Detekce nabití baterie nefunguje a něco nedostane instrukci, anebo (je to předváděčka) i-stop někdo vypnul (bypass i-stop pracuje jen naoko)? Nemáte zkušenost? Díky předem.
Dnes se tu rozjely další příběhy kolem i-stop, tak uzavřu ten svůj, ať je o jednu „duchařinku“ méně.
Ještě chvíli jsme si s tím hrál (dobíjel, pozoroval, čekal na teplo, jezdil delší trať atp.) a pak mi došla trpělivost ?
Asi deset dní zpět jsem se objednal na servisní intervenci (v záruce), kdy již z předaných symptomů bylo indikováno podezření na vadnou baterku.
V den „D“ se dané jen potvrdilo a po výměně baterie vše pracuje správně - „ťuk-ťuk-ťuk“.
Jinak jsem M6 vezl od Prahy do Pardubic (~99km) a i po této cestě mě zaujala informace servisu, že BAT_SOC (State-of-Charge) původní baterky byl údajně pouhých 38%. Moje opakovaná empirie při dobíjení takovou mizérii však nikdy neukázala... ?

Problém tedy zatím odstraněn plus bonusem a jako náhradu jsem si mohl otestovat MX-30, tedy "novinka bez výfuku“ ?
 
Dnes se tu rozjely další příběhy kolem i-stop, tak uzavřu ten svůj, ať je o jednu „duchařinku“ méně.
Ještě chvíli jsme si s tím hrál (dobíjel, pozoroval, čekal na teplo, jezdil delší trať atp.) a pak mi došla trpělivost ?
Asi deset dní zpět jsem se objednal na servisní intervenci (v záruce), kdy již z předaných symptomů bylo indikováno podezření na vadnou baterku.
V den „D“ se dané jen potvrdilo a po výměně baterie vše pracuje správně - „ťuk-ťuk-ťuk“.
Jinak jsem M6 vezl od Prahy do Pardubic (~99km) a i po této cestě mě zaujala informace servisu, že BAT_SOC (State-of-Charge) původní baterky byl údajně pouhých 38%. Moje opakovaná empirie při dobíjení takovou mizérii však nikdy neukázala... ?

Problém tedy zatím odstraněn plus bonusem a jako náhradu jsem si mohl otestovat MX-30, tedy "novinka bez výfuku“ ?
pak je divné, že indikaci nízké kapacity baterie pro funkci i-stopu nehlásil infotainment. nechce se mi věřit, že po 4 letech provozu bude baterie kaput, resp. zralá pro výměnu tak, aby vše potřebné fungovalo.. protože auto startuje a i přes zimu v mrazech startovalo na první dobrou. v druhém autě jsem měnil originál baterii teprve vloni a to je Honda r.v. 6/2006, tj. po 14-ti letech. pevně jsem věřil, že když baterku napíchnu na CTEK, tak bude vše OK
 
Poslední úprava:
pak je divné, že indikaci nízké kapacity baterie pro funkci i-stopu nehlásil infotainment. nechce se mi věřit, že po 4 letech provozu bude baterie kaput, resp. zralá pro výměnu tak, aby vše potřebné fungovalo.. protože auto startuje a i přes zimu v mrazech startovalo na první dobrou. v druhém autě jsem měnil originál baterii teprvě vloni a to je Honda r.v. 6/2006, tj. po 14-ti letech. pevně jsem věřil, že když baterku napíchnu na CTEK, tak bude vše OK
Chápu, rovněž tomu nerozumím... dělat analýzu či nějaké přenesené závěry z mých potíží skutečně nelze. Dobíjel jsem taky pomocí CTEK tak, jak mnohé předchozí koncernové vozy... tomuto jsem čelil prvně. Závada mé baterie (po jednom roce) byla obecně přičtena modu "předváděcí vůz", kdy M6 najela 6.500km/rok v režimu ne úplně normálním...
Jinak živostnost baterky 14 let považuji za "bizarní" a obávám se, že těch 4-6 let bude nyní ta normálnější realita. Neznám teorii v detailu, ale lze se oprávněně domnívat, že nový ekologický management dobíjení baterie / funkce i-stop bude dost "jiný" od do té doby používaných standardů dobíjení. Aneb šetřit se musí ať to stojí, co to stojí :rolleyes:
 
no vzhledem k tomu, ze jsem byl nucen i-stop vždy ručně vypínat, budu si namlouvat, že auto pochopilo co chci a funkci mi deaktivovalo automaticky :grinning: každopádně akumulátor zatím měnit nebudu dokud neumře úplně
 
Ahoj všichni!

Stalo se to i mně: Vždy deaktivuji i-stop a teď, i když se pokusím nechat aktivní, není nikdy „připraven“ a nefunguje. Baterie je nová a funkce i-stop fungovala nejdříve a poté se zastavila. Není to poprvé, co se mi to stalo, podle mého názoru software po nějaké době vždy neaktivní ztrácí regulaci a je „zmatený“: vyzkoušejte postup na https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20110724140058/html/id0117h5800900.html a mělo by se znovu aktivovat. Odpusťte psaní (Google Translate)!
 
měsíc zpátky jsem ho schválně nechal aktivní, že ho zkusím regulovat tlakem sešlápnutí brzdy. vždy mi to tak fungovalo, tzn. pokud jsem jen lehce držel brzdu, tak motor nevypnul, ale když jsem zatlačil silněji, tak i-stop vypnul motor a rozvítil se zelený nápis i-stop. teď ovšem nic... tj. motor je zahřátý (modrý piktogram zmizí), pásy zapnuté, kola rovně a ikdyž sešlápnu na semaforu hodně brzdu, tak motor nevypne. ovšem i-stop nesvítí ani nebliká oranžově jako že by hlásil chybu, jak se píše v manuálu. zkusil jsem tedy po zimě dobít baterku a ani po úplném dobití (udržovací režim po x-hodinách) změna.
Funguje mi to podobně. Ovšem je třeba si uvědomit zásadní věc. I-stop bude aktivní jedině, pokud se nabije kondenzátor i-Eloop. Jeho míru nabití lze kontrolovat v Infotainmentu v informacích o spotřebě. Já jsem vysledoval, že se nabíjí, jen když je teplo - ale kolik musí být stupňů, to neřeknu. Může to být jak tím, že systém nedovolí jeho nabíjení a vybíjení v chladu, podobně jako je omezeno nabíjení a vybíjení baterií v MX-30. Měl jsem ji zapůjčenu v prosinci a budíky ukazovaly varování o nízké teplotě baterie, takže míra akcelerace a rekuperace byly omezené. A pokud není i-Eloop aspoň trochu nabit, tak i-Stop nezafunguje.
Nebo to může být úrovní nabití hlavní baterie. Pokud ji nemáš dost nabitou, tak systém zřejmě nabíjí ji a ne kondenzátor i-Eloop. Já svoji baterii sleduji Forscanem asi 2 měsíce, když mi přišlo, že není dost nabitá, a zarazilo mě, že BATT_SOC se mi stále pohybuje mezi 55 - 60 %, pouze během krátkého jarního oteplení šel lehce nad 60 %. A to jsem ji také v lednu dobíjel do plna C-Tekem. Ale už mi jednou letos v teple i-Stop zapnul, ale neměl jsem zrovna puštěný Forscan. Tedy mám také podezření na vadnou baterii. I přesto se i-Stop může aktivovat. Ale co mě vytáčí, že jsem nedokázal vysledovat, kdy se systém rozhodne baterii nabíjet trvale, zatímco někdy za jízdy přestane i při nízkém BATT_SOC, bez ohledu na to, jestli šlapu na plyn, či dojíždím/plachtím. Chová se to podivně.
 
Ovšem je třeba si uvědomit zásadní věc. I-stop bude aktivní jedině, pokud se nabije kondenzátor i-Eloop. Jeho míru nabití lze kontrolovat v Infotainmentu v informacích
Na svém autě po výměně baterie a uvedení i-stop do provozu toto nepozoruji. Míra nabití kondenzátoru i-ELOOP si na infotainmentu cvičí tam/zpět nezávisle na teplotách a jakmile přitlačím na pedál a zastavím, tak i-STOP motor vypne. Ano, předpokladem vypnutí je připravenost motor / baterie / ventilace-klima a ta je zobrazena pod stavem i-ELOOP (obr. můžu dodat). Baterie je připravena prakticky ihned po vyjetí, motor a ventilace přímo a samozřejmě souvisí s okolní teplotou plus s nastavením ventilace (zejména zpočátku to hlídá ofukování čelního skla psal snad manuál - jistě bezpečnost).
Pouze vzorek chování jiného vozu do diskuze... třeba to pomůže.

Obecných článků okolo tématu je spousta, mě se líbil tento, anglická obdoba pak zde.
 
Dá se jednoduše na GJ (2013) vypnout start-stop tak, aby se při každém startu nezapínal? Nedávno jsem měnil baterku a měl jsem dojem, že před tím jsem to měl trvale vypnuto (ale jistý si úplně nejsem, nemám to auto zase tak dlouho). Od výměny baterky ale musím vypínat po každém startu.
 
Start stop nemusí vypínat motor když, nejsi připoután, když není zahřátý motor, když je venkovní teplota dost nízká, ba možná naopak i vysoká, když má baterie špatnou kapacitu, což byl nejspíš tvůj problém. (těch závislostí bude asi vícero). Existují pár fint, jako odklonění čidla zavřené kapoty, aliexpres fíčury do OBD zásuvky a nebo softwarově úplná deaktivace, dělal mě to @shr3k, tak jako plno lidem z klanu.

Jináč tvoje otázka měla směřovat sem
 
Dá se jednoduše na GJ (2013) vypnout start-stop tak, aby se při každém startu nezapínal? Nedávno jsem měnil baterku a měl jsem dojem, že před tím jsem to měl trvale vypnuto (ale jistý si úplně nejsem, nemám to auto zase tak dlouho). Od výměny baterky ale musím vypínat po každém startu.
pokud nemáš alarm, stačí na zámku haubny pootočit koncový spínač aby byl stále jakože vypnutý. On si potom myslí, že je haubna otevřená a istop je vypnutý. Vyjma alarmu to nemá jinak na nic dalšího vliv.
 
nekde tu byl i link na zahranicni forum kde popisovali ten navod jak to omotat paskou ... ale psali tam ze alaram funguje i pak :) ze to neovlivni nic krome vypnuti istop
 
funguje pouze u nějakých značek https://www.autozive.cz/start-stop-...q_id=HmobBXqdKkm-202104091748&dop_id=11197276
 
Tuhle (už asi před měsícem) jsem zapomněl i-stop vypnout a na semaforu jsem si uvědomil, že nevypl motor. Koukám, a ikona baterky (obrázek mezi klimatizací a teplotou motoru) není modrá. Ale jinak žádná hláška. Asi je nedostatečně nabitá. Startuje pěkně (i přes zimu, stojím venku). Tak to zatím nechám jako plus, že se nemusím s vypínáním i-stopu prudit. Na podzim bude mít 5let. Stejně půjdu v říjnu na garančku a tam se uvidí, v jakém je stavu. Krátké trasy, které jezdím jsou asi pro aku mor.
 
no vypada to, ze jak malo jezdim, tak neni dobit i-eloop. jel jsem cca 50km s jednou zastavkou a nedobil se ani jeden dilek. sviti mi u toho i-stop "NEPŘIPRAVEN". celou cestu jsem se snazil plachtit a brzdit motorem ale ani jedna carka navic...
 
Back
Top