• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika i-STOP - systém start and stop, názory, zkušenosti, řešení, deaktivace

Bohužel to hloupé tzv. inteligentní dobíjení deaktivace i-stopu neovlivní. Ale mám dojem, že jsem tu kdysi četl, že to někomu dobíjelo pořád když si v důsledku nějaké chyby auto myslelo, že má pořád vybitou baterku.
 
Inteligentní dobíjení pravděpodobně řídí řídící jednotka motoru PCM, kdežto i-Stop je záležitost Start Stop Unit (SSU).
 
Takže až přijde čas na výměnu baterky, musím koupit EFB. Akorát z originál baterky nepoznám jakou má kapacitu. Neví někdo jaká je pro 2.5 G?
 
Narazil jsem na další variantu pro vypnutí i-Stopu – čínskou krabičku do OBD 2, která by měla iStop vypnout. Předpokládám, že to bude úpravou bitíků v řídicí jednotce, stejně jako to dělá @shr3k. Zajímavé je, že tvrdí, že stisknutím tlačítka i-Stop se dá znovu dočasně aktivovat stisknutím tlačítka „i-stop off“ na palubce. Podle recenzí to vypadá, že to snad i funguje.
 
Hmmm, akosi úplne mi nie je jasné, či to musí byť stále zasunuté v OBD alebo sa to zasunie, dekativuje i-stop a potom vytiahne a i-stop zostane vypnutý? ?
 
Narazil jsem na další variantu pro vypnutí i-Stopu – čínskou krabičku do OBD 2, která by měla iStop vypnout. Předpokládám, že to bude úpravou bitíků v řídicí jednotce, stejně jako to dělá @shr3k. Zajímavé je, že tvrdí, že stisknutím tlačítka i-Stop se dá znovu dočasně aktivovat stisknutím tlačítka „i-stop off“ na palubce. Podle recenzí to vypadá, že to snad i funguje.
Ne, toto opravdu stejnou úpravu, jako se dělá trvalou úpravou konfigurace v R-BCM (Rear Body Control Module) dělat nemůže. Maximálně to může upravit provozní parametry pro danou jízdu, čili ano, může dočasně vypnout iStop, ale je to jen takové hodně jednoduché šidítko (obdoba stisku tlačítka iStop po nastartování). Navíc taková aplikace funguje, dle mých zkušeností, zejména s koncernovými vozy... u Mazdy bych si tím ale jistý rozhodně nebyl, ta je opravdu hodně "tupá" - tedy těžko říci, zda si vůbec nějak nechá "kecat" do provozních hodnot.
 
btw jak resite start/stop v mazdach? slysel jsem ze "nejde" vypnout.. resp jo, ale jen po dobu jizdy... tzn musi se to delat pri kazdem startu ... je to pravda? vypinate to? nebo jezdite na start/stop on ?
 
btw jak resite start/stop v mazdach? slysel jsem ze "nejde" vypnout.. resp jo, ale jen po dobu jizdy... tzn musi se to delat pri kazdem startu ... je to pravda? vypinate to? nebo jezdite na start/stop on ?
Normálně to překódujeme, jako kdyby příslušná jednotka byla určena pro USA a jiné trhy, kde si na CO2 nehrajou.
 
predpokladam ze v autorizovanem servisu to nedelaji ... umi to kazdy mechanik? nebo budu muset nekam spesl?
 
Kdo se nechce šťourat v řídící jednotce motoru, může odklonit mikrospínač signalizující otevřené víko motoru a je to.
 
Kdo se nechce šťourat v řídící jednotce motoru, může odklonit mikrospínač signalizující otevřené víko motoru a je to.
To není řídící jednotka motoru, v čem to vypneš.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
nepřišel náhodou někdo na to, jak navodit reverzní stav? to by se mi totiž líbilo nejvíc. i-stop bych si aktivoval stisknutím tlačítka a defaultně by byl vypnutý. třeba v létě bych si to semtam zapnul asi i "rád". nebo třeba před příjezdem na benzínku...
 
Jedině chytrým přepínačem napojeným paralelně na tlačítko.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
mrknu pořádně na to schéma, co tady někde je... ale spíš to dopadne tak, že se ti časem ozvu a přijedu na chvilku s lahví červeného moku ;)

ale ještě se blbě zeptám, četl jsem, že se dá řídit chování i-stop i brzdovým pedálem, ale to se mi teda nijak nepodařilo, chcípne to, i když pedál sotva polechtám. v čem spočívá ten trik prosím? a nebo je to jen u některých aut/výbav? díky
 
Back
Top