• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika i-STOP - systém start and stop, názory, zkušenosti, řešení, deaktivace

Nevím jak to má Mazda ( údajně tam pomáhá kondenzátor ), ale tzv. inteligeinte nabijeni bateriím moc neprospívá, proto se u těchto systémů nepoužívají běžné baterie .
Citace z článku :
"Aby stop-start snižoval spotřebu v měřicím cyklu NEDC – a klidně přiznejme, že i v některých provozních režimech – k tomu mají jím vybavená auta takzvané inteligentní dobíjení. A to žádným tlačítkem vypnout nejde. Jsou to velmi složité algoritmy, jejichž smyslem je, aby alternátor neodebíral výkon motoru při ustálené jízdě či akceleraci a spotřebovanou energii stačil doplnit při brzdění. Až když nabití baterie klesne pod stanovenou minimální mez, začne auto dobíjet, i když se brzdění nedočká."
 
Poslední úprava:
Kdyz to takhle deaktivujete zruší se i to inteligentní dobíjení ?? Nebo se deaktivuje jen to, že to pořád nemusíte vypínat ? Potom ta baterka dostává zabrat pořád ...

Cemu rikas inteligentni dobijeni, ieloop? Ten funguje furt stejne na pytel :)))
 
Ano, to je kvuli te klime. Ale ve VIN je spravne jmzGJ....... GH je predchozi generace sestky ;)
 
Děkuji za odkaz na články, pečlivě jsem prostudoval. Chtěl bych otevřít diskusi k tomuto: "Kdo chce vědět, zda je nabití potřeba, pořídí si voltmetr a změří napětí na svorkách – ale pozor, minimálně 12 hodin po jízdě! Pokud naměříte 12,8 V, s prodlužovačkou se k autu tahat nemusíte. Jestliže 12,6, najděte si na to čas, a když třeba jen 12,2 V, dejte baterku nabíjet neprodleně. Často i jen deset hodin v tomto stavu znamená nevratné poškození."
Mám úplně novou CX-5 Revolution top (tedy i s kondenzátorem). Pořídil jsem si na Alibabě voltmetr do cigaretové zásuvky (multimetrem jsem zkontroloval, že nekecá). Předevčírem jsem baterku plně dobil externí nabíječkou (za hodinu byla nabitá). No a cca po 24 hodinách měřím napětí v klidu, a hle: 12.1 V. Poté normálně nastartuji, za jízdy používám i-stop, vše OK. Dělám někde chybu v úvaze, nebo ji dělal autor onoho článku ?
 
@shr3k Ahojda, chystám se sepsat návod, jak deaktivovat i-Stop v SSU pomocí OBD2/MS-Can a FORScanV2.
Nerad bych ale "fušoval do řemesla" někomu, kdo je tady na to odborník a má stejný postup.

Takže, jedná se o toto:
upload_2018-2-20_20-27-45.png

A tedy toto:

Nebo je to nějaká jiná forma softwarové deaktivace?

Honza
 
Ne, však tady píšu, že jde o SSU a dva registry.
 
Taky bych si rád nechal tuhle featurinu vypnout...
Ale asi budu muset vydržet do nějakého srazu na který se někdy dostanu...
Nebo kdyby se někdy shr3k vyskytl někde u Zlína.....;)
 
Ten je u Zlína každou chvíli, příští týden v pátek v Autoefektu třeba...
 
Ničí start stop systém baterii i když před každou jízdou ho automaticky vypínám tlačítkem? :confused:

@shr3k Nejezdíš také směrem Jižní Čechy? (České Budějovice nebo tak)? :)
 
Ničí start stop systém baterii i když před každou jízdou ho automaticky vypínám tlačítkem? :confused:

@shr3k Nejezdíš také směrem Jižní Čechy? (České Budějovice nebo tak)? :)
Přesně za měsíc budu někde tam v okolí u Hluboké...

A baterii to ničí furt i když se to deaktivuje, to je inteligentní dobíjení pro úsporu paliva.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Ahoj @shr3k , po zdejších jen pozitivních ohlasech bych se taky rád zbavil otravného kurvítka start-stopu. Co by to obnášelo na mé CX3 ? Myslíš, že by sis na mě mohl někdy udělat čas, rád se za tebou někam dopravím ;)
 
Poslední úprava:
Velký dík @shr3k za super prácičku a deaktivaci kurvítka start stop. Hned dva rychlé poznatky :) je super když na přístrojovce nesvítí nic oranžově, ale pořád mám potřebu při startu hned mačkat tlačítko start stop - síla zvyku,, ale rychle si zvyknu nic nemačkat. Ještě jednou díky @shr3k
 
Si vzdycky prijdu blbe, ze jsem nic nedovezl :(, ja v tehlech socialnich vecech neumim chodit.
 
Back
Top