• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Koupě benzínové verze s nájezdem 200tkm+

howkey

nový člen
4
Zdravím, poohlížím se po druhém autu do rodiny a zajímalo by mně zda by jste šli do Mazdy 2.5 či 2.0 121kw s nájezdem 200tkm+ ročník 2016+. Je mi jasné že hodně záleží jak se s autem jezdilo a jak se o něj pečovalo a tak ale bavme se o autech s jasnou historii, pravidelným servisem které vypadá v dobré kondici.

Teď jsem třeba narazil na 2.5, 300tkm, r.v.2016 pravidelný servis Mazda. Má smysl o takovém autě vůbec uvažovat?
 
Motoru s +200000km, ať 2.0 nebo 2.5 bych se nebál pokud byla údržba kvalitní/nadstandardní. Už se dost často setkávám se Sky-G 2.0/2.5 který mají přes 250000km a fungují jak nový a nejvíc co jsem servisoval byla CX5 se Sky-G 2.5 s necelými 320000km a motor byl naprosto v perfektním stavu.
Problém ale bývají ty věci okolo:
1) odcházející automatický převodovky když v nich nikdo (čti předchozí majitel) neměnil olej
2) spojky u manuální převodovky už bývají na výměnu nebo už je znát opotřebení
3) alternátor může po 200000km umřít takřka kdykoliv (odejdou uhlíky)
4) ložiska/náboje kol po 200000km taky můžou umřít kdy se jim zachce
5) většinou už tlumiče bývají opotřebený (auto je houpavý) pokud jsou ještě původní
6) spodní přední ramena to můžou mít za sebou nebo těsně před smrtí pokud jsou původní
7) "nafouknutí" těsnících gumiček pístku v brzdových třmenech a s tím spojený zaseknutí brzdového třmenu a jeho nutná repase (tady spíš než nájezd za mě hraje roli věk třeba +10let)
8) pokud už jde o motor, tak se objeví občas malinký průsaky oleje na místech kde jsou díly motoru lepený tmelem (ale opravdu jen drobný průsaky, který stačí utřít - pokud se tedy nebavíme o Sky-G 2.0 mild-hybrid)

To jsem si jen tak v rychlosti vzpomněl na takový ty nejčastější problémy u GJ/GL a nájezdem +/-250000km co dost často vidím.

Ale to je jen můj pohled na věc.
 
Poslední úprava:
Díky, je mi jasný že to není jen o motoru takže veškeré info se hodí. To co píšeš je běžné i u jiných značek, někde dokonce i.mnohem dříve.

Ještě k tomu motoru, trošku mě děsí ten longlife olej a výměna každých 20tkm. Toto nebývá problém?
 
Díky, je mi jasný že to není jen o motoru takže veškeré info se hodí. To co píšeš je běžné i u jiných značek, někde dokonce i.mnohem dříve.

Ještě k tomu motoru, trošku mě děsí ten longlife olej a výměna každých 20tkm. Toto nebývá problém?
Tam ale žádný long-life olej není a výměna každých 20000km je čistě marketing pro flotily (nebo laboratorní podmínky).
Když v infotainmentu provedeš reset intervalu oleje, tak ti tam automaticky (tím pádem od automobilky) naskočí údaj 10000km/1rok.
I v případě že tam budeš mít nastaven interval oleje na "Flexibilní", což znamená že se bude interval na výměnu oleje zobrazovat v procentech a bude ubývat podle stylu používání auta, tak se na víc než cca 15000km nedostaneš.

On je tam totiž ještě jeden údaj a to je klasický servis (vše mimo oleje) a ten když se vyresetuje, tak je tam standardně 20000km/1rok. A to si mnozí pletou a nebo jim v servisu ten olejový interval ručně přenastaví na 20000km aby se shodoval s klasickým servisním intervalem.

Měnit po 20000km ze začátku nebývá problém, ale potom u takhle víc olejetých kousků už se ty problémy v důsledku zanedbanýho olejovýho servisu můžou ukázat - zvýšená spotřeba oleje, vyšší opotřebaní vnitřních dílů motoru, průsaky oleje přes těsnění, nižší výkon motoru,...
 
Poslední úprava:
Tak ta Mazda 2.5 s 300tkm jezdila na servis v průměru každých 20tkm. Olej v převodovce měněn při 200tkm. Jako jezdila dálky, ale i tak bych se toho bál :)
 
A to jsi do ní nějak zamilovanej, že nemůžeš vybrat jinou s lepší servisní historií nebo i menším nájezdem, když z téhle nemáš úplně dobrý pocit? 🙃
 
Back
Top