• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Chyba P0421 u 2.5 LF-VE - záhřevný katalyzátor

kiwibibo

člen KLANu
65
Zdravím, začala mi svietiť kontrolka palivového a emisného systému. Bol som s tým v 2 servisoch, chcel som mať istotu ešte pred výmenou dielov, že vymieňam ten naozaj pokazený :D Robila sa diagnostika, kód chyby P0421 Warm Up Catalyst System Right Efficiency Below Threshold . V druhom servise som nechal zmerať aj emisie, či správne funguje katalyzátor - tie vyšli v poriadku, takže tým sa (dúfam) vylúčil katalyzátor. Pozerali cez diagnostiku funkčnosť oboch lambda sond, údajne tá prvá pred katalyzátorom funguje správne, druhá vyzerá byť zlá. Na moje naliehanie, či by tie sondy nepozreli aj osciloskopom, mi servisák povedal, že to vidí aj na diagnostike... Nezostáva mi nič iné ako im veriť a začať objednávať :D
Takže zháňam lambda sondu, ktorá je za katalyzátorom. Od servisu mám ponuku na Denso za 220€. Na slovenskom eshope som našiel NGK za 105€. Na americkom shope som našiel údajme OEM sondu za 150€ už aj s poštovným. Viete mi poradiť, ktorú kúpiť? Oplatí sa za nejakú priplatiť? Je to jedno či NGK alebo Denso alebo Bosch? Alebo treba objednávať len cez Mazdu originál? Nechce sa mi platiť nekresťanské príplatky za to, že niečo objednávam u dealera Mazdy... Díky za rady ;)
 
Poslední úprava:
Ahoj, tak přesně ten samý problém řeším také :). Stejná chyba. Dle Maxe (místní guru :) s největší pravděpodobnostní kat. Tak jsem zajel do servisu a tam mi borec vítězoslavně dle diagnostiky oznámil první sondu (smazal chybu a že objedná neorigo, zastavil jsem ho ať počká). Nedalo mi to a zavolal jsem do autorizáku. Tam mi řekli, že neautorizované servisy mají na hovno diagnostiku a že to bude kat. Dojel jsem a dle diagnostiky nic nezjistili, páč chyba byla smazána. Čekal jsem 14 dní na rozsvícení, zajel tam znovu, stejná chyba, na nic nepřišli, jen že hodnoty na druhé sondě jsou špatné, že se musí podívat do katu sondou, mimochodem mi bylo oznámeno, že neoriginální sonda nebude fungovat správně a že kat univerzální bude fachat tak měsíc pak se zničí. Cena sondy origo 12000,- kat 36000,-. Vzhledem k tomu, že jsem k objednání měl 3 týdny čas, tak jsem navštívil prověřeného týpka co autů celkem prý rozumí (na doporučení), ten mi udělal emise (které jsou cajk), průchodnost výfuku (97%) a na kat se netváří, že by byl vadný (Mám pouze 140tkm). Opět čekám na chybu, aby se potvrdila první sonda, jelikož v autorizáku byla zase smazána. Co se týká sondy, tak mi bylo potvrzeno, že neoorigo nebude prý úplně fungovat. Poslední servis mi ještě nastavil hodnoty sondy do výchozího stavu a jen tak mimochodem mi spadla spotřeba o 1,5l, tak jsem zvědav jak se to bude dále vyvíjet.


Dám vědět a ty klwblbo dej taky vědět, zda to byla sonda :).
 
Takže som objednal tú spodnú sondu NTK (tj NGK) za 112€... práve som sa vrátil zo servisu, kde mi ju menili... musel to dávať na zdvihák, lebo k tej spodnej lambda sonde sa zvrchu dostať nedá... cena za prácu+diagnostiku 20 €, pohoda.
Prikladám fotky starej sondy. Neviem či má uplne ideálnu farbu, moc sa mi to nezdá... mimochodom je na nej logo Mazda a aj nápis NTK Japan. Takže to vyzerá na origo diel z prvovýroby. Ja mám najazdene 137tkm, takže stejne ako ty Cimmi.
Tá nová sonda od NTK vyzerá úplne totožne ako ta stará. Takže predpokladám, ze v Mazda servise by mi dodali presne tú istú, len za niekoľko násobne vyššiu cenu :D
Čo ma ale trápi, že na protokole z diagnostiky som si prečítal tú istú chybu ako tam bola predtým... no, uvidíme po prvých pár kilometroch, či sa kontrolka objaví znova...
Inak Cimmi akú máš spotrebu? Ja som zatiaľ najazdil 2000km a spotrebu podľa tankovania mám 9,2l.
 

Přílohy

  • 20170621_074158.jpg
    20170621_074158.jpg
    267,9 KB · Zobrazení: 79
  • 20170621_074201.jpg
    20170621_074201.jpg
    279,6 KB · Zobrazení: 70
  • 20170621_083825.jpg
    20170621_083825.jpg
    296,8 KB · Zobrazení: 66
  • 20170621_083731.jpg
    20170621_083731.jpg
    312,3 KB · Zobrazení: 75
  • 2017-06-21-08-57-53.jpg
    2017-06-21-08-57-53.jpg
    285,3 KB · Zobrazení: 77
Poslední úprava:
Uvidíš, jinak spotřebu mám kolem 9l, záleží kde a jak jedu, ale teď mi borec nastavil na sonde hodnoty na tovární a trasu, kterou jsem jel jednou za 8, jsem teď absolvoval za 6,5l což jsem cumel, sice samej kamion a jel jsem pomalu, ale i tak, 120km okrsek se spotřebou 6,5 bylo neuvěřitelný.
 
6,5 l na dva a pol litri?? neverim :D s takou spotrebou by som jazdila velice rada :) ako sa nastavujú tie hodnoty lambda sondy? cez diagnostiku? nech v servsie vyzerá, že sa rozumiem :D
 
No mě bylo řečeno, že pomocí diagnostiky nastavil hodnoty do výchozího stavu. Na moji spotřebu se může kouknout v odkazu v podpisu. ;)
 
Na jaře jsem řešil taky lambdu a házelo to chyby P2195 a P0133 a zvýšenou spotřebu.. Po výměně první lambdy značky NTK spadla spotřeba o 2l a chyby jsou fuč. Původní byla ještě originál a vydržela 260 000 km. Nyní mám spotřebu cca 8l což je parádní a jezdím 50% město a 50% dálky.
 
Takže novinky - po výmene zadnej lambda sondy a najazdení cca 30km kontrolka svieti znova :///
 
tak možná to bude ta první, tak mi to bylo původně řečeno,... Nebo možná ten kat,... to je těžký uvidíš,...
 
Toto je celkem obsáhlá problematika, problém je, že v autorizáku ti řeknou kat, a když se mění kat, tak i lambdy a to jsi v autorizáku na 60tKč.
Ještě co mi bylo řečeno, tak že sonda se musí v ŘJ nastavit na výchozí hodnoty, jelikož ŘJ si pamatuje hodnoty, které má z původní sondy. Možná bych zkusil ještě toto,...
Dále co si tak pamatuji, mi ještě týpek říkal, že to bývá spíš první sonda, druhá je pouze kontrolní. U vysoko otáčkových motorů se prý spíše kazí ta první. No a nebo ta nejhorší varianta kat....
 
Nj, je to alchýmia.. :) Budúci týždeň mám ísť k Braňovi - bývalému Mazda-servisákovi, tak snáď čosi vymyslí :)
 
Tak jaká, něco nového?
U mně nad tím dnes borci 4 hodiny laborovali a zjistili, že dle hodnot je první Lambda v pořádku, kat dle kamer krásný a průchodný, super, emise ok, průchodnost dle měření ok. Druhá lambda občas nemá úplně ideální hodnoty. Takže elektrikář dal verdikt, že buď druhá lambda nebo software řídící jednotky. Asi prvně zkusím druhou sondu jako ty a pak kdyžtak ŘJ soft.


Nj, je to alchýmia.. :) Budúci týždeň mám ísť k Braňovi - bývalému Mazda-servisákovi, tak snáď čosi vymyslí :)
 
Servisák Braňo sa nad tým trápil celé jedno poobedie, údajne obe sondy sú OK, vyhrievanie sond funguje, katalyzátor tiež ok.. až pak mi zavolal, že už našiel problém, údajne nejaká súčiastka týkajúca sa pripravy zmesi za 30€, má mi to meniť koncom tohto týždňa... viac mi k tomu nechcel povedať, asi aby som s tým nešiel za niekým iným :)
Takže čakám, kým si nájde čas na opravu, údajne to bude na par hodín, lebo pri výmene toho dielu treba veľa toho zmontovať... tak som zvedavý, či už to bude vyriešené... keď budem vedieť niečo nové, napíšem ;)
 
Ok, díky. Já dnes nechám vyměnit druhou lambdu a uvidím. Taky se pak ozvu....
 
U jiného vozu mi taky hlásilo chybu lambda, ale nakonec byla příčina v bohatosti směsi.
 
Měl jsem v létě zimní mapy pro řídící jednotku . pohon plyn. Velká bohatost směsi.
 
Měl jsem v létě zimní mapy pro řídící jednotku . pohon plyn. Velká bohatost směsi.
Mě právě elektrikář řekl, že na 50% je to lambda a na 50% je to nastavení ŘJ. Toto jsou asi schopni změnit pouze v autorizovaném servisu, co? Kde a na čem ti to dělalo, pro info a kde ti to mapování změnili? Díky :)
 
Přes program v počítači na diagnostice.
 
Back
Top