• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Legální rozměr pneu v TP - zápis, možnosti

  • Vlákno založil Vlákno založil Natural
  • Datum založení Datum založení

Pomohlo vám toto téma?


  • Celkem voličů
    8
V TP je pouze 7Jx18 5x114.3 ET 35 ... takze pokud se nepletu, podobne jako u KF pomerne uzky disk. Pokud jsem dobre koukal, tak v takhle nakombinovanych parametrech jsem nenasel byt jen jeden jediny model.

Mimochodem, kdyz jsem se dealera ptal, kolik vazi ten disk z OEM prislusenstvi, co odpovida rozmerum, tak mi odepsal "dle katalogu 14.250 kg". Coz mi na 7" palcu uzky 18" disk prijde docela dost. Asi aby to dobre rekuperovalo! :D

Proto resim moznosti zapisu jinych rozmeru do TP.
 
Jenže ten zápis se provádí na typ kol z typového listu (to se tam uvádí, výrobce, typ, rozměr, rozměry pneu). ;)
Tedy mně připadá, že ta finta @Ter Leeloo II by mohla fungovat. Na STK musíš samozřejmě dojet se 4 stejnými koly. Mně to měřili a kontrolovali dost pečlivě.
Na inspektorát jsem nicméně donesl papír s konkrétním typem kola, ale do TP už výrobce nepíšou, jen rozměry disků, tedy vč. parametrů pneu. Pak tam přece můžu nasadit i kolo jiného výrobce - kdo to pak bu de kontrolovat? Podle čeho? Ovšem sám bych netroufl nasadit na auto disk, který nemá homologaci od výrobce na moje auto. Ale to asi jen moje opatrnost.
 
@shr3k-u ted si akorat nejsem jisty, kam se me snazis nasmerovat, nebo co bych mel zjistit? Ja jsem totiz puvodne mel mimo jine vyhlednuty disk MAK Highlands. Cemuz teda MAK Wolf je trochu podobny a ten TUV Gutachten pro XA5 ma, to uz vim.

http://gutachten.bmf-application.com/ga/M01/366-0086-19-WIRD-ON-12-8-001.pdf
Nebo na Tvem odkazu primo od MAK: http://b2b.makwheels.it/SysInf/MAK/Documenti/Certificati/WF7580 F2-60,1-A12.pdf

Proto uz jsem rovnou zminoval tyto disky, ktere sis poridil na Insignii (pokud jsem spravne pochopil Tve vazeni ;) ).
 
Tedy mně připadá, že ta finta @Ter Leeloo II by mohla fungovat. Na STK musíš samozřejmě dojet se 4 stejnými koly. Mně to měřili a kontrolovali dost pečlivě.
Na inspektorát jsem nicméně donesl papír s konkrétním typem kola, ale do TP už výrobce nepíšou, jen rozměry disků, tedy vč. parametrů pneu. Pak tam přece můžu nasadit i kolo jiného výrobce - kdo to pak bu de kontrolovat? Podle čeho? Ovšem sám bych netroufl nasadit na auto disk, který nemá homologaci od výrobce na moje auto. Ale to asi jen moje opatrnost.
to uz jsem taky nekde videl ze borec shanel na pujceni kola urcitych rozmeru s typovym listem na zapis do TP, s tim ze pak si tam da jiny stejnych rozmeru ke kterym typovy list nema
 
Chcel by som kúpiť na GH R18 disky (origo FL), je problém dopísať tento rozmer 7.5x18 ET60, keď moja Mazda je od výroby na 17? Je nutné dokúpiť TPMS? Na R17 ich nemám.
 
Obávam sa, že na moju GH 18 disky zapísať nepôjdu. VIN auta je 174.441 a má fabricky osadené R17 kolesá. R18 kolesá idú dopísať od VIN 210.840.

Žeby nejaké zmeny na podvozku?
Budem informovať ako som pochodil.
 
Mám poslední šestičíslí 120674 a normálně napsané 18" v TP.
 
Situácia s R18 kolesami sa uzatvorila.
Kontaktoval som p. Plessingera s požiadavkou na dopísanie rozmeru 7.5Jx18 ET60. Keďže moja Mazda vyšla z výroby na R17, nie je možné dopísať R18, pretože tento rozmer nebol schválený pre moju GH.
Zaujímalo by ma, v čom Mazda spravila zmeny keď od VIN 210.840 idú R18 dopísať aj do nižších výbav.

Viem, že Scud mal R18 na jeho Mazde, ktorá prišla fabricky s R17. Zrejme mal to správne VIN čislo.
 
a pres disky s typovym listem by to neslo? verim ze nektery vyrobce bude mit 18" i s typovym listem pro GH
 
a pres disky s typovym listem by to neslo? verim ze nektery vyrobce bude mit 18" i s typovym listem pro GH

Toto isté napadlo aj mňa, no mal som dobrú ponuku na R18 po FL aj s pneu, preto som to riešil.
 
tak nekde pujcit jen na zapsani a pak si dat svoje :D

Uvidím čo bude budúci rok, ale najrozumnejšie bude kúpiť R17 s typovým listom kam pôjde nasadiť rozmer 225/45. Pneu sú lacné a zároveň majú šírku ako všetky Mazdy teraz :) Takže lepší Grip.
 
Tak jsem si v pondeli prosel procedurou zapisu alternativnich kol do TP a chvilku uz jsem myslel, ze to nedopadne dobre. Kazdopadne zde popsane postupy jsou validni.

Nicmene pokud vyhledove nekdo planuje delat takove zhuverilosti s lakovanim disku, jako ja, tak je treba si dat pozor na oznaceni disku, ktere je fyzicky "napsano" na samotnem disku. Bud tam muzou byt cisla vyrazena nebo vystoupla a na STK ten disk kontroluji podle toho. Nevim, me proste jen nenapadlo, ze se to dela takhle. A me malem typovy list nepotvrdil kvuli tomu, ze pry nelze pres lakovani precist hodnotu ET. Nakonec to dopadlo dobre, ale priste si na to musim dat vetsi pozor. Hlavne se teda musim sam podivat, jak moc to je/neni videt, at me nekdo netaha za nos (na STK stanici jsem pod auto nelezl).

A ze nejdou na urade zapsat alternativni kola u stejneho okynka, jako je registrace vozidla, to uz je jen takova tresnicka na dortu. Takze druhy listecek, druhy formular a ... druha fronta :rolleyes:.
 
Zkusil jsem to přes p. Plessingera a moc mě nepotěšil. Zkusím ještě napsat do ALCAR a nebo do RONAL.

Dobrý den!
Vaše závěry jsou správné! Výrobce vozidla nemá schválena 17“ kola a proto nemůžeme, jako jeho zástupci vydat žádné souhlasné potvrzení. Existuje však druhá, rovnocenná cesta. Oslovte společnosti ALCAR nebo RONAL (dodavatelé/výrobci ráfků), kteří mají nad rámec výrobců vozidel schválen širší sortiment rozměrů a designů ráfků. Na jejich KONFIGURÁTORU vyberete podle vašeho auta a podle sympatií 17“ kola a pláště. Až si vyberete nezapomeňte při nákupu vyžádat TYPOVÝ LIST. Když ho předložíte na úřadě, tak na základě vaší žádosti doplní do ORV II alternativní, schválený rozměr
S pozdravem
Ing. Josef Plessinger
 
@lekarnicka, ale to prece neresi Tvuj problem, nebo ano? Pan Plessinger Te odkazuje na normalni cestu nakupu novych disku s typovym listem. Ale predpokladam, ze Ty jsi nechtel kupovat nove disky, nebo?
 
No nechtěl, ale nic jiného mi asi nezbude. Chtěl jsem R17 na léto i na zimu - Přišlo mi to jako ideální poměr vzhled/cena/komfort. Teď to nejspíše dopadne tak, že na zimu budou R16 a na léto se buď koupí nové R17 z uvedeného obchodu a nebo seženu R18 - Tady mám strach, aby to pak nebylo tvrdé :(
 
A nebo muzes nechat to, na cem to auto jezdi ted, ne? Nakonec to bude asi ta nejlevnejsi varianta, nebo? ;) Sice to asi teda jsou 16", ale rikam si, zda Ti to vlastne stoji za to, kupovat si jen o 1" vetsi disky a jeste s typakem jit na urad.
 
Back
Top