• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Legální rozměr pneu v TP - zápis, možnosti

  • Vlákno založil Vlákno založil Natural
  • Datum založení Datum založení

Pomohlo vám toto téma?


  • Celkem voličů
    8
Typový list vydává výrobce a je přidáván ke kolům při koupi v obchodě. Ale silně pochybuju o ochotě vydání typáku jen tak, bez prodeje kol. Ale za zkoušku se určitě nic nedá, možná zkusit, zda by existovala varianta koupě typáku, či tak něco, ale moc tomu osobně asi nevěřim...
 
Ahoj mazďáci! :)
Máte někdo zkušenosti se zápisem 18ti palcových kol do TP na GG před face? Co bych vše k tomu potřeboval? Někde jsem se dočetl, že bych je měl mít povolené(tzn.215/45/R18 - jako MPS) . Bohužel v TP mám maximálně 215/45/r17. Hrozně se mi líbí liťáky z GH, 18ti palcové :)
Děkuji za rady.
 
Ahoj mazďáci! :)
Máte někdo zkušenosti se zápisem 18ti palcových kol do TP na GG před face? Co bych vše k tomu potřeboval? Někde jsem se dočetl, že bych je měl mít povolené(tzn.215/45/R18 - jako MPS) . Bohužel v TP mám maximálně 215/45/r17. Hrozně se mi líbí liťáky z GH, 18ti palcové :)
Děkuji za rady.
@Deri tuším zapisoval na GG další rozměry přes papír z SCC, někde to tu je k nalezení.
 
Osobně na GG/GY v 18" doporučuju spíš než rozměr 215/45R18 rozměr 225/40R18 jednak to na nonMPS šestkách vypadá líp a hlavně ty gumy nestojej takovou šílenou raketu jak ty 215tky
 
Zdravím vás.
Svou Šestku GH liftback po faceliftu mám dovezenou z Německa. Byly na ní liťáky Aluett s pneu 225/45 ZR 17 91Y. Jde o to, že mi je v Prostějově při registraci auta nechtěli zapsat do TP. Mám k autu doklad TÜV SRN, kde jsou rozměry uvedený, ale pro ně je to bohužel bezvýznamnej kus papíru (nebo papírů, je to víc listů). Dovozce byl překvapenej a říkal, že s tím obvykle nebývá problém – například v Praze a okolí jim tento doklad bez problémů vzali a do TP zapsali.

Zřejmě jsem tuhle záležitost dotáhl do konce, bohužel neúspěšnýho.

1) Kontaktoval jsem pana Plessingera ze SCC. On mi však neměl jak pomoci – výrobce takový rozměr v homologaci neuvádí a nemohou jej tedy potvrdit. Doporučil kontaktovat výrobce/dodavatele ráfků.
2) Napsal jsem výrobci ráfků do Německa, zda mají nějaké další dokumenty použitelné pro ČR. Poslali mi přeložené texty pro KBA v češtině a potvrdili mou domněnku, že jediným dealerem jejich kol v ČR je Auto Kelly.
3) Psal jsem do Auto Kelly, zda mi jsou schopni k těmto liťákům vystavit typový list, ačkoliv jsou dovezený z Německa. Prý ano, na jakékoliv pobočce. Po dvoutýdenním osobním jednání s pobočkou v Olomouci, kde to vypadalo velice nadějně, mi do telefonu řekli, že typový list vystavit nemůžou a tím to zhaslo. Asi proto, že zrovna mnou poptávaný rozměr u stejného typu ráfků v ČR nenabízí.
4) Po několikaměsíční pauze způsobené zimou jsem znovu zjišťoval postup dle MDČR. Zkusil jsem tedy kontaktovat místní STK (alespoň tak jsem to z postupu pochopil) a ptal se, zda je to u nich možné a mají k dispozici technika typu "K". Prý ne, STK to nedělají, kontrolu montáže pro ně prý zajišťuje DEKRA.
5) DEKRA má jedinou takovou zkušebnu v Klíčanech, do kterých to mám od PV po dálnici přes 280 km (3 hodiny cesty). Poslal jsem jim mailem dokumenty a ptal se, zda jsou pro kontrolu montáže dostačující. Poprosil jsem je taky o cenu montáže a info, jak dlouho ta procedura trvá, abych viděl, zda se něco takovýho vůbec vyplatí (předpokládám, že ne, to jsem jim ale nepsal). Odpovědi jsem se ani po taktní urgenci nedočkal.

Zatím tedy jezdím na elegantních zimních plechotronech. Zřejmě ale liťáky nasadím takříkajíc "načerno", spoléhajíce na skutečnost, že si je PČR při mým náhodným zastavení nebude moci ověřit (velkej TP nevozím). Jediným rizikem je tak nejspíš nějaká specifická dopravní nehoda, při které by tohle mohlo hrát roli a někdo si toho všiml ve svůj prospěch. A samozřejmě nepočítám s tím, že by to prolezlo přes STK – už při první registraci v ČR to dovozce na vstupní STK přistavil na zimních plecháčích.

Je ještě nějakej jinej způsob, jak by se to dalo vyřešit? Kromě snahy o prodej ráfků bez možnosti získání typového listu? Nebo se na to mám prostě vys*** kašlat?
 
195/65 R16, 205/60 R16, 215/50 R17, 215/55 R17, 225/45 R18.
Navleču na to pneu z těch povolenejch 17'' rozměrů? Ty šířky jsou menší.
Liťáky jsou 7,5J×17H2, 5×114,3, ET50.
 
195/65 R16, 205/60 R16, 215/50 R17, 215/55 R17, 225/45 R18.
Navleču na to pneu z těch povolenejch 17'' rozměrů? Ty šířky jsou menší.
Liťáky jsou 7,5J×17H2, 5×114,3, ET50.

Já mám 215tky na MPS na 8J diskách a úplně v pohodě, takže na 7,5Jčkách to nebude žádnej problém.

PA242454.JPG

P3262572.JPG
 
Myslím, že ty 215 nebudou problém na těch tvých liťácích. Profil už pak bude o tvých preferencích( pohodlí nebo větší jistota v zatáčkách) . Každopádně když budeš mít gumy dle TP, tak si myslím že je jedno jaké máš liťáky ve smyslu těch náhodných událostí.
 
Ok, to vypadá jako cesta k vyřešení pneu. Kontroluje STK i rozměry liťáků? Ty totiž v TP zapsaný rovněž nemám. Například pro pneu 215/50 R17 jsou tam napsaný alu 7J×17 ET60.
 
Když jsem byl evidenčce, tak kontroloval pouze rozměr pneu. Samozřejmě, když bude natažená 215 na nějakým 10J, tak to pozná a bude zkoumat.
Ale 215 na 7,5J nebude problém. Já mám 215 na 8J a je to trochu znát - záleží na tvaru pneu. Je to tim, že mám malej profil. Když se podíváš nahoru na Deriho fotku, tak je to úplně v pohodě :-)
 
Za mě. Pokud nemáš kola sjetý a nelezou ven s auta, tak stk v pohodě.
 
A co když mám stejné pneu i kola, jen je rozdílné ET? Nemám typový list ani žádný jiný papír a jsou to origo Mazda.
 
Ještě jsem neviděl aby mechanik na Stk čistil kola z druhé strany a hledal vyražené ET na rafku.
Ale víš jak. ....
Já mám taky jiné ET a neřešim to a kdyby náhodou tak tam hodím druhou sadu která je ok.
 
STK kontroluje jen rozměr pneu, když to neleze nějak viditelně ven z podběhů.
 
Byl jsem na STK nedávno a jediné co na kolech kontroloval, byly pneumatiky, jestli souhlasí rozměr.

Jen mě napadlo, že bych to pro sichr nechal zapsat, ale taky mě to nějak extra netrápí, když už, tak spíš prohlášení technika v Mazdě, že rozdíl mezi ET 60 a 52 je už dost velký a na jedno kolo působí větší váha klidně až 100 kg.

Myslím, že pokud vidí origo kola, tak to ani neřeší, to by musel být nejaký hnidopich...
 
Back
Top