KlikPet
rodinný člen KLANu
- 360
Zdravím,
mám tři měsíce starou Mazdu 6 2,5 Sky-G a rád bych s vámi nasdílel a především zkonzultoval mé zkušenosti s tímto motorem.
Motor je v podstatě úžasný, resp. přesně takový, jaký zájemce o tento vůz s tímto motorem očekává. Tedy velice kultivovaný, tichý a od cca 3tis otáček dostatečně výkonný a příjemně pružný. Problém konkrétně u mého vozu nastává v režimu klidné jízdy, tedy v rychlostech od cca 30 do cca 90km/h pod minimálním plynem, typicky při jízdě obcí po rovině při udržování rychlosti 50ti km/h. Zkrátka při jízdě, kdy si chcete jen tak klidně plout a jen „šolícháte“ plynový pedál pro udržení stálé rychlosti. V takovém případě totiž auto lehce cukce a od motoru jsou cítit dost silné vibrace. V momentě, kdy šlápnete více na plyn, v podstatě okamžitě to přestane a motor se opět zklidní (a samozřejmě že začne dle očekávání zrychlovat). Pokud plyn povolíte, opět se dostaví cuknutí a vibrace. Rád bych řekl, že to není nic, na co by se člověk musel vyloženě zaměřovat, je to cítit dosti výrazně, a to i z místa spolujezdce (který nemá zpětnou vazbu od plynového pedálu)! Samozřejmě se nabízí úvaha, že by to mohl být nedostatečným utlumením motoru při režimu jízdy na dva válce. Nevím, pravděpodobně to ale bude s režimem jízdy při deaktivovaných dvou válcích spojené, už jen proto, v jakém okamžiku toto nastává (jízda bez zátěže, nižší rychlosti). Už jsem to i řešil se svým dealerem, který si vůz projel, také si toho všiml, nicméně po mnou požadovaném provedení diagnostiky jednotka nevykazovala žádné chyby a SW ve voze byl dle servisního technika aktuální. Celé jsme to prozatím uzavřeli s tím, že auto je ještě stále v záběru (stáří cca 3 měsíce, nájezd něco málo před 5.000 km) a že ještě pár set/tisíc km počkáme, jestli si to nesedne.
Mně osobně to strašně štve, strašně mi to kazí dojem z celého toho auta, tím spíš, když se jedná o zcela nový vůz. Pročítal jsem si dosavadní recenze (i zahraniční), nikde na nic takového nikdo nepoukazoval, naopak, většinou se recenzenti shodují na tom, že přepínání mezi čtyřmi a dvěma válci je pro řidiče téměř nepostřehnutelné. No tak to já tedy určitě říct nemohu… Procházel jsem si i různá fóra, zatím jsem podobné zkušenosti nezaznamenal, až včera jsem tady v jednom z vláken našel stejnou zkušenost jiného člena fóra. Proto jsem se rozhodl založit toto vlákno.
Prosím tedy o vaše komentáře, případně vaše zkušenosti, a to jak se samotným motorem (resp. s tím, jak ve výše popsaných podmínkách pracuje), tak i se zkušenostmi s vaším servisem a jeho úkony a radami, pokud tedy stejný problém se servisem už nějak řešíte. Díky moc!
mám tři měsíce starou Mazdu 6 2,5 Sky-G a rád bych s vámi nasdílel a především zkonzultoval mé zkušenosti s tímto motorem.
Motor je v podstatě úžasný, resp. přesně takový, jaký zájemce o tento vůz s tímto motorem očekává. Tedy velice kultivovaný, tichý a od cca 3tis otáček dostatečně výkonný a příjemně pružný. Problém konkrétně u mého vozu nastává v režimu klidné jízdy, tedy v rychlostech od cca 30 do cca 90km/h pod minimálním plynem, typicky při jízdě obcí po rovině při udržování rychlosti 50ti km/h. Zkrátka při jízdě, kdy si chcete jen tak klidně plout a jen „šolícháte“ plynový pedál pro udržení stálé rychlosti. V takovém případě totiž auto lehce cukce a od motoru jsou cítit dost silné vibrace. V momentě, kdy šlápnete více na plyn, v podstatě okamžitě to přestane a motor se opět zklidní (a samozřejmě že začne dle očekávání zrychlovat). Pokud plyn povolíte, opět se dostaví cuknutí a vibrace. Rád bych řekl, že to není nic, na co by se člověk musel vyloženě zaměřovat, je to cítit dosti výrazně, a to i z místa spolujezdce (který nemá zpětnou vazbu od plynového pedálu)! Samozřejmě se nabízí úvaha, že by to mohl být nedostatečným utlumením motoru při režimu jízdy na dva válce. Nevím, pravděpodobně to ale bude s režimem jízdy při deaktivovaných dvou válcích spojené, už jen proto, v jakém okamžiku toto nastává (jízda bez zátěže, nižší rychlosti). Už jsem to i řešil se svým dealerem, který si vůz projel, také si toho všiml, nicméně po mnou požadovaném provedení diagnostiky jednotka nevykazovala žádné chyby a SW ve voze byl dle servisního technika aktuální. Celé jsme to prozatím uzavřeli s tím, že auto je ještě stále v záběru (stáří cca 3 měsíce, nájezd něco málo před 5.000 km) a že ještě pár set/tisíc km počkáme, jestli si to nesedne.
Mně osobně to strašně štve, strašně mi to kazí dojem z celého toho auta, tím spíš, když se jedná o zcela nový vůz. Pročítal jsem si dosavadní recenze (i zahraniční), nikde na nic takového nikdo nepoukazoval, naopak, většinou se recenzenti shodují na tom, že přepínání mezi čtyřmi a dvěma válci je pro řidiče téměř nepostřehnutelné. No tak to já tedy určitě říct nemohu… Procházel jsem si i různá fóra, zatím jsem podobné zkušenosti nezaznamenal, až včera jsem tady v jednom z vláken našel stejnou zkušenost jiného člena fóra. Proto jsem se rozhodl založit toto vlákno.
Prosím tedy o vaše komentáře, případně vaše zkušenosti, a to jak se samotným motorem (resp. s tím, jak ve výše popsaných podmínkách pracuje), tak i se zkušenostmi s vaším servisem a jeho úkony a radami, pokud tedy stejný problém se servisem už nějak řešíte. Díky moc!