• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Tak to jsem z toho jelen 😀 možná záleží i na motoru a výbavě. Já mám 2.2 d 129 kW 2013
No, je to tam nešťastně formulováno. Měla by tam být i ta varianta 17", která o zimních nic neříká. Možné řešení je si to tam nechat dopsat. A nebo to třeba nikoho u STK zajímat nebude, pokud tam budeš mít letní s vyšším indexem a nebo jet na STK se zimníma. ;)
 
Ma nekdo skusenosti s pricniky Thule WingBar Edge (nebo Evo)? Hledam neco co bych mohl namontovat a zapomenout na to, proto hledam takove co maji aerodynamickej tvar a nedelaji velkej ramus...
 
Ma nekdo skusenosti s pricniky Thule WingBar Edge (nebo Evo)? Hledam neco co bych mohl namontovat a zapomenout na to, proto hledam takove co maji aerodynamickej tvar a nedelaji velkej ramus...

Taky se přidávám, pořídil jsem ty od Hakru s wing profilem s pískají jako svině při jízdě, s rakví ještě nevím


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Dobře rozmysli aj na co to chceš, Evo jsou delší a dáš nahoru víc věcí (např. box + 1-2 kola, 2 boxy, ... dle boxu a nosičů). Prostě využitelná šířka je o dost větší. Já mám Thule Wingbar (od roku 2014, tedy ne Evo). Jak na SEAT Leon, tak na Mazdě 6 spokojenost. Ale na autě je nenechávám, jen na větší dovolenou na box atd. (v destinaci ale box většinou sundavám a jezdím jen s tyčema - a 99% času o nich nevim). Samozřejmě to není jak bez nich, ale jsem spokojený, žádné hlasité pískání apod. Zvlášť aktuálně na Mazdě 6 mě nic neruší ani s boxem Thule Motion XT Sport (dálnice kolem 130, většinou do 140-150).

Edit: Ono i dost záleží na jejich umístění. Na Mazdě 6 Wagon je dávám vesměs do koncových pozic jak vepředu, tak vzadu, box. vždy co nejvíce dozadu, tak abych nenarazil 5. dveřmi při otevření a ok, ta pozice se mi osvědčila.
 
Dobře rozmysli aj na co to chceš, Evo jsou delší a dáš nahoru víc věcí (např. box + 1-2 kola, 2 boxy, ... dle boxu a nosičů). Prostě využitelná šířka je o dost větší. Já mám Thule Wingbar (od roku 2014, tedy ne Evo). Jak na SEAT Leon, tak na Mazdě 6 spokojenost. Ale na autě je nenechávám, jen na větší dovolenou na box atd. (v destinaci ale box většinou sundavám a jezdím jen s tyčema - a 99% času o nich nevim). Samozřejmě to není jak bez nich, ale jsem spokojený, žádné hlasité pískání apod. Zvlášť aktuálně na Mazdě 6 mě nic neruší ani s boxem Thule Motion XT Sport (dálnice kolem 130, většinou do 140-150).

Edit: Ono i dost záleží na jejich umístění. Na Mazdě 6 Wagon je dávám vesměs do koncových pozic jak vepředu, tak vzadu, box. vždy co nejvíce dozadu, tak abych nenarazil 5. dveřmi při otevření a ok, ta pozice se mi osvědčila.
Přesně tak, mám stejné příčníky ze stejných důvodů.
 
Přesně tak, mám stejné příčníky ze stejných důvodů.
rovněž Thule WingBar Edge - a velká spokojenost ... Sundávám je když vím, že min měsíc nebudu na střechu dávat box, ale to spíš abych na ně zbytečně nesbíral hmyz a bordel, než že by nějak rušily
 
Rovněž ne, Edge vs Evo - já i @MichalP máme (pokud jsem dobře pochopil) Evo (nebo prostě jen Wingbar bez Edge) - pro jejich lepší využitelnost (větší využitelná šířka) :)

Ale Thule bývá sázka na jistotu a co se kvality a případného hluku týká, myslím, že nic moc lepšího nenajdeš. Případně zkus změnit umístění (kdybys nebyl spokojený) - proudění vzduchu nad autem je různé a malý posun může chování výrazně zlepšit i zhoršit. Mezi Edge a Evo zásadní rozdíl nebude. Takže zvaž potřebu a praktičnost (Evo) vs design (Edge) a vyber jedny z nich.

Jinak ono asi skoro každé příčníky si v některých rychlostech mohou zapískat - otázka je jak moc a v jakých rychlostech - aby to nebyla zrovna tvá běžná cestovní apod. Thule Wingbar mohu ale doporučit a nic moc tiššího asi neexistuje. Včera jsem se vrátil s boxem z další cesty po Evropě a kdybych nevěděl, že tam je, tak o něm nevím - až na spotřebu, která se s boxem při svižné jízdě po evropských dálnicích u mě pohybuje kolem 8 - 9l (reálná dle tankování, palubní počítač dost kecá - tak 0,5l/100 dolů) - auto tedy plně naložené (kufr po roletku) a obsazené 2 dospělí + 2 děti a zmíněný box.
 
Poslední úprava:
Tak abych byl přesnějí - mám delší příčník Thule WingBar Evo 711100-711500 a držák Thule Evo Raised Rail 7104. A spokojenost, hluk nepatrný, o dost menší než měly předchozí příčníky Thule Aero, a více se toho nahoru vejde než u ostatních WingBarů. Ale nasazuji, jen když je třeba. Mám starší box Thule a musel jsem v něm převrtat otvory pro montáž a posunout box víc dopředu, abych mohl otevřít dveře kufru. Ale používám raději třmeny přes příčník, víc jim věřím. Novější boxy to mají možná vyřešeno líp.
 
Pro úplnost, já mám starší Wingbar bez Evo (typ 969, 127cm dlouhé) a na Mazdu mám nosné patky jako @MichalP - Thule Evo Raised Rail 7104. @MichalP má předpokládám tyče 150cm dlouhé - dle označení. Thule konfigurátor pro Mazdu 6 doporučuje typ 711300 (127cm dlouhé). Ale pokud ti větší převis nevadí, i 150cm bude asi v pohodě.
 
Pro naprostou uplnost zdejsich nazoru, ja mam Mazdu 6 Sedan a uz asi sest let originalni Mazda pricniky, https://www.mazdashop.cz/Stresni-nosic-SDN-d1756.htm
Jsou to Thule Wingbar Evo, jen "prebrandovane" s logem Mazda.

Na Sedanu jsou bohuzel dost slyset, je mozne, ze ma horsi akustickou izolaci strechy, nez Wagon. Nebo hraje roli to, jak zadni pricnik je blizko svazujicimu se zadnimu sklu, nevim. Na predchozi generaci sestky s vybavou Revolution (r.v. 2017) byly slyset neprijemne hodne, na soucasne s vybavou Revolution Top (r.v. 2019) je to vyrazne lepsi, moje domnenka je to, za ta soucasna ma akusticka laminovana skla i ve dverich, nejen celni sklo. A je tezsi, takze vic tlumicich materialu (je tissi obecne). Takze ja je vzdy hned sundavam, je mi neprijemne s tim jezdit. S boxem je to samozrejme jeste horsi, ale tam uz se to aspon tak nejak ceka :).

Ale jinak protoze na Citroenu Grand C4 Spacetourer mam Thule Wingbar Edge, ktere nemaji previsy, a ty prakticky neslysim (kdybych to nesrovnal primo, nevedel bych pri beznych cestovnich rychlostech jestli jedu s autem s nima nebo bez nich), moje domnenka byla, ze by ta zvysena hlucnost mohla byt prave temi previsy kolem patek. Ale taky to samozrejme asi bude i jinym tvarem auta a lepsim odhlucnenim strechy.

Kazdopadne muzu potvrdit, ze ty Edge maji docela malou vyuzitelnou sirku, a navic maji dvoudilne tesneni spary, ktere se sice nemusi strihat podle rozestupu T-sroubu rakve, ale o to hur se tam rakev nasazuje a pozicuje, protoze se to musi behem jejiho posouvani na strese jakoby roztahovat (obtekat guma z obou stran kolem sroubu, a sroubem ji rozrazet... blbe se popisuje). Takze nasadit a presne vycentrovat rakev neni na 3 minuty, ale spis na deset, a v jednom se to dela blbe... A cely ty Eva se na Mazde 6 i rychleji nasazuji na strechu do predvrtanych bodu, oproti Edge na Citroenu nasazovanych na podelniky; rozdil je docela vyrazny v neprospech Citroenu.

ps: V dobe, kdy jsem je kupoval, byly ty Mazdacke levnejsi, nez ty same primo od Thule. Prodejci obvykle dokazi nabidnout cenu i o 1/3 nizsi, nez je bezna cenikova... Tak to pripadne doporucuju prozkoumat, pokud by padla volba na Wingbar Evo.
 
Já mám box bez T úchytů - to mi stačilo dříve řešit u střešních nosičů kol - a tam jsou jen 3 ...
Prostě nahodíš na střechu, pohledově vycentruješ (nebo si to klidně změř) a utáhneš - nemusíš ani stříhat gumu atd.:
1693208611506.png
Box s T úchytama ani zadarmo ... to už jdeme ale od tématu ...

Jinak ano, nová generace má min. dvojitá přední skla, takže odhluční min. pro sedící vepředu o dost více. A u sedanu si myslím, že ten hluk s boxem bude větší právě i kvůli střeše, kde vzadu vzniká hlučný vír mezi boxem a kufrem. Na tohle jsou prostě kombíky/delší rovné střechy vhodnější. Pak už je to jen o velikosti boxu a vhodném místě kvůli průtoku vzduchu. A delší převisy mohou být možná hlučnější, je to větší plocha a proráží vzduch mimo obtékající vzduch nad autem - těžko říct, větrný tunel nemám ;)
 
Ale jinak protoze na Citroenu Grand C4 Spacetourer mam Thule Wingbar Edge, ktere nemaji previsy, a ty prakticky neslysim (kdybych to nesrovnal primo, nevedel bych pri beznych cestovnich rychlostech jestli jedu s autem s nima nebo bez nich), moje domnenka byla, ze by ta zvysena hlucnost mohla byt prave temi previsy kolem patek. Ale taky to samozrejme asi bude i jinym tvarem auta a lepsim odhlucnenim strechy.
Ja bych spis rekl, ze ten rozdil v akustickem komfortu "Edge vs Evo" bude danej vzdalenosti pricniku od strechy. WingBar Evo sedi *na* patkach, tudiz je mnohem vyse, dale od vzduchem obtekane plochy, kde je vyssi riziko turbulentniho prudeni. Krom toho patky u WingBar Evo nejsou tak aerodynamicky "ciste", jako u WingBar Edge...

Ale ta vyuzitelna sirska je opravdu mensi (to sem si prvne ani nevsiml). Nake vrata bych na WingBar Edge asi neodvezl, protoze by lehly prave na ty patky...
 
U novy 6ky mam cestinu v menu, ale hlas/mikrofon s cj ne - mam sanci mit hlas navigace v CJ nebo ne? Mluvi mi jen v EN, u M2 mam stejnou i s hlasem v CJ🤷‍♂️

IMG_8780.jpeg
 
Jasně, je v češtině. To máš kupované v ČR, nebo nějaký dovoz či jak? Zkus najít v nastavení, nebo aktualizovat.
 
Jasně, je v češtině. To máš kupované v ČR, nebo nějaký dovoz či jak? Zkus najít v nastavení, nebo aktualizovat.
Diky..jj funglovka tady :) vse v cj vcetne navigace, jen hlas anglicky…. A v tech jazykach je mikrofon u nekolika jazyku, ale u CJ ne… takze klasicky updatnout mapu na sd?
 
Nevim, ale já měl ČJ hned, nic jsem neměnil. Hlas nic moc, ale je tam. Já tedy funguju s AA, takže interní navigaci jsem jen zkusil, že tam je a funguje :) Používám Waze kvůli kolonám a obecně hlášením od lidí ;)
 
Diky..jj funglovka tady :) vse v cj vcetne navigace, jen hlas anglicky…. A v tech jazykach je mikrofon u nekolika jazyku, ale u CJ ne… takze klasicky updatnout mapu na sd?
Ahoj, máš to pomotaný...hlasové ovládání (mikrofon) v češtině nefunguje, navigace hlasem ano. Ale je to taková nepříjemná syntetika.
 
NAVI jede v češtině...je to v nastavení navigace..ale ten hlas je děsivej to se nedá česky vydžet...a jak tu píšou kluci....navigace je z dnešního pohledu vcelku zastarala, dopravní info = 0, radary a upozornění na nebezpečí = 0, osobně je lepší fakt použít AA nebo telefon a nějakou app s navigací
 
Back
Top