• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Aha a aby navi navigovala/mluvila v cj a ne en?
Je na to tady extra téma:
 
Je na to tady extra téma:
Diky moc !:) u m2 a 30 nebyl problem :) navody nectu budu muset :)
 
Poslední úprava:
čaute, netušíte pls jak moc mám být nervózní z hlášky "P061B - Internal Control Module Torque Calculation Performance" ? Stalo se při couvání a hrabání na mokré trávě, chybu jsem resnul a jedu dál, ale pro klid duše se raději zeptám místních znalců ... Dík ;)
více z logu zde
 
Ahoj, prosím o radu jakou šestku koupit. Nyní jsem majitelem GH 2,2, ale chtěl bych již novější model 18/19 a koukám po benzínu, kvůli malému nájezdu.
Je velký rozdíl mezi 2 a 2,5litrovým motorem? Automatická přeodovka u mazdy nezlobí?
Jinak jsem s mazdou byl vždy spokojen, proto lovím ve stejných vodách. Díky za postřehy.
 
Ahoj, prosím o radu jakou šestku koupit. Nyní jsem majitelem GH 2,2, ale chtěl bych již novější model 18/19 a koukám po benzínu, kvůli malému nájezdu.
Je velký rozdíl mezi 2 a 2,5litrovým motorem? Automatická přeodovka u mazdy nezlobí?
Jinak jsem s mazdou byl vždy spokojen, proto lovím ve stejných vodách. Díky za postřehy.
ahoj, mám 2014 2.5, automat je v pohodě, ale na doporučení místních nechávám co 60tkm vyměnit převodovkový olej s proplachem, jen teda carplay bych uvítal, ale to až po FL... Osobně jsem sondoval na kolik by mě vyšel upgrade třeba na https://www.tipcars.com/mazda-6/kombi/benzin/mazda-6-2-5i-skyactive-led-bose-kamera-22540001.html ale bylo mi řečeno 200k tak to mi zjednodušeně za "výměnu autorádia" nestojí. Šestka je boží, po GY je moje GJ druhou šestkou a nevím co by se muselo stát, aby i následující auto nebyla šestka v benzínu :)
 
Ahoj, prosím o radu jakou šestku koupit. Nyní jsem majitelem GH 2,2, ale chtěl bych již novější model 18/19 a koukám po benzínu, kvůli malému nájezdu.
Je velký rozdíl mezi 2 a 2,5litrovým motorem? Automatická přeodovka u mazdy nezlobí?
Jinak jsem s mazdou byl vždy spokojen, proto lovím ve stejných vodách. Díky za postřehy.
Automat nezlobí, je bezproblémový. Pokud s automatem, tak ale rozhodně 2,5. Přece jen trochu výkonu ubere. Tedy ona stále asi kombinace 2,0 s automatem ani neexistuje, od r. 2017 to nesleduji. Ovšem já jsem chtěl automat hlavně kvůli častému popojíždění v pražských kolonách. Jinak bych ho asi nebral, kdyby to bývalo šlo. Stejně to tehdy nešlo, když jsem chtěl prakticky všechny asistenty.
 
Automat nezlobí, je bezproblémový. Pokud s automatem, tak ale rozhodně 2,5. Přece jen trochu výkonu ubere. Tedy ona stále asi kombinace 2,0 s automatem ani neexistuje, od r. 2017 to nesleduji. Ovšem já jsem chtěl automat hlavně kvůli častému popojíždění v pražských kolonách. Jinak bych ho asi nebral, kdyby to bývalo šlo. Stejně to tehdy nešlo, když jsem chtěl prakticky všechny asistenty.
Ale existuje a dlouho, jen ne ve vsech vybavach.

IMG_6758.jpeg
 
Už ta 2.5 je s automatem tak na hraně. Nedovedu si moc představit 2.0. Spotřebu mám dlouhodobě nyní 7.3l, je to o litr méně než jsem míval na GH 2.5, při prakticky stejných trasách. Takže ty různé Skyactiv věci nějak fungují a spotřeby se není třeba bát...... :)
 
Děkuji moc za informace. Myslel jsem si, že v AT bude lepší 2,5. Budu po ní koukat, přesněji už koukám :)
Manželce se ještě líbí i CX5. Osobně nevím co se líbí lidem na SUV, ale předpokládám, že v 2,5 to bude podobné jako ta šestka. Samozřejmě tuším horší odpor a větší váhu.
A ještě bych se zeptal, jak je to s dieslama. Slyšel jsem, že od 2018 je to už lepší. Musím napsat, že mám D2,2 2012 a i přes malé nájezdy s ní nemám žádný problém a jede skvěle. Jen si hlídám regenerace. Byl by problém šáhnout s malým nájezdem po dieslu?
 
Už ta 2.5 je s automatem tak na hraně. Nedovedu si moc představit 2.0. Spotřebu mám dlouhodobě nyní 7.3l, je to o litr méně než jsem míval na GH 2.5, při prakticky stejných trasách. Takže ty různé Skyactiv věci nějak fungují a spotřeby se není třeba bát...... :)
Klidně si ji představ. Pokud nejezdíš plně naložený, nepoznáš rozdíl, kromě spotřeby. A navíc ještě vypínání válců, děkuji, nechci.

Děkuji moc za informace. Myslel jsem si, že v AT bude lepší 2,5. Budu po ní koukat, přesněji už koukám :)
Manželce se ještě líbí i CX5. Osobně nevím co se líbí lidem na SUV, ale předpokládám, že v 2,5 to bude podobné jako ta šestka. Samozřejmě tuším horší odpor a větší váhu.
A ještě bych se zeptal, jak je to s dieslama. Slyšel jsem, že od 2018 je to už lepší. Musím napsat, že mám D2,2 2012 a i přes malé nájezdy s ní nemám žádný problém a jede skvěle. Jen si hlídám regenerace. Byl by problém šáhnout s malým nájezdem po dieslu?
Do SUV se líp nastupuje a ženy se v něm asi cítí bezpečněji (optický klam, pokud to není Hummer). Nejsem si jistý, jestli AT u CX5 neznamená povinně čtyřkolku. Pak je třeba počítat s vyšší spotřebou a dražším servisem.
 
M6 - vychazím z vlastní zkušenosti dřív 2.2 diesel, nyní 2.5 a nějakou dobu možnost ježdění s 2.5 CX-5.
Začnu prostředkem M6 benzín automat 2.5
Předpokladám že kdo kupuje auto v benzínu a obzvlast 2.5 s automatem nebude asi uplně bez koruny a šetřílek PHM. Tudíž jak se říká u nás..kdo chce opici..musí mít na banány a tak je jasné že za 4.5 l benzínu potažmo nafty s tím jezdit nebude. Osobně hodně záleží opravdu hodně na jízdním stylu..po přesednutí z nafty jsem dlouho nechápal jak s tím někdo jezdí kolem 7 litru..dnes už v tom není takový problém..pokud jedu vlažně na spotřebu dá se dostat po sedm, jinak běžně mezi 7,5 a to už si i občas jízdu užívám svižněji, takže v tomto případě ikdyž benzín a ikdyž 2.5 s automatem není to žádná hrůza, automat s pádly je skvělí a nemám proti němu výčitky ikdyž po manualu jsme pořád chtěl manual a byla to taková nutnost kvuli tomu že 2.5 se jinak nedělá. Měl jsme obavy ale musím říct že díky řazení pod volantem zbytečné...a žena je nadšena. Osobně je preferencí 2.5 oproti 2.0 hlavně kvůli jiné věci a to že je k sehnání většinou už vybavená..což u 2.0 dost často není a musí se hodněhledat...buhví jestli se dá sehnat (myšleno....kůže,odvětrání sedaček,panorama kamer a další vychytávky) osobně jsme takový dvoulitr dřív hledal...než jsme koupili 2.5, ale nenašel ani v německu ani jinde v evropě...takže 2.0 nezavrhuji ale s výbavou je to dost na štíru.
SUV za mě a zkušenosti v přímém provnání s M6...na rovinu nejsem jejich obdivovatel apozitiva na nich hledam marně..ikdyž je možný že pokud budu v MAzdě pokračovat tak skončím u CX-60. KAždopádně CX-5..už od výroby...horší podvozek a jeho nastavení, opravdu výrazně to bylo poznat pokud se s tím chtěl člověk projet jako co je zvyklí z M6. Samozřejmě..je nutno počítat se spotřebou určitě minimalne o litr vyšší a jelikož je to krabice...horší dynamika (iproto těžší noha na plynu) a zase vyšší spotřeba. Jiné posazení v autě a určitě i přesto že CX - 5 byla v nějvyšší výbavě...osobně pocitově horší sedačky. A auto nemá (teda tohle nemělo) pádla pod volantem takže se neda řadit jaos M6..což je za mě velké mínus.
No a poslední dotaz co disel....asi by to s ADBlue už neměl být problém..teda poinemeli složitost motoru a jeho kurvítek kolem...ale ono bude problém ji vůbec někde starší koupit, protože potom co si to Mazda podelala obecně s 2.2 tak od ní všichni v dieselu daly ruce pryč a myslím, že je do Evropy snad uplně přestala dovážet takže i náhradní díly by do budoucna mohl být problém, nehledě na to že i starou 2.2 opraví (pokud se do toho teda pustí) spousta servisu..ale s dieslem 2018 a výš zatím asi moc servisu zkušenost nema. Pokud by byla sehnatelná asi tu bude hrát slušnou roli cena...otazkou je jestli to vyváží spolehlivost a bezproblémovost benzínu.
 
Osobně hodně záleží opravdu hodně na jízdním stylu..po přesednutí z nafty jsem dlouho nechápal jak s tím někdo jezdí kolem 7 litru..
Tak to taky nechápu :innocent: mám 81kkm, a když se vážně snažím, tak 7,6 na počítadle, ale stejně ho pak usvědčím, že si dvě tři desetinky upisuje ;)
 
Ahoj, prosím o radu jakou šestku koupit. Nyní jsem majitelem GH 2,2, ale chtěl bych již novější model 18/19 a koukám po benzínu, kvůli malému nájezdu.
Je velký rozdíl mezi 2 a 2,5litrovým motorem? Automatická přeodovka u mazdy nezlobí?
Jinak jsem s mazdou byl vždy spokojen, proto lovím ve stejných vodách. Díky za postřehy.
Ahoj, šestka je krásný auto, ale musíš si říct, jakou chceš výbavu, bývá svázaná s motorací. Liší se podle FL i ročníku. Diesel bez SCR je ruská ruleta, proto je větší nabídka. Benzínů v tomhle stáří moc nebude. Sedačky v elektrice jen s kůží a dvouapůllitrem. Šíbr taky tak. Pádla totéž. Matricové LED stejně. Vypínání válců jako bonus. Jestli nic z toho nutně nepotřebuješ, šel bych klidně i do dvoulitru a ušetříš. Záleží, co nabídne trh. Jo, a ještě taková drobnost, sedan nemá v kufru zásuvku ani háčky na tašky.
 
Poslední úprava:
Děkuji moc za informace. Myslel jsem si, že v AT bude lepší 2,5. Budu po ní koukat, přesněji už koukám
Ještě měj na vědomí to, že benzíny táhnou od nízkých otáček mnohem míň jak diesely. Prostě se s s nimi jezdí jinak, musíš si odvyknout od toho velkého točivého momentu dieselu. A tedy je i rozdíl mezi 2,0 a 2,5 - 2,5 jakž takž táhne i pod 2 000 otáček, což se o 2,0 moc říct nedá. Ale stále je to o hodné míň jak diesel. Ovšem celkem pomáhá automat - tam lze dobře využít kick-down - úplné sešlápnutí plynu k podlaze, které za tebe zařídí patřičné podřazení, běžně o 2 stupně. Bez automatu se o to musíš postarat sám.
 
inak, čo sa týka spotreby, ja som otočil Prahu (900km) so spotrebou 6,1l, väčšinou diaľnica, takže sa s 2,5l dá jazdiť úsporne...
 
inak, čo sa týka spotreby, ja som otočil Prahu (900km) so spotrebou 6,1l, väčšinou diaľnica, takže sa s 2,5l dá jazdiť úsporne...
Ale počítám, že jsi jel po dálnici 120, max. 125. Když jezdím svých obvyklých 138 na tacho, tedy cca 133 reálných dle GPS, tak bere 7,5 - 8, podle rovinatosti dálnice a síly a směru větru. Samozřejmě každá pasáž s pracemi na dálnici a zpomalením na 80 - 100 docela snižuje průměrnou spotřebu.
 
Back
Top